LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spam toename

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
BL2
Berichten: 4790
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door BL2 »

Petra1987 schreef:
13 feb 2021 11:21
Iedereen heeft tegenwoordig last van SPAM.
Je schrijft vraag wat je zelf gelooft. Dat jij veel Spam krijgt houd niet automatisch in dat anderen daar ook maar enige last van hebben.
Zie mijn eerdere bericht.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Spacestar »

Er is maar één echt werkende en simpele oplossing:
Download "Mailwasher" en betaal hier een klein bedrag voor, en je bent voor altijd verlost van vreemde mails.
Je kunt dan dit soort spam-mails laten 'bouncen' als zijnde een mailadres dat niet bestaat.
https://www.firetrust.com/products/mailwasher-pro
Laatst gewijzigd door Spacestar op 13 feb 2021 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Petra1987 »

BL2 schreef:
13 feb 2021 12:50
Petra1987 schreef:
13 feb 2021 11:21
Iedereen heeft tegenwoordig last van SPAM.
Je schrijft vraag wat je zelf gelooft. Dat jij veel Spam krijgt houd niet automatisch in dat anderen daar ook maar enige last van hebben.
Zie mijn eerdere bericht.
Ben jij bekend met de term emailmarketing? Dit is een manier om producten te verkopen via email. Bedrijven in Nederland schakelen bedrijven in India of China in, om email te verspreiden. Ze leveren zelf geen emaillijsten aan, maar deze mailverspreiders kopen emaillijsten. Er zijn lijsten in omloop met een paar miljoen emailadressen. Deze lijsten zijn Big Business. Je hoeft je naam niet te hebben achter gelaten, via hacks worden deze emailsadressen verkregen.

Volgens mij snap je het niet helemaal, maar ik wil het je best uitleggen.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door de auditu »

Jablan schreef:
13 feb 2021 08:43
Dat moet je in dit geval wel doen om er vanaf te komen. Niks slecht advies, dit hebben we vorig jaar bij de hand gehad. Ervaringsfeitje. ;)
Op welke planeet woonde u toen?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Revoked »

Petra1987 schreef:
Volgens mij snap je het niet helemaal, maar ik wil het je best uitleggen.
Nou, zal ik het je even uitleggen dan? Want zelf begrijp je totaal niet hoe het tegenwoordig werkt. Mailadressen kopen is erg 1998. Toen had je nog bots op het undernet. Tegenwoordig heb je generators. Maken geheel willekeurige mailprefixes aan. Domeintje ingeven en klaar. Of er worden headers gelezen op een server. Rest gaat eigenlijk vanzelf. Bij respons wordt het mailadres opgeslagen als zijnde actief. En ja, daar loopt een AI op. Vandaar dat de nieuwe soort spam wèl je inbox weet te bereiken. Zelf aanmerken als Spam, komt het vanzelf goed.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Revoked schreef:
13 feb 2021 13:33
Petra1987 schreef:
Volgens mij snap je het niet helemaal, maar ik wil het je best uitleggen.
Nou, zal ik het je even uitleggen dan? Want zelf begrijp je totaal niet hoe het tegenwoordig werkt. Mailadressen kopen is erg 1998. Toen had je nog bots op het undernet. Tegenwoordig heb je generators. Maken geheel willekeurige mailprefixes aan. Domeintje ingeven en klaar. Of er worden headers gelezen op een server. Rest gaat eigenlijk vanzelf. Bij respons wordt het mailadres opgeslagen als zijnde actief. En ja, daar loopt een AI op. Vandaar dat de nieuwe soort spam wèl je inbox weet te bereiken. Zelf aanmerken als Spam, komt het vanzelf goed.
Nogmaals SPAM verzenden wordt uitbesteed aan landen zoals India. Het e.a. heeft ook te maken met wetgeving. Email generators kunnen veel adressen genereren, maar minder dan 0,1 % werkt. Als een mailserver merkt dat er veel foute mails worden aangeboden, dan wordt de aanbieder geblokkeerd. Dit gaat heel snel. Dus men maakt nog steeds gebruik van emallijsten. Deze worden verhandeld op internet.

Ik ben best wel benieuwd waar jij jou bericht op basseert.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door kuklos »

Petra1987 schreef:
13 feb 2021 14:00
Ik ben best wel benieuwd waar jij jou bericht op basseert.
Die vraag kan ook aan jou gesteld worden. Jij doet net zo hard claims die je niet onderbouwt.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Petra1987 »

kuklos schreef:
13 feb 2021 14:16
Petra1987 schreef:
13 feb 2021 14:00
Ik ben best wel benieuwd waar jij jou bericht op basseert.
Die vraag kan ook aan jou gesteld worden. Jij doet net zo hard claims die je niet onderbouwt.
Dan moet je vragen om verduidelijking, zoals ik nu doe.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door kuklos »

Petra1987 schreef:
13 feb 2021 14:20
kuklos schreef:
13 feb 2021 14:16
Petra1987 schreef:
13 feb 2021 14:00
Ik ben best wel benieuwd waar jij jou bericht op basseert.
Die vraag kan ook aan jou gesteld worden. Jij doet net zo hard claims die je niet onderbouwt.
Dan moet je vragen om verduidelijking, zoals ik nu doe.
In plaats van een ander te vragen om bronvermelding, lever deze eerst zelf aan. Dan sta je al een stuk sterker. Nu is het "jij hebt ongelijk, dus ga maar bewijzen dat gelijk hebt terwijl ik dat zelf niet hoef te doen".

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Ik geef altijd bron vermelding indien noodzakelijk. Soms reageer vanuit je ervaring en opleiding die je hebt. Ik heb een HBO marketing opleiding en ik werk bij marketing afdeling van een groot bedrijf in de financiële sector.

Ik weet uit ervaring hoe het zit met emailmarketing. Wij krijgen regelmatig het aanbod van dit soort bedrijven om promotie voor ons te doen. Wij gaan niet met dit soort bedrijven in zee, omdat wij ons houden aan de Nederlandse wetgeving en niet van ongevraagde email houden. Wij besteden emailmarketing wel uit via bedrijven zoals Daisycon. De bedrijven die voor ons dit soort promoties doen, moeten zich houden aan de Nederlandse wetgeving. Dit betekend dat mensen zich vrijwillig hebben ingeschreven op een emaillijst en zij zich ook kunnen uitschrijven van zijn lijst. En de inhoud van hun email promotie moet niet in strijd zijn met de wet.

Per succesvolle verkoop via een emailpromotie kunnen bedragen worden verdiend tussen de 15 en 100 euro per product. Dus dit is zeer lucratief.

Dus als iemand roept dat ze email generatoren gebruiken en emaillijsten niet bestaan, weet ik uit ervaring dat dit niet waar is. Het klinkt wel plausibel, maar dat is het niet.

Beroepsmatig ben ik erg geïnteresseerd naar het verhaal van de generatoren, echter dit heb ik nergens kunnen vinden.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Revoked »

Beroepsmatig heb ik een IT- bedrijf. Geen idee waar ik over praat, dus. Dat het oude maillijsten verhaaltje nog rondwaard baart mij een beetje zorgen.
Verder zoek je het maar uit. Anno 2021 draaien complete serverparken op AI en er is geen haan die er naar kraait.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Revoked schreef:
13 feb 2021 15:38
Beroepsmatig heb ik een IT- bedrijf. Geen idee waar ik over praat, dus. Dat het oude maillijsten verhaaltje nog rondwaard baart mij een beetje zorgen.
Verder zoek je het maar uit. Anno 2021 draaien complete serverparken op AI en er is geen haan die er naar kraait.
Je kan jou verhaal van generatoren niet onderbouwen, laat staan bewijzen. Natuurlijk draaien er complete serverparken op AI, zoals Google e.d. Maar er zijn geen serverparken met AI voor het generen van emailadressen e.d. waarmee gespamd gaat worden.

Het baart mij zorgen, dat je niets kan bewijzen!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door reggie2 »

Petra1987 schreef:
13 feb 2021 16:03


Het baart mij zorgen, dat je niets kan bewijzen!
Het baart mij altijd zorgen dat iemand gelijk moet hebben. :lol:

Man, man wat een gedoe.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Kerel, dit is een forum, hier moet je discussiëren om de onderste steen boven te halen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Jablan »

Het verhaal van Petra1987 over het gebruik van mailinglijsten bevestig ik volledig. Wij krijgen ook dit soort aanbiedingen binnen.
BL2 schreef:
13 feb 2021 11:19
Wij ontvangen soms maanden geen reclame, gewoon omdat wij onze mailadressen niet te grabbel gooien en vooral niet op links klikken. Ook nu geen reclame aanwezig.
In jouw plaats zou ik vaker vragen stellen en minder vaak oordelen.

Wij hebben een aantal mailadressen online staan, zodat potentiële klanten contact kunnen opnemen. Dat levert ook reclame op, soms in het goede segment, soms er compleet naast. Boven alles leveren deze mailadressen omzet op.
juliomariner schreef:
13 feb 2021 11:16
Dat klopt maar dit bedrijf uit Hoofddorp gebruikt verschillende afzendadressen. Dat lijkt me dus niet een bepaald betrouwbare organisatie.
Daarom moet je je vaker afmelden, in mijn herinnering werkte dit per productgroep.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door juliomariner »

Geef je ongelijk toch gewoon toe. O nee Jablan geeft nooit zijn ongelijk toe. Prima, maakt mij niet uit. Prettige avond.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door de auditu »

Het lijkt op omgekeerd complotdenken.

BL2
Berichten: 4790
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door BL2 »

Petra1987 schreef:
13 feb 2021 13:04
Ben jij bekend met de term emailmarketing?
Volgens mij snap je het niet helemaal, maar ik wil het je best uitleggen.
Nee, niet echt bekend met emailmarketing, dus dat hoef je verder ook niet uit te leggen. Heb zeker 5 actieve mailadressen, zowel beroepsmatig als privé, komt nooit enige marketing op binnen.
Dus blijf van mening dat door slordig gedrag van de eigenaar veel mailadressen in het verkeerde circuit terecht komen.

AlbertScheenloop
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 feb 2021 22:40

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door AlbertScheenloop »

En soms, heel soms, werken spamfilters heel erg goed! Misschien wel TE goed!
Zo is mijn huidige provider Delta en was dat voorheen Caiway. (Zelfde moeder)

Ik dacht dus netjes mijn email adres in mijn profiel aan te passen van @caiway.nl in @ delta.nl.
Vervolgens account inactief. Geen (her) activatie link. Wat ik ook probeerde. Contact met forumbeheer.
Account verwijderen en opnieuw registreren was de oplossing. Niet dus. Account dat 12 jaar actief was
(redhead55 sinds 2008) weg!
Na een week opnieuw registreren met zelfde gebruikersnaam. GEEN link om te activeren.
Vervolgens via Google account aangemeld en binnen 20 seconden activatielink!
Dus daar waar de een een toename constateert van spam worden anderen geconfronteerd met zulke
sterke afstellingen dat je zelfs hier je account kunt verliezen!

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Spam toename

Ongelezen bericht door Petra1987 »

BL2, veel email adressen worden buitgemaakt in een hack. Kijk maar naar de hack van Blokker en de GDD onlangs.

Gesloten