LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstapdrama

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Rick1947
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2009 17:31

Overstapdrama

Ongelezen bericht door Rick1947 »

Halverwege 2006 nam ik een internetplusbellen Lite abonnement bij KPN a 42,95 Euro p.m. Nu heeft KPN een Internetplusbellen abonnement Basic met exact dezelfde opties voor 35 Euro p.m. een besparing van 8 Euro per maand dus! Nu wil ik mijn abonnement dus omzetten naar Internetplusbellen Basic en volgens de informatie van KPN kan dat ook. Ik citeer: U bent een overeenkomst aangegaan voor een minimale termijn van 1 jaar. Nadat deze termijn is verstreken kunt u uw abonnement op ieder gewenst moment opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Het is mogelijk om uw internetabonnement te upgraden of downgraden. Een downgrade is mogelijk na het eerste jaar van uw internetplusbellen abonnement. Tot zover dit citaat. Maar nu komt het: ik heb dus al sinds juni 2006 dit abonnement maar KPN ontkent dit. Volgens KPN heb ik pas sinds juli 2008 dit abonnement. Op mijn vraag waarvoor ik dan al sinds 2006 betaal voor dit abonnement krijg ik geen antwoord. Ik heb de aansluitgegevens doorgemaild. Hierop geen antwoord. Het enige antwoord wat ik op al mijn emails krijg is dat ik nog geen jaar een abo heb en dus moet mwachten tot juli 2009 om over te kunnen stappen. Men wil/kan niet nagaan hoe het zit met mijn gegevens en geeft halstarrig als antwoord dat ik moet wachten tot mijn jaar erop zit. De facturen alleen al bewijzen dat ik al langer dit abo heb. Ik heb het idee dat ik aan het lijntje wordt gehouden tot het juli 2009 is. Ik had al in Januari dit jaar over kunnen stappen maar wordt gewoonweg genegeerd in mijn smeekbeden. Het gaat hier om een besparing van 8 Euro per maand wat voor een minimaklant als ik erg welkom is. Na zeven vruchteloze mailtjes naar de afdeling opzegging/wijziging heb ik teneinde raad naar de KPN webcare gemaild en contact gekregen met de heer Stef Okken. Ik kreeg als antwoord dat deze het onderzocht heeft maar dat de afdeling opzegging/wijziging dit zelf wilde oplossen. Van het kastje naar de muur dus. Op mijn vraag wat de heer Okken dan zelf heeft onderzocht gaf de heer Okken maar geen antwoord..... Wel kreeg ik van beide helpdesken het advies om het maar telefonisch af te doen..Maar gezien mijn intensieve emailverkeer heb ik totaal geen vertrouwen in een telefonische afwikkeling. Dat gaat op deze manier een fortuin kosten. Het is wel jammer dat ik deze wantoestand op deze manier aan de kaak moet stellen want technisch gezien heb ik niks te klagen over mijn internetverbinding! Mijn vraag; hebben meer mensen last van deze halsstarrige houding van KPN?
Ik begin dit ja/nee spelletje goed zat te worden en elke maand uitstel kost me geld!

Richard V.

Bill-55
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2008 23:53

Re: Overstapdrama

Ongelezen bericht door Bill-55 »

Richard,

Iedereen met een Planet IPB abo (bv. Standard €42,95) heeft hetzelfde probleem. Zo gaat KPN met trouwe klanten om. Nieuwe klanten worden met fikse kortingen binnengehaald, bestaande klanten kunnen niet eens overstappen naar een veel goedkoper abonnement met vrijwel dezelfde specificaties, want dat wordt als een downgrade bestempeld.
Juridisch volkomen ingedekt en bestaande klanten hebben het vaak niet door. Een minderheid voelt zich flink belazerd.

Rick1947
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2009 17:31

Re: Overstapdrama

Ongelezen bericht door Rick1947 »

Hallo Bill, je stelt dat KPN juridisch is ingedekt maar dit bestrijd ik. Ze geven zelf aan dat bestaande klanten die langer dan een jaar een Abo hebben kunnen overstappen binnen een maand. Echter als men dan doodleuk ontkent dat je langer dan een jaar dit abo hebt wordt het gras voor je voeten weggemaaid. Klopt dit dan juridisch?

Rick1947
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2009 17:31

Re: Overstapdrama

Ongelezen bericht door Rick1947 »

De ellende blijft voortduren. Na 20 mailtjes maar weer eens de raad opgevolgd om de helpdesk telefonisch te benaderen. Ja dat had je gedacht. Na 10 minuten liet de medewerker me weten dat zijn systeem vastliep en dat hij me niet kon helpen. Op mijn vraag of hij nu wist waar het om draaide zei hij het niet te weten. Kortom die heeft die 10 minuten zeker uit zijn neus staan te eten. Afijn hij zou me dan wel met de afdeling storingen verbinden. Die reageerde verbaasd van wat hij er mee moest. Ik legde hem uit dat zijn collega zijn systeem plat lag. Hij vond dat belachelijk en zou me weer met een andere collega doorverbinden. Je raadt het al: verbinding verbroken en inmiddels 3 Euro armer. Ik durf niet eens meer terug te bellen, bang dat het weer een een-tweetje wordt daar bij de KPN. In arren moede ga ik maar al mijn correspondie verzamelen en door sturen naar de directie van KPN. Misschien dat er daar nog iemand wakker is. :evil:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Overstapdrama

Ongelezen bericht door agro »

Abonnement kan je helemaal zelf online veranderen.
Log in bij "mijn kpn"
Bij contracten kan je zien hoelang je huidig cantract loopt.
Daarna kan je bij "Pakketen Wijzigen" je abonnement veranderen.

Rick1947
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2009 17:31

Re: Overstapdrama

Ongelezen bericht door Rick1947 »

Dat is juist het probleem. In mijn KPN staat dus een foutieve datum (juli 2009) en dat moet veranderd worden in juli 2006 (de correcte datum).
Als KPN dus stelselmatig weigert om dit recht te zetten kan ik in mijn KPN niets wijzigen omdat ik dan tegen de verkeerde datum aan loop.
Men wil en/of kan hier blijkbaar niet adequaat op reageren vandaar dit drama.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Overstapdrama

Ongelezen bericht door agro »

Probeer eens een mailtje te sturen naar onderstaand adres:
[email protected]

of naar de webcare (e.weis) die ook regelmatig op dit forum posten plaatst. [email protected]

Rick1947
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2009 17:31

Re: Overstapdrama

Ongelezen bericht door Rick1947 »

Dat heb ik allemaal al gedaan tot in den treure (zeker 20 emailtjes naar de helpdesken en de Webcare plus diverse telefoontjes die me alleen maar geld kosten). Ze hanteren de techniek van de kapotte grammofoonplaat: belt u maar met de helpdesk en het komt in orde. DUS NIET en daarom ben ik zo kwaad.
En de Webcare zegt mij dat ze niets aan dit soort problemen kunnen/willen doen en verwijzen me weer naar de helpdesken onder het motto dat die het zelf wil afhandelen maar dat doen ze domweg niet.
Ze laten je gewoon stikken.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Overstapdrama

Ongelezen bericht door agro »

Probeer dan eens de storingsdienst te benaderen met dit probleem, is zelfde nummer maar andere keuzes, deze hebben meer bevoegdheden, mogelijk kunnen deze de gegevens wel aanpassen.

Rick1947
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2009 17:31

Re: Overstapdrama

Ongelezen bericht door Rick1947 »

Ik vind het fijn dat je zo met me meedenkt maar wanneer ik de storingsdienst hierover benader word ik zgn doorverbonden en daarna is het tuut tuut tuut. Dan bel je niet gauw meer hoor. Dit kost me alleen maar meer en meer geld.
Ik heb echt alles uit de kast getrokken om dit probleem te tackelen.

bakker82
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:38

Re: Overstapdrama

Ongelezen bericht door bakker82 »

stemmen met de voeten; zeg je IPB op en stap over naar de concurrent, zou ik zeggen. Dat doe ik elk jaar :D omdat de prijzen jaarlijks zakken, ongeveer.
Of wil je per se bij KPN blijven?

Rick1947
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2009 17:31

Re: Overstapdrama

Ongelezen bericht door Rick1947 »

Dat is het trieste nu juist. Technisch gezien ben ik zeer tevreden over mijn KPN aansluiting maar administratief gezien is het een rampenfirma.
Hoe moeilijk kan het zijn om een datum te corrigeren? Ik kan er met de pet niet bij.

HansSteskens
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 okt 2005 07:17

Re: Overstapdrama

Ongelezen bericht door HansSteskens »

Hallo,

Ik zelf heb ook een Planet abonnement gehad Internet Plus bellen Economy en onbeperkt bellen. Prijs Euro 44,95/ maand. Dus toen het ging gebeld met KPN of het mogelijk was om abonnement om te zetten in internet plus bellen basis en onbeperkt bellen. Prijs Euro 42,50/maand. De vrouw aan de telefoon gaf aan dat het al geregeld was. Voor de zekerheid nog eens nagevraagd maar het klopte. Binnen 10 dagen zou ik een bevestiging krijgen. Helaas geen bevestiging maar na 10 dagen had ik geen telefoonverbinding meer. Dus bellen met 0900-0244. Na 3 dagen bellen kwam iemand op het idee dat KPN per ongeluk mijn abonnement verkeerd had omgezet. ik had sinds 10-2 alleen maar internet basis. Sinds die dag heb ik al zeker 20x gebeld met KPN, afdeling: verkoop; multi service desk, info desk, helpdesk, 2e lijn en 3e lijn, wijzigen abonnement enz. Mocht allemaal niet baten.
Zit nog steeds zonder telefoon. De factuur moest ik wel betalen, dubbel zelfs: Internet Basis en Internet Plus Bellen Basis en onbeperkt bellen. Was even goed voor ruim Euro 82,00 Maar volgens de heer van de MSD afdeling komt dit allemaal weer in orde. Moet het nog zien want over enkele dagen komt er weer een rekening, en ik denk weer dubbel.
Dan hebben we het nog niet eens gehad over de extra kosten die ik en mijn gezin gehad hebben.

Gesloten