LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Google account

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ch87
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:25

Problemen met Google account

Ongelezen bericht door ch87 »

Mijn Google account blijkt gehackt te zijn, maar... Ik heb al ongeveer een jaar dubbele verificatie ingesteld, dus als je mijn account hackt moet je nog steeds mijn telefoon hebben om in te kunnen loggen (met sms code via mijn telefoon). Toch worden vanuit mijn Google account e-mails verstuurd namens mij. Ik heb alle stappen van het Google Veiligheidscentrum nogmaals doorlopen afgelopen week, maar vandaag krijg ik weer te horen dat mensen e-mails van mijn ontvangen. Google heeft verder geen fysiek adres waar ik contact mee kan opnemen. Of mis ik iets?

Wie heeft hier ervaring mee. En wat kunnen de experts mij aanraden?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door Har06 »

is de pc overgenomen door derden ? hacken

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door kweenie »

Heb je je wachtwoord wel gewijzigd? Als 'ze' in jouw account ingelogd blijven, dan hoeven ze niet opnieuw (met sms) in te loggen.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door smilie »

Je geeft aan dat e-mails van uit jouw account worden verzonden;
hoe heb je dit geconstateerd? Het is namelijk zo dat naam van de afzender (zelfs e-mail adres) 'nagemaakt' kunnen worden.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door Har06 »

smilie schreef:Je geeft aan dat e-mails van uit jouw account worden verzonden;
hoe heb je dit geconstateerd? Het is namelijk zo dat naam van de afzender (zelfs e-mail adres) 'nagemaakt' kunnen worden.
bij dit soort voorvallen wordt je toch geblokkeerd door de betreffende provider ivm hacken ?

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door smilie »

Geblokkeerd niet, maar zodanig verzonden e-mail word wel sneller door een degelijke spam filter tegengehouden (daar e-mail zicht voordoet voor iemand).

ch87
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:25

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door ch87 »

kweenie schreef:Heb je je wachtwoord wel gewijzigd? Als 'ze' in jouw account ingelogd blijven, dan hoeven ze niet opnieuw (met sms) in te loggen.
Ik heb mijn wachtwoord afgelopen week gewijzigd.

ch87
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:25

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door ch87 »

smilie schreef:Je geeft aan dat e-mails van uit jouw account worden verzonden;
hoe heb je dit geconstateerd? Het is namelijk zo dat naam van de afzender (zelfs e-mail adres) 'nagemaakt' kunnen worden.
Ik kreeg net ook een e-mail doorgestuurd van iemand waarin mijn naam bij een andere e-mail adres stond. Maar onder de e-mail stond wel mijn gmail adres om op te reageren. Is dit wat je bedoeld? Hier kan ik dus verder niets aan doen omdat het niet met mijn account wordt verzonden?

Falco Yellow
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2014 19:38

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door Falco Yellow »

Als de mails vanaf jou Google-account worden verstuurd moeten ze ook in je verzonden items staan.
Als dat niet zo is wordt alleen je e-mail adres alleen opgegeven als adres van waar verstuurd is.
In microsoft outlook moet je je e-mail account waar de mail vandaan komt gewoon onafhankelijk van alles los in een invulvenster opgeven. (of dat in de nieuwste versies nog zo ik, weet ik niet)

ch87
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:25

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door ch87 »

De e-mails staat niet in mijn uitbox...

Maar betekent dit nu dat ik hier niks tegen kan doen?

Dofolo
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 mei 2012 21:21

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door Dofolo »

Een spammer kan doen alsof hij vanuit jouw email adres mailt, dat is vervelend maar verder weinig aan te doen.

In je google dashboard kan je zien of er logins zijn geweest, vanaf welke adressen en of er dus in je account wordt ingelogd vanaf elders.

Staat daar niks bij: wachtwoord veranderen en je PC _goed_ scannen op virussen en malware.

En verder kan je er inderdaad weinig aan doen, het is een beetje hetzelfde als mensen bellen en dan zeggen dat je pietje heet ipv henkie. Kan pietje weinig aan doen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door Har06 »

Dofolo schreef:Een spammer kan doen alsof hij vanuit jouw email adres mailt, dat is vervelend maar verder weinig aan te doen.

In je google dashboard kan je zien of er logins zijn geweest, vanaf welke adressen en of er dus in je account wordt ingelogd vanaf elders.

Staat daar niks bij: wachtwoord veranderen en je PC _goed_ scannen op virussen en malware.

En verder kan je er inderdaad weinig aan doen, het is een beetje hetzelfde als mensen bellen en dan zeggen dat je pietje heet ipv henkie. Kan pietje weinig aan doen.
de provider des te meer, zolang die niet ingrijpt zou het mee kunnen vallen, bij mij werd de mailbox 36 uur geblokt

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door berndv »

ch87 schreef:
smilie schreef:Je geeft aan dat e-mails van uit jouw account worden verzonden;
hoe heb je dit geconstateerd? Het is namelijk zo dat naam van de afzender (zelfs e-mail adres) 'nagemaakt' kunnen worden.
Ik kreeg net ook een e-mail doorgestuurd van iemand waarin mijn naam bij een andere e-mail adres stond. Maar onder de e-mail stond wel mijn gmail adres om op te reageren. Is dit wat je bedoeld? Hier kan ik dus verder niets aan doen omdat het niet met mijn account wordt verzonden?
OK, dus jouw naam staat er bij, maar er staat een ander mailadres als verzender? En jouw mailadres staat bij het reply to adres? Al geprobeerd om een mail naar de afzender te sturen? Dus niet op beantwoorden klikken, maar het mailadres overnemen en daar een mail heen sturen?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door Har06 »

berndv schreef:
ch87 schreef:
smilie schreef:Je geeft aan dat e-mails van uit jouw account worden verzonden;
hoe heb je dit geconstateerd? Het is namelijk zo dat naam van de afzender (zelfs e-mail adres) 'nagemaakt' kunnen worden.
Ik kreeg net ook een e-mail doorgestuurd van iemand waarin mijn naam bij een andere e-mail adres stond. Maar onder de e-mail stond wel mijn gmail adres om op te reageren. Is dit wat je bedoeld? Hier kan ik dus verder niets aan doen omdat het niet met mijn account wordt verzonden?
OK, dus jouw naam staat er bij, maar er staat een ander mailadres als verzender? En jouw mailadres staat bij het reply to adres? Al geprobeerd om een mail naar de afzender te sturen? Dus niet op beantwoorden klikken, maar het mailadres overnemen en daar een mail heen sturen?[/quote]

dat zal Ts wel gedaan hebben:) IP nummer controleren via de provider

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door berndv »

Har06 schreef:
dat zal Ts wel gedaan hebben:) IP nummer controleren via de provider
Gezien de eerste omschrijving weet ik dat niet zo zeker.

Als je dit zegt:
ch87 schreef:Mijn Google account blijkt gehackt te zijn
En het blijkt dit te zijn:
ch87 schreef:Ik kreeg net ook een e-mail doorgestuurd van iemand waarin mijn naam bij een andere e-mail adres stond. Maar onder de e-mail stond wel mijn gmail adres om op te reageren.

ch87
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:25

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door ch87 »

Dofolo schreef:
Staat daar niks bij: wachtwoord veranderen en je PC _goed_ scannen op virussen en malware.
Mijn wachtwoord had ik al recent veranderd, maar nu maar weer. Ik heb een apple, die zou sowieso al minder gevoelig voor virussen en malware moeten zijn. Maar, ik heb toch een scan gedaan en niks aangetroffen. Ook heb ik de nieuwste besturingssoftware...

ch87
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:25

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door ch87 »

berndv schreef:
ch87 schreef:
smilie schreef:Je geeft aan dat e-mails van uit jouw account worden verzonden;
hoe heb je dit geconstateerd? Het is namelijk zo dat naam van de afzender (zelfs e-mail adres) 'nagemaakt' kunnen worden.
Al geprobeerd om een mail naar de afzender te sturen? Dus niet op beantwoorden klikken, maar het mailadres overnemen en daar een mail heen sturen?
Ik ben geen expert, dus ik volg dit even niet. Wat levert mij dit op? Het zijn trouwens steeds andere e-mail adressen waar de spam e-mails met mijn erboven vandaan komen.

ch87
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2014 11:25

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door ch87 »

berndv schreef:
Har06 schreef:
dat zal Ts wel gedaan hebben:) IP nummer controleren via de provider
Gezien de eerste omschrijving weet ik dat niet zo zeker.

Als je dit zegt:
ch87 schreef:Mijn Google account blijkt gehackt te zijn
En het blijkt dit te zijn:
ch87 schreef:Ik kreeg net ook een e-mail doorgestuurd van iemand waarin mijn naam bij een andere e-mail adres stond. Maar onder de e-mail stond wel mijn gmail adres om op te reageren.
Ik heb dat inderdaad niet gedaan. Ik krijg zelf de spam e-mails niet. Ik moet het doen met de info die ik van anderen krijg. Eerst krijg ik te horen dat mensen e-mails van mij krijgen via mijn gmail adres. Later blijkt dit toch anders te zijn.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door Har06 »

ch87 schreef:
berndv schreef:
Har06 schreef:
dat zal Ts wel gedaan hebben:) IP nummer controleren via de provider
Gezien de eerste omschrijving weet ik dat niet zo zeker.

Als je dit zegt:
ch87 schreef:Mijn Google account blijkt gehackt te zijn
En het blijkt dit te zijn:
ch87 schreef:Ik kreeg net ook een e-mail doorgestuurd van iemand waarin mijn naam bij een andere e-mail adres stond. Maar onder de e-mail stond wel mijn gmail adres om op te reageren.
Ik heb dat inderdaad niet gedaan. Ik krijg zelf de spam e-mails niet. Ik moet het doen met de info die ik van anderen krijg. Eerst krijg ik te horen dat mensen e-mails van mij krijgen via mijn gmail adres. Later blijkt dit toch anders te zijn.

Nogmaal: contact met provider of google gehad ??????

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met Google account

Ongelezen bericht door berndv »

Har06 schreef: Nogmaal: contact met provider of google gehad ??????
Welke provider dan? Waarom met Google dan?
ch87 schreef:Eerst krijg ik te horen dat mensen e-mails van mij krijgen via mijn gmail adres. Later blijkt dit toch anders te zijn.
ch87 schreef:Het zijn trouwens steeds andere e-mail adressen waar de spam e-mails met mijn erboven vandaan komen.
Bekenden van ts krijgen mails van willekeurige mailadressen met als naam van de afzender ts. Ik heb geen idee wat Google te maken heeft met spam die verstuurd wordt vanaf willekeurige adressen naar bekenden van ts. Het enige Google hierin is dat het reply to adres het mailadres van ts is.

Gesloten