LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sprokkel

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door sprokkel » 10 okt 2006 17:53

ikbenik,
Van de andere kant weet je dat bij het afsluiten van de abo.
Immers je bent accoord gegaan met de algemene voorwaarden.
Waarin dit soort dingen staan.
Echter niemand leest die algemene voorwaarden en daardoor is men er niet van op de hoogte.
De bedrijven wijzen altijd op de voorwaarden en dat je die niet leest is je eigen verantwoordelijkheid.
Je kunt dan niet zeggen: ik wist het niet.

Onzin, je had het kunnen weten door de algemene voorwaarden te lezen.
Helemaal met je eens, maar dit wist allemaal al, ik zal het je nog 1 maal proberen uit te leggen, als je gaat verhuizen en je gaat bij een primafoonwinkel langs omdat voor je te regelen, mag ik toch aannemen dat men weet wat men doet.
Maar helaas, door deze primafoonwinkel, die mijn verhuizing niet zogedaan heeft als zou moeten, zit ik nu aan 2 contracten vast, ik ben nu al meer als een maand bezig om dit recht te breien.
En waar je echt moedeloos van wordt is de houding van kpn en zijn zustermaatschappijen die je van hot naar her sturen, en zelf niet weten waar ze het over hebben.
Ik heb dus ook mijn incasso stop gezet, en verwijs een ieder naar conzuwijzer om daar een klacht neer te leggen.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik » 10 okt 2006 18:26

Voor alle duidelijkheid sprokkel: ik ben het met jouw eens.
Zoals ik al eerder schreef, ben ik in het verleden hierdoor ook in de problemen gekomen.

Aan de andere kant is het ook zo dat veel mensen de voorwaarden niet lezen en daarna beginnen te mekkeren.

Mensen sluiten iets af en beginnen daarna te mekkeren dat ze het niet eens zijn met de voorwaarden. Tja, dan moet je deze eerst lezen en dan pas afsluiten.

I.v.m. verhuizingen e.d. moeten de providers niet moeilijk doen.
En ik ben voor het systeem dat het contract wel jaarlijks verlengt wordt, maar dat na de verplichte periode dat je de abo ieder moment kunt opzeggen met een maand opzegtermijn.
Dan is er niets aan de hand.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel » 11 okt 2006 09:04

ikbenik,
I.v.m. verhuizingen e.d. moeten de providers niet moeilijk doen.
En ik ben voor het systeem dat het contract wel jaarlijks verlengt wordt, maar dat na de verplichte periode dat je de abo ieder moment kunt opzeggen met een maand opzegtermijn.
Dan is er niets aan de hand.
Zo denk ik er ook over.
Maar wat mij verbaasd is, dat providers er veel anders overdenken, en het blijkbaar niet belangrijk vinden om hun klanten op een normale manier aan zich te binden.

Gesloten