LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scarlet one

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hulshum
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2005 11:52

Scarlet one

Ongelezen bericht door hulshum »

Ik wil overstappen naar scarlet one (telefonie, internet en mobiel)
Heeft iemand hier al ervaring mee? :D

rojo
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 sep 2003 22:34

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door rojo »

nee en gan er ook niet heen .
Zeker verleid door die naakte kerel op tv ,blijf bij je eigen internet provider zal wel weer een actie zijn en later opeens meer betalen .maarja je hebt voor een jaar getekend dus pas op met die verkapte reclames.

lucida

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door lucida »

Niet doen!

Ik zit al een half jaar te wachten op portering van mijn telefoonnummer en nu blijkt dat ze me hebben over gezet op hun carrier select zodat ik dus nog steeds kosten aan kpn betaal.
nog maals ; Niet Doen!

Bruno

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door Bruno »

Nooit doen,ik heb mij ook laten misleiden(in Belgie)door scarlet, ik ben al enkele weken aan het wachten voor nummeroverdracht, bij de technische dienst (na wachttijden van 1 uur)kunnen ze mij ook niet helpen. :evil:

IMDNME
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2005 17:05

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door IMDNME »

Als men denkt dat lid worden daar al lastig is ...

wacht dan maar eens tot je weer van die club af wilt komen ... :lol:

Gast

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door Gast »

Zeker verleid door die naakte kerel op tv
Ik heb beau van erven dorens (RTL Boulevard) alleen maar in zijn slipje gezien . Of je kijkt er doorheen.

jrgand1

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door jrgand1 »

Een abonnement van Scarlet one is erg duur.
Voor een gewonw ADSL aansluiting van 1600down en 512 upload betaald men bij bijv Wanadoo 27,50 euro om te bellen het Kpn butget abonnement 9,65 euro dat is samen 37,15 euro.

Het meeste vergelijkbare Scarlet One abonnement van 1024 down en 256 upload kost 59,95 euro.

Dit is dan een verschil van 22,80 euro.

Voor dit bedrag kan je dan heel wat bellen. Heel veel mensen komen niet aan dit bedrag voor gesprekskosten per maand

Nu is het dan ook logies waarom de persoon op de tv-reclame
van Scarlet uitgekleed is. Hij werk bij Scarlet en is dus al uitgekleed door Scarlet.

Ik blijf dus maar bij mijn huidige provider, dan kan ik teminste mijn kleren aanhouden . Bovendien is de snelheid hoger namelijk 1600 ipv 1024

Gast

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door Gast »

Ik betaal bij Versatel Familymaar €19.95 Met bel voordelig (vroeger Zontel) is dat €24.95 . Je moet uiteraard nog mistens €9 dan aan KPN beltalen voor gebruik van het vaste telefoonnetwerk.

Niks goedkoper bij Scarlet One en met lagere snelheden kan je bij andere zoals Versatel nog goedkoper terecht.
Je moet alleen bij Versatel klagen dat je teveel betaald anders betaal je wel teveel

PeterAdm

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door PeterAdm »

jrgand1: duur hangt er helemaal vanaf wat je behoefte zijn. In jouw rekenvoorbeeld vergeetje de belminuten bij KPN erbij op te tellen, die je niet bij Scarlet One hebt (als je onder de 500 minuten per maand blijft). Wanneer je niet de behoefte hebt aan een snel ADSL abo kan dit voldoende zijn. Bovendien heb je er nog een mobiel abonnement bij als je Scarlet One neemt.

Zelf overweeg ik ook om Scarlet One te nemen. Mijn behoefte:
een iets snellere internetverbinding dan de traditionele modem verbinding, geen grootste down en upload behoefte (mail, surfen af en toe een single downloaden), een vast telefoongedrag van minder dan 15 minuten per dag (= minder dan 500 minuten per maand) en beperkt mobiel belgedrag (kwartiertje per maand).
Dan wordt het gemak van 1 rekening en 1 provider wel erg interessant. Ik snap eerlijk gezegd niet dat andere providers daar ook niet op inspringen.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door Inter »

duur hangt er helemaal vanaf wat je behoefte zijn. In jouw rekenvoorbeeld vergeetje de belminuten bij KPN erbij op te tellen, die je niet bij Scarlet One hebt (als je onder de 500 minuten per maand blijft). Wanneer je niet de behoefte hebt aan een snel ADSL abo kan dit voldoende zijn. Bovendien heb je er nog een mobiel abonnement bij als je Scarlet One neemt.
Er zijn nu zat ADSL providers waar je ook onbeperkt vast kan bellen .
Soms alleen maar voor €5 euro per maand meer abonnement en verder geen belkosten .
Als je daarnaast ook nog mobiel wilt bellen dan er is wel genoeg keus .
Maar dat ligt natuurlijk eraan hoe je vaak en waneer je belt .

ddirks

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door ddirks »

Sorry dames en heren, ik ben erg tevreden over mijn abbon. bij Scarlet. Rekeningen kloppen, keurig geporteerd na 3 weken, zoals afgesproken en geen gekke dingen.

Groeten,

Dave

irisax

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door irisax »

wij zijn sinds feb bij scarlet nog nooit zo een puinhoog meegemaakt belooft van alles krijg niets geen gratis belminuut gehad dubbel abonnement zij zouden opzeggen kpn weet van niets wil je verhaal halen hangt eerst 15 miuten aan de telefoon ben daarna nog niets wijzer belooft terug te bellen moet het nu nog doen laatste rek was 124,59 inplaatst van 39.95 nooit aan beginnen ik moet er nog vanaf zien te komen :(

Tirza

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door Tirza »

Ik heb me bij het begin van de Scarlet-campagne met Beau aangemeld bij Scarlet. Eindelijk alles overzichtelijk bij één aanbieder en dan nog stukken goedkoper ook. Wie wil dat niet?
Maar tot op heden bel ik alleen met Scarlet, maar niks gratis (zoals zij beweren). Lijkt me eerder duurder dan KPN. Daarnaast moet ik ook gewoon KPN blijven betalen. Zij geven aan dat service-nummer en 112 via hen blijft lopen, dus dat je altijd van hen afhankelijk blijft. Maar Beau zegt dagelijks toch gauw een keer of 100 dat dat anders is.
Over ADSL heb ik alleen te horen gekregen dat ze erg achter lopen. En mobiel heb ik gekozen voor nummerbehoud + een extra sim-kaart. Echter, beide met een nieuw nummer. Dus HELEMAAL NIETS van wat ze beloven. En maar doorgaan met reclame maken.
Verder zijn ze telefonisch nauwelijks bereikbaar, en als je iemand aan de lijn krijgt, geeft die te kennen dat je geduld moet hebben. Op e-mail wordt ook al niet meer gereageerd. Kortom, zij blijven in gebreken. Lijkt mij dat het contract eenzijdig per direct opgezegd kan worden. Of ga ik dan te kort door de bocht?

GastArbeider

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door GastArbeider »

Ik zou nog maar effe wachten met wie dan ook.
Veel bedrijven zoals Versatel, UPC, Scarlet etc. zijn momenteel bezig om na de zomer met verschillende paketten op de markt te komen.
De prijzenstrijd barst dan in alle hevigheid los.

ladyminnie

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door ladyminnie »

ik wacht nu al bijna 3 maanden op scarlet telefoon en internet aansluiting
eerste keer was er een probleem bij kpn
toen waren mijn gegevens niet verstuurd of niet goed doorgekomen en nu is het weer wachten op kpn

makkelijk om de schuld af te schuiven

julye
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2005 11:30

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door julye »

Ook ik wacht al enige tijd op een ADSL aansluiting van scarlet. iedere keer als ik eindelijk iemand van de klantenservice aan de telefoon krijg, krijg ik een ander verhaal en worden er weer beloftes gedaan die niet worden nagekomen.

Aangezien mijn contract bij mijn huidige provider bijna afliep heb ik scarlet gevraagd of ik zelf moest gaan opzeggen of dat hun dat deden. Ik kon zelf opzeggen en hun zouden zorgen dat de boel op tijd werd aangesloten zodat ik niet zonder ADSL zou komen te zitten. Weer een loze belofte!! Nu blijkt, omdat ik zelf heb opgezegd, dat de lijn een aantal weken vrij moet zijn en dat ik dus 6 tot 8 weken zonder ADSL zit. Erg handig als je een aantal websites beheerd en erg veel met familie in het buitenland mailt. Nee, ze hadden nog wel tijdelijk een ander abonnement voor me, kon ik in ieder geval emailen. Moest ik wel voor betalen. We worden uitgekleed, ja, door scarlet zelf!!!!

Paap
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2005 18:59

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door Paap »

Hoi allemaal,

Tot mijn enorme droevenis maakt Scarlet niet waar wat ze beloven. Voor degene die twijfelt... NIET doen!

Het overnemen van de lijn van KPN vergt zoveel tijd (ik wacht nu reeds 4 maand tevergeefs) dat ik toch redelijk op kosten wordt gejaagd.

A: ik blijf het dure abonnement KPN maar doorbetalen
B: ik profiteer NIET van de 500 gratis belminuten naar het vaste net

Ik ga binnekort verhuizen en wordt dus

C: gedwongen dubbel verhuiskosten te betalen, te weten
Verhuiskosten Scarlet: € 92,82 + Verhuiskosten KPN: € 11,75

Laat je niet uitkleden, Wie zegt dat ook al weer?

Vandaag voor de tweede maal een klacht ingediend. Telefonisch kom je er toch niet door. Ondanks dat ze mijn telefoontje ERG belangrijk vinden. :twisted: Lijkt allemaal op UPC ellende uit het verleden.

Kortom, Ik heb alweer opgezegd en betaal die lui geen cent todat ze e.e.a. hebben opgelost. Heeft iemand nog een suggestie hoe ik eerder onder het jaarcontract kan uitkomen?

Groetjes
Andy

scarlet_sucks
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2005 13:45

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door scarlet_sucks »

na een mandenlange wachtijd gevolgd door een ongekend slechte internet EN telefoonverbinding en vervolgens een schandálig slechte service heb ik mijn abonnement opgezegd. Hoewel ik uitvoerig heb verwezen naar hun wanprestatie kreeg ik slechts een standaardbriefje terug waarin mijn abo word beeindigd aan het eind van de contractperiode en ... geloof het of niet ... ik me er wel bewust was dat ik alle voordelen van lage tarieven en snel internet zou verliezen. heb je ooit. Ik ga maar weer proberen om met een nieuwe brief ze er op te wijzen dat ik niet van plan ben om nog maanden te kijken naar een browser die niets vind en te bellen met een telefoon die steeds voor onbepaalde tijd uitvalt en daar nog voor betalen ook.
... ben overigens bang dat ik mijn energie verspil, maar doe het toch.

bokkie
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mar 2005 21:48

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door bokkie »

Eindelijk: de Consumentenbond onderneemt actie tegen Scarlet. Eens kijken of dat wat uithaalt.

Flowerking
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2005 00:46

Re: Scarlet one

Ongelezen bericht door Flowerking »

Beste mensen,

Voor de duidelijkheid: iedere consument blijft na verandering van telefoon/internet-aanbieder abonnementskosten betalen aan KPN. Of het nu gaat om Tele 2, Scarlet, etc. etc. Een ieder die in de veronderstelling is of in de veronderstelling is gebracht, dat men van KPN geen rekeningen meer krijgt, heeft het mis. KPN heeft nog steeds het monopolie als het gaat om abonnementskosten. Dwz de kosten voor de vaste telefoonaansluiting.
Als je je diensten door Scarlet wil laten verzorgen, blijf je dus gewoon twee rekeningen ontvangen:
-de abonnementskosten van KPN
-gesprekskosten van Scarlet (sommige nummers gaan nog steeds via KPN)

Deze informatie staat overigens op de website van iedere telefoonaanbieder. Ook op die van Scarlet. Telefoneren via KPN betekent dat je dus alle kosten op één rekening krijgt. Of de ene aanbieder qua gesprekskosten goedkoper is dan de andere, hangt heel sterk af van je belgedrag...

Gesloten