LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Haffie731
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2020 22:46

Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen

Ongelezen bericht door Haffie731 »

Ik ben over gestapt van ziggo naar tele 2.
Op 22 september is pakket bezorgd van internet dit was overigens de verkeerde dan wat ik vroeg maar tele 2 adviseerde me dat ik deze even kon gebruiken en tot de nieuwe modem binnen is. Overigs zou internet pas actief zijn vanaf 29 sep. Toen ik de modem wou installeren bleek deze geen stroom te geven hier heb ik een filmpje van gemaakt en netjes als bewijs geleverd. Toen ik de nieuwe modem heb gekregen kon zogenaamd vanaf 14 oktober gebruik maken van het internet deze deed het niet was niet actief . Gebeld met tele 2 hij zou over vier dagen actief zijn. Dit was niet het geval uiteindelijk kpn monteur gekomen en die constateerde dus dat de dsl kabel stuk was en daardoor geen verbinding had. Of ik het via de meter kast deed of via telefoon kabel door die kapotte dsl lijn was dat niet te achterhalen. Nu wilt tele 2 dat ik betaal vanaf 22 tot 31 oktober. En heb geen gebruik kunnen maken van de diensten dit pas vanaf 28 oktober om half 3 actieve lijn heb ook hiervan heb ik bewijs. Ze hebben allemaal valse beloftes gemaakt dat ik niet hoefde te betalen als er geen dienst actief is maar ineens kan tele 2 niks terug vinden. En 3 keer is er opgehangen van mij of krijg ik tmobile medewerkers aan de lijn dit terwijl ik tele 2 nummer bel.
De oplossing
Bedrijf dient de gehele factuur te crediteren en mij pas vanaf 28 oktober te facturen ook de aansluitkosten dienen ze te crediteren dit omdat ik ziggo aan heb moeten houden omdat tele 2 maand lang niet heeft kunnen leveren . Op ze woord gehouden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Haffie731 schreef:
30 okt 2020 22:52
Of ik het via de meter kast deed of via telefoon kabel door die kapotte dsl lijn was dat niet te achterhalen.
Heeft de KPN monteur het hersteld en is hij hiervoor de woning uitgeweest naar de centrale. Wanneer u het modem namelijk niet direct op de aansluiting (ISRA) in de meterkast heeft aangesloten is het uw eigen verantwoording.
Haffie731 schreef:
30 okt 2020 22:52
Bedrijf dient de gehele factuur te crediteren en mij pas vanaf 28 oktober te facturen ook de aansluitkosten dienen ze te crediteren dit omdat ik ziggo aan heb moeten houden omdat tele 2 maand lang niet heeft kunnen leveren . Op ze woord gehouden.
Dat u Ziggo heeft aangehouden is natuurlijk geheel uw eigen keus, dit is niet de keus die Tele2 heeft gemaakt. Tele2 heeft gewoon kosten gemaakt om u aan te sluiten en heeft zelfs een KPN monteur gestuurd.

De vraag is dus wie was er verantwoordelijk voor de storing en uw verhaal is zo onduidelijk dat die conclusie niet te trekken is. U kunt Tele2 schriftelijk aanschrijven, maar nogmaals dat heeft enkel zin als de KPN monteur de zaken heeft hersteld.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

tele2 kun je niet aanrekenen dat de dsl lijn kapot was, daarvoor moet je bij kpn zijn....

tele2 betalen dus ....

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen

Ongelezen bericht door Kolibrie »

De dienst was actief maar de dsl kabel was stuk.
Had u ziggo ook via die kapotte dsl kabel?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen

Ongelezen bericht door 16again »

Hawk-Eye schreef:
06 nov 2020 15:19
tele2 kun je niet aanrekenen dat de dsl lijn kapot was, daarvoor moet je bij kpn zijn....

tele2 betalen dus ....
Dat betwijfel ik: Heeft TS een overeenkomst met KPN?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen

Ongelezen bericht door hebra98 »

Kolibrie schreef:
06 nov 2020 15:40
De dienst was actief maar de dsl kabel was stuk.
Had u ziggo ook via die kapotte dsl kabel?
>>
Of ik moet me heel erg vergissen, maar volgens mij was ziggo een Kabel aansluiting en het gaat hier over (A)DSL.

En de DSL kabel kan zijn geleverd bij het installatiepakket en zit tussen modem en ISRA (Telefoon) punt.
Ik neem aan dat er (mogelijk) ook nog steeds een splitter tussen zit?

En ter aanvulling.. Voor een stabiel signaal moet je zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting zitten, maar dat zegt niet dat het niet werkt als je op een WCD aansluit.

Dus, de (A)DLS kabel lijkt mij een foute (defecte) levering van de (A)DSL aanbieder en deze dient dan ook rekening te houden met het niet kunnen gebruiken van een aansluiting. En dus ben ik het met TS eens.

Die kabel kan ook lastig op te sporen zijn, want meestal heb je daar niet (altijd) even een vervanger voor.
En je verwacht niet snel dat een nieuw geleverde kabel defect is.

(het is al slordig dat deze kabel door de controle is gekomen)

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen

Ongelezen bericht door Kolibrie »

hebra98 schreef:
06 nov 2020 15:50
Kolibrie schreef:
06 nov 2020 15:40
De dienst was actief maar de dsl kabel was stuk.
Had u ziggo ook via die kapotte dsl kabel?
>>
Of ik moet me heel erg vergissen, maar volgens mij was ziggo een Kabel aansluiting en het gaat hier over (A)DSL.

En de DSL kabel kan zijn geleverd bij het installatiepakket en zit tussen modem en ISRA (Telefoon) punt.
Ik neem aan dat er (mogelijk) ook nog steeds een splitter tussen zit?

En ter aanvulling.. Voor een stabiel signaal moet je zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting zitten, maar dat zegt niet dat het niet werkt als je op een WCD aansluit.

Dus, de (A)DLS kabel lijkt mij een foute (defecte) levering van de (A)DSL aanbieder en deze dient dan ook rekening te houden met het niet kunnen gebruiken van een aansluiting. En dus ben ik het met TS eens.

Die kabel kan ook lastig op te sporen zijn, want meestal heb je daar niet (altijd) even een vervanger voor.
En je verwacht niet snel dat een nieuw geleverde kabel defect is.

(het is al slordig dat deze kabel door de controle is gekomen)
Waarom Tele2 dan ook niet via de kabel, lijkt me in dat geval het meest logische?
Laatst gewijzigd door Kolibrie op 06 nov 2020 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen

Ongelezen bericht door hebra98 »

Kolibrie schreef:
06 nov 2020 16:22
<.....>

Waarom Tele2 dan ook niet via de kabel?
>>
Is dat nu een oprecht eerlijke vraag?
(daarmee vraag ik of u het verschil weet)

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen

Ongelezen bericht door Kolibrie »

hebra98 schreef:
06 nov 2020 16:23
Kolibrie schreef:
06 nov 2020 16:22
<.....>

Waarom Tele2 dan ook niet via de kabel?
>>
Is dat nu een oprecht eerlijke vraag?
(daarmee vraag ik of u het verschil weet)
Wanneer u denkt dat de Ts een kabelaansluiting heeft en ziggo via de kabel heeft ontvangen, waatom dan tele2 ook niet via de kabel?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen

Ongelezen bericht door hebra98 »

Kolibrie schreef:
06 nov 2020 16:35
hebra98 schreef:
06 nov 2020 16:23
Kolibrie schreef:
06 nov 2020 16:22
<.....>

Waarom Tele2 dan ook niet via de kabel?
>>
Is dat nu een oprecht eerlijke vraag?
(daarmee vraag ik of u het verschil weet)
Wanneer u denkt dat de Ts een kabelaansluiting heeft en ziggo via de kabel heeft ontvangen, waatom dan tele2 ook niet via de kabel?
>>
Ik denk niet dat Ziggo wil meewerken als TS de kabel via Tele2 wil gebruiken

Ziggo is Kabel/Coax en Tele2 is (A)DSL/Telefoonlijn
En waarom TS wilde overstappen van Kabel naar (A)DSL is geen onderdeel van het probleem.
En mag/kan ook niet de oplossing zijn voor het gestelde punt.

Betalen voor iets wat niet heeft gewerkt door een defecte levering (volgens mij)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hawk-Eye schreef:
06 nov 2020 15:19
tele2 kun je niet aanrekenen dat de dsl lijn kapot was, daarvoor moet je bij kpn zijn....
tele2 betalen dus ....
Foutief advies, TS heeft niets te maken met wie de infrastructuur levert aan Tele 2 en KPN zal hem ook niet helpen, immers is hij geen klant van KPN maar van Tele 2.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

tele2 wijst naar kpn, die is verantwoordelijk voor de infra, kpn is hiervoor verantwoordelijk en niet tele2....

tele2 levert signaal en kijkt niet verder tot men een klacht krijgt, men lost het uiteindelijk wel op omdat men de klacht doorzet naar kpn....

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen

Ongelezen bericht door omega19 »

Haffie731 schreef:
30 okt 2020 22:52
Nu wilt tele 2 dat ik betaal vanaf 22 tot 31 oktober. En heb geen gebruik kunnen maken van de diensten dit pas vanaf 28 oktober om half 3 actieve lijn heb ook hiervan heb ik bewijs.
Om hoeveel geld gaat het hier?, zijnde het abonnement over de periode 22 oktober t/m 28 oktober. 10 euro of zelfs meer?

Ash.man
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2020 10:51

Re: Tele 2 levert kapotte hardware waardoor ik geen internet had maar moet wel factuur betalen

Ongelezen bericht door Ash.man »

Mag ik vragen hoe dit is afgelopen? Ik heb een zelfde incident met Tele2.

Na 10dagen geen internet en tv en contract opgezegd. Gaven ze doodleuk aan dat het abonnement dan tot 22januari 2021 doorloopt en de lijnen tot die datum niet vrijgegeven kunnen worden. Wel.kon een ander provider de aansluitingen overnemen. Klopt dit wel?
Ik had geschakeld met KPN en zij gaven aan dat Tele2 de leidingen moeten vrijgeven....

Ben tevens benieuwd naar hoe je het juridisch heb geregeld met Tele2

Gesloten