LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Rinus73
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2006 16:13

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Rinus73 »

Ik hoop het echt voor je, ik heb ondertussen de 2e aanmaning en de volgende faktuur binnen :shock:

sodb
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2006 22:38

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door sodb »

Klacht via mijn KPN ingevuld. Krijg ik dit terug:
Geachte heer ...,

Onze excuses voor het ongemak dat u heeft ondervonden.

Planet Internet functioneert als een onafhankelijke Internet Service Provider. Dit betekent dat Planet Internet verantwoordelijk is voor het opgestelde beleid. Het is voor ons dan ook niet mogelijk om klachten in verband met de dienstverlening van Planet Internet in behandeling te kunnen nemen. Indien u een klacht wenst in te dienen bij Planet Internet, dan kunt u dit als volgt doen:

Telefonisch: 0900-1905 (EUR 0,10 per minuut)

Per e-mail: [email protected]

Per brief:

Planet Internet
T.a.v. Afdeling Klantreacties
Postbus 2529
3800 GB Amersfoort

Het is raadzaam om uw klantnummer te vermelden en eventueel ook het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

Bertus Turksma
KPN
Let wel op de spelling: geONformeerd. Dat is precies wat ze doen in plaats van je te INformeren.

Rinus73
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2006 16:13

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Rinus73 »

hahaha erg scherp :lol:

TL-Rev
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2006 00:20

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door TL-Rev »

Hier nog iemand met zelfde problemen... Tijd voor actie, Tros Radar????

sodb
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2006 22:38

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door sodb »

Misschien dat het help om dit onderwerp onder de aandacht te brengen van Tros radar door individuele klachten te mailen naar:
[email protected]
Beste Radarteam,

In jullie forum converseren 10-tallen gedupeerde over de wanprestatie die Planet Internet levert wanneer het aankomt op opzeggen.

Emails en aangetekende brieven worden niet beantwoord. Helpdesk bellen duurt bij de gedupeerden vaak langer dan 1 uur! Systematisch wordt de datum waarop het contract wordt opgezegd met 1 jaar verlengd! Planet Internet is ONBEREIKBAAR! Ondertussen loopt hun incasso wel door en wordt maandelijks een bedrag afgeschreven (een direct door Planet Internet en een via KPN telefoonrekening) voor een abonnement dat al lang is opgezegd. Dit vindt echt op GROTE SCHAAL plaats.



Daarom de vraag aan U: kunt u hier eens aandacht aan schenken bij een uitzending of anderszins?


Op deze fora zijn reacties te zien:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=557395#557395
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=556943#556943

Ook op andere fora zoals opzeggen.nu:
http://www.opzeggen.nu/index.php?option ... Itemid=111

en nog enekele andere:

http://forum.computeridee.nl/archive/in ... 33239.html
http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... php?t=2271


Groeten

TL-Rev
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2006 00:20

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door TL-Rev »

Strakke actie...wie volgt?

Mr.Buell
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 okt 2006 08:26

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Mr.Buell »

EVEN EEN AANTAL TIPS VOOR DE NIET BLIJE HET NETTERS/ KPN klanten/Planet klanten

1. Al je schriftelijke correspondentie aangetekend verzenden met ontvangstbevestiging, zodoende dat je de wettelijke termijn van 8 dagen altijd zelf onder controle hebt.

2. Storneer ten allen tijde onterecht afgeschreven bedragen, en breng eventuele onterecht gemaakte belkosten altijd in rekening bij Het Net/kpn/Planet.

3. Eventuele betalingen waar Het Net nog recht op heeft in overleg met een advocaat storten op zijn derdenrekening en laat de advocaat een brief sturen naar Het Net/KPN/Planet met de melding dat de tegoeden op zijn rekening zijn gestort met als rechthebbende Het Net, zodrag de problemen en of annulering zijn opgelost cq verwerkt en bevestigd.

Voorts kan ik melden dat op dit moment een grote groep mensen ( ca 800 ! )zich al heeft verenigd om in samenspraak met een topadvocaat een gezamelijke schadeclaim in te gaan dien bij voornoemde bedrijven voor het leveren van wanprestaties, U HELPT UZELF DUS HET BESTE DOOR OOK HIERAAN DEEL TE NEMEN, WANT SAMEN STAAT MEN STERK, MAAR ALLEEN WORDT MEN GENEGEERD.

WIL JE HIEROVER MEER INFO, stuur een mailtje naar : [email protected]

Rinus73
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2006 16:13

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Rinus73 »

Bovenstaande verstuurd naar Radar ;)
Iedereen even meehelpen, misschien kan Radar iets voor ons betekenen!

Rinus73
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2006 16:13

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Rinus73 »

Zo juist onderstaande email ontvangen van Planet.
Geachte heer van ****,

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Volgens onze gegevens is uw contractsperiode verlopen op 26-10-2007, wij hebben uw brief met opzegging ontvangen op 29-09-2006. Omdat de uiterste opzegdatum hiermee verlopen was, kan uw abonnement dan ook niet eerder beëindigd worden dan 26-10-2007.


Met vriendelijke groet,

Planet Internet
Het vreemde hieraan is dat ze mij in één van mijn telefoontjes vertelden dat de opzegbrief nooit is aangekomen!

Ook heb ik nog een vraag, welke datum telt als opzegdatum?
Is dat de datum wanneer Planet de brief binnenkrijgt en opent, of is dat de datum wanneer de brief geschreven en gepost is?
Ik bedoel...ik kan er weinig aan doen dat de post 3 dagen na uiterste datum binnenkomt, moment van versturen was nog binnen het gestelde termijn!

Vast bedankt !

Stef123
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2006 12:53

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Stef123 »

Tja, verplaats je je eens in de schoenen van Planet. Iedereen kan zeggen dat de brief al dagen eerder verstuurd is.
Kan ook niet begrijpen dat je de opzegbrief op het allerlaatste moment verstuurd hebt. Is dat ook niet vragen om problemen?

Rinus73
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2006 16:13

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Rinus73 »

Klopt, ik was inderdaad erg laat met het verzenden van de brief, maar niet te laat.
Vragen om problemen...nee, denk het niet, als je je maar aan de uiterlijke termijn houdt, toch?!
Planet kan trouwens ook zeggen dat ze hem pas een maand later ontvangen heeft, of helemaal niet...zoals ze eerder bij mij deed ;).

Stef123
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2006 12:53

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Stef123 »

Daarom altijd opzeggen dmv een brief met ontvangstbevestiging plus handtekening retour. Kun je altijd aantonen dat jouw brief op tijd verstuurd is en ook door Planet ontvangen is.

Wat een gedoe!
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2006 17:45

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Wat een gedoe! »

Wat ik nu zo raar vind is dat in de algemene voorwaarden te vinden op www.planet.nl staat dat je minimaal een jaar geabonneerd moet zijn, maar dat je daarna per maand op kan zeggen. Toen ik vandaag belde om dat te verifieren werd mij gezegd dat je contract na een jaar stilzwijgend wordt verlengd met nog een jaar. Toen ik vroeg waarom de algemene voowaarden van adsl van knp via planet wat anders zegt, had de servicelijn daar niets op te zeggen. Het is me al vaker overkomen dat verzekers en andere grote instanties het gewoon 'proberen' aan de telefoon, terwijl ze weten dat de regels anders zijn..... Zit planet ons nu te flessen?

Rinus73
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2006 16:13

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Rinus73 »

Heel interessant...

Kan ik Planet hier aanhouden?

http://producten.planet.nl/upload/47180 ... SL_KPN.pdf
Pagina 9

slurp
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:41

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door slurp »

Het is mij na diverse aangetekende brieven, telefoontjes en emails gelukt eindelijk om Planet te bewegen mijn contractbeëindiging een jaar te vervroegen (4-12-2006 i.p.v. 4-12-2007). Ik heb er, net als de meeste gedupeerden in dit forum, ontzettend veel energie in moeten steken om dit voor elkaar te boksen, om over het financiële aspect en de ergernis nog maar te zwijgen. Ze hebben het vandaag zelfs in tweevoud per email bevestigd. Ik kan dus als het goed is per 4-12-2006 overstappen naar een andere SP. Als het goed is.... waarom bekruipt mij het gevoel dat ik nog steeds niet van Planet af ben. Ik zal het pas echt geloven als op 5 december a.s. mijn telefoonverbinding werkt, mijn internetverbinding werkt en de facturering van Planet stopt.

Hoe ik het voor elkaar heb gekregen? Wat krachttermen hier en daar zijn mij wel ontvallen moet ik toegeven, en enkele dreigementen met de consumentenbond etc.....

Ik hoop dus dat deze martelgang nu eindelijk voorbij is, en wens alle andere Planet-slachtoffers veel succes met hun strijd.

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Slurp

Je kan even inloggen onder "mijn gegevens" bij Planet. Hier kan je de einddatum van je contract zien. Zolang hier niets is gewijzigd, zou ik de bevestigingen niet geloven.

rooievogel
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2005 21:19

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door rooievogel »

zucht hier net zo, februari opgezegt per brief, per email krijg ik bericht dat de brief is aangekomen, in maart krijg ik brief van kpn dat de adsl afsluiten getekend door dhr buitelaar. We betalen nog elke maand 8,90 ofzo in augustus is het jaar om en wat blijkt. Planet heeft verlengt. Wij bellen maar het lukt niet op te zeggen. Wij blokkeren de rekeningen en blokkeren perongeluk ook hetnet. Blijken zelfde rekening te hebben. Ik legt het planet verhaal aan hun uit. Ze belt ff en zet het zo ff stop. Vanaf die tijd is het opgezegt. Maar ze willen nog wel drie maanden geld. Dus ik bel weer en ze zeggen dat ze nooit geen brief gehad hebben. Dus ik zeg maar ik krijg toch van kpn bericht dat het stop gezet is die heb ik nooit gemailt of geschreven dus dat hebben jullie zelf gedaan. En de kpn brieven zowel als de planet brieven zijn ondertekent door dezelfde heer M buitelaar.

Telefonisch word ik van kastje naar de muur gestuurd. Als je mailt krijg je of brief dat je lid geworden bent of geen antwoord meer. Heb nu kpn en planet weer gemailt. Maar weet ondertussen ook niet meer wat te doen. Moet ik dan toch betalen om van ze af te komen. Gaat om 23 euro. Niet veel maar het is niet van hun. :( En de manier waarop ze met je omgaan.

b.v. opzeggingen daar hang je veel langer in de wacht dan gewoon

Zuchtttttt

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Vandaag deze mail ontvangen. 1 week nadat ik weer eens een email naar Planet heb gestuurd.

Antwoord op uw vraag
Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw verzoek doorgestuurd naar de juiste afdeling.

Deze zal uw bericht zo zorvuldig mogelijk afhandelen. Hiervoor hebben zij echter wel meer tijd nodig dan u normaal bij de behandeling van uw vragen van ons gewend bent. In geval van opzegging zal uiteraard de datum van ontvangst van uw e-mail als uiteindelijke datum van ontvangst van uw opzegging gelden.

Mogelijk neemt één van onze medewerkers nog telefonisch contact met u op via het bij ons van u bekende telefoonnummer. Indien wij via een ander nummer contact met u op dienen te nemen verzoeken wij u dit in antwoord op dit bericht aan ons te laten weten.

We streven er naar u zo spoedig mogelijk een antwoord te sturen. Houdt u echter wel rekening met een langere behandeltijd.


Nou dit beloofd dus weer niet veel goeds, als je weet dat ik al 6 maanden wacht op de afhandeling. Dit is dus de tijd, die ik van Planet gewend ben. Nu gaat het dus nog langer dan 6 maanden duren??? Volgens mij wordt dit een 10 jaren plan.

Stef123
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2006 12:53

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Stef123 »

Hey, precies dezelfde mail die ik ook de na mijn eerste mail kreeg! Ze hebben toen in ieder geval woord gehouden door telefonisch contact met me op te nemen...Alleen was het niet om mijn opzegging te regelen, maar om me te overtuigen om over te stappen naar IPB :?
Natuurlijk was de goede man alleen van de afdeling verkoop en kon me niet verder helpen met de opzegging...

rooievogel
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2005 21:19

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door rooievogel »

heel veel van die reacties gehad, maar tot op heden nog nooit geen antwoord gehad, de mail is zeker nooit aangekomen bij de juiste afdeling. Gister mail gestuurd naar het adres wat hier stond de klachten afdeling. kijken of daar wat uit komt. Maar heb er een hard hoofd in.

Gesloten