LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 ramp

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Rick Waters
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:38

Tele2 ramp

Ongelezen bericht door Rick Waters »

Geachte,

Ik heb sinds een aantal maanden internet van Tele2. Een adsl verbinding van 20 Mbit. De verkoper die me dit verkocht heeft zei dat ik later altijd nog over kon stappen op Fiberspeed. Dat was geen enkel probleem en kostte geen moeite om dit te upgraden. Klonk allemaal plausibel en heb eerst de 20 Mbit internet verbinding aangevraagd.

Van die hele 20 Mbit blijft bedroevend weinig over. Met een bedrade verbinding haal ik gemiddeld 2 Mbit en er is mij aangegeven dat jammer de bammer hier niks aan te doen is. De snelheid is echt te triest voor woorden, zowel met downloaden als gamen ga je kapot van frustratie.

Dus ik gaf aan dat ik Fiberspeed wilde proberen, aangezien ik ook niet op de website heb gezien dat hier restricties voor zijn. Het leuke begint al dat als je op "Internet tot 60 Mbit" klikt en op bestellen drukt, je meteen al op een site komt waar staat "Internet tot 50 Mbit". Wat een lachertje. Maar hoe het ook zei, ik wilde het toch bestellen, maar nu blijkt het helemaal niet mogelijk te zijn op mijn adres. Nou van verbazing viel mijn mond open.

Tele2 heeft laatst een misleidende reclame moeten wijzigen van de rechter. Maar deze praktijken verdienen ook geen schoonheidsprijs. Bedenk je dus goed voordat je in de leugens van Tele2 trapt.

Groeten Rick

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 ramp

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Rick Waters,

Ik vind het vervelend om te horen dat er problemen waren bij de aansluiting.
Ik wil dit graag nog voor je uitzoeken. Kan je je postcode/huisnr. en/of klantnummer mailen naar [email protected].
Dan pak ik het voor je op.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

justmegr
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 sep 2010 19:52

Re: Tele2 ramp

Ongelezen bericht door justmegr »

Beste Rick Waters

Het is normaal als je over tele2 klachten hebt,ze zijn oplichters.als ik jou was,zeker ging bij andere of overstapen,zal je goed doen,tele2 wil alleen geld,geen goed afspraak kan jemet tele2 maken.

danilla of zo iemand die regeerd,is zeker gewoon gelul. probeer maar zelf oplossen om overstapen.

mvg

Rick Waters
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:38

Re: Tele2 ramp

Ongelezen bericht door Rick Waters »

justmegr schreef:Beste Rick Waters

Het is normaal als je over tele2 klachten hebt,ze zijn oplichters.als ik jou was,zeker ging bij andere of overstapen,zal je goed doen,tele2 wil alleen geld,geen goed afspraak kan jemet tele2 maken.

danilla of zo iemand die regeerd,is zeker gewoon gelul. probeer maar zelf oplossen om overstapen.

mvg
Ik heb op dit moment gereageerd op Danielle. Heb ook haar aangegeven dat ik erg benieuwd ben hoe ze dit denken op te lossen.

Als ik wat weet zal ik dat hier zeker plaatsen.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 ramp

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Rick Waters,

Bedankt voor je gegevens.
Ik heb je probleem in behandeling genomen en kom er z.s.m. bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

edu1
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2010 20:41

Re: Tele2 ramp

Ongelezen bericht door edu1 »

Je wordt nu in ieder geval geholpen, ik wacht nu al 3 dagen op hulp van Vodafone..

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Tele2 ramp

Ongelezen bericht door Marssjo »

@justmegr

Je wordt vervelend met je grove woordgebruik (o.a. kk), geklaag en slecht leesbare teksten. In Nederland beginnen we een zin met een hoofdletter en eindigen we met een punt. Ook namen schrijven we met een hoofdletter. In Nederland wordt van iedere inwoner verwacht dat hij/zij de wet kent. Er bestaat zelfs "Consumenten recht" . In Nederland heeft ieder bedrijf "Algemene Levering Voorwaarden" waarvan verwacht wordt dat je die leest voordat je een dienst of contract accepteert of wil beëindigen.
Ik heb zelf jarenlang tot volle tevredenheid Internet + telefonie van Versatel, later Tele2 gehad en mijn contract heb ik zonder problemen, volgens de ALV, beëindigd.
Je moet nog een hoop leren !!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 ramp

Ongelezen bericht door berndv »

als of de kwaliteit van het koper of de afstand naar de centrale zo zijn dat je van 20 mbit maar 2 over houdt, denk je dan echt dat je van de 50mbit wel de volledige snelheid zult krijgen?

En je hebt het over verkoper? Heb je het in een winkel aangeschaft of telefonisch bij tele2. Had je zelf al een postcodecheck gedaan?

Marieke J
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2010 13:43

Re: Tele2 ramp

Ongelezen bericht door Marieke J »

Rick Waters heeft in een ander onderwerp bij internetproviders ook een bericht geschreven, waaruit ik de conclusie trek dat hij hier heeft gelogen. Hij is niet opgelicht door een verkoper, maar heeft het pakket via internet besteld.Dit blijkt uit een brief van de klantenservice, die hij zelf heeft geplaatst. HET BESTELLEN VIA INTERNET ontkent hij nergens.

Hij beweert dat tele2 valse beloftes maakt, maar hij probeert onder valse voorwendselen zijn contract te laten ontbinden.

Overigens blijkt later in ditzefde onderwerp dat Tele2 toch het contract kosteloos gaat ontbinden.

Overigens doet hij niet eens de moeite om deze uitkomst hier in zijn oorspronkelijke klacht te vermelden.


Geregistreerd: 20 okt 2010 21:38
Berichten: 14

Tele2 OPLICHTERS - 23 nov 2010 16:16
Het verhaal is te lang om hier volledig te posten. Ik heb een afspraak gemaakt met mevrouw Lanting van Tele2. Er zijn talloze valse beloftes gemaakt waaronder de internetsnelheid die op bepaalde punten daalt tot 2 Mbit per seconde. Ik heb hier over gebeld en niks kon oplossen. Na het hele voorval gepost te hebben op het Radar forum, werd er opeens contact gezocht door mw Lanting.

Er werd mij op een gegeven moment aangeboden dat ik kosteloos kon opzeggen omdat Tele2 niks meer voor mij kon doen. Ik stemde hiermee in en gaf aan per 30-12-2010 te willen opzeggen. Dit was prima en werd in orde gemaakt. Binnen enkele dagen kreeg ik hiervan bevestiging en zou alles in orde zijn.

Tot mijn stomme verbazing krijg ik vandaag deze mail:

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van het telefonische contact wat u gehad hebt met mijn collega, stuur ik u deze e-mail.

Van mijn collega heb ik begrepen dat u uw abonnement wenst te beëindigen omdat u verkeerd bent geinformeerd over het Fiberspeed abonnement van Tele2. Daarnaast vindt u de snelheid, die u momenteel behaalt, te weinig.
U hebt aangegeven alleen in het weekend en 's avonds telefonisch bereikbaar te zijn. Helaas is onze afdeling (afdeling Opzeggingen) na 18.00 uur gesloten en alleen aanwezig op maandag t/m vrijdag, daarom neem ik via de e-mail contact met u op i.p.v. telefonisch.

Wij hebben gezien dat u de aanvraag voor het abonnement via internet hebt gedaan. Hier hebt u aangegeven dat u de voorwaarden hebt doorgelezen en akkoord gaat hiermee. In deze voorwaarden staat duidelijke informatie over de snelheid die minimaal moet binnen komen op uw modem. U zit boven dit minimum. Daarnaast is duidelijk omschreven dat wij 20mb/s nooit kunnen garanderen.

Wat betreft het Fiberspeed, wij hebben aangeven dat wij 'ooit' Fiberspeed kunnen leveren op uw adres. Het is aannemelijk dat wij in de toekomst ons Fiberspeed-netwerk gaan uitbreiden en ook bij u een hogere snelheid gaan leveren. Echter hebben wij nooit harde toezeggingen gedaan en daarom kunnen wij om deze reden uw abonnement niet kosteloos beëindigen. Bij opzegging van uw contract zal er een afkoopsom van 149,70 euro in rekening worden gebracht.

Indien u hierover nog vragen hebt, kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 0900 241 1602 (10ct p/m).

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 ramp

Ongelezen bericht door berndv »

Tja, als je als klager via 10 verschillende wegen je ei probeert kwijt te raken, en via een aantal wegen contact met tele2 legt, kan het voorkomen dat er zaken door elkaar heen gaan lopen.

Gesloten