LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met meetic/lexa

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lisa_56
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2007 15:35

Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door lisa_56 »

3 Weken terug wilde ik mij bij Meetic aanmelden voor een maand. Omdat ik helemaal geen bevestiging kreeg heb ik het 2 keer gedaan. Bij een vriendin zag ik een aanbieding voor 3 maanden dus daar heb ik me schriftelijk voor aangemeld omdat ik dacht dat die andere 2x waren mislukt. Een paar dagen later zag ik dat er 2x 29,45 en 1x 33,- euro van mijn rekening waren afgeschreven door Meetic.
Dus ik vroeg vriendelijk in een email dat ik graag die 58,90 terug wilde, kreeg ik zo'n vreemd standaard email bericht. Op advies heb ik daarom maar mijn account gewist en daarna heb ik nog 2 email gestuurd en kreeg ik weer 2 standaard emails terug.

Nu wil een aangetekende brief sturen maar nergens staat een postadres. Ik weet niet wat ik moet doen. Heeft iemand een tip of een adres van Meetic?
Alvast heel erg bedankt!

willie1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2007 21:23

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door willie1974 »

goedeavond

Helaas heb ik hetzelfde probleem.
Ik mij ook aangemeld en kreeg ook geen bevestiging dus nog een keer gedaan en nu is het abonementsgeld totaal 3 keer afgeschreven en krijg ik zo´n stom standaard email dat de vraag klacht in behandeling is.
heeft iemand een adres of telefoon nummer van meetic?
of weet iemand hoe ik het geld terug kan krijgen

mvg w de groot

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Maar ja zeg,

Net even op 'Meetic"gegoogled en kom daar gelijk alle kenmerken tegen van een wel erg foute site!!

Geen enkele informatie!
Geen adres(sen) geen telefoonnummer(s) of fax.
Geen e-mailadres en gekeken of zij staan ingeschreven bij een kamer van koophandel blijkt dat ook niet het geval!

Hoe naief moet men zijn????

Als u van dat Meetic of zusje daarvan een schriftelijk bericht krijgt wat voor naam staat daarop? Wat voor adres? Is er een bank- of gironummer bekend?
Kortom, een enkel gegeven om dat Meetic te kunnen traceren.

Grootvader

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door lucrecia »

Meetic, een vereenvoudigde aandelenvennootschap (SAS) met een aandelenkapitaal van EUR 1.648.542,80, geregistreerd bij de Kamer van Koophandel in Nanterre (Frankrijk) (registratienummer RCS 439 780 339), met het hoofdkantoor op het volgende adres: Meetic, BP 109, 92106 Boulogne Cedex, Frankrijk, vertegenwoordigd door de heer xxx, directeur van de Meetic website publicatie. De website van Meetic wordt gepubliceerd vanaf servers van Meetic.


Ooit bij Gebruiksvoorwaarden gekeken..... staat helemaal onderin op de site, Franse wetgeving dus. Op Lexa staat ook hetzelfde bij de Algemene Voorwaarden. Lexa/Meetic is van dezelfde eigenaar.

henrike31
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2006 19:57

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door henrike31 »

Heb je al geprobeerd de bedragen te storneren? D.w.z. dat je betalingen van de afgelopen maand kunt terugvorderen (dat kan bij mijn bank via internetbankieren: klikken op storneren en rekeningsgegevens, bedragen en betaaldata invullen). Tenzij de ontvanger van jouw geld alle betalingen zo heeft gedefinieerd dat ze "onder rembours"zijn gedaan. Dan is storeren helaas onmogelijk.
Ik heb dit zelf meegemaakt en kon fluiten naar mijn centen...
Hopelijk heb je iets aan mijn "hardop gedenk", want het voelt enorm vervelend deze situatie (zacht uitgedrukt). Succes!

jevis
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2007 13:52

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door jevis »

Hier nog een zeer ontevreden gebruiker van Lexa/Meetic. Voor de overname door Meetic was dit inderdaad een prima site. Maar de franse programmeurs (hobbyisten) doen het letterlijk en figuurlijk met de franse slag.

Er staan heel veel fouten (programmatechnisch) op de site.
Instellingen komen niet goed over, worden verkeerd opgeslagen of zijn uberhaubt niet mogelijk om te wijzigen cq in te stellen.
Foto's worden te pas en te onpas geweigerd.
Op mailtjes, ook het online helpdesk contactfromulier, wordt niet gereageerd.
Je krijgt nietszeggende reacties van dames uit oostbloklanden. Fake!

Het is een bende. ALs je even de voorwaarden doorleest, en wie doet dat nu, los van of het slim is, dit soort dingen horen gewoon te werken, dan vind je dat de voertaal met lexa/meetic frans is!!
Het is te belachelijk voor woorden. Ik zit helaas nog drie maanden aan Lexa vast, maar daarna is het over en uit.

Ze kunnen een voorbeeld nemen aan iwannadate.nl!

meisjelief
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2007 05:30

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door meisjelief »

Ik heb mezelf ook voor een maandje ingeschreven. Dat was eind 2006. Ik dacht dat ik dan wel van de site gehaald zou worden als mijn abonnement afliep. Maar ik sta er nog steeds op. Er staat wel een stukje over uitschrijven maar dat werkt helemaal niet. En ik krijg nog steeds reakties in de mail en ik wil er gewoon niet meer opstaan maar ik weet niet hoe ik van lexa afkom..Wie weet raad?

moon100
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2007 11:02

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door moon100 »

Wie heeft er ervaring met afschrijving van lexa terwijl je niet eens weet wat het is? 24,95 zomaar van mijn rekening afgehaald, vandaag gelijk laten terugstorten door de bank en die gaf het advies even met lexa.nl contact op te nemen. Nou ik kijken op die site, geen telefoonnummer of email adres. Heeft iemand advies? Ik hou het in iedergeval volgende maand in de gaten want volgens de bank was het een doorlopende machtiging.

rudy h
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2007 14:21

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door rudy h »

ik heb mij aangemeld bij meetic tot 2 keer toe en kon geen gebruik maken van hun diensten. Ik zag dat lexa erbij hoorde dus mij daar aangemeld en dat ging direct goed dus ik heb gebruik gemaakt van de diensten van lexa en niet van meetic. Het bedrag van meetic werd tot 2 keer toe van mijn rekening geboekt terwijl ik zoals in hun regelement staat geen gebruik heb gemaakt van meetic en ik 7 werkdagen de tijd had om dit te beeindigen. Dit heb ik dan ook direct gedaan via de enige weg die daarin te bewandelen is de email service. Hierop heb ik in 2 weken tijd 6 keer een email gestuurd om het te beeindigen omdat ik simpelweg geen gebruik maak van de meetic diensten. In die twee weken heb ik totaal geen antwoord op mijn vraag/probleem gekregen. Nu heb ik reeds mijn account stop gezet om spookboekingen te voorkomen. Binnen 24 uur na het stopzetten van mijn account kreeg ik zes emails binnen dat het antwoord op mijn probleem te vinden was in de mailbox van mijn account die inmiddels niet meer bestaat dus ik kan het nog eens niet lezen. Dit is mij allemaal een beetje te toevallig dat ik nu binnen 24 uur wel antwoord krijg. Dit bedrijf is trouwens op geen enkele manier telefonisch te bereiken ik heb namelijk verzocht een nummer aan mij door te geven wat tot op heden ook niet gebeurd is. Ondanks dat het een franse onderneming is horen zij zich aan de nederlandse wetgeving te houden dit lappen zij totaal aan hun laars. Binnen 7 werkdagen moet ik mijn abbonement zonder reden van opzegging kunnen beeindigen mits ik geen gebruik heb gemaakt van hun diensten. En zij houden zich niet aan die regels simpel.

lucky1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2007 17:46

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door lucky1970 »

Ook ik heb een aantal weken geleden de grote fout gemaakt door me aan te melden.
In eerste instantie verliep alles vlekkeloos. Ben voor 3 maand lid geworden. En er is 59,95 afgeschreven van mijn rekening. Ik kreeg netjes een bevestiging dat mijn betaling ontvangen was. Echter 2 dagen later, bleek mijn pas ineens niet meer te bestaan. Tot drie keer toe kontakt gezocht via de klantenservice, maar niemand thuis. Vorige week kreeg ik een mailtje van Meetic dat mijn betaling niet was geaccepteerd door de bank. Onzin. Ik heb mijn bankgevens gechecked, en er was gewoon geld afgeschreven. Aangzien ik al enkele berichten in mijn inbox had staan, en die graag wilde lezen, heb ik me opnieuw voor 1 maand aangemeld. Dit is al een week geleden, er is 29,95 afgeschreven, en tot op vandaag geen pas die geactiveerd wordt. Heb inmiddels al emails verzonden, maar deze crimininelen reageren gewoon niet. Want ze hebben hun geld binnen. Ik hoop echt dat Tros Radar nu eens stappen gaat ondernemen tegen deze Franse Criminele Organisatie. Geld weg..en niemand thuis bij Meetic. Dus voor idereen: Je bent gewaarschuwd!!!.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door caruso »

Knap dat je met één reactie al precies weet hoe het er op dit forum aan toe gaat!
Mijn reactie was ook niet voor jou bedoeld, maar voor die gast die 50 euro voor h****n over heeft!
Over lezen gesproken......

fientje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2007 09:31

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door fientje »

help!
mijn ex-vriend heeft een mail gekregen dat zijn foto niet kan geregistreerd worden op meetic, wat betekend dit? zelf ben ik nog nooit op die site geweest. wat houd ze precies in?

I_hate_frenchies
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2007 21:38

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door I_hate_frenchies »

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met deze idioten. Gewoon twee keer afgeschreven maar 0,0 diensten of services. Ik ben redelijk pissig en wil hier iets aan doen.

Vreemde is dat ze idd niet te bereiken zijn en krijg geen antwoord op mijn emails behalve een loze autoreply. Heb eens op die site geloerd en zie dat je wel je stem kunt inspreken op het nummer 0900-2022636. Vreemd zeg, geen telefoonnummer waar je ze kan bereiken maar wel een nummer waar je lekker 60 cent per minuut mag betalen voor je stem.

Zal eens bellen met de KvK morgen wat hier aan te doen is. Heeft iemand al stappen genomen of geinformeerd wat hier aan te doen is?

Mvg,

I_hate_frenchies

I_hate_frenchies
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2007 21:38

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door I_hate_frenchies »

Werkt er iemand nog bij een operator? Die weten wel op welk adres dat nummer gefactureerd wordt. Als het goed is weten ze dat van alle 0900 nummers.

Misshien in de omgeving eens vragen. Ik vermoed British Telecom.

pd4sam
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:39

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door pd4sam »

Ook had me weer eens als fullmember gemaakt. Maar daarna kwam ik er achter dat het niet de oude Lexa was van vroeger. Slechte zoek functies, je profilel bepert te veranderen etc etc

Maar ik ga proberen om het bedrag te storneren als het van mijn rekening is gehaald. Hopelijk is dat mogelijk.

pd4sam
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:39

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door pd4sam »

Ik heb mijn geld gestorneerd gekregen op mijn rekening.
Maar wel kreeg ik een e-mail om nogmaals te betalen omdat de overschrijving geweigerd was. Nou dat doe ik uiteraard niet. Ze bekijken het maar met die site. Het totaal niet meer wat het is geweest.

mar69
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2007 22:52

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door mar69 »

Ook ik ben een hoop geld kwijt aan meetic,ze hebben zomaar 5 x geincasseerd zonder mij op de hoogte te stellen. Terug draaien is volgens postbank niet mogelijk. Heb de politie al gesproken en ga morgen officieel aangifte doen. Dit kan toch gewoon niet.
Pas ook op want een paar dagen voor je pas afloopt wordt je opnieuw lid en als dat in mijn geval 5x is,word ik dus 5x op nieuw lid gemaakt.
Zijn er mensen die mij eventueel per mail willen ondersteunen in mijn aangifte misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen!?
Ik hoor het wel.

Koen999
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2007 17:57

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door Koen999 »

Tip aan allen:
Plaats een gratis profiel op lexa met als persoonlijke omschrijving dat heel de site niet deugd! Geen klantenservice, instellingen niet werkend of niet juist functionerend, geen overige contact gegevens van Lexa en uitschrijven van de site lukt ook al niet.
Dus waarom maken we niet met zijn allen zulke profielen aan? De enige mogelijkheid met ze te communiceren en ze te laten doen inzien dat dit niet langer kan.

Koen999
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2007 17:57

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door Koen999 »

Nog beter:
Plaats deze oproep op een andere beoordeling-site. Dan werkt het als een kettingbrief. Dan zal iedereen een confronterend profiel aanmaken op lexa.
Laten we iets doen!
Succes!

zee14
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2007 09:05

Re: Problemen met meetic/lexa

Ongelezen bericht door zee14 »

Ik sta ingeschreven bij Lexa en heb eigenlijk nergens last van. Heb onlangs nog e-mail contact met ze gehad. Ze gaan het contactformulier wel op een handigere plek zetten, want nu is deze echt heel lastig te vinden. Ik las trouwens ook dat ze een heel nieuw team hebben in Nederland die klachten gaat aanpakken. Ik ben benieuwd.

Gesloten