LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Storing Telfort geen internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dave.bruin
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2016 20:30
Contacteer:

Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door dave.bruin »

Beste lezers,

Ik heb 6 weken geen internet / tv kunnen kijken vanwege een storing. Telfort kreeg het probleem niet opgelost. Ik heb drie kinderen en die moest ik maar met mijn eigen mb,s vermaken via hotspot. Telfort wil mij tegemoet komen met €125,- echter ben ik het hier niet mee eens eigenlijk komt het op neer op 1 maand gratis internet aangezien ik 6 weken geen gebruik kon maken van het product dat ik wel heb betaald, daarnaast heb ik €15 aan extra mb bijgekocht. Ik heb ze verteld dat ik het er niet mee eens ben en dat ik per direct wil stoppen met mijn abbonoment en ook met mijn mobiele abbonomenten aangezien ze mij in de steek hebben gelaten. Wat zijn mijn rechten ? Heeft iemand hier ervaring mee , of tips alvast bedankt

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door berndv »

dave.bruin schreef:Ik heb 6 weken geen internet / tv kunnen kijken vanwege een storing. Telfort kreeg het probleem niet opgelost.
dat is natuurlijk vervelend, ook eigenlijk niet meer van deze tijd.
dave.bruin schreef:Telfort wil mij tegemoet komen met €125,- echter ben ik het hier niet mee eens eigenlijk komt het op neer op 1 maand gratis internet aangezien ik 6 weken geen gebruik kon maken van het product dat ik wel heb betaald
125 euro komt overeen met 1 maand internet? Dan heeft u wel een behoorlijk duur abonnement. Maar goed, u heeft in ieder geval recht om na de 1e 24 uur alle abonnementskosten over de periode die de storing duurde naar rato te ontvangen. Had u ook meerdere diensten? En deden die andere diensten het wel?
dave.bruin schreef:Ik heb drie kinderen en die moest ik maar met mijn eigen mb,s vermaken via hotspot.
Moet hier serieus op in worden gegaan? Ik heb 2 kinderen, maar over het algemeen vermaken die zich met speelgoed, die kunnen zich zonder internet eigenlijk ook wel vermaken.
dave.bruin schreef:Ik heb ze verteld dat ik het er niet mee eens ben en dat ik per direct wil stoppen met mijn abbonoment en ook met mijn mobiele abbonomenten aangezien ze mij in de steek hebben gelaten. Wat zijn mijn rechten ?
is de storing opgelost? Dan vrees ik dat u nu weinig meer kunt doen. Dan had u in die periode van 6 weken actie moeten ondernemen in de vorm van het in gebreke stellen en een laatste optie bieden alvorens het contract te ontbinden, maar als de storing is opgelost, valt er behalve het vergoeden van de abonnementskosten weinig meer te regelen vrees ik. Eventueel kunt u het bij de geschillencommissie proberen, maar ik vrees dat wat hun betreft de zaak ook over is.
Laatst gewijzigd door berndv op 16 nov 2016 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door sjohie »

dave.bruin schreef:Beste lezers,

Ik heb 6 weken geen internet / tv kunnen kijken vanwege een storing. Telfort kreeg het probleem niet opgelost. Ik heb drie kinderen en die moest ik maar met mijn eigen mb,s vermaken via hotspot. Telfort wil mij tegemoet komen met €125,- echter ben ik het hier niet mee eens eigenlijk komt het op neer op 1 maand gratis internet aangezien ik 6 weken geen gebruik kon maken van het product dat ik wel heb betaald, daarnaast heb ik €15 aan extra mb bijgekocht. Ik heb ze verteld dat ik het er niet mee eens ben en dat ik per direct wil stoppen met mijn abbonoment en ook met mijn mobiele abbonomenten aangezien ze mij in de steek hebben gelaten. Wat zijn mijn rechten ? Heeft iemand hier ervaring mee , of tips alvast bedankt
Als 1 product het niet doet (vast internet), heb je niet ineens het recht om van alle andere producten ook maar eenzijdig de contracten op te zeggen. Mijn eerste tip is dan ook om dat idee te laten varen.

Wat betreft die 125 euro, als ik kijk op hun site kan ik als consument een alles in een pakket van max 42,50 afsluiten, met wat sneller glasvezelinternet, sex- en kinderzenderpakket, extra decoders en mogelijkheid tot opnemen, kom ik op een maandbedrag van 100 euro. Dan lijkt me die 125 euro een faire vergoeding, en meer dan waarop je op dit moment recht hebt. In 2017 gaat er een nieuwe wet komen wat betreft vergoedingen voor dit soort storingen, nu mogen ze de vorm van een vergoeding zelf bepalen, ze hadden je ook 125 euro tegoed voor videoland of een andere online dienst die ze aanbieden kunnen geven, of voor dat bedrag gratis bellen.

Als het een gewoon een eerlijke storing is, bijvoorbeeld een kabelbreuk buiten in de stoep waar ze niet 123 bij konden, zou ik even een paar keer rustig ademhalen, en gewoon bij ze blijven. Bij elke provider gaat er wel eens iets mis, het gras is lang niet altijd groener enzo...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door berndv »

sjohie schreef:Als het een gewoon een eerlijke storing is, bijvoorbeeld een kabelbreuk buiten in de stoep waar ze niet 123 bij konden, zou ik even een paar keer rustig ademhalen, en gewoon bij ze blijven. Bij elke provider gaat er wel eens iets mis, het gras is lang niet altijd groener enzo...
inderdaad. Geen idee wat de oorzaak kan zijn dat de storing 6 weken heeft moeten duren. Als het daadwerkelijk een kabelbreuk is geweest waren er ook andere diensten die niet werkten, mits afgenomen. Als andere diensten wel werkten vraag ik me af waar de storing zich bevond. Als IPTV en VoIP wel werken, is er wel een werkende dataverbinding aanwezig, wellicht via een ander Vlan, maar verbinding is er.
sjohie schreef:In 2017 gaat er een nieuwe wet komen wat betreft vergoedingen voor dit soort storingen
klopt, die wet komt per 1 juli 2017. De meeste providers werken eigenlijk al wel met een dergelijke vergoeding, maar die wordt ook nog wel eens in natura (producten/tegoeden) gegeven. Een aantal providers houdt al de rekensom aan dat bij een storing 1/30 van het maandbedrag vermenigvuldigd wordt met het aantal dagen dat er storing was, wordt vergoed.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door BL2 »

dave.bruin schreef:.......Ik heb drie kinderen en die moest ik maar met mijn eigen mb,s vermaken via hotspot. Telfort wil mij tegemoet komen met €125,- ...........
Weet niet wat voor abo je hebt, maar voor dit bedrag (125,00) hebben wij 4 maanden internet en TV.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 nov 2016 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdragen verwijderd

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door berndv »

Helaas heeft ts wel meegelezen, maar heeft nog niet de mogelijkheid gezien om te reageren op verdere gestelde vragen

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

dave.bruin schreef:Beste lezers,

Ik heb 6 weken geen internet / tv kunnen kijken vanwege een storing. Telfort kreeg het probleem niet opgelost. Ik heb drie kinderen en die moest ik maar met mijn eigen mb,s vermaken via hotspot. Telfort wil mij tegemoet komen met €125,- echter ben ik het hier niet mee eens eigenlijk komt het op neer op 1 maand gratis internet aangezien ik 6 weken geen gebruik kon maken van het product dat ik wel heb betaald, daarnaast heb ik €15 aan extra mb bijgekocht. Ik heb ze verteld dat ik het er niet mee eens ben en dat ik per direct wil stoppen met mijn abbonoment en ook met mijn mobiele abbonomenten aangezien ze mij in de steek hebben gelaten. Wat zijn mijn rechten ? Heeft iemand hier ervaring mee , of tips alvast bedankt
Beste Dave,

Ik vind het jammer dat je niet akkoord gaat met de aangeboden vergoeding. Deze staat gelijk aan iets meer dan 3 maanden abonnementskosten voor jouw abonnement (internet & Interactieve TV). Bij dezen wil ik je dan vriendelijk verzoeken om alsnog akkoord te gaan met de aangeboden vergoeding.

Met vriendelijke groet,

Stephen Telfort Forum Team
Laatst gewijzigd door Telfort webcare op 16 nov 2016 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door absent »

"bij dezen" en "abbonoment" .... Jemig, mensen. Trekken jullie het topic met opzet in het belachelijke?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door Moneyman »

absent schreef:"bij dezen" en "abbonoment" .... Jemig, mensen. Trekken jullie het topic met opzet in het belachelijke?
Mag een webcareteam geen typefout maken? :roll:

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door absent »

Moneyman schreef:
absent schreef:"bij dezen" en "abbonoment" .... Jemig, mensen. Trekken jullie het topic met opzet in het belachelijke?
Mag een webcareteam geen typefout maken? :roll:
Volgens hun eigen regels mag dat inderdaad niet. In de selectie-procedure worden taaltoetsen gemaakt. Dat is niet voor niets. Of ja, nu blijkt dus van wel.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

absent schreef:"bij dezen" en "abbonoment" .... Jemig, mensen. Trekken jullie het topic met opzet in het belachelijke?
Allereerst bedankt voor het attenderen op de foute spelling. Ik heb het bericht gecorrigeerd. Maar "bij dezen" moet toch wel kunnen? :)

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door absent »

Telfort webcare schreef:
absent schreef:"bij dezen" en "abbonoment" .... Jemig, mensen. Trekken jullie het topic met opzet in het belachelijke?
Allereerst bedankt voor het attenderen op de foute spelling. Ik heb het bericht gecorrigeerd. Maar "bij dezen" moet toch wel kunnen? :)
Je doet me nu erg denken aan niet-opgevoede vandalen die gelijk beginnen te schreeuwen "mag toch?!" als je ze op hun gedrag aanspreekt. Nee, het mag niet en nee, het kan niet. "Deze" is het aanwijzend voornaamwoord. "Dezen" bestaat niet. Laat het maar even aan je teamleider lezen en haal de kpi-kaart er maar bij....

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door Moneyman »

absent schreef:
Telfort webcare schreef:
absent schreef:"bij dezen" en "abbonoment" .... Jemig, mensen. Trekken jullie het topic met opzet in het belachelijke?
Allereerst bedankt voor het attenderen op de foute spelling. Ik heb het bericht gecorrigeerd. Maar "bij dezen" moet toch wel kunnen? :)
Je doet me nu erg denken aan niet-opgevoede vandalen die gelijk beginnen te schreeuwen "mag toch?!" als je ze op hun gedrag aanspreekt. Nee, het mag niet en nee, het kan niet. "Deze" is het aanwijzend voornaamwoord. "Dezen" bestaat niet. Laat het maar even aan je teamleider lezen en haal de kpi-kaart er maar bij....
Ongelooflijk hoe je iemand aanvalt, terwijl je er faliekant naast zit. Want het ontgaat je blijkbaar dat "bij dezen" gewoon correcte spelling is. Zie oa http://taaladvies.net/taal/advies/vraag ... bij_dezen/

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

absent schreef: Je doet me nu erg denken aan niet-opgevoede vandalen die gelijk beginnen te schreeuwen "mag toch?!" als je ze op hun gedrag aanspreekt. Nee, het mag niet en nee, het kan niet. "Deze" is het aanwijzend voornaamwoord. "Dezen" bestaat niet. Laat het maar even aan je teamleider lezen en haal de kpi-kaart er maar bij....
Wat vreemd dat ik je daaraan doe denken. Ik heb je toch bedankt voor het attenderen en de fout gecorrigeerd? Bij dezen bestaat wel en kan gewoon gebruikt worden. Zie onderstaande linkjes.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag ... bij_dezen/
http://www.startpagina.nl/v/wetenschap/ ... 4499/dezen
https://apps.nrc.nl/stijlboek/bij-dezen-bij-deze
http://nltaal.blog.nl/taalvraag/2006/10/23/bij_dezen

Bij dezen laat ik deze discussie voor wat het is zodat de TS alle ruimte krijgt om te reageren. :wink:

Met vriendelijke groet,

Stephen Telfort Forum Team

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door absent »

Tja, ik wil best excuses maken hoor.
Komt-ie

Sorry. Hierbij bied ik mijn excuses aan.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Storing Telfort geen internet

Ongelezen bericht door alfatrion »

absent schreef:Je doet me nu erg denken aan niet-opgevoede vandalen die gelijk beginnen te schreeuwen "mag toch?!" als je ze op hun gedrag aanspreekt. Nee, het mag niet en nee, het kan niet. "Deze" is het aanwijzend voornaamwoord. "Dezen" bestaat niet. Laat het maar even aan je teamleider lezen en haal de kpi-kaart er maar bij....
Dat ene kleine spelfoutje verbleekt bij deze reactie.

Gesloten