LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ikbenik

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb nergens last van. Maar misschien komt dat ook wel dat als ik de helpdesken bel dat ik mezelf gelijk kenbaar maak met mijn bedrijfsnaam.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Nou ikbenik, ik heb het KPN-gedeelte van mijn adsllijn toendertijd wél opgezegd en ik heb nog steeds internet. Weliswaar via BB-ned, weet je wel, dat is een bedrijf dat ook ADSL levert. Dus ik weet niet hoe jij erbij komt dat het niet kan, maar het kan dus wel.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Janee:
jouw vraag was of je je HetNet-abonnement voortijdig kan beëindigen. Het antwoord daarop is helaas nee, je zult het jaar moeten uitzitten.
Wel kan je het ADSL-gedeelte van de KPN opzeggen. Dat hoef je dan dus niet meer te betalen en dat gaat dan af van het totale abonnement dat je had.
Scheelt toch wel iets denk ik...
Moet je wel even zelf opzeggen bij KPN, want HetNet doet dat niet voor je (dat is mijn ervaring)

ikbenik

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar dan kun je geen gebruik meer maken van ADSL.
Daar moet je wel rekening mee houden.

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Het Net behoort de opzegging door te geven bij KPN. Feit is echter, in mijn geval althans, dat ze dit niet doen, of veel te laat. In mijn geval is er pas aktie ondernomen nadat ik hier zelf een stuk of 10 mails voor heb verzonden. Voor alle duidelijkheid, ik overdrijf hier dus niet!

ikbenik

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het probleem bij Hetnet is dat ze zijn overgestapt op een nieuw administratiesysteem. Dit is dus ook niet vlekkeloos verlopen. En dit systeem draait ook dus nog steeds niet goed.
Dat merk je wel als consument. Het is niet leuk, maar het verklaart wel de problemen die er zijn.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Ikbenik (Reactie op post van 11:04)
Dat is toch precies wat ze wil? Ze wil van dat abonnement af omdat ze gaat verhuizen.

Goed lezen is moeilijk hè :lol:

JaNee
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2006 23:59

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door JaNee »

Ik stap over naar Chello dus dan kan ik nog steeds internetten, het gaat mij er vooral om dat ik geen dubbele ADSL-aansluiting betaal terwijl ik maar gebruik maak van één aansluiting. Ik heb al geprobeerd om mijn Het Net account terug te brengen naar een inbelabonnement. Ik heb een bedrijf en gebruik de homepage-ruimtes maar omdat HetNet steeds vaker uitviel heb ik mijn bedrijfssites ergens anders ondergebracht, dat wat er nu nog op HetNet staat dient vooral als backup maar die wil ik wel graag houden.

Ik ga eens kijken of het me lukt om mijn adresgegevens te wijzigen bij Het Net, 't is me tot nu toe niet gelukt.

Helen

Clemence
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2006 14:52

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Clemence »

Laatst heb ik mijn abonnement omgezet naar een goedkoper abonnement van Het Net. Helaas wist ik niet dat dit tot gevolg had dat ik een jaar langer vast zou zitten aan die prut bende. Maar goed, had ik maar beter uit mijn dopjes moeten kijken. Een en ander had echter ook tot gevolg dat ik vervolgens twee abonnementen in rekening kreeg gebracht wat natuurlijk niet de bedoeling was. Nadat ik de helpdesk hierop geattendeerd had, kwamen ze alras tot de conclusie dat dit niet juist was en op mijn verzoek dit recht te trekken werd bevestigend geantwoord. Bij mijn volgende nota bleek dit echter nog steeds niet gewijzigd. Ik kreeg wederom twee abonnementen in rekening gebracht en dit maal ook nog verhoogd met administratiekosten omdat ik de betaling van een abonnement ongedaan had gemaakt.

Nadat ik hierop de helpdesk attendeerde bleek dat er bij mijn vorige gesprek met hun helemaal niets genoteerd was. Sterker nog, volgens deze medewerker moest ik de administratiekosten gewoon betalen. De argumentatie was dat ik eerder aan de bel had moeten trekken. Dat ik haar vervolgens wederom vertelde dat ik dit reeds gedaan had maakte weinig indruk.

Hebben meerdere mensen deze ervaring gehad of ben ik daar de enige in? Je broek zakt er compleet vanaf en ik snap niet dat een dergelijk bedrijf, als dochter van KPN, er zo'n puinhoop van kan maken. Alhoewel KPN is volgens mij ook niet meer wat het geweest is.

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door BLW »

Welkom in het land van Het Net met de volgende huisregels en algemene voorwaarden.

Regel 1: Het Net heeft altijd gelijk
Regel 2: Heeft Het Net geen gelijk dan treed automatisch regel 1 in werking.

Het lijkt me duidelijk Clemence wat je als eerst moet. Gewoon de hele handel opzeggen en dat via een aangetekend schrijven met ontvangstbevestiging en deze vervolgens ontzettend goed gaan bewaren. Want ik sta er ondertussen niet meer van te kjken als ze ook hier vervolgens zouden gaan beweren dat ze bepaalde stukken niet ontvangen hebben. Kortom alles schriftelijk en dan ook op een dusdanige manier dat je ook altijd kunt aantonen dat iets ook daadwerkelijk verzonden hebt.

Het lijkt wel of er een stel kwajongens dan wel snotneuzen voor Het Net werkzaam zijn. Gewoon dingen ontkennen terwijl je de feiten gewoon zwart op wit op papier hebt staan. Eigenlijk zou je ze voor straf in de hoek moeten kunnen zetten en dit met de directie erbij in de persoon van Boukje Bugel-Gabreels. Het lijkt me een grote last wanneer je als directeur verantwoordelijk bent voor een chaos zoals die bij Het Net bestaat.

JaNee
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2006 23:59

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door JaNee »

Het lijkt wel of er een stel kwajongens dan wel snotneuzen voor Het Net werkzaam zijn. Gewoon dingen ontkennen terwijl je de feiten gewoon zwart op wit op papier hebt staan. Eigenlijk zou je ze voor straf in de hoek moeten kunnen zetten en dit met de directie erbij in de persoon van Boukje Bugel-Gabreels. Het lijkt me een grote last wanneer je als directeur verantwoordelijk bent voor een chaos zoals die bij Het Net bestaat.
Die directeur verdient er goed aan, geloof mij maar, want het lukt die snotneuzen en nitwits aardig om heel wat mensen lang aan de lijn te houden terwijl zij iets moeten navragen of uitzoeken á €0,45 per minuut. Tip: stuur Het Net nooit een mail in het weekend, want die wordt gegarandeerd gewist omdat medewerkers graag vroeger naar huis gaan! Het is mij inmiddels gelukt om mijn account te downgraden terwijl ze zeiden dat dat onmogelijk was, ik moest immers aan de KPN mijn ADSL blijven betalen. Het was even stil aan de andere kant van de lijn toen ik zei dat als ik de KPN er ook uitgooide er niets te incasseren viel:P :P

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door BLW »

Het zou al heel erg schelen als je van een partij een rekening zou ontvangen. Nu is het zo dat je van moedermaatschappij KPN een rekening krijgt en eentje van dochterlief Het Net. Op het moment dat dochterlief niet tijdig een opzegging doorgeeft, dan blijft moedertje KPN er lekker lustig op los factureren. En kijk maar eens wat er gebeurt als je vervolgens de betreffende bedragen bij KPN op de rekening in gaat houden. Ik denk dat ze zonder pardon de stekker eruit trekken en hierbij geheel voorbij gaan aan het feit dat dochter Het Net niet goed zijn werk doet. Wil je vervolgens weer aangesloten worden bij KPN dan kun je weer lekker aansluitkosten gaan betalen. Veel manieren dus om je monddood te maken.

Op het moment dat ik enkel van Het Net een rekening zou ontvangen dan zou dit probleem volledig zijn opgelost. Het is trouwens ook zeer onpraktisch het systeem dat je van zowel KPN (moeder) als van Het Net (dochter) een rekening ontvangt. In het reguliere bedrijfsleven worden namelijk dergelijke zaken in de meeste gevallen intern doorgefactureert wanneer voor diensten een derde wordt ingeschakeld.

Feit is dat Het Net niet de enige provider is die een dergelijk systeem hanteert. Maar dit maakt het daardoor niet prettiger.

seoman
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2006 20:18

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door seoman »

Ik heb voor mijn moeder een inet forulier ingevuld waarmee ik aanvraag deed voor een hetnet account.
Daarvoor moest eerst xs4all van de lijn en dat duurt standaard een maand.
We hebben tot de definitieve afmelding van xs4all nooit enige melding, brieven of wat dan ook gehoord over het feit dat hetnet inderdaad van plan was om om ons internet te gaan aanbieden.
Toen er dus een telefoontje kwam wanneer de monteur langs kon komen, heeft mijn moeder gelukkig de monteur afgebeld.
Nu de rest nog!
Ik bellen naar het-net / kpn tig keer heen en weer 15 minuten lang.
Conclusie heldesk medewerker blijft beweren dat annuleren niet meer kan de aanvraag is ouder dan 7dagen.
Toen ik aangaf dat ik toch geen adsl wil. Werd ze boos en heeft wederom gezegt dat dat niet kan.
Ik wens voor 0,45€ geen "kan niet" te horen! Zeker niet 15 minuten lang.
Ze heeft uiteindelijk de hoorn er op gegooit!
Dank je wel voor het niet willen luisteren, dank je wel voor het meedenken, fijne helpdesk medewerkster!

Nu dan de vraag
Er is nooit 1 handtekening gezet.
Niet op een abbonenment of op een incasso papiertje.
Het installatie pakket is mee terug gegeven met de postbode.

Hoe kan ik hier nou verder onder uit komen?
Mijn moeder is geestelijk erg instabiel en word al driftig bij het woord internet. Hoe krijg ik de jakhalzen uit haar nek?
Het is nog niet zo ver dat ik mijn moeder onbekwaam mag bestempelen maar het zit er niet ver vanaf.
Tot die tijd mag ik sowieso niets doen van hetnet. Maar mijn moeder belasten met dit soort touwtrekken is vragen om een pshychose.
Fijn! Allemaal kei fijn!

Groeten Simon

yepp
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2006 11:18

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door yepp »

Ik ga 'Zeuren en Kwellen' opzeggen ... ofwel: per 18 mei "Surfen en Bellen" aangevraagd, daarna per mail en telefoon moeten zeuren om utilevering van correspondentie en installatiepakket en de kwelling van de schofterigheid van dienstverlening van Het Net.

Zie ook 'Overzicht forums/Internet/Ervaring met Het Net'

Jozzy Rubenski
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2006 10:09

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Jozzy Rubenski »

al meer dan een half jaar schrijft het net geld af van mijn zakelijke rekening, ondanks tientalle dure telefoontjes, emails en toezeggingen van het net om mijn rekening nummer te verwijderen gaat het gewoon door met afschrijven voor iets waar ik nooit toestemming voor heb gegeven.
Weet iemend hoe je dit zo kan aanpakken dat ze er mee stoppen

yepp
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2006 11:18

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door yepp »

Je kan een rode kaart (intrekken incasso-machtiging) sturen naar Het Net . Kaart is o.a. verkrijgbaar bij je eigen bank (wellicht ook op postkantoor). Neem aan dat je de incasso's heb laten terugboeken door je bank (storneren).

Je kan bij je eigen bank een selectie incasso-blokkade aanvragen (althans, ik kan dat wel bij mijn RABOBANK). Handig als je dan ook een copie van zowel de schriftelijke opzegging en alsook een copie van de verzonden rode kaart meeneemt.

Groet ... Paul

yepp
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2006 11:18

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door yepp »

Tekstfout in vorig bericht. Het moet zijn 'Selectieve Incasso Blokkade'.
In een dergelijke blokkade geef je aan welke bankrekening GEEN incasso mag uitvoeren op jou rekening. De blokkade heeft geen invoeld op andere afgegeven incasso-machtigingen.

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

DAS rechtsbijstand
Afdeling intake
Postbus 23000
1100 DM AMSTERDAM




………., 27 juni 2006
Betreft: geschil met internetprovider Het Net
Polisnummer ……

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij vraag ik uw aandacht voor een geschil wat ik met Het Net heb omtrent een tweetal zaken. Enerzijds gaan het hier om restitutie van geïncasseerd en in rekening gebrachte abonnementsgelden terwijl de contractperiode verstreken was, en anderzijds gaat het om kosten van de helpdesk voor niet verleende service en het niet reageren op aangetekende brieven.

Abonnementsgelden:
Mijn contract met bovenvermelde provider is op 27 april 2006 afgelopen. In november 2005 heb ik reeds een bevestiging gehad van mijn opzegging in deze. Zie hiervoor het schrijven wat ik met 1 heb genummerd. Ondanks de beëindiging van mijn contract is men toch doorgegaan met het incasseren van gelden. Ondertussen heeft men wel een restitutie aangeboden maar deze is te laag. Zie hiervoor schrijven 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 en 9.

Onterecht in rekening is gebracht door:
Het Net nota 2002909055 € 13,00
Het Net nota 2002076316 - 13,00
KPN nota 0205 (zie brief 8 ) - 39,90 .
KPN nota 0207 (zie brief 7) - 39,90
Totaal € 105,80
Gestorneerd (Zie brief 4) - 26,00
Te betalen door Het Net € 79,80
Aangeboden vergoeding (zie brief 10) - 52,89
Alsnog te vergoeden € 26,91

In totaal moet er dus nog € 79,80 door Het Net aan mij worden uitbetaald. Van de reeds aangeboden vergoeding is namelijk nog niets uitbetaald.


Kosten helpdesk:
In januari is mijn modem kapot gegaan en was draadloos internetten niet meer mogelijk.
Ondanks het feit dat dit stuk was behoorde toch het gehele traject bij de helpdesk doorlopen te worden. Hierbij ben ik onder andere tot tweemaal toe naar een verkeerd telefoonnummer doorverwezen en heb ik een keer drie kwartier in de wacht gehangen, waarna ik zelf maar de verbinding verbroken heb. Dit hele gebeuren heeft nul komma nul resultaat gehad en is geëindigd met een verzoek via de mail om een monteur te sturen waarbij men niet genegen was om hieraan mee te werken. Een monteur behoorde namelijk via de helpdesk geregeld te worden (Zie mail met nummer 11). U zult begrijpen dat dit zo ongeveer het laatste was waar ik op dat moment op zat te wachten.

Nadat ik hierover een klacht had ingediend heb ik nog wel een bericht gehad van Het Net om een gespecificeerde nota op te sturen ( zie nummer 12 en 14), maar sedertdien bleef het stil. Ondanks een tweetal aangetekende brieven waarvan de inhoud weinig aan de verbeelding overlaat. (nummer 3 en 13)

In totaal is er voor € 123,43 verbelt. Hier komt nog € 14,35 vanwege het aangetekend verzenden van de brieven. De irritatie laat ik gemakshalve maar even buiten beschouwing!

Samenvattend stel ik dan ook dat ik het volgende van Het Net tegoed heb:
Abonnementsgeld € 79,80
Helpdesk - 123,43
Aangetekende brieven - 14,35

Totaal € 217,58

Volledigheidshalve merk ik op dat ik de kosten die wel gemaakt zijn, maar door mij niet aantoonbaar zijn, voor het gemak maar even buiten beschouwing heb gelaten. Ik vraag me echter nog wel af of dat jullie iets kunnen met mail nummer 15. In deze mail worden namelijk drie einddata genoemd. De laatste datum die word genoemd is 5 maart 2006. Als hier namelijk rechtsgevolg aan kan worden verbonden wordt het totaal bedrag namelijk nog verhoogd met ongeveer € 50.

Mocht u met betrekking tot het bovenstaande nog vragen hebben dan ben ik bereikbaar via……………………………... Ik dank u bij voorbaat voor uw medewerking.

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

…………., 30 juni 2006
Betreft: Polis



Geachte mevrouw ………,

Op 8 mei 2006 is door mij een aangetekend schrijven met bericht van ontvangst, waar ik de bewijsstukken van thuis heb liggen, door mij aan Het Net verzonden (zie brief nummer 3). Deze brief beslaat 2 bladzijden en wordt voor 1 bladzijde in beslag genomen door een uitgebreide toelichting op de genoemde kosten van € 123,43 met hun helpdesk. Tevens was de gespecificeerde KPN nota ingesloten waarin dit schrijven ook duidelijk naar werd verwezen.

Op 9 juni 2006 heb ik een reactie gehad van Het Net (zie brief nummer 10), waaruit blijkt dat men € 52,89 wil vergoeden in verband met abonnementsgelden Het Net en KPN. Belangrijk in dit geval is dat deze brief aangeeft dat het schrijven van 8 mei 2006 door hun ontvangen is. In deze brief van Het Net gaat men totaal niet in op de kosten met hun helpdesk. Dit is vreemd te noemen omdat het schrijven van 8 mei 2006 hier voor de helft over gaat. Tevens is er geen melding gemaakt van het feit dat de betreffende KPN nota, waar duidelijk naar verwezen werd, niet door hun ontvangen zou zijn.

Op 12 juni 2006 heb ik wederom een aangetekend schrijven met bericht van ontvangst (zie brief 13) naar Het Net verzonden omdat er in het geheel niet was ingegaan op de € 123,43 aan belkosten met hun helpdesk.

Op 27 juni 2006 is het bijna volledige dossier naar DAS doorgestuurd.

Echter nu komt het. Ik werd vanmorgen wakker gebeld door mevrouw Anita van Beem van Het Net. Deze verklaarde mij dat de genoemde KPN specificatie niet door hun ontvangen zou zijn. Op de vraag waarom dit niet eerder kenbaar is gemaakt werd door haar geantwoord dat het eerste schrijven van 8 mei 2006 niet door haar ontvangen was. Hierop stelde ik haar de vraag hoe ze dit nu kon beweren, mijn schrijven van 8 mei 2006 was namelijk aangetekend verzonden met bericht van ontvangst. Mevrouw van Beem antwoordde hierop door te zeggen dat het niet hun bedrijfspolitiek was om hier achteraan te gaan bellen, waarna ik haar fijntjes vroeg wat ze dacht dat ze nu aan het doen was. Dit was volgens mij de eerste irritatie voor haar. Vervolgens heb ik nog diverse malen gevraagd, hoe het nu zo kon zijn, dat zij zomaar kon stellen dat zij mijn schrijven van 8 mei 2006 niet ontvangen had. Immers, dit schrijven was aangetekend verzonden. Na diverse ontkennende antwoorden heeft zij op een gegeven moment het gesprek beëindigd. Dit zonder dat er ook maar een onvertogen woord van mijn zijde is gevallen. Echter nadeel van telefoongesprekken is natuurlijk dat dit achteraf niet aan te tonen is en dat het dan ook beter is om dit allemaal schriftelijk te doen. Mijn voorkeur om een en ander schriftelijk af te handelen is ook duidelijk kenbaar gemaakt tijdens het gesprek wat ik met haar had.

Kortom, dat mijn schrijven van 8 mei 2006 niet door haar ontvangen zou zijn is natuurlijk flink bezijden de waarheid en dit blijkt feitelijk uit hun schrijven van 9 juni 2006.
Ik neem aan dat ze dit verhaal wel in zullen intrekken omdat dit feitelijk gewoon bewezen kan worden. Wat blijft is echter dat ze waarschijnlijk wel zullen volharden in het standpunt dat ze de gespecificeerde KPN nota niet hebben ontvangen. Ik verzoek u dan ook de gespecificeerde KPN nota aan hun door te sturen samen met de correspondentie die met hun plaats zal gaan vinden.

Ik vertrouw erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd en ben natuurlijk altijd bereid tot het geven van een nadere toelichting.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Wow zeg, ik sta versteld!
Na HetNet meerdere brieven te hebben gestuurd, waar ik netjes antwoord op kreeg (ok, mijn vraag werd niet altijd even goed beantwoord, maar a la) werd ik net gebeld door een medewerker van HetNet, erg aardige knul. Hij vertelde me dat het geld dat teveel door HetNet is afgeschreven volgende maand terug gestort gaat worden. En mocht er iets misgaan, dan kan ik hem bellen. Hij heeft me een lokaal tel. nummer gegeven waarop hij bereikbaar is. Ik sta versteld van deze service! Blijkbaar kunnen ze het dus wel.
Misschien werden ze wakker toen ik begon te dreigen met mijn rechtsbijstand? Wie weet 8)

Gesloten