LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Usenet.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
maus1971
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2020 20:40

Problemen met Usenet.nl

Ongelezen bericht door maus1971 »

AL ontzettend veel voorbij zien komen op dit forum...de problemen met USENET.NL :-(

Helaas mag ik het ook ondervinden :-(

Geen id hoe het ooit is " geactiveerd" , ik maak helemaal gebruik van dit soort nieuwsgroepen! Het viel mij voor 3 weken geleden op dat er door GLOBAL COLLECT BV € 85,41 middels een automatische incasso werd afgeboekt. Dit ( zo bleek) in opdracht van usenet.nl .
Voor zover ik mij kan herinneren heb ik nooit iets ( bewust) aangevinkt voor hun diensten...
Echter , na wat huiswerk kwam ik erachter dat men verdeeld over 3 jaar, 3x €85,41 geïncasseerd hadden. Ik was altijd in de veronderstelling dat dit te maken had met iets anders..... :-(

Nu heb ik de laatste incasso gestorneerd. Uiteraard kreeg ik al vrij snel een herinnering . Omdat ze toch al wel 3x hebben geïncasseerd , en ik als klant dan ook min of meer akkoord ben gegaan met hun "voorwaarden" , zit er denk niet veel anders op dan dit bedrag toch te voldoen ? Ik heb via [email protected] + mariausenet.nl een voorstel gedaan ; laatste factuur betalen, met tevens verzoek tot directe annulering mbt lidmaatschap ( in hoeverre die bestaat ).

Op deze mail vooralsnog geen antwoord ontvangen. Wel vandaag weer een " laatste herinnering" , alvorens men het uit handen gaat geven van een incassobureau . Hierop heb ik als antwoord gegeven , dat het eerst reageren op mijn mail wel zo netjes zou zijn, en dat dreigen niks uit haalt! Dat ik HUN nog 3 dagen de tijd geef om te reageren, zo niet dat ik het uit handen geef aan mijn advocaat ;-)

Wat is wijsheid ? Wie o wie kan mij helpen ?

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met Usenet.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

maus1971 schreef:
16 dec 2020 21:32
Omdat ze toch al wel 3x hebben geïncasseerd , en ik als klant dan ook min of meer akkoord ben gegaan met hun "voorwaarden" , zit er denk niet veel anders op dan dit bedrag toch te voldoen ?
Dit is een onzinnig standpunt hunnerzijds. Vraag gewoon bewijs van het bestaan van de gepretendeerde overeenkomst op en geef aan dat je, als zij dat niet kunnen, de betaalde bedragen terug vordert.

maus1971
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2020 20:40

Re: Problemen met Usenet.nl

Ongelezen bericht door maus1971 »

Mijn gevoel zegt dat ook ( hunnerzijds onzin). IK heb ze in een eerdere mail verzocht om een overeenkomst te kunnen laten zien . Maar daar is (uiteraard ) nog geen reactie op gegeven.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Problemen met Usenet.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

De problemen met dit bedrijf spelen al meer dan 12 jaar. Als je ooit een proef abbo hebt afgesloten, gaan ze incasseren. Als je een mail stuurt dat je opgezegd hebt is dit voldoende. Waarschijnlijk heb je, je gegevens achter gelaten en ze zijn ze begonnen te incasseren. Dit is hun verdienmodel. Je kan opzeggen via een email (volgens de wet kun je opzeggen op de manier waarop jij je hebt aangemeld)

incasso-f36/incasso-usenet-nl-hele-slec ... 98056.html
https://www.reddit.com/r/juridischadvie ... _usenetnl/
https://schulden-vrij.info/index.php/to ... l#msg42694
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... van-usenet
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/u ... 6ca1f56ff1

maus1971
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2020 20:40

Re: Problemen met Usenet.nl

Ongelezen bericht door maus1971 »

bedankt voor je bericht !

Het is toch ongelooflijk dat zoiets kan en mag bestaan :-(
Het meest vervelende is, is dat ik nooit iets heb afgesloten, ik maak helemaal geen gebruik van dit soort diensten. Heb nog nooit ingelogd bij hun! Dus vraag me dan ook werkelijk af hoe ze aan mijn gegevens komen..?? Erg balen dat ik er zolaat ben achtergekomen, en usenet al 3x "ongestoord" heeft kunnen incasseren. Opvallend is dan wel, dat er in 2018 helemaal niks is afgeschreven, en vanaf 2019 weer wel..

Gesloten