LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Hond2 »

Mensen,en áls het je dan gelukt is om over te stappen hou dan hier rekening mee:
Dit heb ik geplaatst en ik ben nog in oorlog met ze..........
Hond2


Geplaatst op 20 Nov 2006 20:30 door Hond2


--------------------------------------------------------------------------------

Toen ik van provider wilde veranderen kreeg ik van Planet/KPN een brief met de mededeling dat mijn mail nog een bepaalde tijd op de server vastgehouden zou worden.Prima,ze doen maar.
Maar wat gebeurde er?
Planet hield van ALLE mail-dus ook van mail die naar mijn nieuwe emailadres werd gestuurd-een kopie op de server achter waardoor iedereen die een mailtje stuurde het mailtje terug kreeg met de melding dat de mailbox vol was ( dat internet maildeliverygedoe) en men het idee had dat ik geen mail meer kreeg!
Toen ik daar achter kwam heb ik een heel boos mailtje naar Planet gestuurd met de vraag in elk geval mail die naar het nieuwe adres werd gestuurd gewoon van de server af te halen zodat ik van dat gedoe af zou zijn.
Een week(!) later kreeg ik het antwoord dat ik de vraag maar moest stellen aan de abuseafdeling.Dat heb ik gedaan en binnen een paar uur was de zaak in orde!
Moraal van dit verhaal:als je bij Planet of een andere KPN-gelieerde provider weg wilt hou dit dan even in de gaten,want men houdt blijkbaar ALLES vast

*Edit:
Éventjes leek het opgelost te zijn maar helaas.........mensen krijgen nu de melding dat mijn mailadres niet bestaat en krijgen wederom mailtjes terug.

Enfin,Planet heeft dus weer een abusemailtje.

Ellen K
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2006 14:06

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Ellen K »

Graag reageer ik op de berichten over Planet. Ik raad iedereen ten sterkste af internet of internetplusbellen bij deze club aan te vragen!

Wij hebben op 12 augustus internetplusbellen bij deze organisatie aangevraagd. Inmiddels is het eind november, ruim drie maanden verder en tot vorige week had ik nog steeds geen installatiepakket ontvangen! Ik heb zo ontzettend veel klachten over deze organisatie, heb nog nooit contact gehad met zo'n onprofessionele en ongeorganiseerde club.

Ze leveren niet, ze bellen niet terug ondanks diverse beloftes, reageren niet op klachten, hebben de administratie niet op orde, elke medewerker zegt wat anders aan de telefoon, telefoonkosten zijn behoorlijk opgelopen door het 0900 nummer....

Vorige week waren wij het zo spuugzat, dat we de boel hebben geannuleerd. Wat blijkt... deze week wordt een installatiepakket bezorgd! Vandaag heb ik er achter aan gebeld. Word ik (zoals zo vaak) weer een kwartier in de wacht gezet en weet opnieuw de medewerkster niet volledig de status van onze aanvraag weer te geven.

Nu weet ik het zeker: het installatiepakket gaat ongebruikt retour. Met Planet wil ik niets meer te maken hebben!

Ellen

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Ellen K

Ik geef je groot gelijk, maar ben bang dat het je nog meer moeite gaat kosten om er vanaf te komen, dan eraan.

Succes in ieder geval. Ik ben erg benieuwd.

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Nu begrijp ik waarom mijn opzegging maar niet wordt afgehandeld. Mijn opzegging is in behandeling bij de 'Retentie afdeling'.

En wat betekent retentie? Zie van Dale woordenboek:


re·ten·tie (de ~ (v.), ~s)
1 [jur.] ophouding

:wink:

Willydek
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2006 13:53

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Willydek »

Ook bij mij niets dan problemen met betalingen en erg onvriendelijke planet medewerkers.

Ik heb schriftelijk de bevestiging ontvangen dat mijn abonnement bij Planet op 18 november beeindigd zou worden.

Wat mijn ADSL toegang betreft klopt dat ook, echter men blijft wel gewoon geld afschrijven.

Zojuist weer contact gehad en men heeft mij meegedeeld dat ik in hun systeem nog steeds op "actief" sta en maar rustig moet afwachten.
Je wordt dus gewoon niet geholpen. Men heeft mij wel meegedeeld dat men een aantekening bij mijn klantnummer zou maken toen ik vertelde dat ik iedereen in mijn omgeving het advies zou gaan geven om vooral niet met KPN of Planet in zee te gaan.

Afwachten totdat met eindelijk eens besluit om t es toppen met het afschrijven van geld doe ik dus niet!
Ik heb zojuist de incasso laten terugboeken en zal morgen de automatische machtiging stop laten zetten.

rooievogel
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2005 21:19

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door rooievogel »

eindelijk antwoord gekregen op mijn email, hun reactie het is zo druk dat ik maar moet bellen of op internet kijken en verder hetzelfde bla, bla als ze door de telefoon zeggen, daarheen bellen en dan optie die en die en dan kun je vervolgens weer uren aan de lijn hangen en dan zit je verkeerd. Deuhhhh. Nu maar per ouderwetse post proberen. Maar ik ben bang dat wij aan het kortste eind gaan trekken. :(

blauwerus
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2006 14:02

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door blauwerus »

Vorig jaar november werd mijn Tiscali ASDL lite via KPN plotseling overgezet op Planet ASDL STANDARD. Ik heb toen geprobeerd om door deze wijziging van mijn ASDL contract af te komen.Na een aantal telefoontjes werd mij verteld dat ik mijn contract niet op kon zeggen en nog een jaar gebruik van Planet internet gebruik moest maken. De helpdesk was moeilijk te bereiken en heb toen getracht via mailtjes de datum van het aflopen van het contract te krijgen. Tot mijn verrassing kreeg ik in juni een mailtje waarin stond dat mijn contract op 1 januari 2007 af zou lopen. Geregeld heb ik via internetten.nl met de postcodecheck gekeken wat mijn mogelijkheden waren voor een nieuweprovider. KPN +dochters planet, het net, waren de enigste opties. Dit zomer waren er twee nieuwe mogelijkheden zonder KPN: namelijk Pilmo en Abel Telecom. Op het internet heb ik naar de verschillende forums gekeken. Hierin werd het mij duidelijk dat Abel Telecom een deskundige helpdesk heeft, en er waren weinig negatieve berichten. 7 oktober j.l. heb ik de knoop doorgehakt. Helpdesk van Planet internet gebeld ( na ca 25 minuten contact) mijn contract opgezegd. Tot mijn verrassing loopt mijn planet contract niet 1 januari 2007 maar op 13 december 2006 af. Terwijl dit in juni nog via een mailtje was bevestigd. Ik heb mijn opzegging gevraagd dit schriftelijk te bevestigen. Drie dagen later had ik de schriftelijke opzegging van Planet internet. Dus dit was eindelijk heel correct. Op 7 oktober heb ik ook direct via internet mij aangemeld bij Abel Telecom internet+ bellen 8 mbit/sec. Dus veel sneller dan Planet. Ook het bellen is zonder starttarrief en beltarrief naar vaste nummers in Nederland ( zie voorwaarden Abel Telcom). Ook bellen naar buitenland is voordelig. Tot mijn verrassing had ik half november plotseling geen internet meer. Planet gebeld: de medewerker vertelde mij dat mijn verbinding nog bestond en zien kon dat er met mijn modem contact was. Ik moest mijn modem maar resetten. Dus ik via de computer het modem ingelogd en tot mijn verrassing bemerkte ik een veel hogere internetsnelheid.Ook was er die dag een modem van Abel telecom bezorgd. Deze aangesloten en internet + telefonie werkten in een korte tijd. Wat was het geval de KPN lijn was door BBned overgenomen van KPN en had contact via Abel Telecom. Tot nu toe geen problemen met internet en bellen gehad. Tevreden ben ik zeker, nu nog mijn nummerportering, dan ben ik eindelijk verlost van de KPN familie. En dat voor een behoorlijk bedrag minder.

Vriendelijke groet,
Blauwerus

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Marssjo »

Gefeliciteerd!
Uiteindelijk ben je dan nu toch bij een echte Internet-provider terecht gekomen. Ik heb zelf ook jaren via BBNed Internet gehad, tot mijn ISP er vorig jaar mee stopte. Zit sindsdien bij Versatel/Tele2, ook tot nu toe nooit gezeik mee gehad.

BenDogger
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2006 22:45

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door BenDogger »

Vanaf juni ben ik bezig het abonnement van een overleden oom te beëindigen. Begonnen met een fax (evenveel bewijs van ontvangst als een aangetekende brief, maar goedkoper), kort daarop een brief. Een maand later weer een brief. De enige reactie van Planet was aanmaning op aanmaning. In oktober ineens een brief van de directeur Marketing & Sales. De eerste brieven uit juni waren ontvangen, of we de overlijdensakte wilden sturen. Per ommegaande verstuurd, dus alles geregeld. Dacht ik. Kreeg ik kort na mijn brief van een andere directeur Marketing & Sales (iedereen die bij Planet een brief mag versturen, mag zich geloof ik directeur noemen) waarin ik werd gecondoleerd met het overlijden van iemand die ik niet ken. Toen maar gaan mailen, want het leek me vervelend dat ze van een verkeerd persoon internet af zouden sluiten. Het eind van dit lange verhaal vat ik even samen: we hebben nog steeds geen fatsoenlijk antwoord van Planet en er wordt nog steeds maandelijks geld afgeschreven

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Is bij iemand op dit forum zijn of haar opzegging inmiddels naar tevredenheid afgehandeld door Planet?

Stef123
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2006 12:53

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Stef123 »

Het heeft even geduurd (7 weken), maar uiteindelijk de bevestiging van Planet gehad van mijn opzegging. Ook van KPN al de bevestiging gekregen en de overstap afgelopen week naar Tiscali is probleemloos verlopen. Einde factuurdatum is begin januari, maar heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat.

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Stef123

Ik hoop het voor je. Ik heb de bevestiging al sinds mei in bezit. De opzegging is m.i.v. 1 juli 2006. Ik heb sinds 16 mei 2006 al een nieuwe provider, maar Planet blijft iedere maand fakturen sturen.

Sanka2611
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2006 16:07

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Sanka2611 »

Ik had een abonnement bij Planet Internet lopen m.b.t. Jaar Plus Pakket waarvan de periode liep van november 2005 t/m oktober 2006 en maandelijks voor PC Firewall 1,95 euro.
Het bedrag voor Jaar Plus Pakket over bovengenoemd periode is van mijn Postbankrekening op 17-11-2005 afgeschreven.
Omdat ik per 17 juli 2006 ben verhuisd heb ik op 24 augustus 2006 een brief gestuurd naar Planet Internet te Amersfoort dat ik abonnement wil opzeggen. Dus ruim voor oktober 2006 !!!!
Voordat ik een brief uitstuurde heb ik diverse keren gebeld waarvan de wachtijden tussen de 45 en 60 minuten bedragen !!!!!
Wat schetst mijn verbazing dat Planet Internet op 24-11-2006 een bedrag van 76,19 euro van mijn rekening heeft afgeschreven.
Op 9 december 2006 hierover telefonisch contact opgenomen met Planet Internet (0900 1905 0,10 ct p/min). Tevergeefs, ruim een uur gewacht en hoorde maar steeds "een ogenblik a.u.b...........".
Ik heb ruim op tijd mijn abonnement opgezegd en eis mijn geld terug. Zo gaat Planet Internet niet met zijn klanten om. Ik heb er geen woorden voor. Dit blijkt ook uit de reacties van mensen op dit forum.
Ik sta in mijn RECHT en zal van Planet winnen !!!!
Mensen blijf schrijven want Planet Internet moet inzien dat ze fout bezig zijn. SAMEN STAAN WIJ STERK !!

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Sanka2611


Ik zou niet afwachten tot Planet/Kpn het bedrag terug gaat storten. Je moet het bedrag laten storneren ( kan volgens mij als het nog binnen 1 maand is ). Neem hiervoor contact op met je bank of regel het via telebankieren. En als je verder geen incasso's hebt lopen met het rekeningnummer van Planet/Kpn, direct het rekeningnummer laten blokkeren voor incasso's.
Natuurlijk moet Planet e.e.a. dan nog wel administratief rechtzetten, want de bedragen blijven wel openstaan op jouw naam. Je moet ze dus wel achter de vodden aan blijven zitten.

BenDogger
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2006 22:45

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door BenDogger »

Toch even een vervolg op mijn verhaaltje van 6 december over de pogingen het abonnement van een overleden oom te beëindigen. In oktober condoleerde Boukje Bügel-Gabreëls (directeur Marketing & Sales) ons met het overlijden van een ons onbekende. Mijn mailtjes nadien om bij Planet door te laten dringen wie er nu ruim een halfjaar geleden overleden is, hebben niet geholpen. Onlangs stuurde Boukje Bügel-Gabreëls (Commercieel Directeur) de oom een brief. Ze deelde mee dat zijn ADSL-aansluiting beëindigd is. In verband daarmee is nu het pakket Basic voor hem geactiveerd! Ik draag gelukkig geen klompen, anders waren ze spontaan gebroken. Maar de brief verwees mij naar de klantenadministratie, waar de oom aan zou kunnen geven dat hij geen gebruik meer wil maken van de diensten van Planet internet. Maar van die administratie krijg ik nou steeds die rare brieven. Zal ik het nog eens proberen? Wordt vervolgd!
Wel grappig te zien dat Boukje gepromoveerd (of gedegradeerd) is. Of maakt het automatiseringssysteem bij Planet brieven aan, waaronder "random" directeurs titels worden geplaatst?
Beste Planet, zouden jullie een organisatieadviesbureau in willen huren om orde op zaken te stellen, neem gerust contact met me op. Ik ben veel goedkoper dan zo'n bureau. En volgens mij kan iedereen met een klein beetje boeren verstand jullie organisatie al behoorlijk verbeteren.

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

KPN en Planet, één pot nat. Ik kreeg van dhr. M. Buitelaar ( directeur Consumentenmarkt ) de bevestiging dat mijn ADSL aansluiting op het
netwerk van KPN per 16 mei 2006 is afgesloten. Toen ik het geïncasseerde faktuurbedrag van periode 01/07/06-13/08/2006 heb laten storneren kreeg ik een aanmaning van..... jawel, M. Buitelaar, Directeur Consumenten met de mededeling dat als ik voor 25-08-2006 niet zou betalen, de internetdiensten bij Planet zouden worden geblokkeerd ( tot op heden heb ik alle incasseringen laten storneren ) . En afgelopen week de aanbieding gekregen ( van dezelfde M. Buitelaar ) om over te stappen op internet plus bellen.

Wat moet je hier nu mee?

stam
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2006 18:58

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door stam »

Sinds een jaar of 8 ben ik klant van Planet. In augustus jl. werd van de een op de andere dag mijn internetabonnement gewijzigd. Ik heb direct gereageerd dat dit niet op mijn verzoek was, zowel per mail als via de reguliere post. Antwoord op mijn vraag hoe een wijziging mogelijk was zonder dat ik daarom vraag, kreeg ik niet.
Ook KPN reageerde, zij hadden van Planet opdracht gekregen voor een downgrade van mijn ADSL aansluiting. Ik heb een brief geschreven naar KPN en 3 maanden later ontving ik van hen het bericht dat de wijziging ongedaan werd gemaakt en de inmiddels geincasseerde kosten zijn gecrediteerd. Van Planet Internet heb ik inmiddels 8 brieven ontvangen
met gegevens voor mijn nieuwe ADSL aansluiting, waar ik echter niet om heb gevraagd. Naar Planet verschillende brieven gestuurd met de vraag om uitleg van een en ander. Nooit een reactie ontvangen. Uiteindelijk begin november mijn ADSL aansluiting opgezegd per eind januari 2007 en per aangetekend schrijven verstuurd. De enige reactie die ik van hen krijg is de zoveelste brief met inloggegevens voor mijn nieuwe aansluiting + de mededeling dat ik binnenkort mijn ADSL Doe-Het-Zelf-Pakket krijg toegestuurd.
Een tijdje geleden nog eens via het Servicenummer van Planet mijn beklag gedaan, behalve 20 minuten wachten a 10 eurocent per minuut leverde dat niet veel meer op dan de mededeling van de servicemedewerker dat hij in het systeem kon zien dat er meerdere brieven onderweg waren met een antwoord op mijn vraag. Helaas zijn de enige brieven die ik ontvang die met de inloggegevens.
Wat moet het daar bij Planet een chaos zijn. Mij zijn ze in ieder geval definitief kwijt als klant.

Ceje
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2006 17:02

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Ceje »

Wij zijn van KPN / Planet overgestapt naar Casema. Opzeggen KNP geen probleem. Opzeggen Planet dus wel. Zij zeggen dat we pas eind augustus volgend jaar weg kunnen. Niet dat ze daar een brief over schrijven hoor. Je krijgt gewoon een brief in de bus met de mededeling dat je nieuwe ADSL geval eraan komt.
Dus wij bellen. Krijg ik een juffrouw die me helemaal van de telefoon scheldt. ALS JIJ DE KLEINE LETTERTJES NIET LEEST DAN MOET JE ONS NIET LASTIGVALLEN.
Ik schrok me kapot. Wist ik veel. Maar we zitten nu dus tot eind augustus 2007 aan Planet vast blijkbaar.

Wat ik wil weten is waarom je niet tussentijds je abonnement kunt downgraden. Je mag wel per maand upgraden maar downgraden pas aan het einde van de contractsdatum. Maar ik heb nu toch een nieuw contract? Dat zeggen ze zelf in de brief.

En wat moet ik nu gaan betalen aan Planet (die ik dus niet meer gebruik)? Volgens hun website is het 27,95 per maand aan de KPN (maar die hebben we niet meer) en 27,00 aan Planet voor het internetdeel. Totaal dus 54,95.

Krijg ik nu een rekening per maand van 54,95 of voor 27,00 euro? Is hier nu echt niets aan te doen?

Bovendien heb ik een contract in mijn ordner zitten waarop een heel andere contractsdatum staat. Maar afgelopen augustus kreeg ik een email waarin ze zeiden dat het vanaf nu 27 augustus is omdat ik drie jaar geleden verhuisd ben op die datum.

Ik vind echter 27,00 euro per maand al een straf. Laat staan dat het 54,95 is.

Wie stelt mij gerust?

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Ik denk dat je alleen fakturen van Planet krijgt.
Bij mij is dit ook het geval. Ik begrijp dat je zelf niet goed weet tot wanneer je contract loopt. Dat is jammer. Misschien kan je dit nog achterhalen. Ik weet niet of een verhuizing je contractdatum kan wijzigen.
Ik wens je in ieder geval veel succes. Het is n.l. al niet mogelijk om van Planet af te komen als je op tijd hebt opgezegd. Ze verlengen je contract gewoon weer met een jaar. En in mijn geval liep mijn contract tot 01-07-2006. Ik heb opgezegd op 15-05-2006 en mijn contract is gewoon verlengd tot 15-06-2007! Terwijl de einddatum 01-07-2006 was. Het slaat werkelijk nergens op. Ik heb er inmiddels wel voor gezorgd, dat Planet niet meer automatisch kan incasseren.

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Gisteren een serieuze email ontvangen van Planet. Vandaag kon ik bij "mijn gegevens" zien dat mijn pakket is beeindigd! Mijn email werkt niet meer, dus ik lijk nu echt afgesloten.
Nu heeft men mij beloofd een ticket aan te maken voor creditering van de kosten. Pfff.. nu maar hopen dat ze het goed doen en wel m.i.v. 01-07-2006.

Gesloten