Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ajacio schreef:
24 jan 2023 12:26
Ik wilde het proberen en had een account aangemaakt.
Hoe hebt u een account aangemaakt? Wat ik zie is dat je een bedrijfsnaam intikt en daarna de mogelijkheid om het door hun te laten opzeggen. En daarvoor moet u alle gegevens, incl rekeningnummer, ingeven. Een account aanmaken zie ik geen optie toe. Hebt u niet toevallig wel alle gegevens ingevuld waardoor een overeenkomst tot stand gekomen is?
Ajacio schreef:
24 jan 2023 12:26
Het zijn pure oplichters en terroristen
Dat ze duur werk leveren voor wat u zelf ook gratis kan doen maakt het geen oplichting. En van terroristen heb ik geen onderbouwing gezien.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ajacio schreef:
24 jan 2023 12:26
Ik wilde het proberen en had een account aangemaakt
En daarmee zit je gelijk al vast, en krijg je mailtjes om te betalen, en te bevestigen
Dat heb ik nooit gedaan, en kreeg later elke keer een "dwang"mail om te betalen
En als je dat niet doet, den ontvang je om de week zo'n mailtje
En dan dat dreigen erbij
Ik had zelf al het betreffende abonnement opgezegd, maar ook die terroristen maar betaald, anders blijven ze je maar achtervolgen
Het zijn pure oplichters en terroristen


Sommige mensen kunnen beter heel ver weg blijven van het internet. Heb je ook maar een woord gelezen tijdens je 'aanmeld' proces?

Deeem
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2023 13:20

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door Deeem »

Bij ons is het geval dat wij ook via Opzeggers.com een opzegbrief lieten versturen naar onze contract-aanbieder.
(wij dachten dit via de aanbieder zelf te doen) Net zoals bij veel mensen! Wie durft het hun eigenlijk zo kwalijk te nemen?!
Op hun website staat niet DUIDELIJK vermeld dat dit om een tussenaanbieder gaat, en zodoende trappen mensen hier toch onwetend in!
Na een factuur van 29,95 euro kom jij er pas achter dat je dit via Opzeggers.com/Opzeggenbij.nl liet doen, en dan heb je pech!
Na 12 uur heb je geen bedenktijd en dan MOET je betalen en anders volgen er aanmaningen tot een bedrag van 25000 euro.
Wij hebben toch betaald om aanmaningskosten te ontwijken, maar goed die 29,95 euro zijn we wel kwijt!
Vooral omdat er NOOIT een opzegbrief is aangekomen bij onze aanbieder en het contract gewoon door liep! Hoe noem je dit dan? OPLICHTING JA!
Wij hebben betaald voor een service die nooit gedaan is! En dit kan zomaar? Dit mag zomaar? UH.. Ik ga hier in ieder geval mee door!

Hun persoonlijk bereiken heb je ook niks aan.
Net als bij Opzeggenbij.nl is bij Opzeggers.com het adres gevestigd in Amsterdam, maar het postadres in Maastricht? HOE RAAR IS DIT DAN?
Op Google durft Opzeggers.com ook nog eens te beweren dat ze niet bij opzeggenbij.nl horen, maar het bovengenoemde artikel + HETZELFDE ADRES
laat iets anders blijken.

Telefonisch zijn ze NIET bereikbaar van:
Maandag, dinsdag en donderdag van 09.00-12.00
- Je staat dan 5 min in de wacht totdat er een medewerker beschikbaar is
- Wanneer je wordt doorverbonden wordt de verbinding automatisch VERBROKEN!

Na 4 mails/contact formulieren ingevuld te hebben kreeg ik 1 antwoord terug met daarbij:
''Wij hebben de opzegbrief wel degelijk verzonden via Post NL naar uw contract aanbieder
Als u wilt kunnen wij nogmaals deze brief versturen en wel kosteloos'' < WAT EEN SLECHTE GRAP!
Ik vroeg hierbij een bewijs te krijgen van het opsturen van de opzegbrief maar daar heb ik natuurlijk nooit antwoord op gekregen.

Hier moeten mensen voor gewaarschuwd worden, maar helaas zien ze zulke reviews pas nadat ze de aankoop al verricht hebben, net zoals wij!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

anders als ik dacht is er voor dit soort van bedrijven ook gewoon een wettelijke bedenktijd, je kunt dus binnen 14 dagen gewoon opzegen en dan hoef je uiteraard ook niet te betalen!

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
24 jan 2023 15:46
anders als ik dacht is er voor dit soort van bedrijven ook gewoon een wettelijke bedenktijd, je kunt dus binnen 14 dagen gewoon opzegen en dan hoef je uiteraard ook niet te betalen!
Opzeggen kan je alleen maar doen als je om te beginnen al een overeenkomst hebt gesloten - hetgeen natuurlijk niet het geval is. Geen handig actie dus, ook al heeft Ajacio zelfs (nóg onhandiger) de overeenkomst opgezegd.

Ajacio
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2008 12:58

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door Ajacio »

Er zit op deze (en andere site's) ook regelmatig iemand van de site Opgezegdbij alles te lezen en zogenaamd slimme opmerkingen te maken
Zo doortrapt zijn ze dus, ze volgen alles overal (over slecht geweten gesproken)
Alleen slechte mensen zijn altijd aan het controleren wat er over ze gezegd word

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ajacio schreef:
24 jan 2023 16:42
Er zit op deze (en andere site's) ook regelmatig iemand van de site Opgezegdbij alles te lezen en zogenaamd slimme opmerkingen te maken
Zo doortrapt zijn ze dus, ze volgen alles overal (over slecht geweten gesproken)
Alleen slechte mensen zijn altijd aan het controleren wat er over ze gezegd word
En wie mag dat hier dan wel zijn?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door kuklos »

Ajacio schreef:
24 jan 2023 16:42
Er zit op deze (en andere site's) ook regelmatig iemand van de site Opgezegdbij alles te lezen en zogenaamd slimme opmerkingen te maken
Wie is dat dan hier?

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Er wordt hier regelmatig stierepoep geschreven maar deze valt toch echt wel in de top 10 aller tijden.

rwolters
Berichten: 1473
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door rwolters »

Ajacio schreef:
24 jan 2023 16:42
Er zit op deze (en andere site's) ook regelmatig iemand van de site Opgezegdbij alles te lezen en zogenaamd slimme opmerkingen te maken
Zo doortrapt zijn ze dus, ze volgen alles overal (over slecht geweten gesproken)
Alleen slechte mensen zijn altijd aan het controleren wat er over ze gezegd word
Jij leest nooit iets voordat je ergens op klikt?

En die laatste opmerkingen zeggen meer over jou dan over die mensen: omdat je het niet snapt doen anderen wat fout... Tsja. (ik zal wel bij dat bedrijf werken volgens jou).

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Moneyman schreef:
24 jan 2023 16:03
Hawk-Eye schreef:
24 jan 2023 15:46
anders als ik dacht is er voor dit soort van bedrijven ook gewoon een wettelijke bedenktijd, je kunt dus binnen 14 dagen gewoon opzegen en dan hoef je uiteraard ook niet te betalen!
Opzeggen kan je alleen maar doen als je om te beginnen al een overeenkomst hebt gesloten - hetgeen natuurlijk niet het geval is. Geen handig actie dus, ook al heeft Ajacio zelfs (nóg onhandiger) de overeenkomst opgezegd.
geen overeenkomst is niet betalen, zelfde uitkomst dus!

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... eggenbijnl

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
26 jan 2023 09:05
Moneyman schreef:
24 jan 2023 16:03
Hawk-Eye schreef:
24 jan 2023 15:46
anders als ik dacht is er voor dit soort van bedrijven ook gewoon een wettelijke bedenktijd, je kunt dus binnen 14 dagen gewoon opzegen en dan hoef je uiteraard ook niet te betalen!
Opzeggen kan je alleen maar doen als je om te beginnen al een overeenkomst hebt gesloten - hetgeen natuurlijk niet het geval is. Geen handig actie dus, ook al heeft Ajacio zelfs (nóg onhandiger) de overeenkomst opgezegd.
geen overeenkomst is niet betalen, zelfde uitkomst dus!

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... eggenbijnl
Nee dus. Je mist het punt.

Er zit een groot verschil tussen géén overeenkomst of een opgezegde overeenkomst. Als je je wilt verweren tegen dit soort praktijken is het behoorlijk helpend als je de juiste argumenten gebruikt en niet met hagel schiet in de hoop dat er wellicht iets doel treft.

MaartenS1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2023 14:24

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door MaartenS1991 »

Potverdikkie.. ook ik ben erin gestonken. En yes. Ik heb een fout gemaakt door ervan uit te gaan dat ik op de website van BNN was toen ik mezelf uit dacht te schrijven, en niet te lezen dat ik op de website van opzeggenbij.nl was, waar ik 29,95 voor hun flut dienst moest betalen. Ook ik heb inmiddels toch maar gewoon betaald. En helaas inclusief extra kosten voor een 1e aanmaning. Ik had eigenlijk gewoon het oorspronkelijk bedrag willen overmaken naar hun rekeningnummer, alleen zijn ze ook al zo *** dat ze deze je niet geven, zodat je ook niet onder die aanmaning uitkomt. Voor wie in de toekomst samen met mij nog deze rot boot ingaat - hierbij het rekeningnummer om je zelf mogelijk aanmaning kosten te besparen: NL79RABO01156000000.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

MaartenS1991 schreef:
31 jan 2023 14:30
En helaas inclusief extra kosten voor een 1e aanmaning. Ik had eigenlijk gewoon het oorspronkelijk bedrag willen overmaken naar hun rekeningnummer, alleen zijn ze ook al zo *** dat ze deze je niet geven, zodat je ook niet onder die aanmaning uitkomt. Voor wie in de toekomst samen met mij nog deze rot boot ingaat - hierbij het rekeningnummer om je zelf mogelijk aanmaning kosten te besparen: NL79RABO01156000000.
Die kosten hoef je sowieso niet te betalen, omdat je pas kosten verschuldigd bent nadat je eerst een sommatie hebt gekregen waarin je 14 dagen krijgt om kostenloos te betalen.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MaartenS1991 schreef:
31 jan 2023 14:30
Potverdikkie.. ook ik ben erin gestonken. En yes. Ik heb een fout gemaakt door ervan uit te gaan dat ik op de website van BNN was toen ik mezelf uit dacht te schrijven, en niet te lezen dat ik op de website van opzeggenbij.nl was, waar ik 29,95 voor hun flut dienst moest betalen. Ook ik heb inmiddels toch maar gewoon betaald. En helaas inclusief extra kosten voor een 1e aanmaning. Ik had eigenlijk gewoon het oorspronkelijk bedrag willen overmaken naar hun rekeningnummer, alleen zijn ze ook al zo *** dat ze deze je niet geven, zodat je ook niet onder die aanmaning uitkomt. Voor wie in de toekomst samen met mij nog deze rot boot ingaat - hierbij het rekeningnummer om je zelf mogelijk aanmaning kosten te besparen: NL79RABO01156000000.
U wilt zeggen dat u een factuur krijgt zonder rekeningnummer? En als de betalingstermijn verstreken is krijgt u een aanmaning van een ander bedrijf met een ander rekeningnummer?

CaroB
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2023 16:27

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door CaroB »

Dit is vergelijkbaar met het verhaal van Xpendy: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... n-30-euro/

Ajacio
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2008 12:58

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door Ajacio »

Het zijn. schoften
Ze blijven mailen en om betaling vragen
Ik had 1 keer betaald, om van dat gestald af te zijn, maar ze gaan gewoon door
De mails gaan linea recta de prullenmand in

rwolters
Berichten: 1473
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Slechte ervaring met Opzeggenbij.nl

Ongelezen bericht door rwolters »

Ajacio schreef:
03 feb 2023 10:47
Het zijn. schoften
Ze blijven mailen en om betaling vragen
Ik had 1 keer betaald, om van dat gestald af te zijn, maar ze gaan gewoon door
De mails gaan linea recta de prullenmand in
Doen. Maar niet hier komen klagen als er brieven komen van incassobureaus.

Plaats reactie