LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] probleem vpn hetnet internet plus bellen sinds eind092008

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jacke
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2008 20:45

probleem vpn hetnet internet plus bellen sinds eind092008

Ongelezen bericht door jacke »

Sinds eind september werkt mijn vpn verbinding niet meer via Hetnet.
Na bellen met Hetnet is er aan gegeven dat de zwarte experiabox problemen geeft bij een VPN verbinding tot stand te brengen na een firmware update. De zilveren experia box geeft geen problemen!
Hetnet ruilt de zwarte experiabox niet om voor een zilveren :x :x . Hetnet ondersteunt geen VPN verbinding maar zijn wel op zoek naar een oplossing voor het probleem met de combinatie van de zwarte experia box en de vpn verbinding.

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: probleem vpn hetnet internet plus bellen sinds eind092008

Ongelezen bericht door e.weis »

Hallo,

Ik wil graag je eigen bericht inderdaad bevestigen dat we in combinatie met de experiabox de vpn verbinding niet ondersteunen.

Echter is het niet zo dat we niet WILLEN omruilen maar we kunnen vanuit hier geen voorkeur uitgeven voor een specifiek merk.

Daarbij komt ook dat de zilvergrijze box (die dus met een vpn verbinding wel goed moet werken) niet meer gemaakt wordt en nagenoeg niet meer uitgegeven wordt.

Ik ga er verder vanuit dat met de nieuwe firmware update, deze optie wel goed gezet wordt. Maar daar kunnen we vanaf de helpdesk niets over zeggen.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

jacke
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2008 20:45

Re: probleem vpn hetnet internet plus bellen sinds eind092008

Ongelezen bericht door jacke »

Hallo,

Wat ik eigenlijk al niet anders verwacht had van Hetnet. Het probleem m.b.t. inbelverbinding vpn is opgelost net de nieuwe update.
Prima :D

hakk98
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 21:01

Re: probleem vpn hetnet internet plus bellen sinds eind092008

Ongelezen bericht door hakk98 »

E. Weis,

Als jullie VPN niet ondersteunen waarom vermelden jullie dan wel op jullie site dat je een VPN verbinding kan opbouwen?

http://www.mxstream.nl/support/technisc ... a.html#316

Het wijzigen van de DHCP server address pool kan NIET met mijn Experia Box. Dus kan ik met de Siemens geen VPN verbinding opbouwen omdat deze dezelfde ip-range heeft als mijn bedrijf.

Jullie verkopen mij iets wat later niet blijkt te werken!

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: probleem vpn hetnet internet plus bellen sinds eind092008

Ongelezen bericht door e.weis »

Hallo.

De reden waarom het op onze site wordt aangegeven is heel simpel, omdat het namelijk wel KAN.

Verder ben ik niet echt bekend met het instellen of wijzigen van de DHCP server adress pool maar ik weet wel dat het in ieder geval met de siemens wel mogelijk moet zijn.

Als dit bij jou niet lukt, misschien is het dan een mogelijkheid om je tot siemens zelf te wenden en de vraag bij hun neer te leggen over hoe die pool wel aan te passen is.

Succes.
mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team

hakk98
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 21:01

Re: probleem vpn hetnet internet plus bellen sinds eind092008

Ongelezen bericht door hakk98 »

Jullie helpdesk heeft zelf aangegeven dat het NIET kan. En als je via een andere weg (bijvoorbeeld Siemens) het wel voor elkaar krijg heb je de kans dat jullie via een automatische firmware upgrade de boel weer terug zetten.

Feit blijft dat het niet kan, jullie helpdesk aangeeft dat het niet kan maar dat op jullie website staat dat het wel kan.

Dan horen jullie het op te lossen en mij niet naar een ander door te verwijzen.

Jullie halen het geld van mijn rekening en niet Siemens.

Met vriendelijke groet,
Sander Baas

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: probleem vpn hetnet internet plus bellen sinds eind092008

Ongelezen bericht door e.weis »

kan zijn, ik ben ook van de helpdesk en ik zie hier staan dat het wel kan.
Als Siemens zou zeggen dat het dan via een downgrade van Firmware geregeld moet worden, dan is het niet anders.

Eindconclusie is, ik zeg dat het wel kan, jij zegt van niet. Helaas kan ik er niet voor zorgen dat het wel goed gaat dus is het of jammer maar helaas, of Siemens bellen.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

hakk98
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 21:01

Re: probleem vpn hetnet internet plus bellen sinds eind092008

Ongelezen bericht door hakk98 »

Het zou mooi zijn als jullie allemaal dezelfde antwoorden geven. Nu moet je maar net iemand treffen die weet waar ie het over heeft. Jij zeg dat het wel kan en minimaal twee collega's van jullie helpdesk zeggen het niet gaat.

Uiteindelijk heb ik mijn zilveren EB mogen omruilen voor een zwarte en nu werkt mijn VPN wel. Koste mij wel wat telefoontjes, wachten, 4 tot 5 keer na +/- 15 minuten wachten door jullie de verbinding verbroken maar uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen die mij geholpen heeft (ipv allerlei lulverhalen).

TIP AAN IEDEREEN: Geef niet op en laat je niet door de eerste de beste KNP medewerker met een kluitje in het riet sturen! Er werken daar ook zeer klantvriendelijke mensen die je wel helpen!

jacke
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2008 20:45

Re: probleem vpn hetnet internet plus bellen sinds eind092008

Ongelezen bericht door jacke »

:( het kan niet anders dan dat er een weer een firmware update is geweest door hetnet mijn experiabox is weer de reden dat de vpn verbinding het niet doet!!!!! wie heeft dezelfde problemen
ik wordt hier zo moe van :twisted: :twisted: :evil:

Gesloten