LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstap service Telfort werkt niet.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rudi.gagel
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2016 13:19

Overstap service Telfort werkt niet.

Ongelezen bericht door rudi.gagel »

De overstap service van Telfort werkt niet. Wie heeft hier ook (negatieve) ervaringen mee?

Eind februari 2016 zijn wij overgestapt naar Glasvezel van Telfort. Tot die tijd namen wij internet en bellen af van KPN en hadden een Digitenne abonnement ook bij KPN. Straks alles gemakkelijk bij een provider en Telfort maakt het de nieuwe klant nog gemakkelijker met (op hun website te lezen) opzegservice. Telfort kan voor de nieuwe klant de huidige contracten bij andere provider(s) opzeggen.

Ook wij hebben gebruik gemaakt van deze service. De klantgegevens van KPN doorgegeven en ook aangegeven dat wij het huidige vaste telefoonnummer wilde behouden. Van KPN kregen wij binnen een week een bericht dat het nummer was vrijgegeven aan Telfort. Mooi dachten wij, alles is door Telfort goed geregeld en wij kunnen, net zoals de meneer van de foto op de website van Telfort achteroverleunen.

Eind maart wordt door KPN nog wel de kosten van het abonnement bij KPN automatisch afgeschreven. Omdat wij er vanuit gingen dat dit een vergissing zou zijn van KPN hebben wij de automatische incasso gestorneerd. Omdat ook eind april weer het maandbedrag door KPN werd afgeschreven hebben wij contact opgenomen met KPN met de mededeling dat wij (of beter gezegd de opzegservice van Telfort) het abonnement eind februari 2016 hebben opgezegd. KPN had helaas geen opzegging ontvangen en wij zaten nog steeds vast aan het abonnement bij KPN. Op dat moment hebben wij direct zelf het abonnement opgezegd maar zaten nog wel vast aan een opzegtermijn van 1 maand. Dus eind mei 2016 was het contract pas ontbonden maar hebben dus over de maanden maart, april en mei dubbele kosten gehad, Zowel de kosten van KPN als die bij Telfort.

Telfort geeft nu zelf toe dat er (automatisering)fouten zijn gemaakt bij het opzeggen van het abonnement bij KPN maar beroept zich op het feit dat helemaal onder aan de bijlage van het nieuwe contract met Telfort staat dat de nieuwe klant dit zelf moet doen. Met een vriendelijke dame van de helpdesk van Telfort gesproken dat het niet zo staat omschreven zoals zij het bovenstaande beweert. Er staat helemaal onderaan de bijlage van het contract onder het kopje "Handige tips" dat je de standaard opzegbrieven van Telfort kan gebruiken om de contracten bij de huidige provider op te zeggen. Maar waarom zouden wij, wij hebben immers gekozen, bij de aanmelding voor glasvezel, dat Telfort namens ons contracten mochten opzeggen.

Wij hebben voor de drie maanden die wij zowel bij KPN als bij Telfort een abonnement hadden ruim € 150,- dubbel betaald. Telfort komt nu met een “coulance regeling” en wil € 46,- vergoeden. Dit is natuurlijk niet een oplossing en wij voelen ons ook totaal voor gek gezet worden door Telfort. Wel toegeven dat Telfort een fout heeft gemaakt maar dan verschuilen achter een lullige vergoeding van € 46,-.

Zijn er meer nieuwe klanten van Telfort die gebruik hebben gemaakt van de overstap service en waar het contract ook niet (tijdig) is opgezegd?

stofzuigertje

Re: Overstap service Telfort werkt niet.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

KPN en Telfort = 1 eigenaar... dus leuk geregeld.

Ik zou een schade claim indienen want opzeg service is aangeboden en niet goed uitgevoerd.
Grote letters opzeg overstap service en dan in kleine letters anders doen is niet eerlijk.

Gewoon de volle schade claimen bij Telfort want KPN heeft niets geleverd omdat het nummer al was overgezet....

sylvesterb
Berichten: 4096
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Overstap service Telfort werkt niet.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:KPN en Telfort = 1 eigenaar... dus leuk geregeld.

Ik zou een schade claim indienen want opzeg service is aangeboden en niet goed uitgevoerd.
Grote letters opzeg overstap service en dan in kleine letters anders doen is niet eerlijk.

Gewoon de volle schade claimen bij Telfort want KPN heeft niets geleverd omdat het nummer al was overgezet....
Schade claim?

TS krijgt een factuur van KPN voor de diensten en besluit deze te storneren en belt niet KPN om opheldering te vragen over de factuur. Telfort heeft uit coulance (dus niet omdat ze dit verplicht zijn) 1 maand abonnementskosten vergoed, immers was dit de "schade" geweest als TS niet de factuur had gestorneerd en de voorwaarden had gelezen.

Als je denkt dat je recht hebt op meer coulance vanuit Telfort, KPN is geen partij, immers hebben zij gewoon de dienst geleverd naast Telfort, zou je Telfort kunnen aangeven dat je het gaat voorleggen aan de geschillen commissie, ze hebben dan 4 weken de tijd om te reageren. De klacht kun je hierna voorleggen, de kosten hiervoor zijn EUR 50,00, welke je ook kan claimen wanneer je de zaak wint.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Overstap service Telfort werkt niet.

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Hallo Rudi,

Wat fijn dat je bent overgestapt naar Telfort Glasvezel. Het is alleen jammer om te lezen dat de overstapservice niet goed is verlopen en bij dezen bied ik je namens Telfort excuses aan voor de fouten die zijn opgetreden. Graag wil ik je uitnodigen op ons forum waar je je naam en adresgegevens aan ons kenbaar kunt maken via een privébericht. Daarbij ook vermelden dat het de overstapservice betreft. Na ontvangst zorg ik ervoor dat er hier nogmaals naar gekeken wordt om mogelijk tot een oplossing te komen naar jouw tevredenheid.

Met vriendelijke groet,

Telfort Forum Team

Gesloten