LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pieter114
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2017 20:53

Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door pieter114 »

Hallo,

Twee jaar geleden heb ik mijn vaste telefonie van KPN opgezegd. Ik hield een Internet-Only abonnement van KPN over.
Tot mijn verbazing kreeg ik vanaf dat moment € 5,- per maand korting op mijn abonnement, omdat KPN de snelheid van 20 Mbps niet kon leveren op mijn adres (buitengebied). Max. snelheid op mijn adres is 8 Mbps.
In de jaren vóór de opzegging van de vaste telefonie kon KPN die snelheid van 20 Mbps ook niet leveren!
Dus eigenlijk heb ik in al die jaren € 5,- per maand teveel betaald.
Toen ik daarover vragen ging stellen op het forum van KPN, werd er gezegd, dat er alleen op nieuwe abonnementen die € 5,- per maand korting gegeven werd en niet op bestaande abonnementen.
Een wijziging van abonnement wordt ook gezien als een nieuw abonnement.
Dus mensen die al een Internet -Only abonnement hadden en dit nooit gewijzigd hebben, die betalen € 5,- per maand meer dan mensen die toevallig hun abonnement een keer wijzigen, voor zover KPN de Internetsnelheid van 20 Mbps op dat adres niet kan leveren. En dat zijn er heel veel!
Mijn vraag is: KPN brengt dus verschillende tarieven in rekening bij klanten die hetzelfde abonnement hebben, mag dat?
Dat is toch discriminatie?! Namelijk verschillende tarieven op basis van wel of geen nieuw abonnement.
Toen ik dit ook had gevraagd op de site van KPN, werd ik geband van de site en kon niet meer inloggen.
Blijkbaar kan KPN niet tegen kritiek!

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door D34M0N »

Wees blij dat KPN zo netjes is om korting te geven op jouw nieuwe abonnement. Beetje ondankbare reactie van jou.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat heeft niets met discriminatie te maken. Abonnementen verschillen per jaar. Elk jaar komen er nieuwe pakketten en nieuwe prijzen. Niet alleen met internet abonnementen, ook bij nutsbedrijven, mobile telefonie, enz. Slapende klanten zijn een melkkoe.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door reggie2 »

D34M0N schreef:
07 feb 2021 12:42
Wees blij dat KPN zo netjes is om korting te geven op jouw nieuwe abonnement. Beetje ondankbare reactie van jou.


Moet je tegenwoordig dankbaar zijn voor iets als korting?? kom op zeg....KPN is een slechte provider.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door Moneyman »

[=pieter114 post_id=2809973 time=1612696730 user_id=359899]Twee jaar geleden heb ik mijn vaste telefonie van KPN opgezegd.[/quote]
En twee jaar na dato (...!) open je er nog een topic over...? Wees gewoon blij dat je die korting kreeg. Contract = contract, dus er is geen reden om lopende contracten open te breken. Met discriminatie heeft het al helemaal niets te maken

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
07 feb 2021 14:06
[=pieter114 post_id=2809973 time=1612696730 user_id=359899]Twee jaar geleden heb ik mijn vaste telefonie van KPN opgezegd.
En twee jaar na dato (...!) open je er nog een topic over...? Wees gewoon blij dat je die korting kreeg. Contract = contract, dus er is geen reden om lopende contracten open te breken. Met discriminatie heeft het al helemaal niets te maken
[/quote]

En?? waarom mag hij/zij dat niet? zo blij hoef je met de korting niet te zijn. Je betaalt al genoeg. :wink:

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
07 feb 2021 14:06
Contract = contract...
Het punt van TS is wellicht dat de beloofde snelheid in het oude contract ook niet wordt gehaald.
En daar staat nu wel maar toen niet een goedmakertje tegenover.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

reggie2 schreef:
07 feb 2021 13:01
D34M0N schreef:
07 feb 2021 12:42
Wees blij dat KPN zo netjes is om korting te geven op jouw nieuwe abonnement. Beetje ondankbare reactie van jou.


Moet je tegenwoordig dankbaar zijn voor iets als korting?? kom op zeg....KPN is een slechte provider.
KPN hoeft dat niet te doen. Zij doen een geste, en die mag best gewaardeerd worden.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

reggie2 schreef:
07 feb 2021 13:01
KPN is een slechte provider.
Is dat zo? Nooit ergens problemen mee hoor.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door reggie2 »

PeterPeters1966 schreef:
07 feb 2021 15:23

KPN hoeft dat niet te doen. Zij doen een geste, en die mag best gewaardeerd worden.
Daar verschillen wij dan in, ik vind dat je daar helemaal geen waardering voor hoeft te hebben, ze zijn niet echt goedkoop.

Ja Neo Dutch.

riaandrea43
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2020 10:42

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door riaandrea43 »

Als ik KPN bel is het altijd zo ,dat ik dingen volgens zeggen verkeerd begrijp,
Eind 2015 ben ik verhuisd en heb ik een nieuw contract afgesloten met KPN.
Het ging om een contract voor Vaste Lijn Telefoon-Televisie op 2 punten in huis- internet-
Het was met een gratis monteur en gratis kastjes voor twee TV ,s wel moest ik nog een soort stekker aanschaffen , toen van 100 euro, waarvan achteraf er maar een nodig was , dit terzijde,
Ondertussen is het contract veranderd in een contract met hussel, dit was toen voor een goedkopere prijs en de mobiel ging ook meedoen met een speciale korting ,ik geloof zo,n 5 euro omdat ik nu alles bij KPN had,
Na verloop van tijd ging het abonnement omhoog . maar dat is van te voren vermeld, dus dat weet je,
Nu heb ik de rekeningen niet altijd zo goed nagekeken ,maar ondertussen zag ik toch wel aardige verschillen met andere providers,
Het viel mij op dat ik al jaren gratis kastjes had voor de televisie maar nu iedere maand respectievelijk 10,00 en 5 euro moet betalen , voor de zelfde aan mij gratis aangeboden kastje, dus nu ong 6 jaar oud,
ik heb KPN gevraagd hoe dat zit , maar ik zie dat verkeerd , die kastjes zijn niet gratis en het voordeel van het hussel abonnement is dat je alle onderdelen apart kunt bestellen en opzeggen , Ik vroeg of ik de kastjes dan kon kopen maar dat kan niet werd mij verteld, Eigenlijk betaal ik nu iedere maand 15 euro al voor de duur van enkele jaren voor mij gratis aangeboden kastjes, Ja en volgens KPN zie ik dat verkeerd,
Heeft er iemand een duidelijke uitleg voor mij , zodat ik mijn domme gans imago weer kwijt kan raken,
Oh ja en toen ik vroeg of ik dan alles op kon zeggen behalve mijn vaste lijn , kon dat niet , maar dat snap ik dan wel i.v.m. internet

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
07 feb 2021 14:25
En?? waarom mag hij/zij dat niet?
Niemand zegt dat dat niet mag. Maar het is natuurlijk wel raar. En ook niet zo goed voor je geestelijke gezondheid om je nog druk te maken over iets onbenulligs wat jaren geleden heeft plaatsgevonden.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
07 feb 2021 14:48
Moneyman schreef:
07 feb 2021 14:06
Contract = contract...
Het punt van TS is wellicht dat de beloofde snelheid in het oude contract ook niet wordt gehaald.
En daar staat nu wel maar toen niet een goedmakertje tegenover.
Dat snap ik ook wel. Maar dat verandert niets aan het punt. Het staat KPN vrij om te beslissen tegenover wie ze wel over niet een geste doet. Van wanprestatie is immers niets gebleken.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door D34M0N »

reggie2 schreef:
07 feb 2021 15:33
PeterPeters1966 schreef:
07 feb 2021 15:23

KPN hoeft dat niet te doen. Zij doen een geste, en die mag best gewaardeerd worden.
Daar verschillen wij dan in, ik vind dat je daar helemaal geen waardering voor hoeft te hebben, ze zijn niet echt goedkoop.
Dus als iemand jou een cadeautje geeft zeg je: "Wat is dit nou, had het niet wat meer kunnen zijn?"
KPN was op geen enkele manier verplicht om TS €5 korting te geven, dat ze dit deden was een net gebaar. Dat KPN niet de goedkoopste aanbieder is, is niet relevant. TS heeft zelf uit eigen beweging gekozen voor KPN. Als TS ontevreden is over KPN, staat het hem vrij om over te stappen naar een andere aanbieder.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

reggie2 schreef:
07 feb 2021 15:33
Daar verschillen wij dan in, ik vind dat je daar helemaal geen waardering voor hoeft te hebben, ze zijn niet echt goedkoop.

Ja Neo Dutch.
Klopt, KPN is niet de goedkoopste. En toch kies is bewust voor KPN. Want in die €10,- per maand die ik nu meer betaal zit meer in mijn pakket dan bij een prijsstunter die op hetzelfde netwerk zit. En net dat beetje extra vind ik belangrijk en maak ik ook gebruik van. Dan kan de rekening van KPN wel wat hoger zijn, onderaan de streep ben ik toch weer goedkoper uit.
En bij een storing die ik laatst had (geen oorzaak van KPN) , was er binnen een dag een monteur ter plaatse die alles kon oplossen en nog wat extra werk kon doen. Vooraf een vaste prijs en de zekerheid dat alles werkt.

Dus om uw woorden te gebruiken, daar verschillen wij dan in.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door reggie2 »

D34M0N schreef:
07 feb 2021 16:54


Dus als iemand jou een cadeautje geeft zeg je: "Wat is dit nou, had het niet wat meer kunnen zijn?"
KPN was op geen enkele manier verplicht om TS €5 korting te geven, dat ze dit deden was een net gebaar. Dat KPN niet de goedkoopste aanbieder is, is niet relevant. TS heeft zelf uit eigen beweging gekozen voor KPN. Als TS ontevreden is over KPN, staat het hem vrij om over te stappen naar een andere aanbieder.
Ik zie dit niet als een cadeautje, maar jij schijnt dat wel zo te zien.

@Neo Dutch, ik vind KPN niet goed en zal die dan ook nooit promoten. Geef mij maar Ziggo.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

reggie2 schreef:
07 feb 2021 17:42
@Neo Dutch, ik vind KPN niet goed en zal die dan ook nooit promoten. Geef mij maar Ziggo.
Dan moet u dat zeggen. Enkel vermelden dat het een slechte provider is zonder onderbouwing is een losse flodder.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 931
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2021 18:46
reggie2 schreef:
07 feb 2021 17:42
@Neo Dutch, ik vind KPN niet goed en zal die dan ook nooit promoten. Geef mij maar Ziggo.
Dan moet u dat zeggen. Enkel vermelden dat het een slechte provider is zonder onderbouwing is een losse flodder.
Ik moet zeggen dat de service van Ziggo mij toch behoorlijk tegenvalt.

Als alles goed gaat heb je aan Ziggo een goede provider. Op het moment dat het ook maar ergens verkeerd gaat dan blijkt Ziggo het woord service anders op te vatten dan de klant.
Ziggo is een bedrijf dat liever niet heeft dat klanten hen mailen, terwijl zij alle correspondentie met klanten per mail willen doen.. Contact opnemen is alleen mogelijk via een contactformulier, telefonisch of per chat.

Met Ziggo dus ook de ervaring gehad dat mailverkeer niet erg wordt gestimuleerd i.v.m. problemen en medewerkers van de klantenservice alleen maar het boekje mogen/kunnen volgen maar geen stap extra mogen/kunnen doen. Dat is in het verleden wel anders geweest.
Nu ik toch eenmaal mijn uitgaven aan het bekijken ben zal ik na jaren tevredenheid toch afscheid nemen van Ziggo en het proberen met KPN.
Overal waar ik slapend klant ben blijkt ik teveel te betalen ten opzicht van nieuwe klanten. Tot voor kort heb ik die hogere kosten geaccepteerd maar als je alles op een rij gaat zetten kan het toch tientallen euro's per maand verschil maken.

Sommige bedrijven zijn te groot geworden en te log. Bedrijven beseffen vaak niet dat nieuwe klanten binnenhalen veel duurder is dan bestaande klanten te behouden. Elke klant die vertrekt neemt zijn verhaal mee en negatieve verhalen zullen dan altijd een eigen leven gaan leiden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door reggie2 »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2021 18:46


Dan moet u dat zeggen. Enkel vermelden dat het een slechte provider is zonder onderbouwing is een losse flodder.
Ook dat is jouw mening en niet de mijne. KPN is naadje.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef:
07 feb 2021 19:48
NeoDutchio schreef:
07 feb 2021 18:46
Dan moet u dat zeggen. Enkel vermelden dat het een slechte provider is zonder onderbouwing is een losse flodder.
Ook dat is jouw mening en niet de mijne. KPN is naadje.
Maar je brengt jouw mening als een vaststaan feit. Dat jij KPN een slechte providers vind maakt niet dat je zin "KPN is een slechte provider" klopt, dit is puur jouw mening.

Meningen hierover verschillen, ben zelf niet zo fan van de grote providers als KPN en Ziggo, maar dan nog liever KPN dan Ziggo.

- Ziggo rolt IPv6 en zet daarmee IPv4 achter een NAT omgeving, waardoor je je IPv4 deelt met duizenden andere
- Ziggo laat DNS verkeer via Ierland lopen, wat privacy technische wat complicaties geeft
- Ziggo frustreert de aanleg van glasvezel via marketing campagnes waarbij ze doen of coax gelijkwaardig is
- Ziggo neemt geen deel aan klachtkompas van de consumentenbond (wat KPN wel doet)
- Ziggo heeft weinig bijdrage aan de situatie rond Piratesbay, zonder XS4ALL was er geen discussie geweest over de blokkade

Gesloten