LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door 16again »

Methusalah schreef:
10 feb 2021 14:26
Leuk advies alleen onmogelijk om te doen voordat je een aansluiting hebt. Daarom zal het altijd een benadering zijn van de reële snelheid. En een verschil van 1 MB is dan niet uit te sluiten.
Er zijn sites waar je beschikbaarheid kan checken . Dan zie je of er er VDSL beschikbaar is, bonding, afstand tot de centrale, en de te verwachten snelheid.

Een verschil van 1Mb an sich is nietszeggend. Ga je van 50 naar 49 , of van 2 naar 1? Eerste geval is verschil nauwelijks merkbaar, 2e geval betreft halvering

pieter114
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2017 20:53

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door pieter114 »

Citaat van Erthanax op 09 feb 2021 16:35:

"Wat er volgens mij feitelijk is gebeurd, en zo beschrijft Pieter114 het overigens ook, is dit:
Hij heeft zijn vaste telefoon opgezegd, krijgt daarmee een (nieuw) internet-only abonnement, en
daarop is het nieuwe tarief van toepassing, dat lager is dan het oude tarief.
Hij krijgt helemaal geen korting omdat op zijn adres niet de theoretisch maximaal haalbare
snelheid geleverd kan worden."


Als je feitelijk niet weet wat er aan de hand is in deze situatie, dan moet je daar ook geen foute uitspraken over doen!
Want je hebt het namelijk fout. Ik krijg wel degelijk een korting (staat elke maand op de factuur!),
omdat KPN de 20 Mbps niet kan leveren op een abonnement van 50 Mbps (het abonnement met de laagste snelheid dat KPN aanbiedt).

------------------------------------------------------------------------------------------

Citaat van Moneyman op 09 feb 2021 18:33:

"Nee, dat is het niet, het toont slechts (nog steeds) aan dat voor je argumentatie geen grondslag te vinden is in het topic en
dat het dus -want dat was mijn statement- niet zinvol is het topic ermee te vervuilen."


Tja, als je het niet begrijpt, dan zal je al snel denken dat er voor de argumentatie geen grondslag is.
Het is dan wel heel simpel om te roepen: het is niet zinvol het topic ermee te vervuilen.
Of iets zinvol is, wordt gelukkig niet door jou bepaald!
Ik heb toch echt geprobeerd om het zo uit te leggen, dat zelfs jij het kunt begrijpen en ik ga het niet nog een keer uitleggen.
Lees alles nog eens goed door, misschien snap je er dan iets van, of vraag je ouders om uitleg.

-------------------------------------------------------------------------------------------

En wat betreft de speedtest meting. Dacht je nou echt dat dit gebaseerd is op 1 meting?!
Nee, dit is de maximumwaarde van heel veel metingen.
's Avonds als iedereen op het Internet bezig is, dan loopt de snelheid wel terug tot 4 Mbps!
Maar nu hebben we het weer over de snelheid bij een abonnement en daar gaat het hier helemaal niet over!

Het gaat over de korting die sommigen wel krijgen en sommigen (de meesten) niet krijgen.
Of geef iedereen die korting, of geef niemand die korting! In alle gevallen wordt die 20 Mbps niet gehaald,
die door KPN zelf als ondergrens wordt gesteld.
Nogmaals, dit staat los van prijzen van abonnementen die eerder of later zijn afgesloten.

Als je de één wel korting geeft in een situatie, en de ander niet in dezelfde situatie (het niet kunnen leveren),
dan ben je aan het discrimineren! Zelfs mijn kleinkinderen begrijpen dit al. :wink:

Erthanax
Berichten: 9673
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mij is dit de eerste keer dat u meldt dat die korting ook daadwerkelijk op de factuur staat als korting voor een te lage snelheid, maar dat kan ook mij liggen als ik er overheen gelezen heb. Mocht dat laatste het geval zijn, mijn excuses.

Dat neemt echter niet weg dat er, althans in mijn ogen, nog steeds geen sprake is van discriminatie, maar daaraan hoeft u zich niet te storen.

De suggestie die ik u nog wel wil doen is om actie te voeren in uw buurt, op het KPN-forum, op andere forums (bv Tweakers), en natuurlijk Facebook en Twitter. De landelijke pers, bv het AD of De Telegraaf is vast en zeker ook bereid om aandacht te besteden aan deze misstand. Wellicht kunt u het ook nog aankaarten via een politieke partij.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door Moneyman »

pieter114 schreef:
10 feb 2021 18:33
Citaat van Moneyman op 09 feb 2021 18:33:

"Nee, dat is het niet, het toont slechts (nog steeds) aan dat voor je argumentatie geen grondslag te vinden is in het topic en dat het dus -want dat was mijn statement- niet zinvol is het topic ermee te vervuilen."

Tja, als je het niet begrijpt, dan zal je al snel denken dat er voor de argumentatie geen grondslag is.
Het is dan wel heel simpel om te roepen: het is niet zinvol het topic ermee te vervuilen.
Of iets zinvol is, wordt gelukkig niet door jou bepaald!
Ik heb toch echt geprobeerd om het zo uit te leggen, dat zelfs jij het kunt begrijpen en ik ga het niet nog een keer uitleggen.
Lees alles nog eens goed door, misschien snap je er dan iets van, of vraag je ouders om uitleg.
:lol: Als je vaardigheden onvoldoende ontwikkeld zijn om zelfs maar te begrijpen wie er tegen wie praat, dan moet je je misschien niet in zoiets moeilijks als een forum begeven. Mocht iemand je nog serieus nemen, dan heb je dat inmiddels zelf vakkundig om zeep geholpen.
pieter114 schreef:
10 feb 2021 18:33
Als je de één wel korting geeft in een situatie, en de ander niet in dezelfde situatie (het niet kunnen leveren),
dan ben je aan het discrimineren! Zelfs mijn kleinkinderen begrijpen dit al. :wink:
Het zal de erfelijke belasting wel zijn :mrgreen:

Ans&Hans
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2020 14:21

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door Ans&Hans »

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN
door Ik_weet_niet_alles » 07 feb 2021 19:37

Ik heb juist het omgekeerde. Meer dan 35 jaar bij KPN/PTT. (er zelf werkzaam geweest)
KPN Klantenservice is afschuwelijk. Abonnementswijziging is totaal mis gegaan. (door KPN erkend, maar kon niets aan gedaan worden, binnen annulering periode) KPN Klantenservice misschien beter bereikbaar, maar volgens mij minstens zo slecht als Ziggo.
KPN heeft goede producten (daar is de prijs ook naar) maar de service is erbarmelijk.
Tip, neem gesprekken met klantenservice (zelf) op.

JaapGroen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2021 18:30

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door JaapGroen »

wij wonen op een park en omdat er geen kabel is alleen telefoonkabel hebben wij zeer traag internet 11 mb wel te verstaan en wanneer je een tv aan heb gaat daar 4 mb van af en das waardeloos moneur is geweest en wees mij op het feit dat ik fikse korting moet krijgen en bellen met klantenzorg.
omdat wij aan het enid wonen van park hebben wij ook de traagste verbinding pffffff
opmerkingen van moe je daar niet gaan wonen dikke doei en mensen met zeer goede verbinding fijn voor u maar wij niet

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door Cro »

sylvesterb schreef:
07 feb 2021 21:44
reggie2 schreef:
07 feb 2021 19:48
NeoDutchio schreef:
07 feb 2021 18:46
Dan moet u dat zeggen. Enkel vermelden dat het een slechte provider is zonder onderbouwing is een losse flodder.
Ook dat is jouw mening en niet de mijne. KPN is naadje.
Maar je brengt jouw mening als een vaststaan feit. Dat jij KPN een slechte providers vind maakt niet dat je zin "KPN is een slechte provider" klopt, dit is puur jouw mening.

Meningen hierover verschillen, ben zelf niet zo fan van de grote providers als KPN en Ziggo, maar dan nog liever KPN dan Ziggo.

- Ziggo rolt IPv6 en zet daarmee IPv4 achter een NAT omgeving, waardoor je je IPv4 deelt met duizenden andere
- Ziggo laat DNS verkeer via Ierland lopen, wat privacy technische wat complicaties geeft
- Ziggo frustreert de aanleg van glasvezel via marketing campagnes waarbij ze doen of coax gelijkwaardig is
- Ziggo neemt geen deel aan klachtkompas van de consumentenbond (wat KPN wel doet)
- Ziggo heeft weinig bijdrage aan de situatie rond Piratesbay, zonder XS4ALL was er geen discussie geweest over de blokkade
- Ziggo rolt IPv6 en zet daarmee IPv4 achter een NAT omgeving, waardoor je je IPv4 deelt met duizenden andere. - Klopt niet, in ieder geval niet volledig, Ziggo levert hier gewoon dual-stack. Misschien dat Ziggo bij nieuwe klanten CGNAT gebruikt, op zich ook niet onlogisch, er is immers een tekort aan IPv4 adressen aan het ontstaan, waardoor je juist naar IPv6 over wil. Als je dan altijd Dual Stack blijft aanbieden wordt dat probleem alleen maar groter. Ook kan het te maken hebben met regio, regio's voorheen UPC hebben volgens mij een infra met minder opties dan oud Ziggo.
- Ziggo laat DNS verkeer via Ierland lopen, wat privacy technische wat complicaties geeft. - Lijkt hier in ieder geval niet het geval, beide IP adressen van zowel de primaire als secundaire DNS server zijn van Nederlande B.V.'s
- Ziggo frustreert de aanleg van glasvezel - Dat is de eerste keer dat ik dit hoor, historisch gezien is het frustreren glasvezel aanleg juist een KPN dingetje.
- Ziggo heeft weinig bijdrage aan de situatie rond Piratesbay, zonder XS4ALL was er geen discussie geweest over de blokkade - Volgens mij klopt dit ook niet, Ziggo en inderdaad ook XS4All zijn juist de partijen geweest die zich altijd verzet hebben hiertegen.

Als ik kijk naar mijn persoonlijke mening, KPN, zakelijk een prima partner. Privé zou ik er echter niet snel diensten afnemen. Moest ik kiezen tussen KPN en Ziggo, dan gebaseerd op ervaringen vanuit het verleden altijd Ziggo.

NeoDutchio
Berichten: 12314
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JaapGroen schreef:
21 feb 2021 09:24
wij wonen op een park en omdat er geen kabel is alleen telefoonkabel hebben wij zeer traag internet 11 mb wel te verstaan en wanneer je een tv aan heb gaat daar 4 mb van af en das waardeloos moneur is geweest en wees mij op het feit dat ik fikse korting moet krijgen en bellen met klantenzorg.
omdat wij aan het enid wonen van park hebben wij ook de traagste verbinding pffffff
opmerkingen van moe je daar niet gaan wonen dikke doei en mensen met zeer goede verbinding fijn voor u maar wij niet
Op een park heb je nou eenmaal niet dezelfde infrastructuur als in een woonwijk. Het is uw keuze om op een telefoondraadje zowel te internetten als tv te kijken. U kunt ook digitenne nemen. Of in overleg gaan met het park voor een betere kabel. Wonen op een park heeft zijn voordelen, maar ook nadelen.

Gesloten