LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Misschien moet je maar eens de helpdesk gaan bestoken met email. Daar is de functie kopieren in word namelijk voor uitgevonden.

Heb ze namelijk zelf ook bestookt met email, waarna ik vervolgens een einddatum door kreeg van de helpdesk. Toen ik vervolgens een mail stuurde of dit wel juist was kreeg ik weer een andere datum. Vervolgens een mail gestuurd met de vraag welke van de twee nu de juiste datum was. En ja hoor, u raad het al, vervolgens kreeg ik dus nog een andere en dus derde datum. Deze laatste datum kreeg ik ook nog via de post in november bevestigd via een schrijven van Het Net.

Nadat mijn contract vervolgens toch door bleef lopen heb ik toch maar weer even de helpdesk opgebeld met de vraag hoe dit nu kon. Volgens de betreffende helpdeskmedewerker was dit normaal omdat er naar zijn mening helemaal niets was opgezegd. Op de vraag of hij dit verder kon regelen kreeg ik te horen dat ik een schrijven naar de klachtenafdeling moest sturen met uiteraard een kopie van de bevestiging welke ik dus in een eerder stadium van Het Net ontvangen had. Deze hadden ze namelijk niet in hun systeem zitten. Maar goed dus dat ik de bevestiging van dit schrijven alsmede de lachwekkende correspondentie met de helpdesk bewaard heb.

Zoals ik iemand eerder heb zien schrijven. Zelden zoveel humor gezien voor € 0,45 per minuut. Tenminste iets wat je Het Net (lees zakkenvullers) na moet geven.

liester
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 jun 2006 21:07

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door liester »

Volgende tip, want jullie snappen het nog steeds niet.

Schrijf een korte brief met de vogende regels.
Hiermee beëindig ik onze overeenkomst (nummer) met ingang van enz.. Bij geen schriftelijk tegenbericht van u binnen 8 dagen, gaat u hiermee dus akkoord!
Mocht u desondanks een automatische afschrijving uitvoeren, wordt deze door mij gestorneerd!

Aangetekend versturen.

Je moet ze namelijk op dezelfde manier behandelen als dat ze jou behandelen. Niet bellen enz. want de helpdeskmedewerkers zitten achter de computer je gegevens te bekijken en veranderen daar vervolgens niets aan.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Ja, maar dan is het wel handig dat je in ieder geval weet per wanneer je contract verloopt! Ik kan wel op eigen houtje gaan beslissen dat ik de maandelijkse incasso's laat storneren, maar ik heb weinig zin in in incassoburo's en deurwaarders... :?

liester
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 jun 2006 21:07

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door liester »

Incasso bureau's en deurwaarders kunnen niets anders dan druk uitoefenen. Alleen de kantonrechter kan beslissen wie er gelijk heeft. In jouw geval heb je dan een brief waarop niet of te laat geantwoord is.
Maar meestal laat men het hier niet op aankomen omdat een gerechtelijke procedure tijd en geld kost en meestal de consument gelijk krijgt, vooral wanneer de term wanprestatie wordt gebruikt.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Nou, ik heb eindelijk antwoord terug van hetnet. Ze zeggen dat mijn contact nog loopt tot 18-04-2007, terwijl ik in oktober al opgezegd heb!
Afijn, ik weet nu dat ik alle bedragen die ze afschrijven kan storneren, en voor de rest zal ik ze de bevestiging die ze me in oktober stuurden even laten lezen.

Pffff, word er een beetje moe van. Vooral als je bedenkt dat mijn overstap naar HetNet allesbehalve vrijwillig was. En dan gaan ze vervolgens zo met me om! ****** zijn het.

ikbenik

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het probleem bij Hetnet is dat ze zijn overgestapt op een nieuw administratiecomputersysteem. En daar is een hele hoop misgegaan.
Dus dat is de reden dat het mis gaat.

keja
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:30

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door keja »

Daarom hoeven ze nog niet zo hoog van de toren te blazen !!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Mijn internet is in juni 2004 opgeleverd, maar hetNet heette toen nog Freeler. Het is nu juni, maar er wordt nog vrolijk afgeschreven.
Dat klopt niet. HetNet heeft Freeler waarschijnlijk overgenomen.

Ik heb tot juli 2003 een redelijk werkende internetverbinding gehad, van Hetnet. Toen nog op basis van veel te dure telefoontikken. De eerste provider waar ik een paar maanden eerder een offerte vroeg om mijn internetverbinding op basis van ADSL voort te zetten, was Hetnet. Gewoon, omdat dat voor mij de minste adminstratieve problemen zou opleveren, ik zou mijn internetadres niet hoeven te wijzigen, enzo, en vooral omdat ik wel tevreden was met HetNet.

In maart 2003 vroeg ik dus wat zij mij te bieden hadden, en wat zij er dus voor over hadden mij als klant te behouden. Immers: de aanbiedingen vlogen me om de oren. Ik heb uiteindelijk gekozen voor zonnet, omdat zij destijds gewoon het beste aanbod hadden. Ik ben geen super-dowmloader, ik wil gewoon lekker surfen tegen een redelijke prijs.

Toen ik Hetnet de kans had gegeven, en ik liet weten dat ik lang genoeg geduld had gehad, liet ik weten het abonnement te willen beeindigen. Het was vlak voor het einde van de contractsperiode, en er was 1 maand opzegtermijn. Ze wisten het zo lang te rekken, dat hun reactie pas kwam binnen die maand, en vertelden doodleuk dat ik te laat was met mijn opzegging.

Mooi niet, ik kon ze laten zien dat ik me aan die termijn gehouden had. Desondanks presteerde Hetnet het om nog een half jaar abonnementsgeld te incasseren, daar volgens hen van een opzegging geen sprake kon zijn. Ik heb ze vervolgens gedreigd zelf een procedure tegen ze te starten, wanneer ze niet met onmiddellijke ingang zouden stoppen met incasseren, en ik kreeg het gedaan dat ze het abonnementsgeld van juli t/m december 2003 hebben teruggestort op mijn rekening. Daarna geen last meer gehad van Hetnet.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

1 Tip: via de ouderwetse post reageren ze bij hetNet een stuk sneller dan via email en het is ook een stuk goedkoper dan naar dat dure helpdesknummer bellen. Ik vertik het echt om voor 45 ct p/m een uur in de wacht te worden gezet. Bij Freeler was dat een stuk beter geregeld: daar werd ik teruggebeld of ik stelde mijn vraag via irc. Kostte niets!

Bib
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2006 22:09

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Bib »

Nou ook ik heb de nodige problemen bij Het Net.

Hierbij mijn brief aan Het Net. Zegt genoeg denk ik. Ik heb het geluk dt ik ook mijn telefoon bij KPN heb opgezegd. Nu stopt automatisch het abonnement aan alle kanten.

Heb inmiddels van de klachtenafdeling telefoon gekregen dat het wordt geregeld.

Vraag mij af wanneer het echt allemaal geregeld zal zijn.






Geachte Heer/Mevrouw,

Ik ben op zijn zachtst gezegd boos maar ook hevig teleurgesteld.

voorgeschiedenis
Ik ben al sinds de invoering klant bij Het Net, eerst gewoon met inbellen, later overgestapt naar adsl. Die aansluiting verliep niet naar wens. Ik werd gebeld door Het Net in verband met een aanbieding om over te stappen naar adsl. Aangezien mijn vader was overleden, het huis leeg moest en ik veel op internet zat (toen nog inbellen) heb ik de beslissing genomen om op deze aanbieding in te gaan. Helaas de aansluiting kwam maar niet en toen ik na enkele weken belde waar het bleef, bleek er totaal niets bekend te zijn. De procedure tot aansluiting moest opnieuw opgestart worden en de aanbieding was verlopen. Dit heeft mij een hoop geld gekost, maar goed na een paar maanden was alles in orde en werkte naar behoren.

In januari 2004 gingen wij verhuizen. Ik heb Het Net en kpn mijn verhuizing doorgegeven. Opnieuw grote problemen. Mijn adsl werkte niet op het nieuwe adres. De nodige telefoontjes hebben moeten plegen met Het Net. Inmiddels een 0900 nummer met een tarief van maarliefst € 0,45 per minuut (bijna een oude Nederlandse gulden per minuut). Weken heb ik zonder adsl gezeten, heel veel telefoonkosten gemaakt. Een telefoontje met uw servicelijn is nooit kort. Sorry voor mijn ervaring, maar het lijkt een sport iemand zo lang mogelijk aan de telefoon te houden. Even nakijken, momentje, wachten en wachten, dan wordt er een rapportje ingetypt (gaat wel heel traag, als ik deze brief in dat tempo zou moeten typen ben ik een hele dag bezig), rapportje wordt voorgelezen en verstuurd. U begrijpt de telefoontikken à € 0.45 gaan gewoon door. Uiteindelijk is het na weken opgelost.

Huidige probleem
In maart van dit jaar besloot ik over te stappen op telefoon via de kabel. Om hiervan gebruik te kunnen maken dienden wij ook internet via de kabel te hebben. Hierdoor was ik genoodzaakt het internetabonnement via Het Net op te zeggen. Dit moest een maand voor 6 juni 2006 (afloop contract) en ik zegde dan ook half april (ruim van tevoren) per brief op. Mede gezien de voorgeschiedenis nam ik voor de zekerheid anderhalve week na het versturen van de brief telefonisch contact op met Het Net (0,45 per minuut). Van mijn brief was niets bekend????????????? Maar ik kon telefonisch opzeggen. Dat heb ik dus direct gedaan. Was ook nog een probleem, had te maken met een sub-account, die nota bene nog op het oude adres bleek te staan (onbegrijpelijk), maar uiteindelijk ongeveer 20 minuten later, was het gerealiseerd. In orde dus. Ik zou nog een bevestiging ontvangen. Begin mei (voor 6 mei einde mogelijkheid opzegging) toch nog maar eens met Het Net gebeld (0,45 per minuut) voor de zekerheid, ik had namelijk geen bevestiging ontvangen, en volgde de mededeling.
Alles was in orde. De brief zat inmiddels ook ingescand bij mijn “dossier” en de opzegging was rond. Voor de zekerheid nog maar even met KPN gebeld, of zij inmiddels door hadden gekregen dat ook de ADSL aansluiting (€ 20,-- per maand) moest stoppen per 6 juni 2006. Nee, dat zouden ze pas doorkrijgen rond 6 juni a.s. Inmiddels al een beetje wantrouwend in deze situatie nog even gebeld met Het Net, dit klopte. Mijn abonnement kon niet meer “gereanimeerd” worden wat zoveel betekende dat op 6 juni a.s. inderdaad een einde van het abonnement zou zijn.

Situatie datum einde contract
Wat schetst nu mijn verbazing op 6 juni 2006. Ik log in en zie tot mijn stomme verbazing. Mijn abonnement is verlengd tot 6 juni 2007. Ik heb direct contact opgenomen met de klantenservice van Het Net (0,45 per minuut). Met nog meer stomheid geslagen………………. “mevrouw, er is niets bekend van opzegging”. Ik heb voorgaand verhaal meegedeeld en de betreffende mevrouw zou dit doorgeven. Bij mijn mededeling dat mijn vertrouwen tot het dieptepunt was gezakt, gaf zij mij een “ticketnummer”. Ik heb gevraagd teruggebeld te worden op mijn 06 nummer, omdat ik dit nu eindelijk opgelost wilde zien. Had inmiddels ook een factuur ontvangen voor de komende maand en wilde niet dat dit werd afgeschreven. U begrijpt het al, dit is dus wel gebeurd en teruggebeld werd ik niet. Inmiddels heb ik natuurlijk breedband internet, waaraan ook de nodige kosten zitten, ik betaal nu dus dubbel. Omdat ik niet teruggebeld werd heb ik afgelopen maandag opnieuw contact opgenomen met de klantenservice van Het Net. U gelooft het niet: “in het systeem is NIETS bekend”. Ook mijn telefoontje waarin ik het ticketnummer heb ontvangen, was niet bekend. U begrijpt dat ik met stomheid was geslagen. Ik heb de betreffende mevrouw een telefoonnummer gevraagd van iemand die “meer zeggenschap” zou hebben omdat dit natuurlijk onaanvaardbaar was. Ik kreeg een telefoonnummer van het klachtenbureau. Bij het bellen van dit nummer bleek dit nummer gewijzigd en ik kon opnieuw een ander nummer bellen. ………………… Dit bleek een nummer van KPN. De betreffende medewerkster zegde mij toe dit in orde te laten maken en ik zou binnen een week terug worden gebeld.

Vanmorgen opende ik mijn email box…………………………… een email van Het Net. In verband met opzegging van mijn telefoonaansluiting bij KPN, wordt mijn contract van de kant van Het Net beëindigd per 06-06-2007?????????????????????????????????????????? Mijn geduld, vertrouwen en rekbaarheid is gewoon op, ik ben verdrietig, teleurgesteld. Vanaf dag 1 ben ik bij Het Net. Ben na de opstartproblemen, de problemen bij verhuizing toch Het Net trouw gebleven en nu dit!!!!. Wat moet ik nu?????????????? Ik heb tijdig opgezegd, per brief half april, heb diverse malen gebeld om alle misverstanden en fouten uit te weg te gaan, met de nodige enorme kosten, heb nu een dubbel internet, financieel wordt ik er behoorlijk slechter op, dit mag toch niet de bedoeling zijn van Het Net. Zo ga je toch niet om met trouwe en altijd op tijd betalende klanten? Zo vaak is mij toegezegd dat het in orde was. Ik betaal nu aan twee internetproviders, mijn adsl loopt door. Ik wil gewoon dat mijn opzegging met terugwerkende kracht geregeld wordt.

Bij deze brief zend ik u wat bijlagen. Een kopie van mijn opzegbrief en wat uitdraaien van statussen die ik aantrof bij “mijn gegevens”.

Ik hoop dat HET NET dit nu eindelijk gaat oplossen.

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Veel wat hiervoor staat beschreven is mij dus ook overkomen met dit verschil dat ik een half jaar van te voren reeds de bevestiging in mijn bus had. Dit uiteraard na de helpdesk via de mail gespammed te hebben. Vervolgens weet men het nog te presteren om te zeggen dat er niets van een opzegging bekend is. Nu is naïviteit iets wat mij allang niet meer verweten is en dat is dus maar goed achteraf bekeken, door deze brief en andere lachwekkende zaken goed te bewaren.

Vervolgens heb je ook nog de opzegging met KPN als moedermaatschappij en Het Net als hun dochter. Diverse manieren dus om vervolgens iemand met de rug tegen de muur te zetten, daar waar je vroeger kon volstaan met de opmerking dat ze dit intern maar moesten regelen.

Ondertussen bericht gehad dat de abonnementskosten na 28 april 2006 gecrediteerd zouden worden met de aanvullende opmerking dat ik hier toch maar heel erg blij moest zijn. Hoezo blij, in mijn ogen spreekt dit namelijk voor zich. Met geen woord werd er gerept over de € 123 die ik nog van hun tegoed heb vanwege hun s-h-i-t "helpdesk". Drie kwartier in de wacht hangen en dan nog niemand te spreken gehad. Verwerpelijk gewoon.

Ondertussen is bijna de overstap naar xs4all rond. Ben benieuwd hoe het me daar zal vergaan.

Wim Hatlief
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2006 17:15

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Wim Hatlief »

Om de kostbare bel minuten € .45 uit te sparen kun je ook
KPN bellen 070 3434343 bellen en vragen om even door te verbinden
om dat je geen 0900 nummer kan bellen.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Of alles per brief doen. Het kost wat meer tijd, maar ik spendeer met liefde een postzegel van 39ct, als ik maar niet in de wacht hoef te hangen bij de helpdesk! En via de post krijg ik nog beter antwoord ook.

sjapo
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 apr 2006 00:56

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door sjapo »

Na 1 1/2 maand werkt mijn verbinding nog niet. :shock:

Om gek van te worden.

Alles wat hier beschreven word heb ik ook mee gemaakt.
Geen reacties op e-mail's of inhoudloze reactie /info.

Bellen en mij uitspelen tussen KPN en hetnet a 0.45 cpm.
Het blijkt inderdaad een administratief zooitje te zijn, waar ze schijnbaar niet uitkomen.

Aangetekend versturen ruim 2 weken terug, geen enkele reactie tot heden.

Nou is het zo dat ik probeer netjes te zijn (en te blijven) op het moment
dat er probleem zijn, maar dat valt na zo'n lange periode niet mee. Anders zou je kunnen zeggen een klant met een grote bek kan wel even wachten. Maar nee dat is het niet. Na de zoveelste keer bellen krijg je over het algemeen een stoizijnse reactie of ze leven mee, tot op het moment dat je ophangt en dan hoor je niks meer!

Het zou fijn zijn als radar hier wat aan wilde /kon doen?

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door BLW »

Nou Sjapo, ik wens je veel zelfbeheersing toe met de 10,5 maand die je nog bij Het Net te gaan hebt. Daarbij lijkt het er ook nog vrij stevig op dat dan pas het feest werkelijk gaat beginnen om er vervolgens weer vanaf te komen.

Ondertussen heb ook ik mijn abonnement opgezegd en ik ben dan ook benieuwd wat mij dat allemaal gaat brengen. Een bevestiging heb ik nog niet binnen, maar ook al had ik die, dan schijnt ook dat voor Het Net niets uit te maken. Dit in het kader van de bedrijfsfilosofie van Het Net. Ik zie niets, ik doe niets, en ik hoor niets. Of te wel gewoon schijt hebben aan je klanten.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

@BLW
dit is hoe het bij mij is gegaan:

In oktober mijn opzegging per aangetekende brief gestuurd (aangetekend versturen is denk ik wel belangrijk in dit geval). Van zowel de KPN als HetNet een bevestiging gekregen dat mijn adsl-aansluiting zou worden opgeheven. Bij KPN noemden ze een datum, bij HetNet niet. Ik heb daarom een paar weken terug een brief gestuurd met de vraag wat mijn einddatum was. Dit deed ik nadat ik talloze mails met deze vraag had verstuurd waar nooit antwoord op is gekomen.
Ze zijn toen over de brug gekomen met een einddatum. Ik heb toen vervolgens weer een brief geschreven met een kopie van de bevestigingsbrief die ik in oktober van hun heb gekregen, waarna mijn adsl-aansluiting per direct is opgeheven.
Het verhaal is nog niet helemaal ten einde, omdat ik nog 1,5 maand abonnementsgeld van ze krijg, maar ik ga er vanuit dat dat met een brief snel opgelost is.

succes!

JaNee
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2006 23:59

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door JaNee »

Net als jullie heb ik ook geprobeerd om mijn abonnement op te zeggen met evenveel succes. Ik ga over een paar weken samenwonen en mijn vriend heeft ook een account bij Het Net en twee accounts is een beetje veel van het goede. Voor Het Net is dat geen reden om mijn account te beëindigen, ik moet braaf mijn contract uitdienen en kan het ook niet downgraden (upgraden gaat in een poep en een scheet maar downgraden blijkt te vergelijken te zijn met een zeer langzame keutel). Had ik de algemene voorwaarden maar moeten lezen. Ik heb ooit (ik durf het bijna niet toe te geven) zelf op de helpdesk van Het Net gewerkt en ken hun procedures wel maar ze zijn nog klantonvriendelijker geworden dan ze al waren toen ik er werkte.

Ik vraag me alleen af of ze me iets kunnen maken want ik verhuis ook van telefoonaanbieder, ik gooi de KPN er dus uit. Weet iemand of de KPN dan nog blijft incasseren? Je zou toch denken dat de KPN geen kosten kan declareren als je niet eens een telefoonaansluiting via hen hebt. Vanaf volgende maand heb ik die dus niet meer.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Je abonnement bij HetNet bestaat uit 2 gedeeltes: je betaalt een deel voor de ADSL-lijn en een deel aan HetNet. Volgens mij kan je het KPN-gedeelte inderdaad opzeggen, ik geloof dat ze een maand opzegtermijn hanteren. HetNet is iets moeilijker, daar zit je inderdaad steeds weer een jaar aan vast. Op tijd opzeggen dus!

Ik zou in ieder geval even een aangetekende brief naar de KPN sturen dat ze je ADSL-verbinding moeten vernietingen.

ikbenik

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door ikbenik »

Volgens mij kan je het KPN-gedeelte inderdaad opzeggen.
Kan niet. En als dat wel kon dan heb je gelijk geen internetverbinding meer. Want je sluit je hiermee van het netwerk af.
Hetnet is eigendom van KPN, net als Planet.

Als je een telefoonlijn hebt van KPN, dan maak je met ADSL gebruik van het netwerk van KPN. Voor het gebruik van dat netwerk betaal je dus een gedeelte aan KPN.

Dus als je het KPN deel opzeg, dan heb je geen draadje in je huis om ADSL van Hetnet te kunnen gebruiken. Je trekt lettelijk de stekker uit het stopcontact.
En mensen die beweren dat je via het netwerk van KPN zonder KPN toch verbinding kunt krijgen, die kletsen uit hun nek.

JaNee
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2006 23:59

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door JaNee »

Als je een telefoonlijn hebt van KPN, dan maak je met ADSL gebruik van het netwerk van KPN. Voor het gebruik van dat netwerk betaal je dus een gedeelte aan KPN.

Dus als je het KPN deel opzeg, dan heb je geen draadje in je huis om ADSL van Hetnet te kunnen gebruiken. Je trekt lettelijk de stekker uit het stopcontact.
Ja maar dat is in mijn geval dus helemaal niet erg want ik verhuis ook van telefoonaanbieder, die stekker mag er dus best uit en in mijn nieuwe huis gaat er weer een andere stekker in :lol: Volgens mij kan Het Net niet anders dan dan mijn account te downgraden (en dat was dus ook mijn voorstel omdat ik wel gebruik wil blijven maken van de homepage-ruimtes die zij bieden) naar een inbelabonnement. Een aantal jaar geleden was ik echt heel tevreden over Het Net maar het afgelopen jaar ben ik daar sterk van terug gekomen, de helpdesk is een wassen neus, daar raak ik alleen maar gefrustreerder door en met klachten wordt helemaal niets gedaan, niet helemaal mijn idee van klantvriendelijkheid.

Helen

Gesloten