LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 19:07
ZeerPrivé schreef:
01 sep 2019 17:39
NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 17:32
Mijn verbruik is niet de norm, dat hoort u mij ook niet zeggen. Er zijn al vaker soortgelijke topics voorbij gekomen dat gebruikers irreëel veel GB's verbruiken.
Je hebt over 'men' gebruikt, niet over 'ik' .En irreëel veel GB's is ook naar jouw norm. En als ik even naar mijzelf kijk: ik gebruik de smartphone de hele dag, maar nauwelijks om mee te bellen.
U haalt nu 2 zaken door elkaar. Een simkaart in een modem gebruiken is niet de norm. Net zo goed als een telefoon als basis gebruiken voor meerdere apparaten om zo met meer mensen gebruik (dus misbruik) te maken van onbeperkt internet. Dat heeft niets met MIJN verbruik te maken.
Volgens de ACM is 2GB per maand normaal en 40GB excessief. Met die 5GB per dag bij Tele2 zit je dus per maand al ver boven het excessieve dat de ACM aangeeft.
Er wordt slechts door jou iets door elkaar gehaald. Jij gebruikt termen als gigantisch en irreëel. En dat is misschien wel jouw perceptie, maar niet de norm.

Zeker de laatste jaren is het gemiddelde dataverbruikapps enorm toegenomen, met dank aan de streamingsdiensten.

Nu verdraai je het ineens alsof ik zeg dat een simkaart in een modem de norm is, maar dat heb ik nergens gesteld.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@stevieNL81 :lol: :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door kweenie »

Peter Kerssebank schreef:
01 sep 2019 18:53
Wat ik wilde zeggen is dat UNLITMITED toch echt betekent ZONDER LIMIET - en dat het me verbaast dat men zo'n Engelse term zomaar kan gebruiken. (ik woonde zelf in Engeland en beheers de taal nog steeds uitstekend).
Bij nagenoeg alle dingen die 'onbegrensd' zijn, geldt er wel een fair-usr policy om misbruik en/of excessief gebruik te voorkomen. Bij normaal gebruik van een smartphone zul je ook niet snel over die grens gaan. Overigens is de dienst volgens mij in dit geval ook echt zonder limiet, maar moet je wel de extra 'bundels' aan zetten als je over de 5GB gaat. Heb je dat wel gedaan?
Peter Kerssebank schreef:
01 sep 2019 18:53
Wat me opviel .. tv kijken op de telefoon gaat prima (npo start & 240 p op youtube) maar niet als ik de hotspot inschakel en op de pc wil kijken in grotere resolutie.
Dat zal dan waarschijnlijk aan de wifi van je hotspot liggen. Het is trouwens niet ongebruikelijk dat 4g sneller gaat dan een wifi-verbinding. Zeker niet in druk bebouwde gebieden, waar de wifi-banden druk bezet zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 09:02
Een telefoon gebruikt men om te bellen en om voor zichzelf gebruik te maken van mobiel internet. 5G internet per dag gebruiken is gigantisch.
De norm is inderdaad om de telefoon voor privé doeleinden te gebruiken, dus niets te sharen.
Moneyman schreef:
01 sep 2019 17:01
Je verheft jezelf te makkelijk tot norm. Als je even zit te netflixen oid vliegen de GB’s eruit.
Zoals ik al zei, voor eigen gebruik. Het is dus niet de bedoeling om de mb’s Te delen met derden om elk te gaan netflixen.
ZeerPrivé schreef:
01 sep 2019 17:39
Je hebt over 'men' gebruikt, niet over 'ik' .En irreëel veel GB's is ook naar jouw norm. En als ik even naar mijzelf kijk: ik gebruik de smartphone de hele dag, maar nauwelijks om mee te bellen.
Irreëel naar de maatstaven van de ACM.
Moneyman schreef:
01 sep 2019 19:24
Nu verdraai je het ineens alsof ik zeg dat een simkaart in een modem de norm is, maar dat heb ik nergens gesteld.
De norm is vastgelegd. U beweert dat het mijn norm zou zijn wat het dus niet is.

De laatste cijfers van de ACM geven aan dat het gemiddelde 2GB per maand is. Dan is de 5GB per dag dus al enorm veel te noemen. Als je daar niet genoeg aan hebt behoor je dus bij de excessieve gebruikers.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 19:52
NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 09:02
Een telefoon gebruikt men om te bellen en om voor zichzelf gebruik te maken van mobiel internet. 5G internet per dag gebruiken is gigantisch.
De norm is inderdaad om de telefoon voor privé doeleinden te gebruiken, dus niets te sharen.
Moneyman schreef:
01 sep 2019 17:01
Je verheft jezelf te makkelijk tot norm. Als je even zit te netflixen oid vliegen de GB’s eruit.
Zoals ik al zei, voor eigen gebruik. Het is dus niet de bedoeling om de mb’s Te delen met derden om elk te gaan netflixen.
Nogmaals: Ik heb niets gezegd over sharing. Ik zeg iets over je statement over het dataverbruik. Houd je het een beetje zuiver?
NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 19:52
ZeerPrivé schreef:
01 sep 2019 17:39
Je hebt over 'men' gebruikt, niet over 'ik' .En irreëel veel GB's is ook naar jouw norm. En als ik even naar mijzelf kijk: ik gebruik de smartphone de hele dag, maar nauwelijks om mee te bellen.
Irreëel naar de maatstaven van de ACM.
Moneyman schreef:
01 sep 2019 19:24
Nu verdraai je het ineens alsof ik zeg dat een simkaart in een modem de norm is, maar dat heb ik nergens gesteld.
De norm is vastgelegd. U beweert dat het mijn norm zou zijn wat het dus niet is.

De laatste cijfers van de ACM geven aan dat het gemiddelde 2GB per maand is. Dan is de 5GB per dag dus al enorm veel te noemen. Als je daar niet genoeg aan hebt behoor je dus bij de excessieve gebruikers.
Je verdraait de cijfers van de ACM naar je standpunt toe. Drie argumenten:

Allereerst omdat die 2GB de cijfers van ruim anderhalf jaar geleden zijn, en het mobiele dataverbruik sindsdien nog steeds enorm is blijven stijgen.

Daarnaast omdat die 2GB geen “norm van de ACM” is, maar slechts het gemiddelde dataverbruik per mobiele aansluiting per begin 2018. Om op 2GB gemiddeld te komen, wetend dat er ook heel veel mensen nauwelijks mobiele data verbruiken, moeten er dus ook mensen zijn die veel meer gebruiken. Een keer 5GB per dag in de tweede helft 2029 is dan niet ineens “irreëel” en “excessief”.

Door steeds te spreken over “5GB per dag” suggereer je dat dat standaard iedere dag gebeurt, terwijl er in de OP in werkelijkheid sprake is van één keer.

En tot slot: de FUP van Tele2 heeft de mogelijkheid om veel meer dan 5GB per dag te gebruiken gewoon in zich. Dan mag je dat ook gewoon gebruiken.

Kortom, ik vind je statement over het verbruik van TS nog steeds onzin.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

kweenie schreef:
01 sep 2019 19:51
Bij nagenoeg alle dingen die 'onbegrensd' zijn, geldt er wel een fair-usr policy om misbruik en/of excessief gebruik te voorkomen.
Als dingen die 'onbegrensd' zijn, nu gewoon niet als 'onbegrensd' in de markt worden aangezet, dan hoeven we de apostrof niet te gebruiken om aan te geven dat ze in de werkelijkheid begrensd zijn.
kweenie schreef:
01 sep 2019 19:51
Bij normaal gebruik van een smartphone zul je ook niet snel over die grens gaan.
Dat is onwaar.
kweenie schreef:
01 sep 2019 19:51
Overigens is de dienst volgens mij in dit geval ook echt zonder limiet, maar moet je wel de extra 'bundels' aan zetten als je over de 5GB gaat.
Er is wel echt een limiet, zij het dat je die per dag handmatig kunt uitzetten.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het onredelijk bezwarend beding is terug.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat een kinderachtige reactie.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die voorwaarden zijn toch van tevoren bekend.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Control c en control v is gemakkelijk voor steeds wederkerende teksten. Dan maak je minder fouten.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 09:02
Fair use policy wordt al over gesproken sinds het eerste onbeperkte abonnement is afgesloten. Elke keer weer dezelfde discussie en de gebruiker die er zogenaamd niets vanaf wist of het maar raar vindt dat onbeperkt niet wil zeggen dat je dan ook maar echt onbeperkt alles mag doen.
Dat is ook raar. Voor de koop wordt je A belooft en na de koop heeft met het over B. Wie A beloofd moet A ook doen.

Zie ook
https://blog.iusmentis.com/2008/02/01/d ... spraktijk/
NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 19:07
Een simkaart in een modem gebruiken is niet de norm. Net zo goed als een telefoon als basis gebruiken voor meerdere apparaten om zo met meer mensen gebruik (dus misbruik) te maken van onbeperkt internet.
Je vult dit allemaal zelf in. Het er is geen sprake van misbruik wanneer iemand gebruik maakt van de opties mobiele hotspot en thetering.

Een provider bied datatransport aan in ruil voor een bedrag. Hoe klanten dat vervolgens gebruiken is niet aan de povider.
NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 09:02
Volgens de ACM is 2GB per maand normaal en 40GB excessief.
Heb je een URL voor me?
NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 19:52
De norm is inderdaad om de telefoon voor privé doeleinden te gebruiken, dus niets te sharen.
Hier ontbreekt een bron.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij mag zoveel gebruiken als hij wil. Na 4,5 Gig moet hij alleen aangeven dat hij nog een Gig wil, en nog een Gig wil enz. enz. Oftewel ‘unlimited’.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, dat is niet echt onbeperkt. Er is nog steeds een limiet en de beperking is dat je die limiet steeds moet verlengen. Je zal geen bestand van 2 GB kunnen downloaden, omdat de limiet dat verhinderd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door kweenie »

alfatrion schreef:
02 sep 2019 00:19
Heb je een URL voor me?
...
Hier ontbreekt een bron.
Misschien kun je dat ook bij jezelf even nagaan
kweenie schreef:
01 sep 2019 11:17
alfatrion schreef:
01 sep 2019 11:08
Er is sprake van een onredelijk bezwarend beding en misleidende handelspraktijk.
En heb je ook een link naar die gerechtelijke uitspraak?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

kweenie, ik heb niet beweerd dat er een gerechtelijke uitspraak is die iets zegt over de huidige TELE2 formule. Het al dan niet ontbreken hiervan maakt niet dat TELE2 geen misleidende handelspraktijk verricht en geen oneerlijke bezwarend beding heeft opgenomen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

En hier wordt het hele internet niet bij je gebracht.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Peter Kerssebank schreef:
01 sep 2019 18:53
Wat ik wilde zeggen is dat UNLITMITED toch echt betekent ZONDER LIMIET - en dat het me verbaast dat men zo'n Engelse term zomaar kan gebruiken. (ik woonde zelf in Engeland en beheers de taal nog steeds uitstekend).
Er worden wel meer Engelse termen gebruikt. Fair Use Policy is binnen de internet branche heel gebruikelijk en ook op je prive verbinding heb een dergelijke beperking die is opgenomen in de algemene voorwaarden.
Peter Kerssebank schreef:
01 sep 2019 18:53
Wat die 5 GB betreft ... die gebruik je soms als je systeem (3 GB op telefoon) vernieuwd moet worden ... de 4G verbinding is niet snel genoeg om 1080 p video te kijken. Overigens is 5 GB voldoende voor mij ... ik kijk amper tv.
Voor 1080p heb je tussen de 14/25Mbit/s nodig, dit staat los van je abonnement of de 5GB data van je abonnement.
Peter Kerssebank schreef:
01 sep 2019 18:53
Wat me opviel .. tv kijken op de telefoon gaat prima (npo start & 240 p op youtube) maar niet als ik de hotspot inschakel en op de pc wil kijken in grotere resolutie.
Mobiele abonnementen zijn voor buiten gedoeld de verbinding is veelal binnen niet optimaal. Daarbij speelt dat je via een hotspot deelt van een telefoon die hier niet echt voor gemaakt is. Dit heeft allemaal invloed op de snelheid van je verbinding. Je kunt op je telefoon een speedtest doen om te kijken wat je voor snelheid behaald en daarna via wifi, is deze lager dan ligt de beperking in je hotspot functie.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En zo zijn we weer beland op dezelfde impasse waar we al zo vaak beland zijn.

Gelukkig mag ik een restaurant binnenlopen, onbeperkt spare ribs bestellen en daarna mijn familie uitnodigen om mee te eten. Want ik heb er voor betaald en het restaurant heeft meer stoelen waar ze dus kunnen gaan zitten. Nergens staat vermeld dat alleen de betaler mag eten. Maar ojee, het restaurant sluit om 22:00u, zo onbeperkt is dat dus niet. Allemaal misleiding dus.

Vaker is exact dezelfde discussie gevoerd. En elke keer dezelfde argumenten. Ik stop er weer mee in dit topic. Tot de volgende weer.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij tele2 heeft de klant een zaak gewonnen omdat de eisen van de AMC toen nog niet bekend waren en dus niet in de voorwaarden stonden. Inmiddels zijn die aangepast op aangeven van de AMC, die verschil wil tussen spraak en data. Je kunt ook grotere bestanden ophalen, dan moet je van te voren gratis bundels bestellen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
02 sep 2019 00:19
NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 19:07
Een simkaart in een modem gebruiken is niet de norm. Net zo goed als een telefoon als basis gebruiken voor meerdere apparaten om zo met meer mensen gebruik (dus misbruik) te maken van onbeperkt internet.
Je vult dit allemaal zelf in. Het er is geen sprake van misbruik wanneer iemand gebruik maakt van de opties mobiele hotspot en thetering.

Een provider bied datatransport aan in ruil voor een bedrag. Hoe klanten dat vervolgens gebruiken is niet aan de povider.
Het gebruik van de mobiele databundel voor een hotspot is in de voorwaarden uitgesloten.
Zie hier de informatie op de website, en hier de algemene voorwaarden.
Wat zijn de spelregels voor Unlimited datagebruik?
Wij moedigen onze klanten aan om het internet he-le-maal leeg te trekken. Om te zorgen dat alle Tele2 klanten het meest uit ons schandalig snelle 4G-netwerk halen, hebben we wat spelregels opgesteld voor het gebruik van Unlimited Data.

* De Unlimited-bundel is niet bedoeld voor gebruik in data only apparaten, zoals een router of dongle.
* Het is bedoeld voor individueel gebruik – dus niet als hotspot voor anderen – en alleen voor consumenten – dus niet voor zakelijke klanten.
* Je dataverbruik mag geen andere klanten benadelen of hinder veroorzaken aan onze systemen of aan het netwerk. Denk hierbij aan het dag en nacht laten doorlopen van zware downloads of streaming content.
alfatrion schreef:
02 sep 2019 00:19
NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 09:02
Volgens de ACM is 2GB per maand normaal en 40GB excessief.
Heb je een URL voor me?
Zie oa hier. Alleen verdraait NeoDutchio deze cijfers zoals al eerder aangegeven, en vult ze gemakshalve ook maar even aan.
alfatrion schreef:
02 sep 2019 00:19
NeoDutchio schreef:
01 sep 2019 19:52
De norm is inderdaad om de telefoon voor privé doeleinden te gebruiken, dus niets te sharen.
Hier ontbreekt een bron.
Zie hierboven.
Lady1234 schreef:
02 sep 2019 00:26
Hij mag zoveel gebruiken als hij wil. Na 4,5 Gig moet hij alleen aangeven dat hij nog een Gig wil, en nog een Gig wil enz. enz. Oftewel ‘unlimited’.
Je vergeet alleen te melden dat dat na 12GB alsnog gewoon klaar is. Niks "unlimited".
Internet
Voor het gebruik van internet in de EU geldt:

Je kunt maximaal 12GB per maand gebruiken. Wanneer je dit limiet bereikt kun je blijven internetten. Je betaalt dan € 0,005 per MB

Gesloten