LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spam toename

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Blocksender.io kun je proberen. Het heeft mij geholpen om agressieve Nederlandstalige spam in Gmail afkomstig van emailadressen eindigend op ".co", ".biz" en ".xyz" te blokkeren. Een paar (stuk of 5) van deze blokkades doen ze gratis. Voor meer moet je betalen, bijvoorbeeld een blokkade op IP-numner van de spammer.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Revoked schreef:
13 feb 2021 22:54
Petra1987 schreef:
13 feb 2021 19:04
BL2, veel email adressen worden buitgemaakt in een hack. Kijk maar naar de hack van Blokker en de GDD onlangs.
Petra, met je HBO in een marketing bedrijf dat de marketing uitbesteedt en dat alles zonder spellingscontrole.
Wat hebben ze buitgemaakt bij de "hack van de Blokker"? De lekken bij de GGD waren niet te wijten aan een hack. Maar dat weet jij natuurlijk beter, want je hebt HBO marketing, en werkt bij een marketing bedrijf dat de marketing uitbesteedt. Jij weet het zo goed, dat je niet eens weet waar je je vragen wèl beantwoord kunt krijgen. Niet op een consumentenforum. Misschien is er wel een HBO/marketing/uitbesteden/FAQ/RTFM forum ergens. Vast wel. Ga ik weer terug naar mijn jongens; ze zijn grids aan het opzetten.
Wanneer je het met iemand oneens lijkt mij discussieren het juiste gereedschap en niet het op een nare manier op de man/vrouw spelen. En met flauw miere**euken ( GGD was inderdaad fraude van binnen en geen hack tjonge jonge) zet je alleen jezelf te kijk.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Revoked »

Welnee. Mevrouw heeft het gelijk, en ieder die haar tegenspreekt mòet met bewijzen komen.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door BL2 »

Petra1987 schreef:
13 feb 2021 19:04
BL2, veel email adressen worden buitgemaakt in een hack. Kijk maar naar de hack van Blokker en de GDD onlangs.
Gelukkig voor mij zijn het altijd de mailadressen van anderen en nooit die van mij......
En verders, elk bedrijf dat mij ongevraagde mails toe zou zenden gaat op de zwarte lijst en kopen we nooit wat bij !
Maar nogmaals, wij ontvangen nooit reclame mails, maar dat geloofd Petra helaas niet.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Ik geloof je wel, dat je nooit reclame ontvangt.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
13 feb 2021 10:09
Jablan schreef:
13 feb 2021 08:12
In de mail helemaal naar onderen gaan en daar de link voor afmelden gebruiken.
Slecht advies. Dan weet de verzender dat jouw emailadres werkt en actief is.
Klopt
Maar er zijn meer manieren voor de verzender, om daar achter te komen.
In de spam email kan een gepersonaliseerd uniek handtekeningplaatje zitten.
Wat outlook al laat zien, en dus ophaalt, voordat je op verzenden klikt. En uit logging op de webserver, die de unieke plaatjes host, kan dan worden gezien dat je de mail hebt gezien.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
14 feb 2021 00:25
Maar nogmaals, wij ontvangen nooit reclame mails, maar dat geloofd Petra helaas niet.
De hoeveelheid spam die men binnenkrijgt is evenredig aan de populariteit van de persoon.
Hoe groter je vriendenkring, des te groter de kans dat malware het de lijst met contacts op een computer/tablet/mobiel van een kennis kaapt.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door BL2 »

Daar zou de kern wel eens kunnen liggen, ik beschouw email als een wat sterk verouderde vorm van communicatie met familie en kennissen, daarvoor heb je heel andere simpele en snellere technieken.
Vele weten dan ook niet onze mailadressen.
Al hoewel mijn zakelijke mailadres toch bij duizenden in hun mobiel/tablet/PC zou moeten staan.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Petra1987 »

16again schreef:
14 feb 2021 09:15
Maar er zijn meer manieren voor de verzender, om daar achter te komen.
In de spam email kan een gepersonaliseerd uniek handtekeningplaatje zitten.
Wat outlook al laat zien, en dus ophaalt, voordat je op verzenden klikt. En uit logging op de webserver, die de unieke plaatjes host, kan dan worden gezien dat je de mail hebt gezien.
Klopt, de zgn Pixel. Deze wordt pixel wordt vaak meegezonden in een nieuwsbrief en in SPAM mail. Dit kan je voorkomen door in je mailprogramma in te stellen, dat je geen afbeeldingen wilt weergeven.

Joost-B
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2021 07:22

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Joost-B »

Ik heb Gmail, want die houd juist heel veel spam tegen, zo krijg ik misschien per jaar maar 3 spam mails.
En mocht er toch spam komen dan klikken dat die mail ongewenst is, dan heb je er ook nooit meer last van.

Gesloten