LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overgang Fiber naar Online.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Overgang Fiber naar Online.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wij hadden een 2 jaarscontract bij Fiber - na een wat ongemakkelijke start - uiteindelijk geen gedoe meer, maar simpel, stabiel internet en TV. (Bellen geen idee - gebruiken we niet).

Maar - Fiber is gestopt, en heeft de hele handel overgedragen aan online.nl.

Op zich - TV werkt nog prima, internet gaat nog goed.
(Bellen gebruiken we nog steeds niet).
Maar - bij Fiber was het contract voor een vaste prijs zolang originele contract liep. (dus, extra pakket, houd het op - want is meer dan originele contract - geen punt, want bekend). Maar - door de overgang van Fiber naar Online.nl krijgen we de eerste 3 maanden een rekening van 40 euro (was 39,95 dus ach.. ) maar straks word dat dus meer - 42,50. Is maar 2,55 per maand meer zou je denken - maar x 12 .. toch 3 tientjes..

Kan dit, als men verder de zaken 1-op-1 heeft overgenomen? Of moet de overnemende partij de originele contracten accepteren en uitvoeren ?
Zoeken op internet helpt niet direct verder - veel bomen, weinig bos - dus misschien weet iemand hier iets, of heeft een relevante link.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overgang Fiber naar Online.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees hier https://www.internetten.nl/nieuws/fiber ... n-meer-aan dat de tarieven niet omhoog zouden gaan.

Maar als je doorklikt naar Online zie ik daar wel een pakket staan van € 42,50.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Overgang Fiber naar Online.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Precies - daar zit dus mijn vraag.
Als ik klant bij Online zou worden - is het eerste 6 maanden actieprijs - daarna 42,50.
Maar - Fiber had juist de 'prijs word niet verhoogd' actie - vandaar.

Dus = contract online.nl ook contract Fiber - met gelijke rechten en plichten?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Overgang Fiber naar Online.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hoever ben je in die tweejaars periode? Maar dan kun je nu wel zonder kosten weg naar een goedkopere provider, als die er is tenminste.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overgang Fiber naar Online.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hebt u al contact opgenomen met Online?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overgang Fiber naar Online.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Prijsverhoging betekent dat je kosteloos en zonder opgaaf van reden mag overstappen. Dit is wettelijk geregeld.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Overgang Fiber naar Online.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Bob Schurkjens schreef:
12 mar 2019 18:18
Prijsverhoging betekent dat je kosteloos en zonder opgaaf van reden mag overstappen. Dit is wettelijk geregeld.
Reden moet je wel opgeven, dat is namelijk de kern van de reden dat je mag opzeggen, de prijsverhoging.

davedave
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mar 2019 18:18

Re: Overgang Fiber naar Online.nl

Ongelezen bericht door davedave »

Prijsverhoging betekent dat je kosteloos en zonder opgaaf van reden mag overstappen. Dit is wettelijk geregeld.
volgens mij kan dit alleen in de maand die volgt nadat ze je hebben geinformeerd dat de prijs omhoog gaat.

Gesloten