LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Spam

Ongelezen bericht door nevermind »

Heb ook al meerdere keren openbaar op internet (o.a. via klacht.nl en via zijn facebook account) verzocht te stoppen met spammen, maar daarop wordt je (en mijn kinderen van 2 en 7 jaar oud dus ook) dus enkel maar met fysiek geweld bedreigd.
Dan is het een gevalletje voor de Politie, als je bedreig wordt.
Trouwens als de spammer jouw familie kent, denk ik in de richting van kennissen of oude bekenden?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

JordyNijenhuis schreef: Je hebt je immers zelf op een website aangemeld waar van je van de site naam al kan weten dat het toch troep is,.
oh ja?
Kan je dat aantonen dan?
Of ben jij degene die mensen zomaar op sites aanmeld?

Deze opmerking is lichtelijk overdreven - zeker als je je een beetje verdiept in het fenomeen "spam".
Zomaar stellen dat iemand zich dan maar aangemeld heeft is onzin - randomizers, chain-mails en hacking/phishing zijn net zo goed oorzaken van het ontvangen van spam.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Spam

Ongelezen bericht door sjohie »

Guardian72 schreef:
JordyNijenhuis schreef: Je hebt je immers zelf op een website aangemeld waar van je van de site naam al kan weten dat het toch troep is,.
oh ja?
Kan je dat aantonen dan?
Of ben jij degene die mensen zomaar op sites aanmeld?

Deze opmerking is lichtelijk overdreven - zeker als je je een beetje verdiept in het fenomeen "spam".
Zomaar stellen dat iemand zich dan maar aangemeld heeft is onzin - randomizers, chain-mails en hacking/phishing zijn net zo goed oorzaken van het ontvangen van spam.
Net als de blinde hebzucht waardoor mensen al hun NAW gegevens op een site neerplempen om enkel mee te mogen doen om kans te maken op een iPad of iPhone. :wink:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sjohie schreef: Net als de blinde hebzucht waardoor mensen al hun NAW gegevens op een site neerplempen om enkel mee te mogen doen om kans te maken op een iPad of iPhone. :wink:
Yep - die ook.
Maar die sites verkopen gelijk ook al jouw gegevens aan iedereen die ervoor betaald - zonder dat ze verder kijken wie het is...

En als je gegevens eenmaal 'in het wild' zijn - kom je nooit meer van de spamlijsten af...

Soms stopt het, of word het minder - maar de enige oplossing om nooit spam te krijgen - is geen email (meer) te gebruiken.
Helaas vinden diverse authoriteiten spam geen probleem - en laten ze alles maar toe. (Zuid Amerika, Azie, Oostblok - daar kan bijna alles nog)

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Spam

Ongelezen bericht door alfatrion »

De onderstaande spamfilter is erg goed. Mijn provider gebruikt deze en ik heb hem zelf ook gedraaid.
http://spamassassin.apache.org/

nokipoki
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2013 10:57

Re: Spam

Ongelezen bericht door nokipoki »

Wellicht een late reaktie, gezien het feit dat alle reakties hier zo'n beetje een jaar oud zijn. Triest te constateren dat deze crimineel blijkbaar nog steeds zijn gang kan gaan, want tot op de dag van vandaag wordt zijn spam nog altijd verstuurd ! Ik zei het gisteren nog n.a.v. dit berichtje: http://biflatie.nl/artikelen/maatschapp ... ole-staat/ De brave burger wordt hard aangpakt, maar de echte criminelen kunnen vrolijk hun gang gaan! Misschien beetje off-topic, maar ik kan mij vreselijk kwaad maken om figuren zoals de crimineel van ontvanghetgratis.nl die maar blijft spammen ondanks vele verzoeken mijn adres uit het bestand te halen.
Ik heb inmiddels wel een email verstuurd naar de hostende partij van ontvanghetgratis.nl om de "klant" aan te pakken, omdat ze anders meewerken aan strafbare feiten (spammen is strafbaar!).
De host is "InterRacks C.V." te Enschede. Dit is makkelijk te traceren via "WHOIS" ( http://goo.gl/2x2h) . Heb hier nog geen reaktie op gehad, maar wellicht wanneer meerdere verzoeken worden gestuurd deze host wellicht iets sneller in actie komt?

Ik hoop dat dit digitale onkruid snel gewied kan worden!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

nokipoki schreef: Ik hoop dat dit digitale onkruid snel gewied kan worden!!
Maar voor elk stuk onkruid dat gewied word - komen er minstens 2 terug.
Omdat er nauwelijk oog is voor gevolgen van spam - en diverse overheden er niets aan doen.
En dat terwijl via een pluk-ze wetgeving het aanpakken van spam nog best lucratief kan zijn :)

nokipoki
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2013 10:57

Re: Spam

Ongelezen bericht door nokipoki »

Ik heb trouwens na een melding op http://www.spamcop.net/ , wel heel snel een reaktie gekregen van het onkruid dat ik ben afgemeld:

Naar aanleiding van uw melding bij SPAMCOP heb ik u per direct afgemeld.
Dank voor uw melding.

Namens het team van OntvangHetGratis.nl
& Win50euro.nl
& Wineenspel.nl
& Wineenbluray.nl
& GratisIpad3.nl
& GratisIpad3.de
& GratisFurDich.de
& OntvangZonnebrand.nl

En nu maar hopen dat het ook echt zo is!
En @Guardian72, je hebt gelijk want je ziet hierboven hoeveel van die giftige paddenstoelen er uit de grond zijn gerezen!

Gesloten