LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal houdt geld vast

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Bent u tevreden met PAypal?

Ja, helemaal
19
22%
Ja, maar gebruik het weinig.
15
18%
Kwenie, gebruik het niet
11
13%
Nee, niet echt.
6
7%
Nee, helemaal niet
18
21%
Nee, ik heb de zelfde problemen
16
19%
 
Totaal aantal stemmen: 85

Webshop
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2008 16:09

Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door Webshop »

Sinds kort zegt PAYPAL rekeningen te moeten blokeren van PAYPAL gebruikers (particulier én zakelijk) die meer geld ontvangen dan €2500,= per jaar. In dat geval betekend dat dat we geen geld kunnen opnemen of geld kunnen terugstorten aan klanten (in het buitenland) die bv dubbel betaald hebben.
Voor ons bedrijf staat een steeds grotere som geld vast, die elke dag groeit. Het gaat nu om enige duizendende euro's.

Wij zijn een webwinkel en doen al ruim 9 jaar !! zaken via Internet. De eigenaar van de webwinkel is al 20 jaar actief en ingeschreven bij de KvK. Staat goed bekend bij alle krediet-organisatie en heeft geen strafblad. Meer dan een snelheids overtreding of pakeerbon is hem nog nooit overkomen.

Paypal is sinds enige tijd ( . . ) een Luxemburgse bank (. . . ) en moet zich dus houden aan regelgeving die in de EU geld voor banken. De EU heeft PAYPAL opgedragen om met terugwerkende kracht elke PAYPAL-rekening te blokeren die meer omzet dan die bewuste €2500,= per jaar. Volgens een manager die we gesproken hebben gaat dat op dit moment om ruim 1 miljoen rekeningen. Ze hebben bij PAYPAL nu vol continu dienst (24uur) ingesteld om de werklast weg te werken. MET WEINIG SUCCES.

Daar wij een bedrijf zijn is hebben wij deze €2.500,= natuurlijk. Dit doen we moeiteloos per maand.

Om de blokade op te heffen moet je dan gegevens faxen aan een 0900-faxnummer (10 cent per minuut) van Paypal. Wij hebben de gegevens nu reeds 30x gefaxt naar dit nummer. sinds kort hebben we ook een faxnummer in België (gekregen van een manager van PAYPAL. Dit omdat , naar zijn zegge, de faxen naar dit betaaldnummer) regelmatig niet door komen. Wij hebben bevestigingen voor alle gestuurde faxen aan Paypal.
Ook hebben we inmiddels geprobeerd om in Luxemburg aan gegevens te komen om naar de vestiging daar te faxen. Maar die zijn nergens te vinden. Wij hebben dan ook het vermoeden dat het hier handeld om een postbusvestiging !!!! Geen werkelijk zichtbaar adres, geen telefoonnummer, NIETS ! !
In al onze faxen melden en eisen wij ons geld terug. Wij eisen directe reactie, snelhandelen EN EISEN ONS GELD TERUG.
Niet gebeurt er, geen reactie, geen bericht. HELEMAAL NIETS!!!

Op dit moment Zijn wij ernstig gehandikapt door dit handelen van PAYPAL en we vrezen dat we ONS GELD KWIJT ZIJN.

Tevens is het zo dat -verteld op navraag van ons, deze manager- er ook geen rente betaald wordt. Dat je geld vasthoudt kan zijn, maar dan verwacht je toch minimaal een rente vergoeding.

Als je googled op PAYPAL dan kon je héél snel (bij de eerste hits als je zoekt op "fax paypal") diverse sites in DUITSLAND en AMERIKA tegen waar ontelbare klachten gemeld zijn over partikulieren en bedrijven die hun geld geblokeerd kregen en vervolgens verdween dat geld.
In AMERIKA worden (of zijn) reeds rechtzaken gevoerd. In DUITSLAND is een advokaten groep bezig iets te doen aan deze praktijken van PAYPALL.
Van een kennis uit ENGELAND heb ik vernomen dat vorige zomer ook een rel was met PAYPAL rekeninghouders en oa FRAUDE met CREDIETKAARTEN. Op de een of andere manier is deze info niet in de Nederlandsekrnaten terecht gekomen.

Samenvattend:
* ONS GELD staat op onze rekening bij PAYPAL. En we kunnen daar niet over beschikken. Dat is volgens ons WEDERRECHTELIJK TOEEIGENEN VAN GELDELIJKE MIDDELEN die hun niet toebehoren.
* PAYPAL is ONBEREIKBAAR, heeft GEEN ADRES OF TELEFOONNUMMER IN EUROPA dan alleen maar een callcenter in IERLAND.
* Ondanks dat we op dit moment naar beide faxnummers ELKE DAG IN TOTAAL MINIMAAL 4 FAXEN STUREN, wordt ons gewoon tijdens de twee telefoongesprekken door drie medewerker verteld dat ze niet een fax ontvangen hebben.
*Er is GEEN ZEKERHEID dat ons geld gegarandeerd is. Het blijft een organisatie gevoerd door partikulieren die GEEN ZEKERHEDEN verschaft.
* We krijgen voorals nog geen rente of schade vergoeding.<li>
Wij worden duidelijk benadeeld en er is geen klachten organisatie waar we terecht kunnen.
Het is een ondoorzichtige organisatie zonder duidelijke zetel in de EU.
* Paypal is dan ook moeizaam en met grote kosten in rechte te betrekken.

De vraag is dan ook gerechtvaardigd. Zijn er meer mensen die deze problemen hebben.
Moet haast wel, want de eerste medewerker heeft toegegeven dat er EEN HELEBOEL KLANTEN GROTE PROBLEMEN hebben. PAYPAL KAN HET PROBLEEM NIET AAN, en hij vertelde ook dat KLANTEN IN GROTE GETALEN WEGLOPEN.

Mij lijkt dit een serieus probleem dat RADAR zou moeten opnemen en behandelen. :( :( :(

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door roro25 »

Ik vind het heel vervelend voor jullie als ondernemer, maar dit is nog steeds een consumentenforum. Dus radar zal niet zoveel uithalen voor ondernemers.

klein advies:
Misschien een advocaat erop zetten en ogv openstaande vorderingen tgv van de onderneming PAyPall aanspreken op uitbetaling.

Webshop
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2008 16:09

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door Webshop »

Deze actie van Paypal GELDT VOOR IEDEREEN, ondernemers maar ook voor particulieren.

verkoop je iets, bv een auto, een boot, postzegels of om het even wat, en het bedrag komt boven de €2.500,= uit dan is je rekening geblokeerd. Dit gebeurt ook als je dit doet met meerdere zaken die je verkoopt en je komt boven dit bedrag.

Dat heeft niets te maken met het feit of je particulier bent of webwinkel.

Overigens in dit opzicht ben ik ook als consument aan te zien. Wij consumeren immers ook bij andere bedrijven. Ook wij kunnen dezelfde problemen tegenkomen als een partikulier. Alleen bij een (klein) bedrijf (wat ik ben, ik moet rondkomen van mijn omzet uit mijn webwinkel) gaat het gelijk om wat grotere bedragen en dus grotere belangen. Hierdoor worden deze zaken nu eenmaal sneller zichtbaar en halen wij de hete kolen uit het vuur voor mensen (particulieren) die er pas wat later mee te maken krijgen omdat ze niet snel zoveel omzetten via hun Paypal-rekening. Daar doen ze langer over.

Binnen jou redenatie zou ik me niet mogen melden op deze site als ik opgelicht wordt door een bedrijf? of benadeeld door een telecomaanbieder? Lijkt me niet.

Ik zou als ik jou was eerder inhoudelijk reageren dan met een dergelijk onterecht argument proberen deze klacht te ontzenuwen. Of werkt je bij Paypal?

Paypal benadeeld iedereen door het geld te blokeren. Kijk maar eens elders op deze site, dan zul je zien (daar ben ik inmiddels op geattendeerd) dat ik niet de enige ben.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door Pruim »

Waarom wordt de rekening geblokkeerd dan?

Wat voert paypal aan als reden?

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door roro25 »

Graag verwijs ik voor de definitie van consumentenkoop naar art. 7:5 BW
7:5 BW
1.
In deze titel wordt verstaan onder "consumentenkoop": de koop met betrekking tot een roerende zaak, elektriciteit daaronder begrepen, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

2.
Wordt de zaak verkocht door een gevolmachtigde die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, dan wordt de koop aangemerkt als een consumentenkoop, tenzij de koper ten tijde van het sluiten van de overeenkomst weet dat de volmachtgever niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

3.
De vorige leden zijn niet van toepassing indien de overeenkomst door leidingen naar de verbruiker aangevoerd water betreft.

4.
Indien de te leveren roerende zaak nog tot stand moet worden gebracht en de overeenkomst krachtens welke deze zaak moet worden geleverd voldoet aan de omschrijving van artikel 750, dan wordt de overeenkomst mede als een consumentenkoop aangemerkt indien de overeenkomst wordt gesloten door een aannemer die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een opdrachtgever, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. De bepalingen van deze titel en die van afdeling 1 van titel 12 zijn naast elkaar van toepassing. In geval van strijd zijn de bepalingen van deze titel van toepassing

Dus handel jij in de uitoefening van jouw bedrijf dan is sprake van een zakelijke transactie.

En oh wat is het makkelijk om maar te zeggen dat ik bij dat bedrijf zou moeten werken.
Inmiddels werk ik volgens meerdere TS bij:
telecombedrijven, banken, overheid en nu ook bij een veilingsite.
Ik heb het wel erg druk geloof ik............

Maar goed voor een inhoudelijke reactie:
Zoals Pruim ook al vraagt: Wat wordt er voor reden aangegeven door PayPAl waarom de rekening wordt geblokkeerd?

Wil je ook even de gedragsregels lezen voor posten en voor wie bestemd.? Eenmaal posten is genoeg; gebruik van vette letters e.d. wordt als schreeuwen aangemerkt.
Welkom op het forum van TROS Radar. Dit forum is bedoeld voor consumenten, die willen praten over onderwerpen die in de uitzendingen van TROS Radar behandeld zijn of over andere onderwerpen op het gebied van consumentenkwesties of andere dienstverleningen.
edit: aanvulling met quote

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door KPN »

Roro25
Maar goed voor een inhoudelijke reactie:
Zoals Pruim ook al vraagt: Wat wordt er voor reden aangegeven door PayPAl waarom de rekening wordt geblokkeerd?
Even goed lezen en niet meteen blaten en je weet het antwoord:
Paypal is sinds enige tijd ( . . ) een Luxemburgse bank (. . . ) en moet zich dus houden aan regelgeving die in de EU geld voor banken. De EU heeft PAYPAL opgedragen om met terugwerkende kracht elke PAYPAL-rekening te blokeren die meer omzet dan die bewuste €2500,= per jaar. Volgens een manager die we gesproken hebben gaat dat op dit moment om ruim 1 miljoen rekeningen. Ze hebben bij PAYPAL nu vol continu dienst (24uur) ingesteld om de werklast weg te werken. MET WEINIG SUCCES.
Zoals TS al aangeeft, kan dit ook een consument overkomen die toevallig, zoals TS als prima voorbeeld aanhaalt, bijvoorbeeld een auto of postzegels verkoopt.

Dit topic hoort hier écht prima thuis.

Een waarschuwing voor consumenten: maak GEEN gebruik van Paypal als je meer dan 2500 euro per jaar op je paypalrekening zal krijgen.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door roro25 »

nee, KPN ik sta niet in de wei. Ik heb het niet zo op gras.

Iemand een beetje aardiger benaderen mag ook wel. Ik geloof niet dat ik een discussie met jou had. Ik ben best bereid om die aan tegaan, maar niet op deze wijze.

Webshop
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2008 16:09

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door Webshop »

Nou daar gaat t'ie dan. Dit IS EEN CONSUMENTEN ZAAK. Precies zoals omschreven, dit overkomt iedereen die zijn zolder leeg ruimt en verkoopt en dan dat totaal haalt binnen 365 dagen van maar €2500,=

En de reden die ze aandragen is ook al door mij aangegeven, zoals terecht opgemerkt. >> EU-wetgeving.
Het probleem is dat Paypal relatief onbereikbaar is, geen werkelijke kantoren en onvindbare telefoonnumers heeft. Bovendien duurt het maar aan. Hoe moeilijk kan het zijn? Alle banken voeren die legitimatie plicht toch ook uit en zijn normaal breikbaar en te vinden op alle gebrukelijke manieren die je kunt verwachten van een bankair instituut vallend onder EU-wetgeving.

Dit gaat iedereen aan die geld accepteerd via Paypal, alleen een handelaar loopt logischerwijze sneller tegen dit probleem aan. Vandaar de posting ter waarschuwing en leering.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 12 Mrt 2008 01:08 door roro25


nee, KPN ik sta niet in de wei. Ik heb het niet zo op gras.

Iemand een beetje aardiger benaderen mag ook wel. Ik geloof niet dat ik een discussie met jou had. Ik ben best bereid om die aan tegaan, maar niet op deze wijze.

Ach ja, dat moet je niet zo letterlijk opvatten.
Het is gewoon een uitdrukking.
Het betekent zoiets als, iets roepen of vragen, zonder eerst uit te zoeken waar het precies over gaat.

Of ik nu wel of geen disussie met jou had doet er niet toe.
Ik mag tegen/over iedereen iets zeggen op dit forum.
Doordat ik iets tegen jou zeg, heb ik wel een discussie met jou.

De TS kan ook wel zeggen dat hij/zij geen discussie met jou had.

Webshop
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2008 16:09

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door Webshop »

beste mensen,

kunnen we het ajb bij het onderwerp houden, dat is op zich al serieus genoeg. Daar hoeven persoonlijke zaken niet nog eens als extra factor aan toegvoegd te worden wat mij betreft. daar zijn andere platforms voor BVD

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door roro25 »

om maar even inhoudelijk te reageren.

Ik heb de gebuikersovereenkomst (https://www.paypal.com/ua/NL_nl_NL/ua.pdf) er even bijgezocht. Staat toch erg duidelijk in dat er vanaf 2500 euro geblokkeerd wordt.
4.3 Uw ontvangstlimiet opheffen. De ontvangstlimiet voor transacties op uw
rekening bedraagt 2500 euro per kalenderjaar vanaf de datum waarop er voor het
eerst betalingen op uw rekening zijn verricht. Als u uw ontvangstlimiet wilt
opheffen, moet u de volgende stappen voltooien: 1) Aanmelden voor Betalen via
bank of giro en de procedure voor Willekeurige aanbetaling voltooien (beschikbaar
voor de desbetreffende klanten) of een creditcard toevoegen en het programma
Uitgebreid gebruik voltooien; 2) voor houders van een Premier- of Businessrekening:
aanvullende bedrijfsgegevens verstrekken en 3) aanvullende
documenten verstrekken die wij redelijkerwijs van u kunnen vragen. Tevens
kunnen we u om andere informatie verzoeken voor het opheffen van uw
ontvangstlimiet. U gaat ermee akkoord te voldoen aan verzoeken om aanvullende
informatie die wij redelijkerwijs aan u kunnen doen om deze limiet op te heffen.
Volgens mij als je je aanmeld bij PayPal moet je akkoord gaan met deze voorwaarden. Dus als je ze gelezen had wist je dit al.

Waarom gelden er limieten voor mijn rekening? Question : Answer : Wanneer u zich aanmeldt voor een PayPal-rekening, gelden er aanvankelijk verstuur-, ontvangst- en opnamelimieten. Deze limieten zijn gesteld om te voldoen aan de Europese wetgeving tegen het witwassen van geld. Ga als volgt te werk om de limieten voor uw rekening op te heffen:

Ga als volgt te werk om de limieten voor uw rekening op te heffen: U gaat als volgt te werk:

Log in op uw PayPal-rekening.
Klik op de link Lift your account limits in de takenlijst op de pagina Rekeningoverzicht of de link Limieten weergeven als de eerstgenoemde link niet wordt weergegeven.
Voltooi alle beschreven en vereiste stappen. Nadat u dit hebt gedaan, wordt uw rekening geverifieerd en worden alle limieten opgeheven.


Volgens mij zal je bovenstaande procedure al wel doorlopen hebben. Maar toch...

Ebaytopper
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 okt 2007 15:32

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door Ebaytopper »

Ik ben al aan het advocatencircuit toe, en heb Troaradar al 2 keer gebeld om deze troep te melden. Met doodzwijgen bereiken zij schijnbaar in Nederland het meeste, net als criminelen voor de rechtbank! Dat en geld verdienen hebben ze al geleerd, nu nog met mensen omgaan. Mijn schade 18000,00 euro ongeveer!!!!!

Maar dat is al algemeen bekend.

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door elynasedai »

Als u uw ontvangstlimiet wilt
opheffen, moet u de volgende stappen voltooien: 1) Aanmelden voor Betalen via bank of giro en de procedure voor Willekeurige aanbetaling voltooien (beschikbaar voor de desbetreffende klanten) of een creditcard toevoegen en het programma Uitgebreid gebruik voltooien
Extended use, heet het ook wel. Het enige wat je hoeft te doen is het door Paypal éénmalig vermelde nummertje op de creditcardrekening in te voeren, dan is er niks aan de hand en kun je overal vrij over beschikken *haalt schouders op* Hetzelfde geldt voor een bankrekening. Volgens mij word je als je inlogt daar ook regelmatig op geattendeerd.

Ik gebruik al een paar jaar zonder problemen Paypal. Een Amerikaanse kennis ook, en die heeft regelmatig meer dan 5000 dollar op de rekening staan of maakt deze zonder problemen over.

En inderdaad, het staat in de voorwaarden.

Dimov000
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2007 12:43

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door Dimov000 »

Nu we het toch hebben over PayPal. Ik ben reeds enige jaren gebruiker van PayPal voor de kleine zaken als usenet betalen, kleine dingen in Amerika kopen etc.
Tot anderhalve maand geleden. Toen begonnen er veel spoof/ namaak mails op te duiken die je aangaven dat je account geblokkeerd was wegens frauduleuze handelingen. Blijken dus spoof mails te zijn van criminelen die je laten inloggen op een namaak paypal rekening en de inlogcode van je misbruiken en zo je paypal rekening leeghalen.
Toen ik hierop papypal attendeerde...werd ik meteen geblokkeerd en eerst na 2 weken heen en weer faxen en aantonen dat ik was wie ik was en zelfs mijn energierekening moest faxen werd uiteindelijk mijn rekening vrij gegeven.
Daarop volgde een stroom aan spoof mails die ik doorstuurde naar security van paypal en ja hoor wederom blokkade...etc.
Nu ondertussen ik weet wie er achter de spoof zit eist paypal van mij dat ik aangifte doe of......

Klantvriendelijkheid ten top...en service...no way

Dimov000/alias voor R.C. Samson

theakemna
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jun 2005 16:06

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door theakemna »

heb geen enkel probleem met Paypal.

paypalzijndieven
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2008 10:42

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door paypalzijndieven »

Ook ik ben recent bestolen door paypal van mn geld.
Na meer dan 2 jaren gebruik te hebben gemaakt van paypal begon de nachtmerrie.
het zit namelijk zo,
iedereen weet hoe lang het duurt om geld van de bank naar je eigen rekening te storten,dat duurde veel te lang voor mij.
dus ik had een manier gevonden hoe ik mn geld direct binnen 1 minuut op mn rekening te krijgen.
ik had namelijk een klant zitten wachten op betaling,4 dagen wachten tot geld op mn rekening zou verschijnen duurde te lang,
dus ik dacht ik maak nog een paypal rekening,grootste fout
want als ik een bepaald bedrag ik denk dat het onder de 90 euro was direct via m'n bank zou overboeken met paypal naar een ander paypal rekening dan zou het er gelijk op verschijnen.dus ik had het eerst getest met een kleine bedrag 20 euro
en ja hoor het werkte.Ik heb daarna steeds meer bedragen onder de 100 euro bijgevoegd op de 2de account in totaal was het 160 euro.Nadat ik het geld had ontvangen op mn 2de account boekte ik het geld weer terug naar mijn hoofd paypal rekening ja hoor succes,het was laat in de avond dus ik dacht dat klant betaal ik wel morgenvroeg als ik wakker ben.
6 uur s' morgens klaar om naar werkt te gaan dacht ik laat me snel het bedrag
naar mn klant overboeken.En ja hoor u saldo is bevroren,ik kreeg een mail van dat ze redenen hebben om aan te nemen dat derden toegang tot mijn account hadden,huh ?En op mn ander accound hetzelfde + het werd beperkt.
na tientallen x gebeld te hebben werd mn saldo weer na een maand hersteld .
Reputatie naar de maan ik ben altijd stipt geweest met betalingen.
ik heb het klant eindelijk betaald en dacht zo ik ga nooit meer paypal meer gebruiken.Ik moest op het andere account ook aantal stappen ondernemen om mn de beperking af te halen.ik dacht van dat hoeft niet meer want ik zal h et toch nooit meer gebruiken.na een maandje niks te gedaan hebben met mn rekening krijg ik opeens een brief van de NCO van dat mn paypal account rood stond,ik dacht huh hoe kan dat nouik heb het nieteens gebruikt.
En ja hoor die sukkels van paypal hadden 160 euro van mijn rekening afgeschreven naar mijn andere account dat beperkt was,ik snap echt niet waarom ze dat hadden gedaan.Toen ik ze mailde vroegen ze mij om de stappen te doorlopen om het beperking af te halen .Dus na dat gedaan te hebben dacht ik hoelang duurt het nog,ik wil geen incasso (NCO)voor mn deur hebben.
na een week kreeg ik een reply van steeds verschillende mensen van paypalservice.Ik dacht waarom doen ze toch zo moeilijk mijn email is precies hetzelfde als mn echte naam waarmee ik op paypal heb geregistreerd
dus ja alle stappen doorlopen,kreeg ik dit mail:



Wij hebben uw PayPal-rekening gecontroleerd en vastgesteld dat er sprake isvan een hoog risico. Om die reden willen we een begin maken met hetstopzetten van onze dienstverlening aan u, waarbij we proberen om uwhandelsactiviteiten zo min mogelijk te onderbreken. Als het saldo van uw PayPal-rekening nul bedraagt en er geen sprake is vanonopgeloste zaken, zoals openstaande klachten van kopers of terugboekingen,blijft uw rekening beperkt. Als er geld op uw PayPal-rekening staat, wordt het saldo gedurende 180dagen vastgehouden om het risico van terugboekingen te minimaliseren.Eventuele klachten van kopers en terugboekingen worden gedurende dezeperiode betaald met het saldo van uw rekening. Na 180 dagen kunt u hetsaldo van uw PayPal-rekening overmaken naar een bankrekening die gekoppeldis aan uw PayPal-rekening, versturen naar een andere PayPal-rekening die opuw naam staat of een verzoek indienen voor een elektronische overboekingnaar uw bankrekening. De kosten van een elektronische overboeking bedragen 40 USD.

PayPal behoudt het recht om een rekening te sluiten wanneer deze mogelijkbetrokken is bij transacties met een hoog risico. Als er sprake is van eengeschil, zal PayPal proberen om het geld te verhalen door uw rekeningsaldote debiteren. Als het saldo van uw PayPal-rekening ontoereikend is, behoudtPayPal het recht om uw schuld op andere wettige wijze te innen. Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.

lekker fijn is dat ik ben ten einde raad ik weet echt niet hoe ik mn geld terug kan krijgen en als ik het geld wil terug storten naar mijn bankrekening moet ik nog eens 40 usd betalen,
mogen ze dit allemaal wel doen?
ik weiger om mn saldo te herstellen want in feite paypal zelf heeft zonder welke reden dan ook 160 euro van mn hoofdrekening naar mn beperkte account geboekt, nu staat die rood en ik weiger om nog eens 160 euro te betalen aan hun.
weet iemand of er een consumentenbond is die helpen in dit soort situatie,
want ik weet echt nie meer wat ik kan doen om dit op te lossen.

marcelo1012
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2008 14:30

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door marcelo1012 »

is het niet mogelijk dat alle gedupeerde hier gezamenlijk een strafrechtelijke aangifte gaan doen tegen paypal, wegens verduistering oplichting en fraude enz,
Je kan wel alleen iets gaan doen maar ze luisteren toch niet naar een individu ze lachen je gewoon uit (en radar helpt ook niet veel hierbij) maar gezamenlijk en met een straf aanklacht tegen hun in je hand sta je ineens veel sterker.

marjanneke1957
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:33

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door marjanneke1957 »

Ik had een beeldje verkocht van 50 jaar oud. Na een maand haalde mevrouw het beeldje uit de kast en waarschijnlijk ging ze het met een vergrootglas bekijken, er zat waarschijnlijk een minuscuul krasje boven het linkeroog van een van de kinderen en diende een klacht in (na een positieve feedback te hebben gegeven). Een klacht als STERK AFWIJKEND OBJECT. Ze hoefde geen foto's te overleggen maar een paar weken later stelde Paypal haar in het gelijk, ze mag het beeldje terugsturen en krijgt haar geld terug. Niet normaal toch??? In de advertentie van Ebay staat duidelijk dat ze binnen 14 dagen het object mag terugsturen, het kan wel bij haarzelf gebeurd zijn dus we hebben geen poot om op te staan. Als je iets koopt via Ebay is het mooi maar verkopen, doe het nooit want ze kunnen binnen 180 declareren. Ik heb mijn lesje geleerd.

marjanneke1957
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:33

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door marjanneke1957 »

Bovendien moet ik haar verzendkosten betalen plus het geld dat het aan ebaykosten kost om dit uit te zoeken. Het is een grof schandaal.

pb3002
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2008 20:38

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door pb3002 »

Gaarne wil ik jullie het volgende onder de aandacht brengen :

Mijn dochter wilde een mooie jurk te koop aanbieden via e-EBAY.
Het is makkelijk een pay-pal rekening te openen dus maar gedaan.

Koper in Engeland gevonden waarna de koop werd beklonken.
Geld werd overgemaakt op pay-pal rekening.
De jurk werd opgestuurd naar Engeland.

Koopster meldde ons dat de jurk niet goed paste. Even later meldde zij bij E-bay dat zij de jurk niet had ontvangen, vreemd !!!

Kennelijk was zij niet tevreden en probeerde zij haar geld terug te krijgen.

Mijn dochter meldde dat de jurk in goede orde was verstuurd en dat ik, haar vader deze deugdelijk had ingepakt. Het verzendbewijs natuurlijk in ons bezit.

Na wat heen en weer gemail heeft pay=pal die dus kopergarantie biedt besloten dat de koopster haar geld terug kreeg. Vreemd, absurd en op grond waarvan ??? Want zij hebben geen enkel bewijs. Ons verhaal wordt niet geloofd.

Resume : jurk kwijt en pay=pal schreef het geld ongevraagd af van de rekening. Zij dreigen nu met een incassoburo om geld terug te krijgen daar mijn dochter nu dus een negatief paypal saldo heeft.

Rare kwasten die pay-pal, Wat denkt u ervan.
Overwegen juridische stappen.

Volgens mij zijn er meer klachten over pay-pal. en over de klantvriendelijkheid maar te zwijgen.

zij verdienen meer aandacht !!!

Wie heeft er nog meer van dergelijke ervaringen

Gesloten