LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Camel

Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Camel » 12 apr 2005 09:07

Sinds begin februari zou ik een internetverbinding krijgen, echter nu meer dan twee maanden later heb ik nog niets. Inmiddels heb ik voor EUR 150 gebeld met de dure helpdesk (EUR 0,70). In maart is uiteindelijk toegegeven door een medewerker dat de fout bij Speedlinq ligt. Ik zou hierover teruggebeld worden, maar dit is nooit gebeurd. Ik heb gemaild en ik heb een klachtbrief gestuurd, ook nooit enige reactie.

Huidige irritaties: :evil:
Nooit teruggebeld (3 verzoeken hiertoe van mijn kant)
Klachtenbrief geen reactie
Telefoonkosten EUR 150 (ik sta altijd standaard 5 tot 10 minuten in de wacht)
De kennis van de medewerkers van de helpdesk laat te wensen over.
Mails naar Helpdesk worden niet beantwoord. Je kan een mail sturen naar de Helpdesk, maar medewerkers wisten mij te vertellen dat deze mails nooit worden beantwoord en een reply met deze mededeling wordt natuurlijk niet verstuurd

Na al deze tegenslagen zou ik verwachten dat ik wat meer service zou krijgen, maar volgens mij mist Speedlinq een afdeling waar klachten worden afgehandeld. Nooit is er dan ook maar 1 poging gedaan om mij als klant tegemoet te komen.

Inmiddels heb ik een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat ik vanwege het in gebreke blijven van Speedlinq tot ontbinding wil overgaan. Natuurlijk eis ik ook mijn geld terug. Het slechte nieuws is dat Speedlinq zelfs de neiging heeft om niet op aangetekende brieven te reageren. Maar goed, hier geef ik het bedrijf dan nog maar even het voordeel van de twijfel. Ik wacht af.

Wie heeft er nog meer soortgelijke slechte ervaringen met de van Speedlinq??

sunshinereggae77

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door sunshinereggae77 » 12 apr 2005 19:08

Wij hebben net zo'n problemen met speedlinq als hierboven beschreven.
Ongeveer 1,5 maand geleden zou ik online kunnen,alles geplaatst splitter modem etc echter geen internet.Toen maar beginnen te bellen a €070 per minuut, alsof het geld op de rug groeit.3 verschillende medewerkers aan de lijn gehad,en alle 3 verschillende antwoorden.Beetje vreemd.Lijn ondertussen gecheckt, was in orde.Ondertussen kwam iemenad met het verhaal dat de verbinding moest nagekeken worden via Tiscalie daar ik op hun netwerk zou gaan internetten.Na 3 dagen nog geen verbinding.Weer terug gebeld, ondertussen al een rekening van €35,ja meneer u had de pc aan moeten laten staan.Ja maar dat hadden ze mij niet gezegd.
Ondertussen 3 weken later, weer gebeld maar nu op een andere toon.
We moesten het modem opsturen om na te laten kijken.na ongeveer een week kregen we het modem terug,zonder cd rom en papieren,weer aangesloten maar nog niks.wederom gebeld voor de 15 e keer, vanalles geprobeerd en gevraagd of ze de cd rom nog na wilden sturen.Nu ondertussen 1,5 week later nog geen cd-rom en nog steeds geen verbinding.telefoonkosten zullen ondertussen opgelopen zijn naar de €60.
Kan ik hier nog onderuit komen daar ik nog steeds geen verbinding heb?

Bad - Jilic

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Bad - Jilic » 13 apr 2005 13:26

Ik ken de problemen maar al te goed. Heb de helpdesk gedaan van speedlinq.

Waar de een opnam met Helpdesk of Servicedesk ben ik zelf na een tijdje overgegaan naar alleen de naam te noemen van het bedrijf.

We konden soms geen service bieden en af en toe was het onmogelijk om te helpen. (eerlijk is eerlijk, we hebben mensen aan de lijn gehad die je zelf moet verbieden om zelfs naar een PC te kijken.)

Er zit nog heel veel fout bij speedlinq en de nieuwe helpdesk die ze sinds 4 april hebben zal waarschijnlijk niet veel helpen. De oude helpdesk krijgt soms nog wel eens een probleem doorgespeelt, welke we dan binnen een minuut of 10 kunnen oplossen, maar wij weten hoe het zit, dus een goed oordeel kan ik niet geven over de nieuwe helpdesk, dat kunnen alleen de gebruikers van de helpdesk.

het is misschien wel een idee voor radar of "conculega" programma Kassa eens een onderwerpje eraan te richten, maar dan moeten ze even wachten, want nu zullen ze het wel op ons afschuiven met de melding dat ze pas een vernieuwde en verbeterde helpdesk hebben...... eerst zien, dan nog een keer zien, en dan nog niet......

Gast

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Gast » 19 apr 2005 23:32

ik heb sinds 4 weken een 4mb abonnement van speedlinq en heb al 3 weken problemen met de verbinding die constant wordt verbroken.Ook ik heb al een keer of 10 met de helpdesk gebeld(0,70c/min)en ben schofterig behandeld met div. beloftes zoals dat er een patch zou komen op hun site voor mijn modem dat volgens hun een bekend probleem was.Ik heb nog zo naief dat ik was een week op patch gewacht maar die kwam uiteraard niet dus maar weer bellen en raad eens de man van helpdesk wist niks van patch?Ik heb 1 jaar vooruit betaald omdat anders het heen en weer storten van geld(actie met modem en inschrijfkosten eerst voorschieten en pas na 3 maanden terugkrijgen)een gedoe werd dus had ik het jaar maar in 1 keer betaald.
Maar na 10 telefoontjes met helpdesk was voor mij de maat vol want die helpdesk wist het ook niet wat het probleem was(te belachelijk voor woorden dat ze je aan je lot overlaten)heb ik de administratie gebeld(0,70 c/m)met de mededeling dat ik mijn geld terug wilde(niet het volle bedrag want ik heb voorgesteld min 1 maand abonnement waarin ik maar een week verbinding had maar ja.....).Ik kreeg te horen dat ze een aantekening ging maken en mij de volgende dag terug zou bellen maar na 4 dagen geen reactie en maar weer bellen en kreeg toen te horen dat ze geen geld terug geven en de helpdesk maar moest bellen.Toen ik zei dat ze maar niet konden helpen zeiden ze dat ze niks voor me kunnen doen.Dit is volgens mijn mening machtsmisbruik want je staat machteloos.Wie weet raad??????????

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door norbert2 » 22 apr 2005 08:58

Vandaag zowaar een vaag mailtje van ze gehad.
Ik vroeg vele malen een ontvangstbevestiging van m,n aangetekende opzegging, maar dat durven de helden niet te geven. Mijn contract loopt tot 26 sept 2005.
Krijg ik het volgende antwoord:
We KUNNEN je contract pas per eind oktober 2005 beëindigen.
Kunnen dus, jaja nu weet ik nog niks concreets.
Toch wel mooi dat ik tenminste een antwoord krijg, ik heb toch wel dertig keer een vraag gesteld waar ik nooit ook maar IETS van gezien heb.
Ook mooi is de opmerking van een technische dienst medewerker de me nadat ik meer dan een MAAND zonder verbinding uiteindelijk heb gezeten belt en vraagt: hoe heeft u dat voor elkaar gekregen ?
Ik heb verder ook op het net nog verklaringen gelezen van ex medewerkers, nou dat geeft allemaal weinig hoop op een fatsoenlijke afloop.
Ook heb ik iemand gesproken die op het postadres in almere werkt, hij vertelde dat er vaker zeer erg kwade/huilende mensen aan de deur komen op zoek naar Speedlinq. Als je dat hoort weet je genoeg. Zelfs dit bedrijf, waar Speedlinq z,n lijntjes inkoopt, wil er graag van af !!, ik bedoel maar.

kuikebout

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door kuikebout » 22 apr 2005 09:25

Herken geen van de genoemde problemen.
Draai nu ruim een jaar vlekkeloos met speedlinq.
Eerst 1024/512 verbinding.
In april via een meeltje aangegeven te willen upgraden na afloop van het jaarcontract naar 2048/1024. (contract liep nog tot juli 2005).
Zij hadden het volste recht om per juli te upgraden....
Binne een week was het geregeld, zonder kosten.
Complimenten voor speedlinq zijn dus wel op zijn plaats.

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door norbert2 » 22 apr 2005 10:29

Ik ben blij dat te horen, en gun natuurlijk een ieder een goedkope en goede verbinding.
En meer betalen kan natuurlijk altijd bij speedlinq, maar we praten wel verder wanneer u iets anders wilt! Ik had ook altijd een prima vebinding, todat er iets mis ging en Speedlinq er meer belang bij bleek te hebben om te incasseren via de telefoon a 70 ct dan om me te helpen. Dit blijkt ook uit het feit dat men ondersteuning van het storingsmeldingen via de mail gewoon geschrapt heeft!,(zonder de klanten daar op een fatsoenlijke manier over bericht zijn).
Wanneer bij een verzekering het pakket word ingekrompen heb je het recht om het contract te ontbinden, bij Speedlinq hebben ze geen boodschap aan klantenrecht, en zul je je recht hogerop moeten halen. Van de medewekers van de consumentenbond hoor ik dat Speedlinq keer op keer in overtreding is, en dat ik zeker in m,n recht sta , maar een lange adem moet hebben om dat te krijgen. Ik heb besloten de 100 a 150 euro extra kosten maar te slikken en hoop dat ik snel van ze af ben. Een teken aan de wand is dat slands'grootste pc blad in het voorwoord al rept over Speedlinq, en dat is geen reclame hoor!
Stel dat Speedlinq net zo groot zou zijn als bv UPC, dan zouden ze zeker in alle klachten-top-drien op de eerste plaats staan ,er zijn namelijk maar een paar duizend klanten, tegen meer dan een miljoen bij bv Essent ( waar de topman zijn nu bonussen nu ook af gaan hangen van klantvriendelijkheid ).
Laatst gewijzigd door norbert2 op 22 apr 2005 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

bosreus

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door bosreus » 23 apr 2005 14:19

Sinds 1 jan j.l. heb ik speedlinq en mijn probleem is; dat ik regelmatig totaal geen snelheid heb ( 50kB i.p.v. 2400kB). De helpdesk kan je gewoon vergeten, deze is beneden alle peil. Mijn vraag is; ik heb voor extra bandbreedte betaald en hier wordt niet aan voldaan, kan ik niet mijn abonnoment eerder opzeggen, want er zijn meer dan genoeg andere providers die wel tegen 0,00 euro-tarief gebeld kunnen worden?

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door norbert2 » 24 apr 2005 10:25

Jazeker kun je opzeggen, omdat men niet levert wat speedlinq behoord te leveren. Eerst een brief sturen met een termijn ,en dan opzeggen. Echter dan komt het probleem : Speedlinq behandeld geen opzeggingen, ook al sta je volkomen in je recht. En vervolgens is het niet mogelijk om een ander abo elders af te sluiten omdat Speedlinq je aansluiting vasthoud, en ze weigeren om deze er af te halen, heel simpel zolang die aansluiting er is claimen ze abogeld.
Het bleek pas dat wanneer je de redactie van het HCC blad er achter zet dat men dan ineens WEL ( na 1,5 jaar !)weet hoe het wel moet. Ik raad je aan om elke dag een formulier in te vullen op de site en verder in je omgeving en op internet zoveel mogelijk deze praktijken naar buiten te brengen, in de hoop dat men er een beetje gevoelig voor wordt.
Verder aan het eind van je contract aangetekend opzeggen. Zelf ben ik hier al maanden mee bezig en het blijkt dat men alleen gevoelig is voor een rechtzaak iod. Suxes.

BL

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door BL » 25 apr 2005 20:13

Ander probleem met Speedlinq:

Heb mijn voorgeschoten geld van modem en aansluitkosten nog steeds niet terug na vijf maanden. Het gaat om zo'n 250 euro. Daarnaast heb ik voldaan aan alle voorwaarden die ervoor zijn gesteld, dat wordt ook telkens beaamd door de medewerkers van de helpdesk. En heb ook twee keer vouchers in moeten sturen voordat er eindelijk een ontvangstbevestiging werd afgegeven: "Er raakt hier nogal eens wat kwijt", beaamde de helpdeskmedewerker.

En nu ik van jullie telefoonrekeningen lees, word ik redelijk moedeloos.

Sterkte!

Gast

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Gast » 26 apr 2005 01:14

Check het 5de bericht op deze pagina, dan zal je telefoonrekening wel een beetje dalen.

rvandenbrink

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door rvandenbrink » 26 apr 2005 14:52

Sinds zaterdag 23 april loopt mijn abonnement bij Speedlinq, terwijl mijn doe-het-zelf pakket niet eens geleverd is!!

Al 2 keer gebeld naar helpdesk waar je eerst 5-10 minuten in de wacht staat a 0,70 euro p/min. Ze zeggen dat het pakket op 18 april aangevraagd is bij de leverancier dus dat het elk moment kan binnenkomen. Van de leverancier hebben ze geen telefoonnummer of e-mailadres......

Ik heb er weinig vertrouwen in en denk erover om het pakket met splitter maar zelf aan te schaffen. Kost me wel 90 euro extra maar dan heb ik tenminste wel een fatsoenlijk modem, via ADSL forum heb ik nl gelezen dat je het modem wat Speedlinq ingekocht heeft net zo goed meteen in de prullenbak kunt gooien.

Baars

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Baars » 26 apr 2005 22:59

Wij hebben helaas sinds 1 december jl een abonnement bij Speedlinq.
Ruim 9 weken geen verbinding gehad, ruim 60 euro aan telefoonkosten.
Alle aktievoorwaarden, zoals terugbetaling van modem, aansluitkosten etc zijn niet retour betaald.

Ik baal zo van dat bedrijf dat wij maatregelen gaan nemen, ze mogen er niet met een sisser vanaf komen, Het liefts breek ik dat vervelend bedrijf steen voor steen met mijn eigen handen af.
Begin nooit aan SPeedlinq, al beloven ze je een gratis abonnement en geld toe!

Eens kijken hoe ze reageren als ze binnenkort een deurwaarder op de stoep krijgen.

rozan
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2005 08:47

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door rozan » 27 apr 2005 08:57

Zou mooi zijn als eens wordt geinventariseerd hoeveel actievouchers er in de post kwijtraken bij Speedlinq. DWZ of TPG meer Speedlinq vouchers kwijtmaakt dan andere post.......
Belangrijkst bron van inkomsten van speedlinq is waarschijnlijk de helpdesk. Toen ik mijn abonnement nam per 1 jan 2005 waren er nog een aantal emailadressen voor de administratie. Die zijjn nu allemaal afgeschaft en je bent verplicht voor 70 cent pm te bellen als je iets over de actievoucher of iets anders wilt weten. Kwijtgeraakte actievoucher verdienen dus dubbel voor Speedlinq. Evenals storingen.

KORTOM, SLECHT PRESTEREN IS WINSTGEVEND VOOR SPEEDLINQ!!!

Dit zijn volgens mij gewoon oplichterspraktijken en als iemand actie wil ondernemen doe ik mee!

de Volle Maat
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2005 10:34

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door de Volle Maat » 28 apr 2005 11:12

Deze brief heb ik laatst gestuurd.

Geachte oplichters


Ik probeerde jullie meerdere malen op dat belachelijk dure telefoonnummer van €.0.70 per minuut te bellen en wordt steed lange tijd in de wacht gezet.
Ook heb ik meerdere malen via die waardeloze site van jullie om een opzegformulier gevraagd, maar tot op heden niets ontvangen.
Ik ben hier nu al 3 maanden mee bezig en heb geen bewijs dat ik die formulieren aangevraagd heb.
Ook die emailadressen van jullie hebben jullie snel opgeheven zodat er geen bewijs van aanvraag tot opzegging kan plaatsvinden en jullie alleen nog via dat woekertelefoonnummer te bereiken zijn.
Het is mij duidelijk waar het hier om gaat, pure oplichterij en waarschijnlijk zijn jullie straks met de noordezon vertrokken.
Vanaf mei stop ik dus met de automatische betalingen en span een rechtzaak tegen jullie aan.
Ook zal ik elke instantie zoals radar/opgelicht enz. een kopie van deze brief toesturen als bewijs dat ik nu stappen ga ondernemen tegen jullie.
Ook zal ik deze zaak op zo veel mogelijk internetsites aan het licht brengen en iedereen afraden met speedlinq in zee te gaan.
Ik heb inmiddels internet bij een andere aanbieder aangevraagd, als jullie dit op wat voor manier dan ook tegenhouden, zal ik alle kosten op speedlinq verhalen.
Deze brief is tevens een besluit/aanvraag/bewijs tot het beeindigen van de overeenkomst tussen mij en speedlinq.
Ik heb meerdere malen internet van ander aanbieders gehad, wat service en bereikbaarheid betrefd zijn jullie de meest waardeloze.
Als ik binnen 7 dagen geen bericht krijg, zet ik al het hier boven vermeldde in werking.

Inmiddels heb ik mijn bank het maandbedrag via STORNO laten terug boeken. Ga direct bij je bank langs om de automatische betalingen stop te zetten.

Gast

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Gast » 28 apr 2005 14:01

XB is niet hetzelfde als Speedlinq. En je bent de zoveelste die met een adres in almere komt terwijl het nu wel eens duidelijk moet zijn dat ze in Den haag zitten.

Volgens mijn gegevens op de Koninging Marialaan nummer 49. Maar volgens het telefoonboek, (en overal op internet) bestaat nummer 49 niet eens. Erg vreemd.

Gassie

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Gassie » 28 apr 2005 21:12

Waarom staat het dan vermeld op de site van Speedlinq?
En waarom duikt dat adres ook op als je een ip van speedlinq op RIPE zoekt?

4GAST

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door 4GAST » 29 apr 2005 15:14

En jij bent de zoveelste die loopt te l.ullen zonder dat je ergens kaas van gegeten hebt, l.ul dan niet !!
Als je op www.ripe.net je eigen speedlinq ip invoert zie je toch welke adressen er allemaal opduiken???
Of mankeert er wat aan je ogen? Of werk je soms voor speedlinq om mensen hier op een dwaalspoor te zetten ?
Het postbusnummer van Speedlinq dat op mijn factuur staat is OOK in Almere met dezelfde postcode als XB.

Vreemd ja, nummer 48 bestaat niet in Den Haag,...omdat er ook 28A staat schele moelen !!!

OK DAN

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door OK DAN » 29 apr 2005 15:29

Ik zie op de voorpagina bij uitzending dat RADAR het over Speedlinq gaat hebben.
Dit zal einde verhaal voor speedlinq worden,....hoeraaaaa

Webbie

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Webbie » 29 apr 2005 19:18

Volle Maat zou je kontakt met ons willen opnemen. Ook wij willen stappen gaan ondernemen tegen Speedlinq. Wij hebben namelijk nog steeds onze aansluit- en modemkosten retour ontvangen. Als er meerdere personen meedoen kunnen we bij niet retourbetaling namelijk faillisement van dit waardeloze bedrijf aanvragen.

Email adres

[email protected]

Gesloten