Steeds meer neppe vacatures op facebook

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Sadhanadt
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2023 00:06

Steeds meer neppe vacatures op facebook

Ongelezen bericht door Sadhanadt »

Sinds de Corona en Energie crisis merk ik dat oplichters actiever worden op social media!
Dagelijks zie ik neppe vacatures voorbij komen. Aantrekkelijke, flexible, freelance jobs die je in eigen tijd kan uitvoeren en minimaal 200-300€ per dag erbij kan verdienen. Ik vraag me af hoeveel mensen dagelijks slachtoffer van worden en niet durven te vertellen wat hen is overkomen?

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Steeds meer neppe vacatures op facebook

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sadhanadt schreef:
26 mar 2023 00:30
Ik vraag me af hoeveel mensen dagelijks slachtoffer van worden en niet durven te vertellen wat hen is overkomen?
Als mensen er niet over durven vertellen, kom je daar dus niet achter :wink:

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Steeds meer neppe vacatures op facebook

Ongelezen bericht door kuklos »

Sadhanadt schreef:
26 mar 2023 00:30
Aantrekkelijke, flexible, freelance jobs die je in eigen tijd kan uitvoeren en minimaal 200-300€ per dag erbij kan verdienen.
Je kan mensen niet tegen alles beschermen. Dit is toch direct duidelijk dat het nep is?

En helaas is Facebook ook niet de beste in iets doen tegen malafide posts.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Steeds meer neppe vacatures op facebook

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Sadhanadt schreef:
26 mar 2023 00:30
Sinds de Corona en Energie crisis merk ik dat oplichters actiever worden op social media!
Dagelijks zie ik neppe vacatures voorbij komen. Aantrekkelijke, flexible, freelance jobs die je in eigen tijd kan uitvoeren en minimaal 200-300€ per dag erbij kan verdienen. Ik vraag me af hoeveel mensen dagelijks slachtoffer van worden en niet durven te vertellen wat hen is overkomen?
Gezien de bijna dagelijke topics die hier voorbij komen met "Pas op website *** is dropshipper" krijg ik het gevoel dat genoeg mensen er over vertellen. Enige nadeel is dat mensen niet eerst lezen voordat ze zomaar blind iets bestellen op internet. De baantjes met geweldig inkomen, tja zelfde verhaal. Het is heel erg simpel als iets echt zo makkelijk is om geld te verdienen dan delen mensen dat niet en deden ze dat zelf.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Steeds meer neppe vacatures op facebook

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Er was lang geleden een voorlichtingscampange van de overheid: 'Drank maakt meer kapot dan je lief is.'
Die is ook van toepassing op de 'sociale' media.

Denk daarbij ook aan de beschadigde ogen van de kinderen die de hele dag naar een schermpje van een paar vierkante centimeter zitten te turen, en nooit in de verte kijken.
Die ogen passen zich tijdens de groei dan aan, aan het zien op zeer korte afstand, want dat is blijkbaar belangrijk, denkt de natuur, en die kinderen kunnen later in de verte alleen nog maar wazig zien.
Op zich een goed systeem van de natuur om je lichaam aan te passen aan iets dat je vaak doet.
Maar de evolutie heeft geen rekening met smartphones gehouden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Steeds meer neppe vacatures op facebook

Ongelezen bericht door scontra »

Ruud.A schreef:
27 mar 2023 11:05
Er was lang geleden een voorlichtingscampange van de overheid: 'Drank maakt meer kapot dan je lief is.'
Die is ook van toepassing op de 'sociale' media.
De campagne om te waarschuwen tegen overmatig alcoholgebruik heeft in iedergeval niets geholpen.
Slijters vieren hoogtij en het aantal drankrijders neemt nog steeds schrikbarend toe.
Zal een soortgelijke campagne voor/over de 'sociale' (weet trouwens niet wat er sociaal aan is) media dan wel enige invloed kunnen hebben ?

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Steeds meer neppe vacatures op facebook

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar zodra je geld moet gaan inleggen, dan moet je toch even aan het bolletje krabben.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Steeds meer neppe vacatures op facebook

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niets nieuws onder de zon. Vroeger stonden er bij de ribrieksadvertenties in de krant altijd oproepen om je tegen een kleine betaling in te schrijven voor "aantrekkelijk thuiswerk". Na betaling van de inschrijvingskosten hoorde je dan niets meer.

Morgan le Fay
Berichten: 511
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Steeds meer neppe vacatures op facebook

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Wat ik zo frappant vind is dat als er iets mis is gegaan men sites als TrosRadar/VARA/kassa wel weten te vinden.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Steeds meer neppe vacatures op facebook

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vorige week kreeg ik nog een mooie aanbieding. Een uurloon van 100 tot 300 gulden per uur.
Ik blijf er bij, mensen moeten leren nadenken.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Steeds meer neppe vacatures op facebook

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is toch niet teveel betaald? 😁

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Steeds meer neppe vacatures op facebook

Ongelezen bericht door Ruud.A »

scontra schreef:
27 mar 2023 11:48
Ruud.A schreef:
27 mar 2023 11:05
Er was lang geleden een voorlichtingscampange van de overheid: 'Drank maakt meer kapot dan je lief is.'
Die is ook van toepassing op de 'sociale' media.
De campagne om te waarschuwen tegen overmatig alcoholgebruik heeft in iedergeval niets geholpen.
Slijters vieren hoogtij en het aantal drankrijders neemt nog steeds schrikbarend toe.
Zal een soortgelijke campagne voor/over de 'sociale' (weet trouwens niet wat er sociaal aan is) media dan wel enige invloed kunnen hebben ?
Nee, dat zal niets helpen, want de 'sociale' media zijn nog veel verslavender dan drank, en je mag er veel jonger mee beginnen.
Het was alleen maar bedoeld als een waarschuwing, zeker voor de ogen van die kleine kinderen.
Want die moeten hun hele leven verder met die beschadigde ogen.

Plaats reactie