LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Peter Kerssebank
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2014 13:49

TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Peter Kerssebank »

vandaag wilde ik met mijn TELE2 abonnement de BACH Cantata "GEIST UND SEELE" van Jos van Veldhoven downloaden. Het is al (zaterdag)avond, aan het einde van de laatste en hele warme zomerdag zodat, naar ik vermoed menigeen met bruine body aan de telefoon G4 zit te lurken, want het downloaden lukt niet (zo'n 1 1/5 gigabyte) .. de verbinding is zo traag dat de download app van firefox staakt.
Tja, daar zit ik dan .. en er was mij toch beloofd, zelfs door de telefoon vooraf, dat ik mijn telefoon als wifi hotspot zou kunnen gebruiken voor mijn pc. En nu blijkt dat ik maar 5 GB per dag mag gebruiken en dat er bovendien danig in de breedte van de band wordt geknepen. UNLIMITID USE heet dat bij TELE2, en de kleine lettertjes heten FAIR USE POLICY.

Van de rechter las ik 'n paar dagen geleden in de krant dat je nu wel de TELE2 sim kaart in 'n modem mag stoppen, omdat daar niets in die FAIR USE POLICY van te vinden is.

Maar betekenen letters in het Engels dan HELEMAAL NIETS vraag ik mij af ... UNLIMITED USE .... FAIR USE POLICY .... waar ben ik nou weer aangeland ...

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tik even op Google in Fair use policy, en u weet wat dat betekent.

En 5Gb per dag is toch ruimschoots?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Na die 5 MB kun je gratis een nieuwe bundel van 1 GB activeren. Voordat die op is.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Justmeagain »

U wilt dus onbeperkt illegale content downloaden. Alleen daarom al moeten ze de snelheid zo knijpen dat het niet meer de moeite waard is om te downloaden.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Revoked »

Justmeagain schreef:
01 sep 2019 00:30
U wilt dus onbeperkt illegale content downloaden. Alleen daarom al moeten ze de snelheid zo knijpen dat het niet meer de moeite waard is om te downloaden.
Vooroordelen of aannames?
Downsnelheden knijpen geeft problemen met de Nederlandsche Wetgeevingh....is overigens ook niet bijster klantvriendelijk en we vinden er wel weer wat op....

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Over illegaal is niet gerept. Je mag je handy als hotspot gebruiken. Je simkaart in een modern gebruiken kan toch problemen opleveren. De laatste regels van de ACM verhinderen dat. Omdat 06 nummers voor spraak bedoelt zijn. Voor data zijn nieuwe nummers van 12 cijfers gekomen. Dit is door de ACM opgelegd, maar was door tele2 toen nog niet goed in hun contracten verankerd. Dat is voor iedereen inmiddels aangepast en iedereen is ermee akkoord moeten gaan of kon de dienst zonder boete beëindigen.
Als je meerdere dagen opeenvolgend veel meer dan die 5 GB verbruikt hebt krijg je een waarschuwing. Dat is de fair use policy.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ok dan... Wordt het niet tijd voor een platenspeler of een cd speler? Als je zulke grote bestanden dagelijks download is dat wel aan te bevelen lijkt mij.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door kweenie »

Dus als je het uitkomt verwijs je wel naar de fair use policy (dat bepaalde zaken er niet in vermeld staan), maar als het je niet uitkomt (beperking in hoge-snelheid internet) dan zijn het ineens 'kleine lettertjes' en vind je dat je gewoon oneindig veel op maximale snelheid zou mogen downloaded zonder enige actie van jouw kant. Hm.

ZeerPrivé
Berichten: 5264
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Een 06 simkaart in router, dongel e.d. is verboden. Tele2 is verplicht je in dat geval af te sluiten.

Voor € 10 per maand heb je een abonnement op Spotify, daar vind je ook klassieke muziek.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 01 sep 2019 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door 16again »

Peter Kerssebank schreef:
31 aug 2019 21:18
Van de rechter las ik 'n paar dagen geleden in de krant dat je nu wel de TELE2 sim kaart in 'n modem mag stoppen, omdat daar niets in die FAIR USE POLICY van te vinden is.
Moet dat modem gebruik dan specifiek benoemd worden?
Het lijkt mij dat algemene bewoordingen ook volstaan . Uit de voorwaarden:
6.6.1. Je mag de Dienst van Tele2 niet misbruiken of afwijkend gebruiken. Hieronder verstaat Tele2 in ieder geval:
a. Gebruik waar de dienst niet voor bedoeld is, , zoals gebruik door derden of......
De SIM kaart is bedoeld voor telefoon, plaatsen van sim kaart in 4G router kan als als afwijkend gedrag worden beschouwd. Bij plaatsen in een modem wordt het wel erg makkelijk om derden (je huisgenoten) via WiFi te laten meeliften op je abonnement.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een telefoon gebruikt men om te bellen en om voor zichzelf gebruik te maken van mobiel internet. 5G internet per dag gebruiken is gigantisch. Zakelijk gebruik ik er niet eens 10 per maand (en dan een combi op Ipad en telefoon).

Fair use policy wordt al over gesproken sinds het eerste onbeperkte abonnement is afgesloten. Elke keer weer dezelfde discussie en de gebruiker die er zogenaamd niets vanaf wist of het maar raar vindt dat onbeperkt niet wil zeggen dat je dan ook maar echt onbeperkt alles mag doen. Je mag onbeperkt doen waar een telefoon voor gemaakt is.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Theotrucker schreef:
01 sep 2019 03:18
Over illegaal is niet gerept.
Downloaden van muziek is toch echt verboden. :wink:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door renewouters »

Justmeagain schreef:
01 sep 2019 09:30
Theotrucker schreef:
01 sep 2019 03:18
Over illegaal is niet gerept.
Downloaden van muziek is toch echt verboden. :wink:
Niet als je het via bijvoorbeeld Spotify, Apple of Google (en andere legale muziekdiensten) doet.

ZeerPrivé
Berichten: 5264
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@renewouters: Maar dat kost geld en het moet natuurlijk weer gratis...

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar we werken toch allemaal ‘gratis’?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door 16again »

Justmeagain schreef:
01 sep 2019 09:30
Downloaden van muziek is toch echt verboden. :wink:
Allereerst niet relevant in dit topic, en er zijn legio sites waar legaal tegen betaling muziek kan worden gedownload

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Dit muziekstuk is al heel lang in het publieke domein zoals dat heet. Bach schreef het werk (vermoedelijk) in 1726 en daarom zijn de auteursrechten sinds 1796 -70 jaar na het componeren- vervallen. Wat anders is dat er sprake van rechten zou kunnen zijn bij de uitvoerders, de Nederlandse Bachvereniging.
Het werk staat overigens gewoon op YouTube https://www.youtube.com/watch?v=oMclNxEre2M en daar kun je het downloaden om het af te kunnen spelen.
Afspelen op een PC of ander medium met een paar goeie speakers lijkt me trouwens veel beter :wink:

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
01 sep 2019 09:31
Ik lees dat het downloaden zeer traag verloopt en dat heeft meer te maken met de downloadsnelheid van de server waar het bestand van af gehaald wordt dan met de 4G internetsnelheid die Tele 2 aanbiedt. De geboden internetsnelheid staat los van het data gebruik en een audiobestand is niet zodanig groot waardoor die 5 Gb data volledig wordt verbruikt.
Als de download steeds vastloopt, en opnieuw start, is aan het eind van de dag je 5GB limiet bereikt, maar is het bestand nog steeds niet binnen.

ZeerPrivé
Berichten: 5264
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Afspelen op een PC of ander medium met een paar goeie speakers lijkt me trouwens veel beter
Beter dan wat??

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

ZeerPrivé schreef:
01 sep 2019 10:27
Afspelen op een PC of ander medium met een paar goeie speakers lijkt me trouwens veel beter
Beter dan wat??
Een telefoon

Gesloten