LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
grumpie
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mar 2007 21:56

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door grumpie »

Specificatie
Periodieke kosten
Aantal Prijs per periode Bedrag excl. BTW

ADSL Instap Surfen
Voor de periode 26.01.07 t/m 10.02.07 1 0.00 per maand € 0,00
ADSL Instap Surfen zonder vaste telefoonaansluiting
Voor de periode 26.01.07 t/m 10.02.07 1 24.33 per maand € 12,56
Het Net Family pakket
Voor de periode 11.02.07 t/m 10.03.07 1 0.00 per maand € 0,00
ADSL Instap Surfen zonder vaste telefoonaansluiting
Voor de periode 11.02.07 t/m 10.03.07 1 24.33 per maand € 24,33

--------------------------------------------------------------------------------

Totaal Periodieke Kosten € 36,89

ik schijn dus nu zgn toen ik dus nog gewoon telefoonlijn had en nog gewoon familieaccount nu zgn al instapsurfen zonder vaste telefoonlijn hebben.Deze bedragen kloppen niet met wat destijds op de factuur stond...Ongelofelijk,Dit hebben ze effe veranderd met terug werkende kracht.

grumpie
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mar 2007 21:56

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door grumpie »

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw verzoek doorgestuurd naar de juiste afdeling.

Deze zal uw bericht zo zorvuldig mogelijk afhandelen. Hiervoor hebben zij echter wel meer tijd nodig dan u normaal bij de behandeling van uw vragen van ons gewend bent . In geval van opzegging zal uiteraard de datum van ontvangst van uw e-mail als uiteindelijke datum van ontvangst van uw opzegging gelden.

Mogelijk neemt één van onze medewerkers nog telefonisch contact met u op via het bij ons van u bekende telefoonnummer.(ja die bestaat niet meer ) Indien wij via een ander nummer contact met u op dienen te nemen verzoeken wij u dit in antwoord op dit bericht aan ons te laten weten.

We streven er naar u zo spoedig mogelijk een antwoord te sturen. Houdt u echter wel rekening met een langere behandeltijd. :evil:


Dit antwoord kreeg ik nu.Dat terwijl ik in mail zeg dat de telefoonlijn er al uit is.Verhuisd ben...Dus hoezo oud nummer om mij te bellen?Heb zelf al zo vaak gebeld.Het antwoord het wordt gestuurd naar de juiste afdeling..Welke dat is.Weer afgeschoven om vervolgens weer niks te horen natuurlijk.

Luc69
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2007 20:06

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Luc69 »

Wat een organisatie is dit:

Ik heb mijn ouders lid gemaakt op 16- 4- 2005 van instap surfen bij het net zonder modem hiervoor zou ik dan 79 euro retour krijgen (heb ik to op heden niet ontvangen)
De ellende begon toen ik deze ADSL verbinding wilde upgraden naar ADSL + bellen begon in augustus te bellen met het net daar zei een medewerker van het callcenter dat alles geregeld was nou na 2 maanden maar weer eens bellen want op de pagina waar je, je gegevens kunt checken was niets veranderd, weer een callcenter medewerker aan de lijn antwoordt ja het klopt er is iets mis met ons systeem bla bla we zullen het bij een manager neer leggen en u krijg bericht van ons. Ondertussen december geen bericht biets veranderd ja het jaar is bijna om dus opzeggen dan maar brief gestuurd na het net met de mededeling dat we per contract beëindiging geen verlenging meer wilden. En je raad het geen reactie dan maar een aangetekende brief met weer de vermelding van opzegging en dat we nu maar een telco-telco mutatie wilden (januari 2007) en duidelijk vermeld dat ik binnen twee weken een schriftelijk bericht wilde ontvangen van hun ( het word eentonig). Maar goed weer bellen alles was in orde volgens de medewerker. De dag van muteren kwam en alles ging goed tot mijn verbazing. Tot dat ik weer eens ging inloggen bij het net en ja daar stond doodleuk dan mijn contract weer verlengt was tot een jaar dus weer bellen. Daar kreeg ik een brutale Belg aan de lijn ja Het net (KPN) zit nu in Antwerpen met hun callcenter die mij gewoon vertelde dat mijn contract 2 jaar duurde terwijl in de voorwaarde staat 1 jaar heb hem gevraagd of ik gek was of hij ja toen hing hij op heb het maar weer geprobeerd en toen kreeg ik een slimmer iemand eraan ja het zou aan een fout in het systeem liggen en dat ging hij nu rechtzetten enige voorwaarde moet wel over 10 werkdagen terug bellen om te informeren of alles nu goed was. WORD VERVOLG
:?: :?: :?: :roll:

grumpie
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mar 2007 21:56

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door grumpie »

Ik heb het ten onrechte bedrag terug laten storten.Op de automatische incasso stop zetten gaf men geen gehoor.Dus naar de bank waar men bekend was met klachten over het net;

Geachte mevrouw/meneer, U heeft Het Net gemachtigd om het bedrag van de factuur voor geleverde internetdiensten automatisch van uw bank- of girorekening af te schrijven. Op de aangekondigde datum is daarom het bedrag van de factuur van rekeningnummer afgeschreven. U heeft dit bedrag echter laten terugboeken. Hierdoor bent u Het Net op dit moment een totaalbedrag van € 28,95 verschuldigd. Omdat er bij mij geen reden bekend is waarom de betaling niet hoeft plaats te vinden :twisted: , verzoek ik u het verschuldigde bedrag van € 28,95 per direct over te maken naar girorekening 274250 ten name van KPN Internet onder vermelding van uw klantnummer. Als ik voor 26 maart 2007 geen volledige betaling van u heb ontvangen, kan ik uw internetdiensten bij Het Net laten blokkeren.(GRAAAAAAAAAG AUB) Ik verwijs hiervoor naar de algemene voorwaarden.

bluebelle
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2007 18:08

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door bluebelle »

lachu, ik kreeg precies hetzelfde mailtje en nu maar hopen dat ze alles stopzetten :twisted:

Luc69
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2007 20:06

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Luc69 »

krijg nog 79 euro van het net kan ik nu het net stopzetten dat zou wel lachen zijn :P :P
Weet wel als er meerdere schuld eisers zijn kunnen we een fallietsement aan vragen was dat niet een slim idd (geen jurristen hier) 8) 8) (bram help ons)

roan1967
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2007 10:00

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door roan1967 »

Geplaatst op 27 Mrt 2007 09:17 door roan1967


--------------------------------------------------------------------------------

In januari heb ik mijn abonnement opgezegd bij Hetnet.
Ik heb hier een schriftelijke bevestiging van gehad dat mijn abonnement per 26-02 2007 stop gezet zou worden.
Dus ik dacht dat is geregeld.
Vervolgens kreeg ik een bevestiging voor een abonnement adsl zonder vaste telefoonlijn daar ik mijn kpn abonnement ook opgezegd had.
Ik Hetnet gebeld met de mededeling dat ik GEEN nieuw abonnement wilde maar juist had opgezegd.
Het abonnement zou direkt stop gezet worden.
Vervolgens werd er een bedrag van mijn rekening geschreven voor abonnement van februari/maart.
Ik maar weer gebeld, bleek er helemaal niets bekend te zijn van een opzegging???
Maar nu was het geregeld.
Maar een bevestiging van opzegging bleef wederom uit.
Maar weer eens gebeld......en ja hoor......er was wederom niets bekend van een opzegging.
Maar nu kwam alles in orde en het abonnement zou per 17 maart opgezegd zijn.
Afwachten maar weer.....
19 maart...de post..... en jawel 2 enveloppen van Het net.....met daarin?
Maar liefst 4x een bevestiging van registratie....dus nog steeds geen schriftelijke opzegging.

Ik dacht dan zal de bevestiging van opzegging wel onderweg zijn.
We zijn inmiddels weer een week verder en ikheb nog steeds niets gezien.
Dus vanmorgen maar weer een email de deur uit gedaan ,maar ik zie de bui al hangen.
En bellen met de helpdesk heeft geen zin......als ze het niet kunnen winnen en geen uitweg meer hebben gooien ze de hoorn erop

AnnitaT
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2007 09:26

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door AnnitaT »

Januari vorig jaar had ik mijn abonnement gewijzigd in 'snel-surfen'. Ik keek toen namelijk op hun site en wat wat schetste mijn verbazing; ik zag dat 'voordeel surfen' niet meer bestond! Wel 'snel surfen', zelfde snelheid als 'voordeel surfen',zelfde bedrag per maand maar dan ZONDER datalimiet!!!
Ik had echter nog het 'voordeel surfen' abonnement (terwijl die op de site niet meer bestond) en ik betaalde dus nog extra kosten als ik boven die 1500 mb zat. Ik besloot logisch over te stappen naar 'snel surfen'.
Na een tijd wou ik wijzigen naar 'surfen en bellen'. Bij Het Net ging mij dat veel te veel kosten terwijl ik voor een soortgelijk abonnement veel voordeliger uit was bij Orange namelijk het 'ADSL family' pakket.
Ik besloot mijn abonnement dus op te zeggen bij Het Net maar dit kon niet omdat ik bij die wijziging naar 'snel-surfen' direct weer een jaar vast zat!!!
Bij iedere wijziging ga je dus een weer een nieuw contract aan voor een jaar! Dit wordt natuurlijk niet gezegd als je wijzigt!!! Een wijziging kan op ieder moment binnen Het Net maar vanaf die datum ga je dus weer een nieuw contract aan!

Heel kort: Als je bij Het Net weg wilt kun je een jaar lang NIETS MEER veranderen aan je abonnement!!! In mijn geval had ik dus aan mijn voordeel surfen moeten vastzitten terwijl deze abonnementsvorm officieel al niet meer bestond en ondanks dat er inmiddels 'snel surfen' bestond voor het zelfde bedrag en zelfde snelheid maar zonder die data limiet.
Goede service:?

Nu wou ik dus opzeggen en overstappen naar ADSL family van Orange maar tot mijn verbazing is mijn abonnement stilzwijgend verlengt in januari zoals het met het opzeggen van een tijdschrift ook gaat... Echter bij tijdschriften betaal je je abonnement gelijk voor een heel jaar terwijl voor telefonie -en internet abonnementen je per maand betaalt.
Nu kan ik dus weer niet overstappen naar Orange!!!

Ik baal er stevig van en vind dat abonnementen ten alle tijde moeten kunnen worden opgezegd als je al langer dan een jaar klant bent en dus niet stilzwijgend met een jaar worden verlengt!

Ik ben in juli/augustus 2004 klant geworden bij Het Net. Dat je als nieuwe klant een jaarcontract aangaat kan ik begrijpen maar ik vind dat je ná dat jaar moet kunnen opzeggen wanneer je maar wil. Dus geen automatische verlengen van een jaar en óók niet bij een wijziging!
Oftewel ná juli/augustus 2005 had ik moeten kunnen opzeggen wanneer ik maar zou willen!

roan1967
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2007 10:00

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door roan1967 »

Gisteren mij verhaaltje hier neer gezet.....
Gisteravond een mailtje van hetnet........een factuur voor ADSL Surfen zonder vaste telefoonaansluiting Voor de periode 26.03.07 t/m 25.04.07
:shock:

Ze snappen het echt niet daar.......

bluebelle
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2007 18:08

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door bluebelle »

Heb ook maar weer eens gebeld. Nu zeggen ze dat als je je telefoonabonnement opzegt je automatisch het dure adsl-abo krijgt voor surfen zonder vaste telefoon. en dat kost dan 41,95 per maand.Je kan toch niet zomaar eenzijdig een abo veranderen? Volgens deze medewerkster staat dat in de Algemene Voorwaarden, nou ik kan jullie allemaal verzekeren dat dat nergens te vinden is. Ze zei ook dat reageren via e-mail veel minder gemakkelijk werkt :roll: in welke tijd leven zij?Goed maar weer een aangetekende brief :evil:

roan1967
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2007 10:00

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door roan1967 »

Zo schijnt het dus te werken daar......Ik heb in januari Hetnet opgezegd,kreeg een bevestiging hiervan.
Ik heb ook mijn kpn telefoonlijn opgezegd,daar schijnt het dus fout te gaan.
Hetnet(kpn) neemt dan de beslissing je abonnement te veranderen in een abonnement zonder telefoonaansluiting.Toestemming van ons hebben ze schijnbaar niet nodig.....ze doen maar gewoon waar ze zin in hebben.
En het verhaal dat het via de telefoon makkelijker werkt is ook lulkoek....het enige voordeel wat ze dan hebben is dat ze de hoorn erop kunnen gooien als ze er niet meer uit kunnen komen ......

grumpie
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mar 2007 21:56

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door grumpie »

Gisteren met doorzendservice tntpost van het Net
k heb u aanvraag van uw pakketwijziging ontvangen,uw aanvraag :o is verwerkt.u kunt gebruik maken van het pakket zoals u dat gewend bent.
Zomaar weer brief uit het niets.

Nou ik onderneem niks meer,het heeft geen zin.Als mijn geld ten onrechte wordt afgeschreven haal ik het terug en dan sluiten ze de ten onrechte niet gebruikte lijn maar af.Immers die is niet in gebruik.Ik woon er niet meer ,hen opgezegd en hen heb andere server .. Ik ben al gek zeg.Ze houden je voor de gek aan de telefoon of mail.Snap alleen niet dat ze maar zo door kunnen gaan met hun praktijken.Ech niet.Dit bericht over deze praktijken zie ik al jaar eerder staan.

bluebelle
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2007 18:08

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door bluebelle »

ik moet ook weer het maandelijkse bedrag terug laten storten :x ,heb me voorgenomen dit voort te zetten tot ze een oplossing aandragen.Heb dat ook in mijn laatste,aangetekende,brief laten weten.Als dit niets oplevert dan mag onze rechtsbijstandverzekering zich ermee vermaken. Maar idd een hopeloze zaak :evil:

manoukie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2007 08:04

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door manoukie »

We hebben jaren een inbelverbinding gehad bij Het Net en nooit problemen gehad.Nu zijn we pas noodgedwongen overgestapt naar een ander abonnement en dat werd dus ADSL Instap Surfen van Het Net.
Toen begon alle ellende.Uren aan de telefoon gehangen om een afspraak te maken met een monteur à 0,45 cent per minuut. Dan sturen ze een monteur die nergens verstand van heeft.
Splitter verkeerd gemonteerd waardoor er storing is op de telefoonlijn, hij wist niks van pc's en software af,geen gratis 20 meter kabel erbij zoals beloofd, we hebben alles zelf opnieuw moeten installeren.
Mijn hele bureau bekrast door dat geklungel van die vent.....
En voor die monteur betaal je dan 99,95.

Eerst ontving ik de rekening apart van Het Net per e-mail, nu staan de kosten voor ADSL op de telefoonrekening van de KPN erbij vermeld .
En deze rekening klopte van geen kant, veel te hoog !
Dus heb ik op de site van Het Net opnieuw Mijn Gegevens gecheckt en wat blijkt: Ik moet dus betalen voor 2 verschillende pakketten.
Mijn oude abonnement Standaard Surfen loopt gewoon door naast mijn nieuwe abonnement ADSL Instap Surfen.
Ik stuur dus een mailtje naar Het Net en krijg als antwoord dat ze nog bezig zijn met het omzetten v. h. abonnement.
Dat kan en ik wacht dus geduldig af.Er staat tenslotte bij dat mijn oude abonnement loopt tot 1 maart.
Maar plotseling werd dat 1 mei en vanmorgen stond er zelfs 1 juni !!
Het lijkt er dus verdacht veel op dat mijn oude abonnement gewoon blijft doorlopen en dat we dus dubbel blijven betalen.
Ik ga maar weer 'ns opnieuw actie ondernemen, voor de zoveelste keer .
Het zou me niks verbazen als binnenkort ook nog een rekening van Het Net binnenkomt.Nog meer dubbele rekeningen! :evil:

j.t.raats
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:19

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door j.t.raats »

Over het algemeen ben ik tevreden met "Het Net", hoewel ik een keer geprobeerd heb op te zeggen, was ik volgens hen te laat.
Wat mij nu stoort in deze, is dat je weer een jaar aan vastzit, waarom
niet twee maanden, zoals bij telefonie, huren etc.etc. Ik heb die vraag al
vele malen gesteld, maar geen antwoord, nog van Radar. noch van de politiek, ze zouden jaren geleden eens naar kijken, maar dat is al weer
een paar jaar geleden, de politiek kan wel effe een zorgverzekeringswet
in een paar maanden voor elkaar brengen maar een wet voor een opzegtermijn van twee maanden bij een provider is blijkbaar moeilijk.
Radar doe er eens wat aan, breng het onder de aandacht, sleep een
politicus naar de studio en vraag hem honderd uit.

spridget
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:09

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door spridget »

nou ik ben van de ellende af, na vandaag met 5 helpdeskmedewerkers te hebben gesproken hebben ze eindelijk het contract verbroken.

Volgens mij hebben ze ook een blik belgische hd medewerkers aangetrokken want ik heb met twee belgen gesproken.... of de helpdesk hier beter mee moet worden ? Toen ik de 2e sprak dacht ik met de eerste sprak , en vroeg naar haar naam, bleek haar collega te zijn.

afijn, mij is wel weer duidelijk geworden dat de meeste medewerkers geen idee hebben waar ze mee bezig zijn of geen zin hebben om problemen op te lossen! Diverse malen ben ik doorverwezen naar een ander nummer en moest daar mijn verhaal doen .. van de kast naar de muur ......
Eindelijk iemand van de technische dienst die mijn verhaal begreep en de melding gemaakt heeft dat ik mijn contract mag ontbinden . Ik had al ruim 2 weken geleden een aangetekende brief verzonden
waarin ik het contract ontbond maar daar hebben ze simpelweg niet op gereageert.
Je word dus als klant simpelweg niet serieus genomen of het moet zo zijn dat de stapel opzeggingen zo groot is dat ik nog er onderaan lig ??


Heeft trouwens niemand gemerkt dat de internet snelheid omlaag gaat als je aan het bellen bent ???
laatste firmware 1.41

Da's beperkt surfen en bellen ..

o ja , meteen was mijn email adres geblokkeerd terwijl deze nog 3 maanden bruikbaar zou blijven.

Wel weer een ervaring rijker ....... aahhhhhh

spridget
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:09

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door spridget »

en nu maar afwachten wanneer ik mijn oude lijn terug heb....

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door d3R »

mailadressen blijven 3 maanden bewaard mocht je weer klant willen worden, blijven niet 3 maanden werken 8)

Peetee
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:48

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Peetee »

Ook wij hebben tijdig het "HetNet ADSL Tijd Surfen abonnement" opgezegd. Dit is netjes door HetNet bevestigd. Echter direct daarna kregen we een brief met de mededeling dat ze ons van harte feliciteren met onze nieuwe "ADSL Tijd Surfen zonder vaste telefoonaansluiting"... Hier hadden we helemaal niet om gevraagd! We wilden juist HELEMAAL van HetNet af! Tot 1 april jl. (de datum waarop ons 1e abonnement zou verlopen) netjes betaald. Daarna uit voorzorg maar de automatische incasso stopgezet. (Algehele blokkade van HetNet via de bank laten regelen). Tevens voor 1 april nogmaals netjes een aangetekende brief naar HetNet gestuurd. ECHTER, de facturen blijven maandelijks binnenkomen, en nu hebben ze ook nog eens het lef om aanmaningen voor het "ADSL Tijd Surfen zonder vaste telefoonaansluiting abonnement" te sturen, want ze kunnen niets afschrijven.
HOE KOMEN WIJ DEFINITIEF VAN HETNET AF ???

j.t.raats
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:19

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door j.t.raats »

Niks geen brief sturen, e-mails, e-mails en nog eens e-mails, telefoon,
namen noteren met wie je gesproken heb, klantnummer elke keer
vermelden. Elke dag, een maand lang doen, is mijn ervaring, ik had iets anders aan de hand, zij hadden een gratis modem beloofd, toch een rekening van 80,=, ik stond in mijn recht en dat is voor mij ook goed gekomen, maar je moet laten merken dat je het niet neemt,
als je in je recht staat, kom dan ook op voor jezelf. SUCCES !!!! HR.

Gesloten