LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstappen naar alice

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
v.holland
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mei 2007 11:37

overstappen naar alice

Ongelezen bericht door v.holland »

Ik ben van plan om over te stappen naar alice.
Heeft iemand al internet en tel. van Alice?
Wilt u er dan misschien iets over vertellen?
Ze zijn in ieder geval niet erg snel met mailtjes beantwoorden.
)Weet iemand hoe ze bij die klantenservice werken?
:?

Wilwa

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door Wilwa »

Op 21 september heb mij ook opgegeven bij Alice voor het comfort pakket. Onmiddelijk kreeg ik een bevestiging in mijn mailbox met de mededeling dat ik binnen 48 uur zou horen wanneer mijn aansluiting actief zou zijn. Na een week er maar eens achteraan gebeld en na ongeveer 10 minuten wachten a raison van 0,25 ct per minuut kreeg ik te horen dat er een foutje was gemaakt maar dit zou onmiddelijk recht gezet worden en binnen 24 uur zou ik iets horen. Helaas nooit meer iets vernomen van Alice. Inmiddels heb ik in totaal al ongeveer 40 inuten aaan de telefoon gezeten a 0,25 ct per minuut zonder iemand te spreken te krijgen. Alice blijft verder heel stil. Ik vind het verder wel goed en ben blij dat ik met Alice niets meer te maken heb.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door Fiore »

ik doe dat altijd, eerst even mailen (of bellen, als dat niet absurd duur is) om te kijken hoe ik wordt geholpen, of ik uberhaupt wel antwoord krijg.. als dat niet zo is, zoals julie beiden beschrijven is dat voor mij voldoende informatie om niet over te stappen naar dat bedrijf want dan weet je wat je te wachten staat

Flender
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 sep 2007 14:27

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door Flender »

Alice doet wel leuk met hun reklame maar als je de postcode check doet kom je belange na niet op de 20 mb die zij voorstellen,dus advies eerst goed de postcode check voor je hier mee in zee gaat

R!CK
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2007 13:19

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door R!CK »

Voor mij is Alice.nl niets dan ellende.
Ik ben nu een maand "aangesloten".

Telefoneren kan niet langer dan een minuut of 6 tot 8. Dan valt de lijn dood.
Vorig weekend het hele weekend zonder internet gezeten.
Op zondag wordt er daar niet gewerkt.
Dus tot maandag moeten wachten voordat ik weer internet had.

Naar internet radio luisteren is ook hopeloos.
Daar valt de verbinding ook telkens weg.
Erg instabiele lijn dus.

Op mailtjes krijg ik een standaard antwoord, waar ook altijd in staat hoe blij ze met me zijn als klant. :?:

Ik heb aan Alice aangegeven dat ik wil overstappen naar een andere provider.
Dan krijg ik een antwoord: U bent toch al overgestapt.. :shock:

Helpdesk bellen: dure grap € 0,25 per minuut, waar ik dan gerust minutenlang in de wacht word gezet.
Krijg je er iemand aan de lijn, dan weten ze niet precies waar ik het nou eigenlijk over heb.

IK ZAL BLIJ ZIJN ALS IK WEER BIJ KPN TERUG BEN.
Daar ben ik gewoon 24 uur per dag on-line zonder problemen met een wegvallende lijn.

IK BEN ALICE SPOEGZAT, en ik heb gelukkig al een aantal vrienden en kennissen weten te overtuigen NIET naar Alice over te stappen.

U bent gewaarschuwd!

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door schuiven »

Who the f. is Alice?

argus1910
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2007 13:23

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door argus1910 »

Op 20 september zou ik worden aangesloten. Wat niet gebeurde. Zelfde dag 5 keer met de helpdesk gebeld. Het zou 21 september worden. Niets.
Weer met de helpdesk gebeld. Er zou een ticket voor de tweede lijn (technische dienst) aangemaakt worden. Zou 1 tot 5 dagen kunnen duren. Ik ben 1 keer gebeld door de technische dienst die wilden weten wat mijn modem wel of niet deed (alleen het powerlampje brandde). Zij wisten genoeg. Na 5 dagen maar weer gebeld omdat er niets gebeurde. Ik zou worden terggebeld hetgeen inderdaad geschiedde. De helpdeskmedewerker wist mij te vertellen dat de ticket voor de tweede lijn verdwenen was, dat mijn aanvraag een keer geannuleerd is geweest (ik heb niets geannuleerd) en dat ik 8 oktober zou worden aangesloten. En op 8 oktober weer niets. Wel raakte ik op 9 oktober mijn telefoonverbinding kwijt. Op dezelfde dag werd ik teruggebeld door Alice (op mijn mobile nummer) met de vraag of alles nu goed werkte. De helpdesk zou mij dezelfde dag terugbellen met informatie waarom het niet werkte. Het bleek een foute instelling in de telefooncentale te zijn die door KPN moet worden verholpen. Hetgeen tot nu toe niet is gebeurd.
Kortom: sinds 20 september ben ik mijn internetverbinding kwijt en sinds 9 oktober mijn telefoonverbinding. Tot nu toe ben ik € 25 kwijt aan de helpdesk die Alice niet wil vergoeden.
Voor meer informatie kijk ook eens op: http://alice.gebruikers.eu/news.php

cinema99
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2007 14:23

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door cinema99 »

let goed op voordat je besluit telefonie te nemen ik heb helaas van casema telefonie en nu werkt mijn router niet meer casema verkoopt graag dan kan je gratis bellen maar heb je een probleem dan mag je een duur nr bellen.
Ik moet helaas een jaar dit afnemen van casema en vind ik dat zij van te voren hadden vragen wan wie is de router?
Ik baal en zal hier dan ook niet mee akkoord gaan dus vraag goed de dingen uit voordat je overstapt.
succes

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door D1RK »

Deze nieuwe firma moet nog veel leren, veel fouten die andere bedrijven vroeger maakte, helaas, leuke aanbieding, maar veel klachten op diverse forums, dus niet alleen Radar en dan voor iets wat nog maar sinds kort leverbaar is, dus straks een top 3 van Kassa 2, de verlenging via internet...?

Ik vind de reclame leuk, maar wacht rustig een jaar of twee tot het op dit soort forums rustig is!
Dus neem gerust, ik wacht wel tot al Uw problemen zijn opgelost!

pinguin
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2005 16:25

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door pinguin »

Meteen toen ik over Alice hoorde heb ik een aansluiting aangevraagd. De monteur kwam op de afgesproken dag en installeerde zelfs het modem. Internet en bellen gaan heel goed. Beter dan @home waar we niets dan ellende hadden en veel meer betaalden. Het modem hebben we niet meer hoeven te resetten. En ben je op een gegeven moment toch niet meer tevreden, dan zeg je toch op, want je hebt geen contract. Alice zit nog in de luiers en het kan dus alleen maar beter worden. Waarom reageren alleen maar mensen met klachten? Op deze manier krijg je en vertekend beeld.

R!CK
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2007 13:19

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door R!CK »

Zo 1,2,3 ben je niet weg, al heb je geen contract.
En dat er zo weinig tevreden klanten reageren, spreekt toch voor zich?
Die zijn er niet.

Ik probeer al meer dan 3 weken terug te keren naar KPN, maar blijkbaar staat Ellis het niet toe??

Ik vind het gewoon een vrouwelijk geslachtsdeel bedrijf.

En wie dat niet vindt, mag dat rustig zeggen.

cinema99
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2007 14:23

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door cinema99 »

Telefonie via casema werkt uitstekend nadat ik een paar uur het modem en router zonder stroom heb gelaten.
Ben nu dan ook helemaal tevreden :lol:

rick777
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2007 23:20

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door rick777 »

Ondertussen 60 euro ruim kwijt aan belkosten naar de klantenservice
2 x contact gehad, terugbelafspraken worden niet nagekomen.
Gelukkig heb ik gesprekken getaped.
Doordat ik op afgesproken tijden thuis was, was ik niet in staat om werkzaamheden te verrichten
Tevens ligt mijn verbinding er tussen 16.00 en 20.00 uur er elke keer uit
Kon geen foto's zenden, naar opdrachtgever, conclusie: deadline misgelopen en 270 euro kwijt.
Laat ik gebruikers een ding adviseren, iedere keer als je een medewerker spreek, deel dan mee dat je het gesprek opneemt( juridisch gezien, moet je hun dat laten weten)
Als ze dan hun afspraken niet nakomen, heb je tenminste het recht aan jouw kant in geval voor eventuele schadeclaims, omdat alice zijn afspraken niet nakomt.
Ik heb vandaag alleen al op mn kpn lijn tussen 18.30 uur en 19.30 uur tussen 20.00 en 20.50 uur en tussen 21.15 tot 12.55 in de wacht gestaan, zonder maar 1 keer te woord zijn gestaan.
Kortom, als je klachten hebt, tape de gesprekken.
Ik heb 6 emails verzonden in een tijdsbestek van 2 weken en slechts een keer een standaardmail terug gehad, waar geeneens antwoord op mijn vragen werd gegeven.
Alice heeft een totaal incapabele klantenservice, waarschijnlijk vers van t vmbo geplukt, als je er eens een keer doorheen komt, kunnen ze 8 van de 10 keer geeneens een antwoord op je vraag geven.
HIERBIJ DOE IK EEN OPROEP AAN ALLE ALICE KLANTEN DIE ONBEHOORLIJK ZIJN BEHANDELD EN ONDANKS GEDANE TOEZEGGINGEN NIET GOED GEHOLPEN ZIJN EN ZO ALS IK AAN T LIJNTJE GEHOUDEN WORD, OM ONZE KRACHTEN TE BUNDELEN EN IK BEN BEREID OM VIA EEN GERECHTELIJKE PROCEDURE ONS RECHT TE HALEN.
Aangezien je als individuele client niet serieus genomen word, lijkt het me beter om onze klachen te bundelen, zodat er daadwerkelijk wat gedaan kan worden aan de abominabele en arrogante houding van deze provider.
DEPONEER UW KLACHT OP [email protected]
SAMEN STAAN WE STERKER.
ik zal er persoonlijk voor zorgen, dat Uw klacht word doorgezonden naar alice.

kerel
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2007 14:24

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door kerel »

Alice heeft veel groeistuipen getuige de vele problemen gemeld op Forum Alice.

Als alternatief voor Alice kun je het vergelijkbare aanbod van Telforteens bekijken.
Er worden tot nu toe nog weinig problemen gemeld op Forum Telfort, maar dat komt omdat er nog weinig staat.

john1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2006 13:50

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door john1962 »

Ook ik heb nu sinds een week Alice, moet zeggen internet en bellen werkt perfect. was allemaal goed geregeld alleen de KPN liet het afweten met het instellen van de nieuwe aansluitingen.

Alleen de Helpdesk ben ik nu al meer dan zat, je hangt tijden aan de telefoon en je hoort alleen maar, al onze medewerkers zijn in gesprek, enz enz Tja zo kan ik ook al die onkosten van het gratis bellen verhalen. Je zorgt gewoon dat je niet tebereiken bent.

Heb nu nog nooit zoveel onkosten gemaakt met bellen als met Alice.

Maarja ook is nu voor mij een email adres aanmaken onmogelijk in de lounge, de ene keer klopt combinatie niet en de andere keer pakt hij hem totaal niet.

Heb dus maar email gestuurd want bellen loopt aardig uit de hand met Alice.

John

v.holland
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mei 2007 11:37

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door v.holland »

Heb Alice aangevraagd,en tot heden toe is alles goed verlopen.
Ik had zaterdags aangevraagd,en s,maandags had ik de aanvraag al schriftelijk bevestigd.
Het aanmelden per telefoon ging ook vlot.

wordt vervolgd...

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door Chima »


En dat er zo weinig tevreden klanten reageren, spreekt toch voor zich?
Die zijn er niet.
Dat is natuurlijk de reinste flauwekul want alleen mensen die ontevreden zijn gaan op zoek naar forums zoals deze. Dus jou conclusie dat er geen tevreden klanten zijn raakt kant nog wal.

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Chima:
Dat is natuurlijk de reinste flauwekul want alleen mensen die ontevreden zijn gaan op zoek naar forums zoals deze. Dus jou conclusie dat er geen tevreden klanten zijn raakt kant nog wal.
Vergis je niet! Het aantal aangesloten klanten is nihil momenteel en dat aantal klanten dat aangesloten is heeft voor een ontzettend groot gedeelte snelheidsproblemen, kunnen de Alice Lounge niet betreden, hebben het ene moment internet en het andere moment ineens niet meer en zo kan ik door blijven gaan.

Zo simpel als alice is, is het dus echt niet en het aantal klanten dat geen problemen heeft is op één (1) hand te tellen. Voor meer informatie raadt ik je dus ook even aan om goed te kijken en lezen naar hoeveel stress en ellende men heeft, zie ook:

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1239092
http://alice.gebruikers.eu/forum/index.php

Hoppy
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:07

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door Hoppy »

Vergis je niet! Het aantal aangesloten klanten is nihil momenteel en dat aantal klanten dat aangesloten is heeft voor een ontzettend groot gedeelte snelheidsproblemen, kunnen de Alice Lounge niet betreden, hebben het ene moment internet en het andere moment ineens niet meer en zo kan ik door blijven gaan.

Zo simpel als alice is, is het dus echt niet en het aantal klanten dat geen problemen heeft is op één (1) hand te tellen. Voor meer informatie raadt ik je dus ook even aan om goed te kijken en lezen naar hoeveel stress en ellende men heeft, zie ook:

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1239092
http://alice.gebruikers.eu/forum/index.php
Het aantal aangesloten klanten is helemaal niet zo klein, het is wel zo dat het even duurt eerdat de grote stroom klanten op gang komt. Veel klanten zien de reclames op radio/TV/kranten/e.d. pas later en moeten dan bij hun huidige provider nog opzeggen of wachten tot hun contract is afgelopen.
De start komt dus relatief langzaam op gang.
De kinderziektes zitten (helaas) ook in het begin dus behoor je tot de eerste groep aanmelders loop je ook de kans op aanloopproblemen. Dat weet je van te voren, als je dat risico niet wilt lopen moet je gewoon nog een paar weken of maanden wachten en de kat uit de boom kijken.

Ik wist van te voren waar ik aan begon en heb het risico genomen, ook bij mij liep het niet zo voorspoedig en moest ik langer wachten dan gepland. De beloofde levertijd van 20-25 dagen is niet gehaald, Ik heb 6 weken moeten wachten tot mijn aansluiting actief was.

In die 6 weken heb ik ook contact moeten zoeken met de Klantenservice omdat ik verkeerde ontvangstbevestigingen had ontvangen en zelfs een annulering die niet van mijzelf afkomstig was. Dit alles was, volgens de Klantenservice, te wijten aan computerproblemen. Nu de aansluiting 2 weken actief is werkt alles verder goed. De snelheid is prima en de lijn stabiel.
Ook telefonie werkt goed, al moet ik wel zeggen dat mijn oude KPN nummer nog niet geporteerd is, dat duurt ca. 2-3 weken nadat de lijn is aangesloten. Het resultaat daarvan moet ik nog even afwachten.
Ik kan wel bellen en gebeld worden. De KPN lijn werkt nog en ik kan gratis uitbellen via de Alice lijn.

De Alice Lounge werkt bij mij ook goed, maar is pas actief als je ook werkelijk aangesloten bent. In de Lounge is verder niet veel te beleven, je kunt er je email via het web lezen. (Outlook Web Access) en je factuur bekijken, die is er echter nog niet omdat ik nog niet zo lang aangesloten ben.
Voor de rest werkt de email ook goed, gewoon via je eigen PC met Outlook of Outlook Express, net wat je wil.
Het is overigens nooit verstandig afhankelijk te zijn van het emailadres wat je internet provider je geeft. Bij het overstappen naar een andere provider zit je meteen met een ander email adres met alle gevolgen vandien.
Neem gewoon een eigen email domein bij een hosting provider, dit kost een paar euro hooguit maar dan ben je wel onafhankelijk.

Voor de rest kun je mijn ervaringen ook lezen op de forums GoT (Gathering of Tweakers) en Alice Gebruikers.eu

Wilwa

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door Wilwa »

Alice blijft verder heel stil. Ik vind het verder wel goed en ben blij dat ik met Alice niets meer te maken heb
Na 3 weken heb ik plotseling een excuus brief gekregen van Alice dat er intern iets fout was gegaan en of ik alsnog over wilde stappen nar Alice. Omdat je toch maandelijks kunt opzeggen heb ik het maar geaccepteerd en zie. Dinsdag 22 october kreeg ik het modem met de instructies toegestuurd en de mededeling dat mijn aansluiting op 26 october actief zou zijn. Laat in de middag heeft mijn man het modem geínstalleerd en binnen 15 minuten was alles (en tot op heden nog) werkend. Je moet wel de Alice lounge in om je email adres te activeren maar dat lukte niet onmiddelijk omdat er technische problemen waren. Dit een dag later nog maar eens geprobeerd en ook dat ging fluitend. Daarna nog maar eens gebeld met Alice hoe te "relayen" naar mijn vorige email adres maar daar had de helpdesk nog nooit van gehoord dus dat moest ik zelf maar uitzoeken. Uiteindelijk is dat ook gelukt. Hoewel Alice adverteert met een bandbreedte van 20 mb blijkt dit in werkelijkheid zo rond de 12 mb te liggen terwijl de test van Alice aangeeft dat er op mijn adres 16-17 mb mogelijk moet zijn. Ik heb echter wat testjes gedaan en komt ik op 1,4 mb/sec download snelheid dus daar ben ik zeker content mee. Hier zit dus een tevreden (voorlopig) gebruiker/klant van Alice.

Gesloten