T-mobile geen glasvezel en televisie

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
samonte
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2008 10:06

T-mobile geen glasvezel en televisie

Ongelezen bericht door samonte »

Na ongeveer een jaar folders, mails en weet ik het wat vol verwachting van het glasvezel dat er beschikbaar zou komen bij mij in de wijk.
Ben al jaren trouwe (en tevreden) klant van T-mobile mobiele telefonie, dus het was een logische stap om ook voor tv en internet over te stappen naar T-mobile. Helaas blijkt de praktijk toch anders...
Eindelijk na meerdere bezoeken van Guidion monteurs (communicatie van T-mobile naar Guidion over dat ik geen kruipruimte heb, en dat er door de muur geboord moet worden lijkt heel moeilijk...) Had ik de glasvezel kabel in huis...
Vervolgens zou dan de monteur moeten komen om de boel binnen te installeren. Helaas kon dit niet helemaal gebeuren, want ook de communicatie van T-mobile richting het netwerkbeheer, dat het signaal aangezet kan worden op mijn adres lijkt té moeilijk voor T-mobile.
De man heeft alles zo goed mogelijk gedaan, en er even achteraan gebeld voor mij naar T-mobile dat de netwerkbeheerder het signaal aan zou moeten zetten. Dit zou een paar werkdagen duren, waardoor we direct een afspraak konden maken met de Guidion monteur om de week erna weer terug te komen om installatie af te maken.
Helaas bleek de week erna er nog steeds geen signaal in huis te zijn. Ondertussen dus VIER monteurs (à twee uur tijd vrij plannen per monteurbezoek) verder.
Toen eindelijk enige dagen later wel signaal, waarop ik de modem en tv kastje volgens instructie van de laatste monteur zelf verder gedaan heb.
Een week of twee heerlijk snel glasvezel en internet gehad, tot -poef!- het signaal ineens weg was. Geen Internet, geen televisie. En dat met een partner die nog steeds veel thuis moet werken, en twee opgroeiende kinderen.
We zijn ondertussen vijf weken verder: twee keer per week telefoontje naar T-mobile, nu ongeveer in totaal zes uur aan de telefoon mn tijd verspild, want er is nog steeds niks opgelost. VIJF WEKEN geen internet en televisie. Al weken lang mijn favoriete programma's niet kunnen zien (of het moet op het kleine schermpje op mijn telefoon zijn (geen optie), vijf weken lang niet gezellig met het gezin tv kunnen kijken, niet online kunnen gamen, en nu dus ook geen WK voetbal voor mij, want die bal zie ik niet eens op mijn telefoonschermpje.
Ik blijf trouw elke week twee keer bellen (één keer voor vouchers voor onbeperkt internet voor beide telefoons van mijn kinderen, die maar een klein abonnementje bij T-mobile hebben, en dus zo door hun bundel zijn, en één keer om te vragen naar de voortgang). Tot nu toe dus nog geen enkele voortgang.
Ik heb aangegeven dat ik als compensatie voor geen diensten, én mijn besteedde tijd, per week geen internet, een maand lang geen abonnementskosten hoef te betalen. Dat houdt me op dit moment nog bij T-mobile, anders zou ik alles inclusief mobiele abonnementen al lang overgezet hebben naar een andere aanbieder. Ik stuur elke week een mail naar T-mobile met een overzicht van wat ik van hen verwacht: zo snel mogelijk internet en televisie, en dat ik op ondertussen vijf maanden geen abonnementskosten zit ter compensatie. Ook geef ik aan dat ik graag een reactie op mijn schrijven wil. Tot nu toe drie keer gemaild, maar geen reactie gehad.
Afgelopen week de abonnementskosten laten storneren (ik weiger te betalen voor een product dat ik niet geleverd krijg). De dag erna had ik al een email in mn mailbox dat de betaling niet gelukt was. Dan kunnen ze wel reageren. Daarop de afdeling facturering gebeld en uitgelegd dat de betaling prima gelukt was, maar dat ik het terug heb laten storten omdat ik niet betaal voor iets dat ik niet krijg al een volle maand. Medewerkster begreep me, en zei dat ze erachter aan zou gaan en me terug zou bellen. Ik zit ondertussen al weer bijna een week op dat telefoontje te wachten...
Zojuist weer gebeld met de klantenservice: weer hetzelfde verhaal, overleg met backoffice, het is ingewikkeld. Maar de medewerker heeft beloofd me vanmiddag terug te bellen. Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren...
Veel mensen die vergelijkbare problemen met T-mobile hebben??

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: T-mobile geen glasvezel en televisie

Ongelezen bericht door BreejKC »

Tja, dat de grote Telecom-aanbieders niet weten wat correct communiceren is mag als bekend worden verondersteld. Inmiddels is in uw kwestie wel duidelijk dat T-Mobile en/of de netbeheerder een wanprestatie hebben geleverd. Nog één keer zou ik naar hen corresponderen dat uw probleem binnen een door u gestelde redelijke termijn is opgelost. Is dit niet gebeurd, dat u dan de Geschillencommissie Telecom tegen hen inschakelt. Daarmee laat u zien dat het u nu ernst is, maar dat zal de andere partij dan, hoop ik voor u, ook wel begrijpen. Voldoet men niet aan de door u gestelde redelijke termijn, schakel genoemde Geschillencommissie dan ook daadwerkelijk in.

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: T-mobile geen glasvezel en televisie

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat een chaos daar bij T Mobile. Ik zou bijna zeggen dit bedrijf komt bij mij op de zwarte lijst ware het niet dat ik in mijn vakantiewoning T mobile heb en alles werkt en dat vanaf installatie. Het kan dus wel. Volhouden, en stap gauw over naar een ander als je het echt zat bent. Alhoewel bij een ander via de glasvezel u mogelijk ook problemen zult ervaren. Misschien beste optie toch tv en internet via de kabelboer.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: T-mobile geen glasvezel en televisie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl om te overleggen wat de vervolgstappen zijn. Grote kans dat er een ingebrekestelling brief wordt gemaakt.

Op www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... -televisie staan tips.


Dreigen met of uiteindelijk naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ lijkt mij noodzakelijk kwaad indien het probleem niet opgelost wordt.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: T-mobile geen glasvezel en televisie

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ondanks dat ik het vervelend vind voor je kan je niet zomaar zelf beslissen dat je een maand niet betaalt voor een week geen internet. Het slaat nergens op want het staat niet tot elkaar inverhouding. 1:1 kan begrijpen maar het viervoudige is onzin.

En soms zijn technische issues gewoon ingewikkeld en is er niet altijd een makkelijke oplossing.

En ze 'reageren' helemaal niet op je stornering. Dat is gewoon een automatisch systeembericht waar geen mens bij aan te pas komt. Ik haat dit soort opmerkingen want het toont duidelijk een gebrek aan van besef van hoe dingen werken. Het is een valse verongelijktheid.

En ik geloof het eigenlijk niet ze helemaal niets hebben gezegd over de reden waarom het zo lang duurt. Volgens mij laat je nog wat informatie achterwege. Kan dat kloppen?

samonte
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2008 10:06

Re: T-mobile geen glasvezel en televisie

Ongelezen bericht door samonte »

Methusalah schreef:
28 nov 2022 16:03
Ondanks dat ik het vervelend vind voor je kan je niet zomaar zelf beslissen dat je een maand niet betaalt voor een week geen internet. Het slaat nergens op want het staat niet tot elkaar inverhouding. 1:1 kan begrijpen maar het viervoudige is onzin.

En soms zijn technische issues gewoon ingewikkeld en is er niet altijd een makkelijke oplossing.

En ze 'reageren' helemaal niet op je stornering. Dat is gewoon een automatisch systeembericht waar geen mens bij aan te pas komt. Ik haat dit soort opmerkingen want het toont duidelijk een gebrek aan van besef van hoe dingen werken. Het is een valse verongelijktheid.

En ik geloof het eigenlijk niet ze helemaal niets hebben gezegd over de reden waarom het zo lang duurt. Volgens mij laat je nog wat informatie achterwege. Kan dat kloppen?
Hoe weet je dat het niet in verhouding staat? Ik heb vijf monteurs aan de deur gehad, waarvan vier niks voor mij hebben kunnen betekenen door slechte communicatie van T-mobile waardoor voorwerk niet gedaan was. Dat is 4x2 uur vrijgepleite tijd van mij weggegooid. Daarnaast ondertussen bijna zes uur aan de telefoon gezeten, waarvan de helft wachtend. Ik weet niet wat jouw uurloon is, maar ik vind dat ik nog heel schappelijk ben. Verder heb ik een WiFi usb kaartje moeten kopen want anders kan ik met mijn vaste computer geen verbinding maken met de hotspot van mijn telefoon.
Wat ik achter hou? Er is geen zinnige reden waarom het vijf weken tot nu toe moet duren. Ik heb werkend glasvezel gehad, en ineens was het ‘poef’ uit. Het enige wat ik aan verklaring gehoord heb is dat er in een wijkcentrale waarschijnlijk een ‘patch’ door de netwerkbeheerder verkeerd is omgezet (ze leggen de fout dus bij een andere partij). Ze hebben tot nu toe geen enkele reden gegeven waarom het vijf weken moet duren voordat een medewerker van de netwerkbeheerder naar de wijkcentrale gaat om die patch weer goed te zetten. Elke keer alleen maar ‘ik zal een ticket uitzetten naar de netwerkbeheerder’ of ‘ik zal een mail sturen naar de backoffice’. En verder heb ik geen enkele verklaring gekregen. En natuurlijk weet ik wel dat een mail reactie op mijn stornering automatisch is. Het is alleen bizar dat ik in vijf weken tijd al drie keer een mail naar de klantenservice heb gestuurd met dit verhaal, met mijn compensatie voorstel van een maand per week geen internet, én met het nadrukkelijke verzoek om te reageren op mijn e-mail, en dat dat tot nu toe in vijf weken tijd niet gebeurd is. Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik mijn eerste mail zelfs op suggestie van een medewerkster van de klantenservice naar het door hun gegeven email adres gestuurd heb. Wel een bevestiging gekregen ‘we zullen zo spoedig mogelijk reageren’, maar noppes. In vijf weken tijd heeft er niemand gereageerd. Overigens WEL een uur geleden gebeld door T-mobile: door de afdeling facturering, ivm mijn stornering, nog steeds niet over mijn klacht…

rwolters
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: T-mobile geen glasvezel en televisie

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
28 nov 2022 13:34
Wat een chaos daar bij T Mobile. Ik zou bijna zeggen dit bedrijf komt bij mij op de zwarte lijst ware het niet dat ik in mijn vakantiewoning T mobile heb en alles werkt en dat vanaf installatie. Het kan dus wel. Volhouden, en stap gauw over naar een ander als je het echt zat bent. Alhoewel bij een ander via de glasvezel u mogelijk ook problemen zult ervaren. Misschien beste optie toch tv en internet via de kabelboer.
Over Ziggo zien we noooooiiiiittttt klachten..... Als je fora moet geloven zijn alle providers even ***. Verbazingwekkend dat we toch met z'n allen massaal kunnen op internet kunnen klagen dat het allemaal zo waardeloos is.

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: T-mobile geen glasvezel en televisie

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Natuurlijk zijn er ook volop klachten over Ziggo. De reden dat ik over dit alternatief begin is dat het een ander netwerk is. Dus niet de glasvezel bij TS waar blijkbaar een probleem is en het mogelijk niet uitmaakt of je op dat netwerk een andere provider neemt.

ethanmile
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2022 04:09
Contacteer:

Re: T-mobile geen glasvezel en televisie

Ongelezen bericht door ethanmile »

[te groot citaat verwijderd door moderatie]

sorry voor de dubbele post, maar ik weet niet hoe mijn eigen bericht is verwijderd, daarom plaats ik het opnieuw

Krijg dezelfde resultaten met T-Mobile en probeer het ook op te lossen, maar ik denk dat het niet aan mijn kant ligt, dit probleem begint bij het bedrijf.
Laatst gewijzigd door ethanmile op 01 dec 2022 04:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Hammer1969
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2008 09:23

Re: T-mobile geen glasvezel en televisie

Ongelezen bericht door Hammer1969 »

Hier een gelijk probleem.

7/12 afspraak tbv T-Mobile Thuis voor het naar binnen brengen van glasvezel kabel tussen 12 en 15 uur. 16:55 komen 2 monteurs aan de deur die even later telefonisch ruzie krijgen met hun baas en verdwijnen.
Meteen gebeld en de belofte gekregen dat ze op 8/12 wederom komen ??

8/12 afspraak om 08.00 uur krijg per sms om 16:15 uur te horen dat het niet meer past in de dag en dat ze dinsdag 13/12 komen wederom om 08.00 uur

13/12 Om 10 uur zelf gebeld en te horen gekregen dat ze niet werken ivm de vorst (begrijpbaar)
Gevraagd of ze nog iets gaan doen om mij tevreden te stellen ivm 3 dagen thuis blijven voor niets T-Mobile wil hier pas naar kijken als de kabel is aangesloten ???
Dutch Open Fiber (Volkers Wessel Telecom) gaat hier nog over terugbellen (vraag mij af of dit gaat gebeuren)

T-Mobile en zijn onderaannemers hebben het prima voor elkaar en de enige dupe in dit spel is de klant

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: T-mobile geen glasvezel en televisie

Ongelezen bericht door BreejKC »

Maar ja, als alle klanten die problemen ondervinden met T-Mobile (glasvezel), alleen op dit forum hun hart luchten, dan zal er bij T-Mobile weinig veranderen.

Zouden al die gedupeerde klanten door de wanprestaties van T-Mobile wél de Geschillencommissie Telecom benaderd hebben, dan zouden ze bij die Geschillencommissie echt wel ontdekt hebben dat er iets fors mis gaat bij T-Mobile.

Die Geschillencommissie doet bindende uitspraken, daar moet T-Mobile zich ook aan houden. Doet T-Mobile dat niet, dan gaat het hen veel geld kosten. Dus het inschakelen van die Geschillencommissie is hét drukmiddel om T-Mobile tot de orde te roepen.

Plaats reactie