LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2 reageert maar niet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hikruisman
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2017 07:36

Tele 2 reageert maar niet

Ongelezen bericht door hikruisman »

Na tientallen jaren klant bij Tele 2 ben ik overgestapt naar een andere provider. Op 19 september kreeg ik bevestiging van de opzegging m.i.v. 30 september. Op 30 oktober kreeg ik bericht om 24,18 euro te betalen. Die brief bevatte dreigementen zoals registratie bij Stichting Preventie (wat is dat), afsluiting (is toch al gebeurd), heraansluitingskosten (???) en een incassobureau.. Ik heb een brief teruggestuurd dat ik op 2 oktober heb betaald. Geen reactie van Tele 2. Wel komt er een schrijven van een incassobureau. Om verdere problemen te voorkomen heb ik een brief gestuurd op 6 december en heb het bedrag (64,18 euro) onder protest betaald. Toegevoegd bij die brief heb ik een kopie van mijn bankafschrift van 2 oktober dat ik heb betaald. In
die brief vraag ik van Tele 2 terugbetaling van het totale bedrag incl. de incassokosten. En jawel hoor WEER geen reactie van Tele 2

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tele 2 reageert maar niet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

hikruisman schreef:Na tientallen jaren klant bij Tele 2 ben ik overgestapt naar een andere provider. Op 19 september kreeg ik bevestiging van de opzegging m.i.v. 30 september. Op 30 oktober kreeg ik bericht om 24,18 euro te betalen. Die brief bevatte dreigementen zoals registratie bij Stichting Preventie (wat is dat), afsluiting (is toch al gebeurd), heraansluitingskosten (???) en een incassobureau.. Ik heb een brief teruggestuurd dat ik op 2 oktober heb betaald. Geen reactie van Tele 2. Wel komt er een schrijven van een incassobureau. Om verdere problemen te voorkomen heb ik een brief gestuurd op 6 december en heb het bedrag (64,18 euro) onder protest betaald. Toegevoegd bij die brief heb ik een kopie van mijn bankafschrift van 2 oktober dat ik heb betaald. In
die brief vraag ik van Tele 2 terugbetaling van het totale bedrag incl. de incassokosten. En jawel hoor WEER geen reactie van Tele 2
Stuur ze nog een herinnering, waarin je aangeeft dat je als ze niet reageren binnen xx dagen dat je de klacht gaat voorleggen bij de geschillencommissie telecom. Veelal werkt dit al.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Tele 2 reageert maar niet

Ongelezen bericht door mahadma »

Probeer dit email adres eens: [email protected] Misschien heeft dit effect.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Tele 2 reageert maar niet

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ts is wel erg goed in overdrijen. Na 10 tallen jaren klant terwijl het bedrijf in 1993 in zweden is opgericht. Rest van verhaal wel geloofwaardig of ook wat aangedikt?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Tele 2 reageert maar niet

Ongelezen bericht door BreejKC »

Dat het bij Tele-2 een administratieve puinhoop is mag, gezien de vele reacties hier en op een collega-consumentenforum, toch inmiddels wel bekend zijn. Hoe kan het ook anders als je alleen al naar hun tv-reclame kijkt. Wat een rotzooi daar (in één woord geprezen). Goed dat ze binnenkort niet meer bestaan en zijn opgeslokt door hun grote broer T-Mobile. Hopelijk hebben die hun administratieve zaken beter op orde.

Maar, TS, als u zo zeker was van uw zaak dat u alle verschuldigde betalingen had gedaan, waarom heeft u die € 64,18 dan, weliswaar onder protest, toch aan hun voldaan? Bent u zo geschrokken van dat incassobureautje? Was u zo onder de indruk van die flut bedreigingen? Buigt u als een knipmes voor iedere grote mond die u krijgt? Of was u toch niet zo zeker van uw zaak?

Als u echt zeker was van uw zaak, dan had u die betaling met het afschrift van uw bankrekening makkelijk kunnen aantonen bij dat incassobureau. Die extra kosten waren dan bij Tele-2 in rekening gebracht, want een incassobureau werkt echt niet voor niks, ook niet als de incasso-opdracht onterecht is.

Ik hoop voor u het beste en dat u uw € 64,18 ooit nog terug ontvangt van Tele-2. Maar ik ben bang dat u een heel lange adem moet hebben. En, misschien, kunt u zelf wel een incasso-opdracht tegen Tele-2 indienen. Het incassobureau legt u dan wel uit waaraan u moet voldoen.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Tele 2 reageert maar niet

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

BreejKC schreef: Maar, TS, als u zo zeker was van uw zaak dat u alle verschuldigde betalingen had gedaan, waarom heeft u die € 64,18 dan, weliswaar onder protest, toch aan hun voldaan? Bent u zo geschrokken van dat incassobureautje? Was u zo onder de indruk van die flut bedreigingen? Buigt u als een knipmes voor iedere grote mond die u krijgt? Of was u toch niet zo zeker van uw zaak?

Als u echt zeker was van uw zaak, dan had u die betaling met het afschrift van uw bankrekening makkelijk kunnen aantonen bij dat incassobureau. Die extra kosten waren dan bij Tele-2 in rekening gebracht, want een incassobureau werkt echt niet voor niks, ook niet als de incasso-opdracht onterecht is.

Ik hoop voor u het beste en dat u uw € 64,18 ooit nog terug ontvangt van Tele-2. Maar ik ben bang dat u een heel lange adem moet hebben. En, misschien, kunt u zelf wel een incasso-opdracht tegen Tele-2 indienen. Het incassobureau legt u dan wel uit waaraan u moet voldoen.
Eigenlijk een beetje flauwe reactie...!
Want Tele2 sluit altijd eerst af (of schrijft zoals hier een incassoburorekening) als volgens hun boekhouding de zaak niet klopt. Daar kunnen toezeggingen en afspraken met Tele2-Klantenservice niets tegen doen. Dat is de zwakte in de Tele2-organisatie.
Je kan dus niet zeggen: "We hebben een conflict en dat vechten we wel uit terwijl de aansluiting in stand blijft".
Bij bv water- of energieaansluiting ligt dat anders. Dat wordt als een eerste levensbehoefte gezien.
Het wordt hoog tijd dat internet- en telefoon abonnementen óók juridisch die status van "eerste levensbehoefte" krijgen, want zonder ben je tegenwoordig ernstig gehandicapt.

Ik heb bij Tele2 meerdere ervaringen dat Klantenservice van alles afspreekt, maar intern niet afwikkelt. Gevolg: Tele2-boekhoudafdeling spreekt jou aan op waar andere Tele2-afdeling faalt.
Ik heb ook de ervaring dat je van Tele2(-Klantenservice) nooit schriftelijke reacties krijgt. Alleen bla-bla per telefoon, als je ze al kan bereiken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Tele 2 reageert maar niet

Ongelezen bericht door Brahms »

Geip Suusje schreef:
BreejKC schreef: Eigenlijk een beetje flauwe reactie...!
Want Tele2 sluit altijd eerst af (of schrijft zoals hier een incassoburorekening) als volgens hun boekhouding de zaak niet klopt. Daar kunnen toezeggingen en afspraken met Tele2-Klantenservice niets tegen doen. Dat is de zwakte in de Tele2-organisatie.
Je kan dus niet zeggen: "We hebben een conflict en dat vechten we wel uit terwijl de aansluiting in stand blijft".
Bij bv water- of energieaansluiting ligt dat anders. Dat wordt als een eerste levensbehoefte gezien.
Het wordt hoog tijd dat internet- en telefoon abonnementen óók juridisch die status van "eerste levensbehoefte" krijgen, want zonder ben je tegenwoordig ernstig gehandicapt.

Ik heb bij Tele2 meerdere ervaringen dat Klantenservice van alles afspreekt, maar intern niet afwikkelt. Gevolg: Tele2-boekhoudafdeling spreekt jou aan op waar andere Tele2-afdeling faalt.
Ik heb ook de ervaring dat je van Tele2(-Klantenservice) nooit schriftelijke reacties krijgt. Alleen bla-bla per telefoon, als je ze al kan bereiken.
En jou reactie raakt kant nog wal, immers TS heeft helemaal geen afspraakjes met de klantenservice lopen, maar heeft gewoon opgezegd en alle openstaande vorderingen betaald.

Waarom TOpicStarter dan toch nog geheel vrijwillig en zonder reden E 64,18 gaat overmaken naar Tele2 is natuurlijk bijzonder vreemd te noemen. En het dan weer met veel tam-tam gaat terugvorderen komt wel erg raar over........

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Tele 2 reageert maar niet

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

@Brahms

TS zegt: "Die brief bevatte dreigementen zoals registratie bij Stichting Preventie (wat is dat), afsluiting (is toch al gebeurd), heraansluitingskosten (???) en een incassobureau".
Hij is voor die dreiging gezwicht en heeft onder protest betaald.
Hij vraagt dat nu terug. Hem kan niet verweten worden dat hij niet betaald heeft.
Dat Tele2 nu ze de centen binnen hebben helemaal niet meer reageert is gewoon FOUT!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tele 2 reageert maar niet

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het enige dat ik kan adviseren is om per aangetekend schrijven een brief aan de directie te sturen, met daarin de eis dat het verschuldigde bedrag (inclusief alle kosten en ook voor de kosten van het aangetekend schrijven) binnen 14 dagen wordt overgeboekt op zijn rekening. Zo niet dat zult u tegen hen een incasso procedure starten.

Richje
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 dec 2017 12:51

Re: Tele 2 reageert maar niet

Ongelezen bericht door Richje »

Denk dat TS Stichting PreventeL bedoeld waar je wordt aangemeld als wanbetaler van telecom diensten.
Dit betekent dat TS geen abbo's van mobiele telefonie meer af kan sluiten op zijn naam.
Een BKR voor de telecom sector dus.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Tele 2 reageert maar niet

Ongelezen bericht door Brahms »

olaf79 schreef:Het enige dat ik kan adviseren is om per aangetekend schrijven een brief aan de directie te sturen, met daarin de eis dat het verschuldigde bedrag (inclusief alle kosten en ook voor de kosten van het aangetekend schrijven) binnen 14 dagen wordt overgeboekt op zijn rekening. Zo niet dat zult u tegen hen een incasso procedure starten.
Het blijft vreemd, eerst betalen terwijl je niets hoeft te betalen, en dan eisen dat het geld terug wordt gestort, incl. alle (ook onnodige) kosten.
Je kan schrijven aan de directie wat je wil, maar denk je nu echt dat dat terechtkomt bij de directie van Tele2.
Die hebben wel wat anders te doen.....

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele 2 reageert maar niet

Ongelezen bericht door 16again »

Brahms schreef:Het blijft vreemd, eerst betalen terwijl je niets hoeft te betalen, en dan eisen dat het geld terug wordt gestort, incl. alle (ook onnodige) kosten.
Die route omzeilt wel aanmelding bij Preventel, en is daardoor niet zo vreemd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tele 2 reageert maar niet

Ongelezen bericht door olaf79 »

Brahms schreef:Het blijft vreemd, eerst betalen terwijl je niets hoeft te betalen, en dan eisen dat het geld terug wordt gestort, incl. alle (ook onnodige) kosten.
Je kan schrijven aan de directie wat je wil, maar denk je nu echt dat dat terechtkomt bij de directie van Tele2.
Die hebben wel wat anders te doen.....
Ik vind het niet zo vreemd. Dat veel mensen zich door dreigbrieven inderdaad geïntimideerd voelen (wat ook het doel van die brieven is) kan ik mij goed voorstellen. Niet iedereen is even mondig en durft voor zichzelf op te komen.
Een brief naar de directie (of ze die nu lezen of niet) is de manier om later (mocht het bij de rechter komen) aan te tonen dat je het bedrijf tot op het hoogste nivo hebt willen informeren over hun fouten.
Als klopt wat TS allemaal schrijft dan zal de rechter gehakt van deze zaak maken.

Gesloten