LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
07 feb 2021 16:37
Van wanprestatie is immers niets gebleken.
Ik vermoed dat een goedkoper abonnement dezelfde snelheid had gegeven.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 07 feb 2021 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies, “je vermoed”.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
07 feb 2021 22:12
Ik vermoed dat een goedkoper abonnement dezelfde snelheid had gegeven.
Het goedkoopste abonnement is al 50Mb/s, infra TS haalt maar 8Mb/s

pieter114
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2017 20:53

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door pieter114 »

Volgens mij was de vraag of KPN bezig is met discriminatie! (Zie begin van dit topic)

Het gaat bij deze vraag alleen om de situatie die daar beschreven wordt en beoordeel die situatie objectief !

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, dat is geen discriminatie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

KPN staat stabiel ergens bovenaan in de providermonitor van de Consumentenbond, dus slecht zijn ze niet.

Topicstarter kan overstappen naar een andere provider indien gewenst. Ook al kan er alleen maar DSL gekozen worden.

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door sjohie »

reggie2 schreef:
07 feb 2021 13:01
D34M0N schreef:
07 feb 2021 12:42
Wees blij dat KPN zo netjes is om korting te geven op jouw nieuwe abonnement. Beetje ondankbare reactie van jou.


Moet je tegenwoordig dankbaar zijn voor iets als korting?? kom op zeg....KPN is een slechte provider.
20 mbit is vermoedelijk een a/x/vDSL product, en dan wordt er geadverteerd met een snelheid tot 20 mbit, want daarbij is, en dat is geen onwil van KPN maar natuurkunde, de afstand tot de wijkcentrale bepalend voor de uiteindelijke snelheid aan huis. In dit geval, had KPN ook kunnen wijzen naar de algemene voorwaarden waar dit in staat, en de contractueel overeengekomen abboneekosten in rekening kunnen brengen.

Dat het via zo'n oud gammel telefoonsnoertje moet, komt dan wel weer door hun zwabberende netwerkbeheer van eerst glasvezel overal heen, toen weer meer inzetten op de ..DSL tecnhieken via bestaand koper, en recent toch weer inzetten op meer glas aan huis.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door D34M0N »

reggie2 schreef:
07 feb 2021 17:42
Ik zie dit niet als een cadeautje, maar jij schijnt dat wel zo te zien.
Zoals ik al aangaf was KPN op geen enkele manier verplicht om TS korting te geven. KPN zou volledig in hun recht staan als ze TS de standaard prijs zouden laten betalen. Waarschijnlijk zou TS dan niet eens hebben geklaagd.

Dat TS iedere maand €5 minder hoeft te betalen dan het standaard tarief is dus een cadeautje.

Hoe noem jij het als iemand jou volledig uit eigen beweging iets geeft zonder enige tegenprestatie te verwachten?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door D34M0N »

alfatrion schreef:
07 feb 2021 22:12
Moneyman schreef:
07 feb 2021 16:37
Van wanprestatie is immers niets gebleken.
Ik vermoed dat een goedkoper abonnement dezelfde snelheid had gegeven.
Ik kan me vergissen, maar ik vermoed dat je met vermoedens niet zo ver komt in de rechtszaal.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
08 feb 2021 05:08
KPN staat stabiel ergens bovenaan in de providermonitor van de Consumentenbond, dus slecht zijn ze niet.

Topicstarter kan overstappen naar een andere provider indien gewenst. Ook al kan er alleen maar DSL gekozen worden.

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste
Ik denk daar anders over, de klantenservice van KPN is ronduit bagger.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door Moneyman »

Reggie heeft evident moeite met het uit elkaar houden van "ik vind" en "is" :mrgreen:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
08 feb 2021 10:55
Reggie heeft evident moeite met het uit elkaar houden van "ik vind" en "is" :mrgreen:
:lol: Ik deel jouw mening niet, en ik blijf er bij.

pieter114
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2017 20:53

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door pieter114 »

Ik zie dat de discussie helaas weer afdwaalt van het issue waar het hier om gaat.

Als de mensen die niet van abonnement gewijzigd zijn en die € 5,- per maand teveel betalen, allemaal allochtonen zouden zijn en
de mensen die wel van abonnement zijn gewijzigd, allemaal autochtonen zouden zijn, dan was de wereld te klein geweest!

Dit is precies dezelfde situatie. Mensen die niet van abonnement gewijzigd zijn en daarom die € 5,- per maand teveel betalen, zouden die korting ook moeten krijgen! Gelijke monniken, gelijke kappen. Of KPN had die korting aan niemand moeten geven.
Maar als ze het bij de een wel doen en bij de ander niet, dan is dat in mijn ogen DISCRIMINATIE (onderscheid maken op basis van ...).
KPN had ook uit eigen beweging kunnen zeggen, we geven die korting aan alle abonnementen die in die situatie verkeren, waarbij de snelheid van 20 Mbps niet geleverd kan worden.
Maar nee hoor, ze geven hier geen ruchtbaarheid aan!!!

Nog even voor D34MON: het gaat dus niet om mij! Het gaat mij om de mensen die nu nog steeds teveel betalen. Zij hebben ook recht op die korting. Want ook bij hun kan KPN haar contract niet nakomen. Dus ik ben niet ondankbaar, zoals jij stelt.

Het wordt tijd, dat het TV-programma Radar hier eens een uitzending aan besteedt.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u bent van allochtoon, autochtoon geworden? Heel fijn voor u.

pieter114
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2017 20:53

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door pieter114 »

@lady1234: Ik zie jouw reactie helaas niet als een relevante bijdrage in deze discussie. Het gaat niet om mij!

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

pieter114 schreef:
08 feb 2021 14:17
Mensen die niet van abonnement gewijzigd zijn en daarom die € 5,- per maand teveel betalen, zouden die korting ook moeten krijgen! Gelijke monniken, gelijke kappen. Of KPN had die korting aan niemand moeten geven.
Iemand die niet van abonnement wijzigt moet betalen wat er in de overeenkomst staat. Niets meer en niets minder.
Het gebeurd ook wel eens andersom dat nieuwe klanten meer betalen dan bestaande klanten. Moeten bestaande klanten dan ook meer gaan betalen volgens u? Ik heb hier thuis meerdere mobiele abonnementen. De provider heeft een nieuwe naam gekregen, menig abonnementsvorm is niet meer te krijgen en prijzen zijn glad getrokken. Ik betaal nog het oude tarief terwijl nieuwe klanten het nieuwe tarief krijgen voor hetzelfde. Wat zou u voor regel kunnen verzinnen die bepaald dat ik nu het duurdere tarief zou moeten betalen? Want ja, gelijke monniken, gelijke kappen.

Methusalah
Berichten: 1166
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door Methusalah »

pieter114 schreef:
08 feb 2021 14:17
Ik zie dat de discussie helaas weer afdwaalt van het issue waar het hier om gaat.

Als de mensen die niet van abonnement gewijzigd zijn en die € 5,- per maand teveel betalen, allemaal allochtonen zouden zijn en
de mensen die wel van abonnement zijn gewijzigd, allemaal autochtonen zouden zijn, dan was de wereld te klein geweest!

Dit is precies dezelfde situatie. Mensen die niet van abonnement gewijzigd zijn en daarom die € 5,- per maand teveel betalen, zouden die korting ook moeten krijgen! Gelijke monniken, gelijke kappen. Of KPN had die korting aan niemand moeten geven.
Maar als ze het bij de een wel doen en bij de ander niet, dan is dat in mijn ogen DISCRIMINATIE (onderscheid maken op basis van ...).
KPN had ook uit eigen beweging kunnen zeggen, we geven die korting aan alle abonnementen die in die situatie verkeren, waarbij de snelheid van 20 Mbps niet geleverd kan worden.
Maar nee hoor, ze geven hier geen ruchtbaarheid aan!!!

Nog even voor D34MON: het gaat dus niet om mij! Het gaat mij om de mensen die nu nog steeds teveel betalen. Zij hebben ook recht op die korting. Want ook bij hun kan KPN haar contract niet nakomen. Dus ik ben niet ondankbaar, zoals jij stelt.

Het wordt tijd, dat het TV-programma Radar hier eens een uitzending aan besteedt.

Dit houd gewoon in dat je geen flauw idee hebt wat discriminatie is. Discriminatie is strafbaar wanneer je onderscheid maakt op afkomst, ras, leeftijd, overtuiging (politiek of religieus), geslacht, geaardheid, nationaliteit, ziekte of handicap, burgerlijke staat & contracts vorm (als werknemer).

Is een van deze hier van toepassing? Nope, nee, totaal niet. Als een winkel mij korting wil geven en jou niet, dan is dat gewoon hun recht. Als iemand denkt dat hij te veel heeft betaald, dan gaat hij toch lekker naar de concurrent?

pieter114
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2017 20:53

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door pieter114 »

Hij staat toch echt bij jouw genoemde lijstje: contract!

pieter114
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2017 20:53

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door pieter114 »

Misschien moeten we niet zo heftig reageren op dit topic?!
Laatst gewijzigd door pieter114 op 08 feb 2021 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Methusalah
Berichten: 1166
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Te veel betalen voor traag Internet bij KPN

Ongelezen bericht door Methusalah »

pieter114 schreef:
08 feb 2021 15:46
Hij staat toch echt bij jouw genoemde lijstje: contract!

En voor het gemak lees je dus niet wat er tussen haakjes achter staat? Ben je zo simpel of ben je gewoon nu aan het trollen? Kom op, doe niet zo kinderachtig.

Gesloten