LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gateorrate
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2009 19:39

Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door gateorrate »

Geachte heren en dames,

Ik heb de afgelopen jaren op verschillende tijdstippen diverse maanden(bijv: in dec 4 in januari 2 in maart o in april 0 in mei 3) een aantal webhostingpakketten afgesloten bij mijneigendomein.com.
Afgelopen oktober is aan mij bekend gemaakt dat deze zou worden overgenomen omdat de beheerder er een zooitje van zou hebben gemaakt, en er iemand met geld inzit die dit wil herstellen.
De pakketten zijn zo afgesloten dat als ik 15 pakketten verspreid over het jaar heb ik niet in 1 maal 15x25euro moest betalen aan mijneigendomein.
25euro per pakket was destijds een goede prijs voor hun webhosting.
Echter de paketten waren voor volgend jaar al voor een groot gedeelte betaald aan mijneigendomein.
Nu Komto.nl het heeft overgenomen sturen zij met terugwerkende kracht vanaf septemder j.l. in 1x van alle pakketten tegelijk een factuur.En dan niet 15x25 euro maar 15x8euro ex btw per domeinnaam en 15x24,95euro exclusief btw per hsotingpakket als je dus 15 pakketten hebt moet je in 1x bijna 600euro betalen binnen 2 weken anders sturen ze het door naar een gerenomeerd incassobureau.
Nu wil ik weten als consument mag dit zomaar?
Wat zijn mijn rechten en plichten, en wat als ik hun een voorstel doe voor een betalingsregeling moeten zij hiermee dan acoord gaan.

nietkundig

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door nietkundig »

Een betalingsregeling is altijd het proberen waard anders blokkeren ze alles.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door renegade66 »

als ik het zo bekijk zijn de pakketten duurder dan wanneer je het aanvroeg. waarschijnlijk zijn ook de algemene voorwaarden veranderd.

conclusie: je kunt op dit moment alles opzeggen omdat jij niet met de nieuwe voorwaarden en kosten akkoord gaat.

tja en als je al een groot bedrag hebt betaald dit gewoon in mindering brengen op de totaalkosten. dat het overgenomen wordt door een ander bedrijf is niet jou pakkie aan. jij hebt immers al voor de pakketten een gedeelte betaald. dan verhalen zij dat maar bij de ander.

gateorrate
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2009 19:39

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door gateorrate »

Zijn er nog meer oud mijneigendomein of andere klanten die deze ervaring met komto hebben
Het is voor mij onmogelijk om een factuur van 600,- euro in 1x te voldoen terwijl de helft al betaald is van de domeinen.
En dan ook nog in 1x tevens zijn het vage algemene voorwaarden geheel anders dan mijneigendomein.
Mijn eigendomein is door hun per 03-11-2009 overgenomen zoals te lezen op hun site maar ze factureren van 01092009 tot 01092010.

Graag reacties.

Ook misschien van iemand die juridisch onderlegd is welke stappen ik evt kan en mag ondernemen.

lennart12
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2009 15:48

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door lennart12 »

Als je de MED-factuur en een betalingsbewijs (bankafschrift) opstuurt wordt dat wel gecorrigeerd. Ik heb er ook een aantal problemen mee gehad. Zo heb ik ook elk jaar 35 euro voor mijn website moeten betalen, en dat is nu opeens 125 euro geworden...

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Het staat je sowieso vrij om de domeinen te verhuizen, een verhuizing mag niet geweigerd worden vanwege achterstallige betaling.

gateorrate
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2009 19:39

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door gateorrate »

Sedert vannacht 00:00uur zijn al mijn sites off line.
Ik heb hun al diverse mails gestuurd vanaf vannacht echter nog geen reactie ontvangen.
Ook zie ik nog geen storingsmelding op hun website.
Ik hoop dat het snel is opgelost.

Ook is er 1 domein waarvan de volledige database is verdwenen.
Zouden ze dit nu ook oplossen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik kan je nu al bijna met zekerheid zeggen dat je waarschijnlijk alles kwijt zult zijn.

een database is niet zomaar weg, en zal al bijna helemaal niet door een storing komen.

ik ben bang dat je een probleem hebt.

Komto
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:58

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door Komto »

Geachte Topic lezers,

Wij begrijpen dat er een hoop vragen rondom deze overnamen zijn. Ik zal proberen om een klein beetje extra achtergrond informatie te geven wat er precies aan de hand is. TS heeft iig voor een groot deel juiste informatie gegevens.

Bij de overnamen van de mijneigendomein klanten heeft Mijneigendomein ons geen administratie kunnen overhandigen van de klanten en de diensten welke deze klant af neem. Het enige wat er nu nog is, zijn de systemen waar de diensten op draaien. Wij proberen zo goed mogelijk alles te reconstrueren. Helaas gaat dit niet feilloos. Zo weten wij bv niet of klanten wel of niet betaald hebben voor een dienst welke nu draait. We weten wel dat het support en de administratie in een groot deel van 2009 gewoon niet gedaan is en dat dit een hoop frustratie heeft opgeleverd bij de bestaande klanten.

Wij zijn nu alles aan het opruimen en zorgen dat alles goed komt. Wij doe er echt alles aan om het zo goed mogelijk in de administratie op te nemen. Wij hebben uw hulp daar hard bij nodig. Op dit moment is de fysieke migratie van de website naar het Komto systeem afgerond. Eind van deze week (18-12) gaan de oude servers van Mijneigendomein uit.

Wanneer blijkt dat u wel voor diensten betaald heeft welke wij nu aan u gefactureerd hebben, dan kunnen wij dit corrigeren. Wij hebben van u nodig:
a) een recente factuur waaruit blijkt wat u afnam, en over welke periode.
b) Omdat wij niet weten of er wel of niet betaald is voor de diensten. Verzoek ik u ook een betalingsbewijs mee te sturen mocht u een factuur ontvangen hebben over een periode waarover u nu een factuur ontvangt.
c) Wij zullen dan controleren wat u afneemt en over welke periode u betaald heeft. Op die manier kunnen wij de administratie in orde maken.

Nogmaals mijn excuus voor het ongemak, maar ik ben er stellig van overtuigd dat ons team er alles aan doet en kan doen om de problemen op te lossen en al uw vragen te beantwoorden.

Komto
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:58

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door Komto »

nietkundig schreef:Een betalingsregeling is altijd het proberen waard anders blokkeren ze alles.
Wij gaan niet zomaar diensten blokkeren. Dit gebeurt alleen wanneer een klant niks van zich laat horen of moet willig een betalingsachterstand laat ontstaan.

Komto
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:58

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door Komto »

@gateorrate: Heb jij contact opgenomen met ons (Komto) hierover? Wij hebben verschillende mogelijkheden om dit op te lossen. Zeker wanneer je kan aantonen dat je reeds betaald heb over een bepaalde periode, kunnen we dit corrigeren, je betaald dan niet dubbel of te veel. Wanneer blijkt dat er een langere periode niet betaald is voor de diensten (Wat bij veel klanten voorkomt) dan is er uiteraard een mogelijkheid tot een betalingsregeling.

Eventueel kunnen we ook kijken naar een meer passende dienst. We bieden bv ook diversen VPSjes aan. In sommige gevallen kan dit voordeliger zijn dan lossen pakketen.

Ik hoor graag van u op [email protected] of bel even met 0900-23556686

Komto
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:58

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door Komto »

lennart12 schreef:Als je de MED-factuur en een betalingsbewijs (bankafschrift) opstuurt wordt dat wel gecorrigeerd. Ik heb er ook een aantal problemen mee gehad. Zo heb ik ook elk jaar 35 euro voor mijn website moeten betalen, en dat is nu opeens 125 euro geworden...
@lennart12: Dit kan twee oorzaken hebben:
1) wij hebben niet correct de diensten overgezet en gekoppeld aan het juiste pakket (waardoor er dus een hogere prijs uit komt rollen)
2) Je draait "illegaal" diensten op de oude omgeving waar nooit eerder voor gefactureerd is. Het Komto systeem "ziet" alles en illegaal diensten draaien is niet meer mogelijk.

Wij kunnen dit corrigeren door het opsturen van de laatste recente factuur en een betalingsbewijs zodat we kunnen zien dat voor die periode ook daadwerkelijk is betaald.

Ik hoop wat van je te horen op [email protected] of 0900-23556686

Komto
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:58

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door Komto »

gateorrate schreef: Ook is er 1 domein waarvan de volledige database is verdwenen.
Zouden ze dit nu ook oplossen.
@gateorrate: Uiteraard doen we er alles aan om het op te lossen. Er is geen data weg, en alles kunnen we reconstrueren. Het is wel van belang dat wanneer je een mail stuurt dat je even geduld moet hebben voor een reactie. Wij proberen iedereen binnen 24 uur een antwoord per mail te geven (en geloof me, dat zijn een hoop e-mailtjes)
In dit geval bij het offline zijn van websites geld: "een beller is sneller".

Ik hoop van u te horen op [email protected] of via 0900-belkomto

trits
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2009 23:41

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door trits »

Het zou van fatsoen getuigen mensen vooraf te informeren bij een dergelijke overname.
Nu nemen we dus producten af die niet goed werken en duurder zijn geworden, bovendien is er een ander bedrijf waar we zaken mee doen en zijn er andere voorwaarden.

Mag dit zomaar?

Men voert een aantal keurmerken op de website, ik heb deze even bekeken, als ik bijvoorbeeld naar de gedragscode kijk zie ik dat men zich er totaal niet aan houdt(er staat onder andere iets in over wijzigingen aankondigen), hierdoor zouden we kosteloos ergens anders ons heil mogen zoeken.

http://www.ispgids.com/gedragscode

Het is frappant dat we met terugwerkende kracht moeten betalen voor iets waar ze toen helemaal geen zeggenschap over hadden, en ook toen ging het al niet al te best met de dienstverlening. Ze hadden toch ook even van tevoren een e-mail kunnen sturen aan alle domeineigenaren? emailadressen daarvan zijn publiekelijk opvraagbaar.

Komto
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:58

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door Komto »

trits schreef:Het zou van fatsoen getuigen mensen vooraf te informeren bij een dergelijke overname.
Nu nemen we dus producten af die niet goed werken en duurder zijn geworden, bovendien is er een ander bedrijf waar we zaken mee doen en zijn er andere voorwaarden.
Dit is gebeurt, maar zoals je kon lezen beschikte wij over een oude database met klant gegevens. Dus niet iedereen heeft deze mail gehad. Daarom is het bericht ook op de homepage van mijneigendomein (nu Komto) gezet.
trits schreef: Mag dit zomaar?

Men voert een aantal keurmerken op de website, ik heb deze even bekeken, als ik bijvoorbeeld naar de gedragscode kijk zie ik dat men zich er totaal niet aan houdt(er staat onder andere iets in over wijzigingen aankondigen), hierdoor zouden we kosteloos ergens anders ons heil mogen zoeken.

http://www.ispgids.com/gedragscode

Het is frappant dat we met terugwerkende kracht moeten betalen voor iets waar ze toen helemaal geen zeggenschap over hadden, en ook toen ging het al niet al te best met de dienstverlening. Ze hadden toch ook even van tevoren een e-mail kunnen sturen aan alle domeineigenaren? emailadressen daarvan zijn publiekelijk opvraagbaar.
Dit hebben we gedaan omdat wij met terug werkende kracht de betalingsachterstand van de servers, licenties, datacentrum, domeinnamen etc. etc. hebben moeten betaald om alles draaiende te houden. Het blijkt ook dat 95% van de klanten het laatste jaar niet (of helemaal nooit) hebben betaald. Wanneer u kunt aantonen dat u wel heeft betaald over de periode welke aan u gefactureerd is wordt dit als nog in orde gemaakt en hoeft er niet betaald te worden voor die periode.

trits
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2009 23:41

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door trits »

Het had makkelijker geweest wellicht wat meer moeite te steken in een vooraankodiging. Via bijvoorbeeld e-mailadressen welke horen bij de domeinnamen.

Welke tarieven moeten we nu gaan betalen? Want de tarieven zijn (veel) hoger.
En waarom is er nu en heel andere beheeromgeving(plesk)?

Je kan niet zomaar iets "overkopen" en dan verwachten dat er geen weerstand ontstaat als dit op dergelijke verwarrende wijze gaat.

F.D. van Heck
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2009 21:32

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door F.D. van Heck »

Komto heeft mogelijk een rommeltje overgenomen van Mijneigendomein. Mijn websites werkten voor de overname echter naar tevredenheid. Na de overname ontstonden er juist diverse problemen. De aankondiging van overname is - zoals Komto eerder schreef - inderdaad gedaan, maar "alles zou bij het oude blijven, zoals u gewend was". De problemen begonnen met facturen zonder daarin de betalingsperiode te noemen en het ongevraagd omzetten van domeinnaamregistraties in "diensten" die beduidend duurder waren, met daarbij de dreiging van een incassobureau. In één geval moest er zelfs worden betaald voor een registratie die reeds op naam van een ander (elders) was geregistreerd.
Komto had er beter aan gedaan eerst orde op zaken te stellen; niet door rekeningen te sturen maar door informatie in te winnen bij de gebruikers. Bovendien past in zo'n situatie volgens mij ook geen duur betaalnummer van € 0,80 per minuut. Alles wijst er op, dat Komto de door Mijneigendomein veroorzaakte problemen volledig op haar klanten afwentelt. Al mijn activiteiten of "diensten" heb ik om die reden bij Komto opgezegd.

Wat betreft de Gedragscode heb ik mijn twijfels. Negatieve en goed onderbouwde beoordelingen die vanaf begin december 2009 op de website van ISPGids.com over Komto waren geplaast, werden van de ene op de andere dag verwijderd. De "spelregels" die daarvoor zijn opgesteld gelden mogelijk niet voor Komto. Bij verwijdering zouden de klanten geïnformeerd moeten worden. De opmerking van ISPGids.com "Klant = Koning" heeft voor mij daarmee een andere betekenis gekregen: klanten zijn voor ISPGidscom waarschijnlijk de ISP-bedrijven.

ahoog
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2010 06:35

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door ahoog »

Tevreden
De overname verliep technisch eigenlijk probleemloos. In het begin wat inlogproblemen met onze accounts, maar die werden snel verholpen. Vriendelijke bejegening.
Bij Mijneigendomein lag de server er vaak uit. Schering en inslag. Geen e-mail, geen websites. Heel vervelend. Dat is nu voorbij.
Dat de adm. bij M.e.d. een zootje was geloof ik wel. Aanmaningen en dreigementen blijven sturen terwijl de nota al lang was voldaan waren heel gewoon. Iedereen eenzelfde nota sturen en het resultaat afwachten is een snellere manier dan maandenlang een spaghettikluwen ontwarren.

Er is echter één ding dat niet netjes is. Het SPAMfilter is buiten werking gesteld in het Controle Paneel van onze accounts. Het zou slecht werken. (Tja...) Men kan een betaald filter kopen voor 24 euro per jaar.(...)
Als KOMTO beweert dat er niets verandert t.o.v. het abonnement t.o.v. M.e.d. klopt dat dus niet.
Bij M.e.d. stond dit filter wel aan en werkte redelijk goed. Nu zijn onze accounts vergeven van de spam met zelfs ons eigen account als afzender.
Dus KOMTO: Enable dit filter en laat ons zelf ervaren hoe het werkt. Bemoeder de klanten niet. We hebben er voor betaald en dus recht op.


Verder een tevreden klant.
A. Hoogervorst,
Wijkraad Hengelo

joebar
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2008 12:13

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door joebar »

Nou, heb ook een fijne ervaring achter de rug. Ik heb/had een domein incl hosting en een domein met forwarding. (Bij mijneigendomein) maar sinds December werkt die forwarding niet meer. ik mailen met Komto. Moet ik dood leuk een forwarding pakket erbij nemen wil ik het werkend hebben! Ik nog het contract van mijneigendomein gemailed met daarin precies wat ik al had.. nee hoor hebben we niets mee te maken zeggen ze.. gewoon een forwarding pakket erbij nemen dan maken we het weer inorde. Ik ben het daar dus helemaal niet mee eens. uit principe, (die 5 euro/jaar kan ik wel ophoesten) dit kunnen ze toch helemaal niet maken? of zit ik verkeerd? Tis nu zover dat ze me een beetje zat zijn met dat gezeur (ze hadden in de tijd die het gekost heeft om emails te beantwoorden allang een regeltje bij hun voor de forwarding erbij kunnen zetten, waren ze van me afgeweest) mijn domein wordt eind van de maand verwijderd. Liefst had ik ze het e.e.a telefonisch verteld, maar voor €0,80/min ga je ze niet bellen.. stelletje geld kloppers... nee ik raad dan ook iedereen aan.... mocht je een plek voor hosting zoeken .. kijk dan vooral niet bij komto....

nu hopen dat ze mijn andere domein ook nog crediteren.. ben ik er helemaal vanaf...

Maar het blijft mij vreemd dat ze zo maar zonder iets te bevestigen of vragen voor toestemming een contract kunnen wijzigen.....

ik zeg: Komto ... jullie zijn goed bezig!

pgh001
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2008 16:27

Re: Overname Mijneigendomein door Komto.nl

Ongelezen bericht door pgh001 »

Ik wordt in ieder geval geen klant van Komto.

Achteraf prijzen verhogen en niet je klanten hierover informeren maar wel facturen mag ook niet. Dit kan en mag leiden tot een wettelijk ontbinding van de overeenkomst.

Ik zou gewoon mijn domeinen verhuizen en de abbo's opzeggen en zoeken naar een betrouwbare isp.

Gesloten