LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
fopman
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2010 14:47

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door fopman »

Wat een ongelofelijk drama, dat Komto. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt!

Ik heb sinds enige jaren een aantal websites bij mijneigendomein.com. Toen ik zo'n 8 websites had (voor diverse verenigenen en kleine ondernemers) heb ik gebeld met mijneigendomein.com. Ik heb toen gesproken met Alrik Burger en afgesproken dat we een reseller account zouden krijgen. De prijs zou 175,- per jaar zijn, inclusief maximaal 15 .nl domeinnamen, 3 GB serverruimte en onbeperkt dataverkeer (fair use policy).

Ik kreeg nooit een rekening, na aandringen heb ik twee maal kunnen betalen. Toen was de heer Burger al niet meer werkzaam bij mijneigendomein.com en was het overgedragen. De heer Frank de Werk heeft mijn zaak toen in behandeling genomen. Ik heb uiteindelijk ook het tweede jaar kunnen betalen. Het derde jaar heb ik opnieuw contact opgenomen, omdat ik geen factuur kreeg. Het bleef stil, ook na diverse keren gebeld te hebben bleef men er bij dat ik teruggebeld zou worden.

In juli 2009 wilde ik alle websites verhuizen. Dit omdat ik nooit een factuur kreeg en omdat ik daarom geen vertrouwen meer had in het bedrijf. Als de administratie niet op orde is, dan kan de ondersteuning ook wel eens slecht zijn en kan het bedrijf misschien zelfs wel in zwaar weer verkeren.

Sinds juli heb ik een reselleraccount bij Hostnet. Ik heb ook contact opgenomen met, wat bleek, de nieuwe eigenaar; de heer Bokma. Deze wist weinig af van servers maar zou ervoor zorgen dat de informatie omtrent de verhuizing doorgespeeld zou worden. Sindsdien zijn de websites nog steeds niet verhuisd. Terwijl ik wel bij Hostned betaald voor het account.

Eind december kreeg ik plotsklaps twee facturen van €575,19 en €72,-. Dit gebaseerd op een tarief dat ik nooit ben overeengekomen. Het werd mij letterlijk door de maag gesplitst. Twee weken daarna werden alle websites bovendien afgesloten, terwijl ik nog in overleg was omtrent de foute facturatie.

Ik heb de facturen inmiddels betaald, na veel protest. Maar omdat men recentelijk opnieuw, zonder enig overleg, alle websites offline heeft gezet, ben ik gezwicht. Wat een ongelofelijk slecht bedrijf is dat Komto. Ik kan mij niet voorstellen dat dit mag in Nederland!!!

Met vriendelijke groet,

F. Hoekstra

utrechtmarijke
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2010 21:49

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door utrechtmarijke »

de chantage praktijken van kompto gaan gewoon door. Ik ben 5 dagen met mijn webwinkel afgesloten geweest omdat ik "zogenaamde rekeningen" niet betaald zou hebben. Na overmaking van € 90 ben ik weer online en heb ik mijn epp-codes gekregen om zo snel mogelijk van provider te wisselen. Volgende week maak ik de zaak aanhanging bij de rechter. Graag kom ik in contact met andere slachtoffers die met mij willen participeren.

peterhob
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2010 16:50

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door peterhob »

Komto was vroeger Mijneigendomein en is in ruwweg 2 jaar meerdere malen van eigenaar gewisseld. Bij elke wisseling van eigenaar is de kwaliteit van de dienstverlening, recht evenredig naar beneden gegaan.

Op e-mail wordt pas na twee weken gereageerd, als er al gereageerd wordt. De telefonische bereikbaarheid is weliswaar verbeterd, maar je staat altijd minimaal een kwartier (a 0,80/minuut) in de wacht.

Nog nooit heeft het verhuizen van een domeinnaam ons zoveel frustratie opgeleverd. We escaleren de hele zaak na bijna en jaar en krijgen Komto zowaar in beweging, maar wat kunnen de medewerkers van Komto prachtige verhalen vertellen.

Tokens voor de verhuizing losgepeuterd, formulieren verstuurd en de klucht begint. We willen de verhuizing zo snel mogelijk rond hebben, dus zou het mooi zijn als Komto de verhuizing accordeert.

We gaan bellen. Eerst beweert de helpdeskmedewerker (Karim) dat Komto door het gebruik van een geautomatiseerd systeem niet in staat is een verhuizing te accorderen. Navraag gedaan bij de SIDN die ons vertelde dat Komto als registrar dat wel degelijk kan.

We bellen Komto weer en de zelfde helpdeskmedewerker (Karim) vertelt ons dat wij hem verkeerd begrepen hebben. Hij wou niet meewerken, omdat wij een negatieve reactie op isp-gids.com hadden geplaatst. Tja, als je al een jaar bezig bent om facturen kloppend te krijgen, een domein te verhuizen, tokens te krijgen en alleen van het kastje naar de muur wordt gestuurd…

Pas nadat wij aanboden om een positieve reactie te plaatsen, wou hij de verhuizing die dag nog accorderen. We plaatsen een positieve reactie en bellen weer terug.

De helpdeskmedewerker (Karim) probeert ons wijs te maken dat het handmatig akkoord geven heel veel werk is en enkele uren gaat duren. Sterker nog; we moesten dankbaar zijn, dat hij er geen geld voor vroeg. Geloven we meteen, inloggen bij de ISDN, vinkje plaatsen, op akkoord klikken, heel veel werk…

3 uur later ontvangen we een e-mail (van Karim), waarin de accordatie wordt gemeld. De laatste alinea is schokkend brutaal. “Wij zouden het nog wel op prijs stellen als u op de een of andere manier nog wel de negatieve reactie zou kunnen verwijderen.”

Dat kunnen ze natuurlijk vergeten.

Gesloten