LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
H. Hoogendoorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2009 10:01

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door H. Hoogendoorn »

Het blijft tobben met HetNet.
Nadat ik mijn abonnement schriftelijk heb opgezegd, blijft men gewoon het abonnementsgeld incasseren voor de periode daarna.
Nadat ik dit bedrag gestorneerd heb en nog een tweede brief schreef, volgt er een schriftelijke bevestiging dat het abonnement beëindigd is.
Desondanks blijft HetNet toch weer (in tegenspraak met zichzelf) allerlei dreigende brieven sturen dat er betaald moet worden (voor de periode na de opzegging).
Wat een administratieve wanorde is en blijft het daar. Volgens mij is die malle reclame-pipo van hun tevens hoofd administratie.
Wat ben ik blij dat ik bij KPN/HetNet weg ben gegaan.[/b]

klantaf
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mar 2009 11:55

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door klantaf »

Ik heb een probleem met "HetNet" ik betaal (te veel) 39,- euro per maand, ben
2 jaar terug lelijk ingestonken met het verhaal dat internet voorlopig niet goedkoper zou worden, nou na twee maanden begon men bij het "HetNet" met het verlagen van de prijzen met maar liefst 10,= euro op de abonnementen.
Gebeld met hen (0,45 euro per min.) na lange tijd en een maar keer afgebroken (per ongeluk ???????) en 16,35 euro armer geen pardon en geen begrip voor mijn dure abonnement, moet de twee jaar bloeden voor een verbinding, die het altijd wel doet maar wel de langzaamste is en de duurste.
Bij "HetNet " zijn ze a) hondsbrutaal, b)ze laten je lang wachten, c)ze breken het gesprek expres af, d)reeds eerdere afspraken komen zij niet op terug of ontkennen glashard, e)"HetNet" is duur, slecht, onbeschoft, langzaam en onbetrouwbaar. Ik begrijp heus wel dat ik niet de enige ben bij het niet, maar een beetje service kan men ook al niet eens geven, terugbellen, ho maar.
"HetNet" is duister en dubieus, kortom: LIST EN BEDROG !!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door klantaf op 19 mar 2009 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik neem aan dat u in uw agenda heeft staan op welke datum u aangetekend met ontvangstbevestiging opzegt ( kopie brief + verzend- en ontvangstbewijs tot in lengte der dagen bewaren!)
Of bent u al klant af en is dit d.m.v. een brief van het Net bevestigd?

klantaf
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mar 2009 11:55

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door klantaf »

Bedankt voor Uw reactie en tips, maar daar ben ik nu al mee bezig, ik ga ook een
gros e-mails versturen, zij zullen het weten, ook heb ik al een aantal mensen van hun beslissing kunnen afhouden ik ontmoet veel mensen op een dag, die ik adviseer bij hun inrichting en abonnementen, daarbij raad ik "HetNet" AF en men gaat dan ook met mij mee.
Men moest eens weten bij "HetNet", als men mij een deal had gedaan om van mijn dure abonnement af te komen, dan zou ik bij hen blijven en hadden zij meer verdient aan mij, dan nu.
Klantaf heb ik snel bedacht omdat het staat voor ontevredenheid hoe je als klant belazerd wordt en van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Tot november 2009 zit ik vast aan dit wurgcontract.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Ron58 »

Kortom, het is KPN.

klantaf
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mar 2009 11:55

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door klantaf »

Ik vraag mij vaak in aller redelijkheid af waarom providers zo klant onvriendelijk zijn,soms tegen het onbeschofte aan. Ze brengen je wanhoop met hun maniertjes en dure helpdesk (0,45 euro per min.),als je uberhaupt contact krijg na minuten wachten en dan krijg je nog eens iemand aan de telefoon die je vertwijfelend achter laat omdat hij of zij het ook niet helemaal weten. Maar je bent wel een paar euro's kwijt.
Je mag het niet zeggen maar soms kan ik mij voorstellen dat er weleens iemand door het lint gaat en en bij zo'n kantoor de boel kort en klein slaat. Want moet je
dit gedrag tolereren ? NEEN dus !!!

kyra155
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 14:45

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door kyra155 »

Ik zit nu ook middenin een administratief drama bij Het Net. Ik had ADSL Snel Surfen aangevraagd met ingang van 22 juni 2009 maar in de automatische bevestiging die ik ontving zaten al allemaal fouten. Ik besloot binnen de termijn van 7 dagen te annuleren omdat ik weinig vertrouwen had in de verdere afwikkeling van mijn bestelling maar dat schijnt onmogelijk te zijn. In totaal ben ik al bijna 20 euro kwijt aan telefoonkosten, is mijn huidige internet opgezegd door Het Net, ook al had ik aangegeven dat zij mijn huidige internet NIET mochten opzeggen, wacht ik nog steeds op een bevestiging van annulering en dat ze mijn internet weer aansluiten. EN IK BEN NOG NIET EENS KLANT!!! Ik heb er mijn buik vol van, klachtenbrief is verstuurd (ook aangetekend) al heb ik er weinig vertrouwen in als ik zo de berichten op verschillende fora lees. Je voelt je machteloos en niet serieus genomen en gefrustreerd. Ja, ik snap nu ook dat je je geduld kan verliezen… En ondertussen ben ik mijn prima werkende internet kwijt. Mijn vaste lijn bij KPN ga ik binnenkort ook proberen op te zeggen al denk ik dat ik daar ook een jaar mee bezig zal zijn. :evil:

realist200
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2009 09:26

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door realist200 »

Ik kan ook meepraten met de ellende bij Het Net. Ik hoop dat Trosradar net zo een uitzending van gaat maken als bij Telfort. Ik denk namelijk dat de problemen daar even groot danwel groter zijn. Ik heb zo vaak gebeld naar de helpdesk over mijn internet aansluiting. Deze was eerst opgezegd maar ruim van te voren heb ik dit weer ongedaan gemaakt. Hier heb ik een mail en een brief van ontvangen waarin staat, dat de opzegging ongedaan is gemaakt en ik gewoon kan blijven internetten zoals ik gewend ben van Het Net. Op 01 april (geen grap) tot heden heb ik geen internet. Ik bellen met Het Net en wat denkt u? "u abbonement is opgezegd". Oke dan ga ik wel naar een ander. maar op 08 april krijg ik een factuur voor 06 april tot 05 mei internetabbonement van Het Net??????. ik heb op 6 april een mail geschreven tot vandaag niet beantwoordt. Ik krijg een de helpdesk aan de lijn waar ik elke keer hetzelfde verhaal moet herhalen, ik kan niet doorverbonden worden met een klachtenafdeling, de mails worden niet beantwoordt, Het bel mij terug functie op hun site werkt voor geen meter.

TROSRADAR DOE HIER WAT AAN A.U.B.

klantaf
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mar 2009 11:55

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door klantaf »

Tros Radar doe er iets aan, ik begrijp je boosheid, maar de regering moet hier iets aan doen, die zijn ook fout, doof en blind tegelijk, maar ja wat wil je van deze incompetente regering, als zij er wat aan willen doen dan duurt dat 5 jaar, wetten maken, bla,bla,bla, maar als iets geld oplevert dan kan dat in 5 weken.
Per 1 november 2009, loopt mijn dure wurgcontract af en dan wil ik niets meer met de KPN te maken hebben, internet eruit, vaste telefoonlijn eruit.
Maar dan, waar ik woon kan ik twee providers krijgen, KPN en Ziggo en daar is het
niet veel beter, heb ik gehoord, maar ja, je bent aan de ratten overgeleverd, je weet in je hart dat het hier ook mis zal gaan, maar je/ik kan niet zonder computer.
Dus ook van mij de kreet: "DOE ER IETS AAN", maar dan aan adres van de regering, ik hoop dat zij wakker worden.

Boudje
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2009 20:07

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Boudje »

wij zijn helaas ook over gestapt op Het net en het ene drama na het andere.
allereerst tot 2 maal toe een isdn experia box ontvangen toen een gewone maar hiemee konden we niet bellen en later begaf deze modem het helemaal.
uren in de wacht en honds brutale medewerkers die doodleuk de hoorn op de haak gooien.
je moet dan bellen via je mobiel wat als vodafone klant niet gaat omdat die schijnbaar geblokkeerd worden door kpn.alleen via 1888 a €1,15 p/min
nu bel ik kpn direct 0900-0244 kosten maar € 0,10 p/min
het is schandalig hoe je als klant word behandeld een enkeling uitgezonderd.
en dat voor een bedrijf als KPN :evil:

klantaf
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mar 2009 11:55

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door klantaf »

Soms denk je dat alleen jou dat overkomt, je vraag je af, wat doe ik verkeerd in dat telefoongesprek, hoe kom ik over, ik spreek de mensen aan met U, ben aardig, (soms overdreven) ben redelijk op de hoogte waar men het over
heeft en dan nog wordt je honds behandelt.
"Gelukkig" ben ik niet de enige en komt het bij elke provider voor.
Ik begrijp niet dat de politiek doof en blind blijft bij deze maffiapraktijken.
HetNet brengt je tot razernij, het verbaasd mij niet dat zij geen naam doorgeven met wie je gesproken heb, ze voelen goed aan dat weleens raar kan aflopen met die persoon, (eventueel).
Die meneer Dik, ooit aan het hoofd van KPN, was een hork van een vent, hard, meedogenloos, nietsontziend, brutaal en leugenachtig. Dit zijn nu de kenmerken
van HetNet geworden.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Ron58 »

Dit zijn nu de kenmerken van HetNet geworden.
Dat worden de kenmerken van elk bedrijf wat KPN inlijft, en ze hebben de meesten al waardoor ze nu de klant nog meer kunnen gaan uitwringen.
Hogere prijzen, bellen per internet afronden op hele minuten i.p.v. seconden etc. etc.

Er blijft weinig over tegenwoordig, KPN moet je mijden als de p..., UPC is als vanouds ook bagger....

sandraenpatrick
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2009 10:42

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door sandraenpatrick »

wij proberen al vanaf begin juni van hetnet af te komen
maar tot op heden 0 op request
brieven van 18 juni dat hij per direkt opgezegd is en dat binnen 3á4 wekrdagen de lijn vrij is
nou zijn we een maand verder en nog steeds probleem niet internet vrij
weer gebeld na 3 uur bellen dachten we dat het eindelijk goed was
naam van personene en als er wat was konden we naar hun vragen
nu zijn die mensen nergens meer te bekenen
weet niet meer wat ik eraan kan doen
bellen met hetnet heeft geen zin die snauwen je gewoon af
bellen met kpn heeft ook geen zin want die weten zelf niet waar ze je heen sturen( verkoop , opzeggingen , technische dienst) heb onderhand alles wel gehad

wie weet er nog een optie want
me geld raakt op aan het bellen en kom geen meter verder

HELP HELP!!!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u een schriftelijke bevestiging ontvangen met daarin datum einde overeenkomst?

M.i. hoort uw nieuwe provider er zorg voor te dragen dat u een werkende verbinding heeft.
Problemen met uw oude DSL- of ADSL-aansluiting?

Is er nog een oud (A)DSL-signaal op uw telefoonlijn aanwezig? Bijvoorbeeld van de vorige bewoner? En wilt u bij uw nieuwe provider DSL of ADSL gebruiken?

Uw nieuwe provider moet bij KPN melden dat er een oud DSL of ADSL op uw telefoonlijn aanwezig is en dat u de enige bewoner van dat adres bent. KPN is eigenaar van de telefoonlijnen en de wijkcentrales. KPN moet dus zorgen dat de DSL-of ADSL-aansluiting van de oude provider stopt.
Bron: consuwijzer.nl

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... L_provider

sandraenpatrick
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2009 10:42

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door sandraenpatrick »

hallo

ja we hebben zelfs 2 brieven 1 van 18 juni dat hij per direkt opgezegd was
en 1 van 1 juli dat het nu weer een maand duurde

ja zo ken ik er nogf wel meer natuurlijk

en kpn doet er niets aan
want die zeggen van de nieuwe bewoner moet maar wachten
terwijl bij hun de fout ligt eerst 18 juni van het internet af maar ja door fout bij het net dus niet werd het 2 juli en nu weer niet

en heb al voor bijna 100 euro verbeld maar werkt allemaal averechts
want wordt echt van kastje naar de muur gestuurd
zowel bij hetnet als bij kpn

nu wordt er gezegd dat we maar weer een maand moeten wachten
nou mooi niet dus want dan is het volgende maand wel weer wat

al die smoesje ben ik echt zat
maar rekening afschrijven daar hebben ze geen problemen mee

sandraenpatrick
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2009 10:42

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door sandraenpatrick »

en xs4all kan niets voor ons doen zolang er nog een dsl op zit


dus we zullen wel heel lang moeten wachten

gr san

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door TdeHond »

Xs4all kan wel wat doen, maar doet niets.
Ik zou zeker niet heel lang wachten.

Stel Xs4all in gebreke met verwijzing naar info van Consuwijzer.nl, waarin staat dat zij bij KPN moeten aanvragen de lijn vrij te maken.
Geeft aan dat u hen 10 werkdagen de tijd geeft om zorg te dragen voor een werkende internet verbinding. Mocht Xs hier niet in slagen annuleert u uw aanvraag en neem desnoods een poos kabel internet.

Stuur de brieven aangetekend met ontvangstbevestiging. Kopie van brieven maken. Verzend- en ontvangstbewijzen goed bewaren mocht een gang naar de Geschillencommissie nodig zijn.

Dien ook een klacht in over de overstap problemen bij consuwijzer.nl

Succes. Laat u niet afpoeieren maar komt op voor uw recht!

sandraenpatrick
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2009 10:42

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door sandraenpatrick »

hallo


weer kpn gebeld en nu wordt het al 31 juli pfffffffffffff alweer wat anders als 2 juli weer een maand later dus zowat

xs4all.nl doet er absoluut niets aan zelfs niet als je daar dus mee dreigt over 10 werkdagen de tijd en met melding van consu.nl


ik weet het echt niet meer :!: :!: :!: :!: :!: :!:
kan er wel om huilen want die beloftes worden er zat gemaakt maar ook
nog eens waar maken dat doen ze dus niet

ben in staat om alle namen hier ook nog eens neer te gaan zetten

kpn en hetnet is werkelijk om op te kotsen

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bel consuwijzer.nl en kijk wat zij adviseren.
088 - 0 70 70 70

Telefonisch aangeven dat u de overeenkomst annuleert omdat XS in gebreke blijft zet geen zoden aan de dijk, omdat u dit bij een geschillencommissie niet kunt bewijzen.

Procedure is:
In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen, een redelijke termijn, bv. 10 werkdagen, aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.

U kunt ook de Ombudsman benaderen mocht dit plan niet werken. Zie een soortgelijk voorbeeld hier:
http://www.deombudsman.nl/site/content/ ... RubrkID=10

U wordt getreiterd door
Het Net - niet vrij geven lijn
KPN - niet vrij maken lijn
XS - geen verbinding tot stand brengen.

NB
Maak dagelijk een screen print dat u geen verbinding kunt maken met internet. Zo kunt u later bewijzen dat Xs niet aan zijn verplichting uw internet verbinding tot stand brengen voldoet. U kunt dan de abonnementsgelden over de periode dat u geen internet heeft terug vorderen op grond van de wet.


Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.


Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Gesloten