LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
MarjaVersteeg
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2017 15:57

Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door MarjaVersteeg »

Ik ben al 2 dagen bezig met hun klantenservice om mijn emailadres weer de laten deblokkeren maar helaas

I.v.m. een social engineering hack aan hun kant is de privacy wet zo aangescherpt dat mensen met een gratis zonnet account ineens deze melding krijgen als ze proberen in te loggen

Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit.
Neem contact op met de helpdesk als u uw webmailtoegang wilt laten reactiveren

Als je dus de helpdesk belt is er in de eerste plaatst geen nummer op het bandje wat je direct door verbind dus je moet altijd eerst via de verkeerde binnen komen en als je dan iemand aan de telefoon krijgt blijven ze het zelfde deuntje afdraaien , wij mogen u niet helpen ivm de verscherpte ID check omdat u een gratis emailadres heeft bij ons . Heb al een paar keer aangegeven dat ik wel mijnmobiel bij hun heb en dat ze daar de check op mogen doen maar ook hiermee loop ik tegen een muur aan .

Wat kan ik er nog aan doen om gewoon mijn emailadres weer in te kunnen , op hun forum blijkt dat er nog veel meer mensen met een zonnet account spontaan er niet meer in kunnen met de zelfde problemen die ik heb
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mei 2019 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt er verder niets aan doen. Je zult moeten afwachten of tele2 het lukt om het te repareren. Gratis is niet levenslang. Tele2 is verkocht. De naam zullen ze nog een tijdje gebruiken, daarna zal T mobile er ook niet meer veel aandacht aan besteden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door berndv »

MarjaVersteeg schreef:
03 mei 2019 15:37
Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit.
Neem contact op met de helpdesk als u uw webmailtoegang wilt laten reactiveren
Kennelijk is er voor hen dus wel reden geweest om uw mailadres uit de lucht te halen. En ja, om het weer vrij te geven moeten zij verifiëren of u de persoon bent die hoort bij het mailadres. U geeft aan dat u uw mobiele nummer ook bij hen heeft, maar goed, dat is tegenwoordig tele2, staan er uberhaupt contactgegevens geregistreerd bij uw mailadres? Als er geen gegevens ingevuld zijn, valt er simpelweg niets te verifiëren, en vrees ik dat u bot gezegd pech heeft. Anders zit er niets anders op dan een mailadres bij een andere gratis aanbieder te nemen, die zijn er genoeg en zijn dan ook niet gekoppeld aan een internetprovider.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door Costnix »

Heeft u het al via de webmail geprobeerd?
https://www.tele2.nl/webmail/
Een @zonnet mailbox is wel erg oud. Tele2 heeft blijkbaar met de botte bijl al die e-mail adressen “omgehakt”.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

MarjaVersteeg schreef:
03 mei 2019 15:37
Ik ben al 2 dagen bezig met hun klantenservice om mijn emailadres weer de laten deblokkeren maar helaas

I.v.m. een social engineering hack aan hun kant is de privacy wet zo aangescherpt dat mensen met een gratis zonnet account ineens deze melding krijgen als ze proberen in te loggen

Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit.
Neem contact op met de helpdesk als u uw webmailtoegang wilt laten reactiveren

Als je dus de helpdesk belt is er in de eerste plaatst geen nummer op het bandje wat je direct door verbind dus je moet altijd eerst via de verkeerde binnen komen en als je dan iemand aan de telefoon krijgt blijven ze het zelfde deuntje afdraaien , wij mogen u niet helpen ivm de verscherpte ID check omdat u een gratis emailadres heeft bij ons . Heb al een paar keer aangegeven dat ik wel mijnmobiel bij hun heb en dat ze daar de check op mogen doen maar ook hiermee loop ik tegen een muur aan .

Wat kan ik er nog aan doen om gewoon mijn emailadres weer in te kunnen , op hun forum blijkt dat er nog veel meer mensen met een zonnet account spontaan er niet meer in kunnen met de zelfde problemen die ik heb

Wel het hele verhaal vertellen https://forum.tele2.nl/over-het-forum-3 ... post463901

Jij kan verder niets doen dan afwachten, er is blijkbaar een probleem.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door Costnix »

Dat zet het probleem wel in een ander licht. Er is een hardnekkige storing bij Tele2
Maak een extra mailaccount aan bij een andere. Ik heb als reserve een gmailadres.

BL2
Berichten: 4832
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door BL2 »

Hier doet de Zonnet het prima, al hoewel amper gebruikt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hou er rekening mee dat het ook plotseling afgelopen kan zijn.

Ronald82
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2019 22:07

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door Ronald82 »

Ik heb hetzelfde probleem met mijn zonnet email adres. Helpdesk kan niks ivm met privacy wet. Maar naar wat door vragen ben ik erachter gekomen dat tele2 zijn zaken met betrekking tot privacy niet op orde hadden. Tot ze alles op orde moest alles op slot.

Ik heb dat email adres al meer dan 10jaar toen was dat privacy gebeuren nog niet. Je hoefde niks aan te leveren van informatie.

Waar ik me nog het meeste aan stoor is dat dit zomaar gebeurt zonder maar ook iets te communiceren. Ook over de privacy wet en eventueel aanleveren van gegevens nooit nils van gehoord. En ook dan nog maar te zwijgen over de gevolgen wat deze blokkade kan opleveren.

En met betrekking tot een gmail of hotmail account wie verzekerd mij dat dat account ook niet zomaar op slot gaat omdat ze geen gegevens hebben om de privacy te waarborgen. Want veel vragen die accounts ook niet.

Nijogeth
Berichten: 9967
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ze zullen het vast wel via e-mail hebben gecommuniceerd.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Heb ook een oud Zon account wat nog steeds gebruikt wordt. Heb geen last van blokkades of privacy regels.

lucon1944
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2016 19:30

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door lucon1944 »

Ik heb zojuist mijn SPAM gelezen via mijn gratis Zonnet e-mailadres. Helaas voor mij kan ik dus nog steeds inloggen. Ca. 5 Jaar geleden ben ik begonnen om mijn Zonnet account op te heffen. Dit lukt niet. Steeds belooft Tele2 dat zij mijn account zullen verwijderen. De omgekeerde wereld dus; ik wil Zonnet kwijt en als je Zonnet of Versatel niet kwijt wil sta je geblokkeerd! Ik laat het er maar bij zitten verder.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zet zelf je mail dan helemaal vol met spammail. Een volle Mailbox wordt automatisch geblokkeerd en als er dan een mail heen gestuurd wordt wordt die retour gestuurd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

MarjaVersteeg schreef:
03 mei 2019 15:37
Als je dus de helpdesk belt is er in de eerste plaatst geen nummer op het bandje wat je direct door verbind dus je moet altijd eerst via de verkeerde binnen komen en als je dan iemand aan de telefoon krijgt blijven ze het zelfde deuntje afdraaien , wij mogen u niet helpen ivm de verscherpte ID check omdat u een gratis emailadres heeft bij ons . Heb al een paar keer aangegeven dat ik wel mijnmobiel bij hun heb en dat ze daar de check op mogen doen maar ook hiermee loop ik tegen een muur aan .
Ik had hetzelfde probleem en met 1 telefoontje met Tele2 en een terechte ID check (Postcode, Naam, geboortedatum) kreeg ik een nieuw wachtwoord en kon ik inloggen. De medewerkster nam alle tijd voor mij als niet betalende klant.

Wanneer ze je niet kunnen verifiëren aan dat account (en niet aan je mobiele abonnement want die staat los van Zonnet) dan ben je inderdaad de toegang tot het e-mail account kwijt. Dit kun je Tele2 niet kwalijk nemen, zij kunnen natuurlijk niet een vreemde toegang geven die niet de gegevens heeft die bij het account horen.

Lily60
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2017 17:03

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door Lily60 »

Heb gebeld of ik alleen internet bij tele 2 kon afsluiten. Zodat ik op mijn zonnet account kan komen. Maar helaas met klantenservice contact opnemen .Maar helaas daar kom je niet door. Moet T-Mobile bellen om alleen internet te krijgen en dan nog geen zonnet account dat weer actief word. RADAR HELP.
Costnix schreef:
03 mei 2019 15:54
Heeft u het al via de webmail geprobeerd?
https://www.tele2.nl/webmail/
Een @zonnet mailbox is wel erg oud. Tele2 heeft blijkbaar met de botte bijl al die e-mail adressen “omgehakt”.
Kom je ook niet mee op je zonnet account.

ardowillaert
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2019 21:11

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door ardowillaert »

Mijn zonnet account is ook geblokkeerd , bellen chatten met Tele2 helpt allemaal niets

Volgens de helpdesk dient er een wetswijziging te komen vanwege de privacy wet......

Het zou erg netjes geweest zijn van Tele2 om een bericht te sturen voordat ze een mailbox blokkeren

Een klacht indienen bij Tele2 kon eerste instantie niet omdat ik geen klant nummer heb . Een medewerker liet mij weten via de chat dat ik ipv klant nummer het nummer B000000000 moest gebruiken. dit lukte wel maar nog steeds geen reactie.

Kan er op een of andere manier een gezamelijke actie worden ondernomen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tele2 blokkeert e-mailadressen Zonnet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ze kunnen natuurlijk geen bericht sturen als de mailbox geblokkeerd is? Ze weten zelf niet hoe het komt en hoe op te lossen. Als er geen ID is bekend bij het mailadres zal die nooit meer vrijgegeven worden na de hack actie geïnitieerd door RTL. Welke gemeenschappelijke actie stel je voor.? Juist door de druk van RTL zijn de fouten bij de identificatie aan het licht gekomen. Die kunnen nu nooit meer overruled worden. Voorheen werden er oplossingen gebruikt waar vraagtekens bij staan wat betreft verificatie. Dat gaat nooit meer.

Gesloten