LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Skp pijnacker

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Martin06
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:06

Skp pijnacker

Ongelezen bericht door Martin06 »

Skp pijnacker is een internet totaal leverancier! Met een goede snelheid. Het probleem is je kan bij ons alleen online of vodafoon of kpn krijgen met max 20mb. Skp laat geen andere toe op hun net werk of met snellere snelheid. Eigenlijk verplichten ze dat je hun diensten neemt als je snel internet wilt of hd tv. Mag dit eigenlijk?? Ze zijn niet goedkoop . Eigenlijk sta je met je rug tegen de muur. Wat kan je hier tegen doen??

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door BL2 »

Welkom in de geprivatiseerde commerciele wereld.
Meer kan ik niet over zeggen.......

Martin06
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:06

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door Martin06 »

Is toch belachelijk zoiets

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door absent »

Belachelijk , correct. Iets tegen te doen? Wachten op glasvezel. Maar das ook niet goedkoop.
Dus. Goedkope aansluiting = langzaam
Dure aansluiting = snel. Het ligt er dus maar aan waar je waarde aan hecht.

Martin06
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:06

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door Martin06 »

Glasvezel komt pas over max 2 jaar . Is gewoon belachelijk .het is eigenlijk mafia

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door BL2 »

Jaren in Italië gewoond, maffia is iets compleet anders (en ook een tikkeltje gevaarlijker).
Dus wil je om de één of andere reden snel Internet, dan moet je voor die luxe gewoon wat meer betalen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door kokka »

volgens mij kan je gewoon ziggo krijgen in pijnacker

Martin06
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:06

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door Martin06 »

Nee wel in nootdorp! Alles uitgeplozen al.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door kweenie »

Net als bij andere kabelaars biedt ook deze kabelboer zelf internet aan. En net als bij bv Ziggo heb je via de kabel geen andere keus.

Maar wat je zelf ook al noemt, je hóeft niet via de kabel te internetten. Je kunt ook via de telefoonlijn of, indien beschikbaar, via glasvezel. Of je kunt bijvoorbeeld een 4G voor thuis abonnement nemen.

Martin06
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:06

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door Martin06 »

Het probleem.is heb 2 gamende tieners ! Dus heb een hoge snelheid nodig via de telefoon is max levering 20 mb dus dat is het probleem. Wat ik me afvraag mogen zij zomaar andere leveranciers weigeren

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door sjohie »

Martin06 schreef:Skp pijnacker is een internet totaal leverancier! Met een goede snelheid. Het probleem is je kan bij ons alleen online of vodafoon of kpn krijgen met max 20mb. Skp laat geen andere toe op hun net werk of met snellere snelheid. Eigenlijk verplichten ze dat je hun diensten neemt als je snel internet wilt of hd tv. Mag dit eigenlijk?? Ze zijn niet goedkoop . Eigenlijk sta je met je rug tegen de muur. Wat kan je hier tegen doen??
Als ik een willekeurig adres in Pijnacker (2641RR huisnummer 47) opgeef bij KPN, is er een abonnement van max 60/6 (down-/upload) mogelijk, dus er is nog wel wat meer dan enkel die standaard ADSL snelheid van 20Mbit. Ook zie ik bij zo'n vergelijkingssite Telfort, Fiber en Stipte die producten aanbieden. Ook bieden die providers HD tv-signaal, dus dat met je rug tegen de muur staan weet ik zo net nog niet.

SKP heeft op dit moment inderdaad het beste product zoals je al opmerkt, want waar je bij a/xDSL een snelheid "tot" xxMbit krijgt, is dat subtiele maar o zo belangrijke onderscheid er bij coax en glasvezel niet, daar krijg je, +/- 10% verlies door netwerk overhead, de snelheid waar je voor betaald, waar dat bij a/xDSL soms wel 50% is, dit is grotendeels afhankelijk van je afstand tot de wijkcentrale.

Daarvoor betaal je, service kost geld, en zij hebben én een monopolie totdat er glasvezel aangelegd wordt, én het nadeel dat ze niet zo groot zijn als een Ziggo. Zij kunnen betere deals uitonderhandelen als het gaat om zenders in het pakket, en het inkopen van kabelmodems. Zij bestellen er ettelijke miljoenen, SKP een factor 20 of 30 minder, dus die betalen daar meer voor.

Anders laat je de 2 gamende mannen de helft van hun zakgeld inleggen in de breedband internet pot van de familie? Als dat de dwingende reden is, lijkt het me dat ze ook wel wat aan bij kunnen dragen aan een SKP abonnement.

Overigens is er geen wettelijke verplichting voor SKP of welke andere kabelinternetprovider om hun netwerken open te stellen. A) omdat dat technisch moeilijker is als bij KPN, en B) omdat er genoeg alternatieven zijn met de opkomst van xDSL van KPN en glasvezel van derden. De overheid wenst, en zorgt ervoor dat elke Nederlander toegang heeft tot breedband internet, tegen een faire prijs, en dat is ook zo. Kijk voor de gein maar eens wat ze in België betalen, daar zijn nog steeds abonnementen met datalimieten. En verder van NL vandaan is 50 euro voor een simpel aDSL lijntje niet ongehoord.

Martin06
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:06

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door Martin06 »

Kijk maar is op 2642kk daar zit ik

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat 'monopolie' voor skp en de mogelijk wat hogere kosten, zorgen er wel voor dat zij meer in de infrastructuur kunnen/durven te investeren. En dat zij daardoor op meer adressen een hoge snelheid kunnen aanbieden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door sjohie »

Martin06 schreef:Kijk maar is op 2642kk daar zit ik
Dan zie ik oa ook XS4ALL en Stipte, dus nog steeds wel wat meer keus dan jij noemt, maar belangrijker, je zit daar zo te zien ~3km vanaf de wijkkast, dus dan is het a/xDSL aanbod gewoon schraal. Dat is geen keus van een provider, maar een technische beperking als gevolg van natuurkundige wetten. Daar kunnen ze in Den Haag duizenden wetten over maken, dat is zoals het is.

Gelukkig heb jij nog de keus voor SKP of bijvoorbeeld het nieuwe product "4G voor thuis" van T-mobile als je meer snelheid wilt, hier het ooosten zijn grote delen van gemeentes in het buitengebied aangewezen op énkel die matige a/xDSL verbindingen van KPN.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door olaf79 »

Martin06 schreef:Kijk maar is op 2642kk daar zit ik
Hebben we niks aan zonder huisnummer. Al snap ik dat je dat hier niet wilt publiceren...kan eventueel via PM

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door olaf79 »

BL2 schreef:Welkom in de geprivatiseerde commerciele wereld.
Meer kan ik niet over zeggen.......
SKP = stichting kabeltv pijnacker. Dit is een stichting zonder winstoogmerk die is opgericht voor en door de inwoners van Pijnacker. Er is dus geen commercieel belang.

Ik vind de prijzen van breedband overigens heel schappelijk...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door olaf79 »

Martin06 schreef:Het probleem.is heb 2 gamende tieners ! Dus heb een hoge snelheid nodig via de telefoon is max levering 20 mb dus dat is het probleem. Wat ik me afvraag mogen zij zomaar andere leveranciers weigeren
Voor gaming is een lage ping en latency veel belangrijker dan een hoge snelheid.
SKP is de eigenaar van het kabelnetwerk en mag dus zelf bepalen wat ze daarmee doen. Overigens is het een stichting die ooit mede is opgericht door de gemeente, dus als je klachten hebt zou je je toch de lokale politiek kunnen wenden

Gast123znvartnv
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2018 14:59

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door Gast123znvartnv »

Enkele maanden geleden verhuisd naar Pijnacker. Daarvoor altijd internet gehad van Ziggo. Wat gewoon altijd perfect was. Snel, stabiel, scherpste prijs van Nederland. Helaas kon ik geen Ziggo meenemen naar mijn nieuwe huis dus toen genoodzaakt SKP te nemen. Wat een waardeloze provider. Ik zou 150mb moeten hebben, dit haal je af en toe met de goede speedtest van kpn, maar de stabiliteit is ronduit slecht.

- Zeer onstabiel internet
Gewoon zomaar. Sommige pagina's laden niet. Bij anderen willen de plaatjes niet laden of het duurt veel te lang. En al mijn hardware is gewoon goed. Bekabeling ook goed. Echt een probleem met SKP.
- Storingen
Zomaar geen internet soms. Dan moet je het moden aan en uit zetten en wachten. Dan doet die 't opeens weer.
- Wifi
Ook waardeloos. Moet het vaak uitzetten om gewoon via de 4g te internetten. Dan betaal je wel wat meer maar het is tenminste functioneel. Iets dat je over SKP niet kan zeggen.
- TV
Ondanks dat ik de tv niet vaak gebruik is het gewoon belachelijk dat Comedy Central niet in HD te krijgen is. In welk jaar leven we?

Het wordt tijd dat deze waardeloze provider hun monopolie positie eens opgeeft en gewoon de inwoners van Pijnacker, Nootdorp en Delfgauw internet van Ziggo laat nemen. Internet is in deze tijd gewoon nodig en als dit niet stabiel is dat is net zo iets als in een huis wonen waar de elektriciteit constant uitvalt. Goed internet behoort tegenwoordig tot de basisrechten en zij kunnen dit helaas niet bieden. Jammer dat er niks aan gedaan wordt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Skp pijnacker

Ongelezen bericht door sjohie »

Martin06 schreef:Skp pijnacker is een internet totaal leverancier! Met een goede snelheid. Het probleem is je kan bij ons alleen online of vodafoon of kpn krijgen met max 20mb. Skp laat geen andere toe op hun net werk of met snellere snelheid. Eigenlijk verplichten ze dat je hun diensten neemt als je snel internet wilt of hd tv. Mag dit eigenlijk?? Ze zijn niet goedkoop . Eigenlijk sta je met je rug tegen de muur. Wat kan je hier tegen doen??
SKP is een kabelinternet aanbieder, dus via de coaxkabel. Die infrastructuur, en dan vooral het laatste stukje wat nog coax is van de wijkcentrale naar de woningen, leent zich niet echt om gemakkelijk te delen met andere providers, waar dat met glasvezel wel een stuk makkelijker is. Dat heeft te maken met de frequentiebanden op die kabel, een beetje vergelijkbaar met het frequentiespectrum voor mobiele data. Daar hebben providers ook bepaalde frequentiebanden. Het is nog wel wat complexer dan dat, maar er is dus ook een te onderbouwen technische reden voor het feit dat er via hun coax infrastructuur niet zomaar derden diensten aan kunnen bieden. Kort door de bocht betekent het docsis protocol, waarop dat "kabel internet" gebaseerd is, dat er krap genoeg bandbreedte in zit om 2 providers met een volledig dienstenpakket naast elkaar te werken. Een derde toevoegen zou betekenen dat een van die andere twee andere, HD kanalen in zou moeten leveren, of geen telefonie aan kan bieden, etc etc. Dat is ook de reden waarom andere kabelboeren gaan stoppen met analoge TV. Een enkel analoog kanaal schrappen, levert genoeg ruimte op voor ik meen 7 à 8 digitale HD kanalen.

Maar goed, er is bijvoorbeeld 4G voor thuis van T-mobile als alternatief, dat moet sneller zijn dan 20Mbit via a/xDSL.

Gesloten