LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Correctie: om alle zenders uit dat goedkoopste all in one pakket zonder interactief te kunnen kijken, heb je inderdaad een CI+ module à 2 euro p.m. nodig. Wordt het dan 46,50 + 2 euro.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 18 sep 2019 13:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Tele2 Van € 35 voor € 28.
TV internet en bellen.
Het goedkoopste pakket.
Sneller internet dan 20 Mb/s wordt doorgestuurd naar T-mobile.
Zonder bellen € 2 korting.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door kweenie »

ZeerPrivé schreef:
18 sep 2019 13:31
kweenie schreef:
17 sep 2019 19:54
Lady1234 schreef:
17 sep 2019 18:53
Goedkoopste Ziggo is € 51,00.
Goedkoopste internet plus tv van Ziggo is 41 euro per maand, het basic pakket van 25 MB, waar ze zelf niet te veel aandacht aan willen geven... Voor t mobiel kom je op 27 euro voor 20 Mb plus 15 euro voor tv, maakt 42 euro. Met eventueel bellen erbij voor 2,50.

Dus zo veel verschil zit er niet tussen vergelijkbare pakketten.

Dat - tijdelijke - pakket is volgens mij allang niet meer verkrijgbaar. Je hebt het toch hierover https://community.ziggo.nl/community-ar ... llen-24162

@de lady: het goedkoopste pakket is 46,50 door interactief en vast bellen uit te zetten.
Is nog gewoon verkrijgbaar, hoor. Alleen is het iets duurder geworden; kost nu 42,50 per maand.
www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb zo'n CI+ module van Ziggo in een Sony kdl24 ex320. Een moderne HD-tv die ik zeven jaar geleden kocht. De tv is Ziggo gecertificeerd. Maar interactief wordt niet ondersteund. "Begin Gemist" kun je niet gebruiken. "Uitzending Gemist" kun je niet gebruiken. Ik zou dus een nieuwe tv moeten kopen om deze Ziggo diensten waar ik gewoon voor betaal, te kunnen gebruiken.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij moet u dan een duurder abonnement nemen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Bob Schurkjens schreef:
18 sep 2019 21:09

Ik zou dus een nieuwe tv moeten kopen om deze Ziggo diensten waar ik gewoon voor betaal, te kunnen gebruiken.
Nee u betaalt er dus niet voor. Zie de link hierboven naar het voordeelpakket met de CI Plus. Ze zeggen ook

Wil je ook opnemen, terugkijken en pauzeren? Ga dan voor een abonnement met mediabox, zoals Alles-in-1 Complete of Max.

Dan betaal je wel voor de dienst, en krijg je ook een apparaat om de dienst te gebruiken.

Rvdk
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2019 19:44

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Rvdk »

Het verschil zit in het aangeboden content. Verder heeft ziggo een monopoliepositie betreft "de kabel". Concreter, in gebieden waar geen glasvezel is, is dit de enige aanbieder van "snel" internet. Hierdoor kan ziggo de prijzen kunstmatig hoog houden aangezien er toch voldoende afnemers zullen zijn.

Verder nog een kleine opmerking, bij veel aanbieders betaal je per ontvanger. Bij ziggo is er al een standaard pakket zonder ontvanger te zien op je tv's zonder extra huurkosten.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dan moet je dus wel een geschikte tv hebben. En dan niet opnemen en andere interactieve zaken.

Rvdk
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2019 19:44

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Rvdk »

Lady1234 schreef:
18 sep 2019 23:29
Maar dan moet je dus wel een geschikte tv hebben. En dan niet opnemen en andere interactieve zaken.
De geschiktheid kan je online checken bij ziggo.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Ontvangers:
Bij dit pakket ontvang je gratis 1 interactieve ontvanger"

Inzake Ziggo Internet Basic en TV Start. Zo wordt het op Pricewise.nl uitgelegd.

Er wordt geen enkel voorbehoud gemaakt of gewaarschuwd dat niet alle tv's met CI+ module geschikt zijn. Dus als je dit pakket bestelt op Pricewise zoals ik, kom je met een iets oudere tv bedrogen uit. Ik vind dat echt slecht. Dit is gewoon verkeerde voorlichting ten nadele van de klant. Is hier sprake van dwaling? Volgens mij lijkt het er op. Ik moet er vanuit kunnen gaan dat interactieve tv werkt met de CI+ module.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als je een interactieve ontvanger krijgt heb je geen CI module nodig.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kweenie schreef:
18 sep 2019 15:17
ZeerPrivé schreef:
18 sep 2019 13:31
kweenie schreef:
17 sep 2019 19:54

Goedkoopste internet plus tv van Ziggo is 41 euro per maand, het basic pakket van 25 MB, waar ze zelf niet te veel aandacht aan willen geven... Voor t mobiel kom je op 27 euro voor 20 Mb plus 15 euro voor tv, maakt 42 euro. Met eventueel bellen erbij voor 2,50.

Dus zo veel verschil zit er niet tussen vergelijkbare pakketten.

Dat - tijdelijke - pakket is volgens mij allang niet meer verkrijgbaar. Je hebt het toch hierover https://community.ziggo.nl/community-ar ... llen-24162

@de lady: het goedkoopste pakket is 46,50 door interactief en vast bellen uit te zetten.
Is nog gewoon verkrijgbaar, hoor. Alleen is het iets duurder geworden; kost nu 42,50 per maand.
www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket

Vreemd, dat voordeel pakket krijg ik alleen met jouw link te zien, niet als ik zelf kijk bij pakketten.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bob Schurkjens schreef:
18 sep 2019 21:09
Ik heb zo'n CI+ module van Ziggo in een Sony kdl24 ex320. Een moderne HD-tv die ik zeven jaar geleden kocht. De tv is Ziggo gecertificeerd. Maar interactief wordt niet ondersteund. "Begin Gemist" kun je niet gebruiken. "Uitzending Gemist" kun je niet gebruiken. Ik zou dus een nieuwe tv moeten kopen om deze Ziggo diensten waar ik gewoon voor betaal, te kunnen gebruiken.

Er zit verschil tussen Ziggo en de vroegere UPC klanten. Ik heb een CI+ 1.3 interactieve module, die werkt niet bij UPC klanten. In dat geval zal interactief ook niet werken op een splinternieuwe t.v.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik neem dat direct van je aan. Vraag blijft voor mij waarom Ziggo aspirant klanten niet van te voren waarschuwt dat de Ziggo "interactieve" CI+ module helemaal niet interactief zal zijn wanneer deze de CI+ TV van die aspirant klant niet ondersteunt? Ik kan het antwoord wel raden: die aspirant klanten kiezen wel een andere provider. Oneerlijke handelspraktijk van Ziggo.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@Bob Was je voor het samen gaan UPC klant? Dan zul je met die module nooit de interactieve functie krijgen. Dat zou inderdaad duidelijk vermeld moeten staan op de site of klantenservice zou het je mee moeten delen.

Hier is een topic wat er ook over gaat https://community.ziggo.nl/mediaboxen-m ... bied-37761

Onderaan die pagina staan nog meer gerelateerde onderwerpen.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dit staat er over op Ziggo.nl:

Wat is een Ziggo CI+ Module?
Een CI+ Module is een kleine digitale ontvanger in de vorm van een metalen insteekkaart met een smartcard erin. Deze plaats je rechtstreeks in een voor CI+ geschikte tv. Met CI+ geniet je van digitale televisie zonder een los kastje. CI+ modules met het Ziggo logo of UPC logo zijn geschikt voor Digitale Televisie van Ziggo. Dit zijn CI+ modules van de volgende leveranciers:

Quantis
@Smit
Neotion
SmarDTV

CI+ modules zijn gebonden aan de regio waar je woont. Bestel je CI+ Module daarom altijd bij Ziggo. Dan weet je zeker dat je een CI+ Module en smartcard in huis haalt die geschikt is voor je eigen regio.

Interactieve televisie via CI+

In sommige regio's in Nederland kun je ook interactieve televisie te kijken via een CI+ Module. Je kijkt dan niet alleen live tv, maar ook films en series on demand. En je kunt gemiste uitzendingen terugkijken. Wil je weten of dit mogelijk is op jouw adres? Dat controleer je eenvoudig hierboven door je postcode en huisnummer in te vullen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... o/ci-plus/

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ziggo levert een dienst, en je moet zelf de apparatuur in huis halen om van de dienst gebruik te maken. Als je geen geschikte apparatuur hebt bieden ze de mogelijkheid die te huren. Prima service dus.

Flauwe vergelijking maar je gaat ook niet klagen als je een internet abonnement neemt en dat je computer geen netwerkkaart heeft. Of dat ze wifi leveren terwijl jouw computer alleen bedraad werkt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door kweenie »

Bob Schurkjens schreef:
19 sep 2019 00:20
"Ontvangers:
Bij dit pakket ontvang je gratis 1 interactieve ontvanger"

Inzake Ziggo Internet Basic en TV Start. Zo wordt het op Pricewise.nl uitgelegd.

Er wordt geen enkel voorbehoud gemaakt of gewaarschuwd dat niet alle tv's met CI+ module geschikt zijn.
Maar er wordt gesproken over de interactieve ontvanger. Dat zegt niets over de mogelijkheden die je hebt als je voor een CI module kiest in plaats van voor de genoemde interactieve ontvanger.
StevieNL81 schreef:
19 sep 2019 08:57
Ziggo levert een dienst, en je moet zelf de apparatuur in huis halen om van de dienst gebruik te maken. Als je geen geschikte apparatuur hebt bieden ze de mogelijkheid die te huren. Prima service dus.
Leuke theorie, maar dat gaat hier niet helemaal op. Ook al heb je geschikte apparatuur, dan nog moet je hun spullen huren (tenzij je al langer abonnee bent). Ook al heb je nog gewoon je eigen ontvangers, CI-modules en de kaartjes die in die apparaten moeten. Je kunt tegenwoordig namelijk niet meer zomaar je kaartje koppelen aan je abonnement, je móet dan voor een maandbedrag een extra CI module of ontvanger huren.

(Gevolg is dus dat een hoop mensen een nieuwe, ongebruikte ontvanger in de kast hebben liggen waar ze verplicht huur voor moeten betalen, omdat er geen mogelijkheid is om op een andere manier aan de kaartjes te komen die je in je eigen ontvanger moet stoppen om de ontvanger te kunnen gebruiken. Tjonge, wat een goede service...)

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door berndv »

Bob Schurkjens schreef:
19 sep 2019 00:20
"Ontvangers:
Bij dit pakket ontvang je gratis 1 interactieve ontvanger"

Inzake Ziggo Internet Basic en TV Start. Zo wordt het op Pricewise.nl uitgelegd.

Er wordt geen enkel voorbehoud gemaakt of gewaarschuwd dat niet alle tv's met CI+ module geschikt zijn. Dus als je dit pakket bestelt op Pricewise zoals ik, kom je met een iets oudere tv bedrogen uit. Ik vind dat echt slecht. Dit is gewoon verkeerde voorlichting ten nadele van de klant. Is hier sprake van dwaling? Volgens mij lijkt het er op. Ik moet er vanuit kunnen gaan dat interactieve tv werkt met de CI+ module.
Of het direct dwaling is kan ik niet beoordelen, maar dan zul je hier je beklag moeten doen bij pricewise, die waarschuwt niet vooraf.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Berteman »

Een voordelig alternatief voor de dure televisiepakketten is NL Ziet voor € 7,95 per maand. Via NL Ziet zijn de Nederlandse publieke en alle Nederlandse commerciële zenders te ontvangen. Naast gewoon live televisie kijken, bied het ook allerlei functionaliteiten, zoals programma's terugkijken, vooruitkijken, series terugkijken (zonder reclame). Het enige wat daar voor nodig is, is (een op internet aangesloten) geschikte Smart TV. In geval dat dat Smart TV niet meer zo smart is: de NL Ziet App kan op een Chromecast.

Voor een geschikte Smart TV, heeft ook Canal Digitaal Apps. Die is er in twee versies: 'vol' voor € 9.95 per maand (59 zenders) of bomvol € 14,95 per maand (73 zenders).

Voor zowel NL Ziet en de Canal Digitaal Apps zijn geen extra ontvangers of kastjes, kabels, smartcards of ci modules nodig: een Smart TV en internet volstaat.

Gesloten