LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 weg er mee

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Jeroen Ham
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2009 12:42

Tele2 weg er mee

Ongelezen bericht door Jeroen Ham »

Sinds 01-11-2008 heb ik een abonnement bij Tele 2, ik heb een totaal-pakket genomen want dacht, alles in 1 is makkelijk en voordelig.

Ik heb een afspraak gemaakt met een monteur en er zou een lap-top worden toegestuurd als welkoms geschenk.

Ik heb op de dag dat de monteur zou komen de hele dag vrij genomen want ivm de drukte konde ze niet inschatten hoe hij er zou zijn.

De monteur verscheen niet.

Een nieuwe afspraak gemaakt en nadrukkelijk werd me beloofd dat het deze keer wel goed zou gaan, dat beloofde veel goeds en daarom maar weer een vrije dag opgenomen.

Weer verscheen er weer geen monteur.

Uiteindelijk kwam er op 03-12-2008 een monteur en heeft een modem geinstalleerd echter lukte het niet om de telefoon aan te sluiten, hij wist niet hoe dit kwam maar vertelde dat Tele2 el contact op zou nemen.

Vervolgens heb ik zelf maar gebeld, dit bleek een goede aktie want de medewerker wist niets van een probleem.

De volgende dag werden we gebeld dat er een externe monteur kon komen, echter was dit een man van Marocaanse afkomst, de vraag van de medewerker was of we dat een probleem vonden.

Een probleem, natuurlijk niet, wat is dat nu voor vreemde vraag zei ik, de afspraak werd gemaakt en de monteur kwam langs en zorgde er voor dat de telefoon het eindelijk deed.

We kregen ons telefoonnummer door en konden bellen, maar wat verbaasde ons, we werden gebeld door vrienden en kennissen van de vorige bewoners.

Het bleek dat we het geheime nummer van de vorige bewoners van ons huis hadden gekregen, dus heb ik weer gebeld met Tele2.

Uiteindelijk kwam er op 18 december weer een externe monteur, deze wat oudere maar vriendelijke man heeft de verbinding hersteld en vertelde ons dat er slechts 1 draadje verkeerd zat aangesloten en is daarna weg gegaan.

Onze telefoon deed het eindelijk, en dat na 1,5 maanden wachten en bellen met de mobiele telefoon, wonderbaarlijk.

In die tussentijd hebben we ook TV en internet gehad, Internet werkte af en toe maar de TV niet, Tele2 heeft daarom een KPN modem laten bezorgen zodat we wel TV konden kijken, heel netjes dacht ik.

Na een aantal weken werkte de Tele2 modem weer, de standaard TV zenders deden het goed echter de films die je via de modem kan huren niet, regelmatig huurden we een film en op het moment dat de film moest beginnen kregen we een soort ruis maar werden de films wel in rekening gebracht.

Ook de internet verbinding werkte in die periode vaak niet, waarom is ons nooit verteld maar eind december functioneerde het naar behoren.

Na de vele gesprekken met nog veel meer verschillende medewerkers werd er ons toegezegd dat we 2 maanden gratis zouden krijgen, omdat we in november en december geen diensten af konden nemen zouden deze gratis maanden gaan over Januari en februari en zouden we voor het eerst in maar abonnement gaan betalen.

Halverwegen januari kregen we een rekening van 300 euro en werd de telefoon en tv afgesloten, we zouden ver achter zijn met betalen en daarom werden we per direct afgesloten.

Ik heb direct naar Tele2 gebeld en gevraagt wat er aan de had was, de medewerker gaf aan dat we eerst de 300 euro moesten betalen en dan werden onze klachten pas in behandeling genomen.

Met veel tegenzin heb ik betaald en hoopte ik dat er snel weer gebruik kon maken van de telefoon en TV.

Maar nee hoor, dat vonden ze bij Tele2 niet voldoende, er zou een openstaande rekening zijn vanuit december, 46.50 pas wanneer we deze rekening betalen word onze tv en telefoon weer eengesloten.

De 2 gratis maanden die ons waren beloofd daar wisten ze niets vanaf, we konden een korting krijgen van 23 euro en daar meee moesten we blij zijn.

Inmiddels weet ik echt niet meer wat ik moet doen en ga ik mijn abonnement opzeggen daar Tele2 in gebreken blijft met de levering van de diensten, dat lijkt me contract breuk van Tele2.

Deze organisatie is onbetrouwbaar en luisterd niet naar klanten, ook zullen ze niet mee denken over een oplossing.

Het is nu 14 februari en nog steeds hebben we geen telefoon en/ of tv maar hebben wel veel geld betaald aan deze misdadige organisatie.

Voor mij nooit meer Tele2, ik word al ziek van de gedachte......

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Tele2 weg er mee

Ongelezen bericht door D1RK »

Stuur dit verhaal met uw klantnummer eens naar [email protected]

Dan is het meestal binnen een week wel opgelost en doe nooit iets per dure 0900 lijn want je hebt geen bewijs van de beloofde 2 gratis maanden en ook geen duidelijk naam medewerker, en via dit mail adres krijg je het tenminste bewijsbaar op papier na printen!

Snijder
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2009 20:29

Re: Tele2 weg er mee

Ongelezen bericht door Snijder »

Wat een doffe ellende.... Half oktober hebben we internet van Tele2 aangevraagd, zes weken later nog niets te horen gekregen. Wat blijkt; Tele2 kon geen kabel huren van KPN dus is de bestelling geannuleerd! Een zeer begripvolle klantenservice medewerkster (mocht ook wel na al die tijd in de wacht te hebben gestaan en na al die keren door verbinden) kon niet anders begrijpen als we niet opnieuw een abonnement wilden. De kous af, zou je denken.

Inmiddels zijn we 4 maanden verder, talloze telefoontjes verder en ontelbare
belminuten armer... en nog steeds worden we achtervolgd door de Tele2 met het dreigement een incassobureau in te schakelen omdat we de rekening niet hebben betaald: Welke rekening? We hebben nooit een abonnement gehad!!!

Schijnbaar wordt er nog wel iets aan administratie gedaan, aangezien de verschillende klantenservice medewerkers die we hebben gesproken wel kunnen zien hoe vaak we gebeld hebben, met welke afdeling we contact hebben gehad (en misschien ook wel hoe lang we in de wacht hebben gezeten...) en wat er afgesproken is. Maar blijkbaar blijft het bij de administratie van deze gesprekken en wordt er geen daad bij de woorden gevoegd...

Tsja...kom nu maar eens af van een abonnement dat geen abonnement is...

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Tele2 weg er mee

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte  Jeroen Ham

Stuurt u mij  alstublieft een email met uw mobiele nummer en/of klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2  
en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is:  [email protected]

Met  vriendelijke groeten,

Alex weijer
Tele2 webservice

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Tele2 weg er mee

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ik heb dat ook gehad. Ik moest een bedrag betalen naar Tele2 van 552,=. Dit vanwege een feit dat ze me voorhielden, dat ik deze schuldig zou zijn. Elke maand heb ik toch echt op een nette manier via de automatische incasso mijn rekeningen betaald. Dus dat moet ik nog van hun terugkrijgen, want ik hoef niet een rekening twee keer te betalen. Nu zeiden ze, dat ik over de periode van het begin tot het einde aan toe nog 190,= zou moeten betalen, want dat waren ze vergeten in rekening te brengen. Zonder nota geen geld en ze moesten ook bewijzen dat ik het bedrag echt aan hen verschuldigd was. Ze wilde me niet leveren, want eerst zou die 190 betaalt moeten zij + de twee maanden, dat ik geen internet heb gehad. Want ik als klant betaal door op het moment dat Tele2 het laat afweten. Er kwam een incassobureau van GGN deurwaarders; ik heb daar ook mijn beklag gedaan en wat bleek Tele2 was niet gerechtigd mij deze bedragen in rekening te brengen en ook geen betaling over hun NIET verleende diensten. Ze wilde dit zonder rechter afhandelen, want dat zou dan alleen maar meer geld gaan kosten (voor Tele2). Ik heb tegen dat incassobureau gezegd, dat ik niet tot enige betaling wenste over te gaan, want volgens de administratie, die ik van Tele2 heb; heb ik alleen maar 552,= teveel betaald + dat ik geen nota kon krijgen over de vergeten kosten, die me zonder nota, maar per telefoon te kennen werd gegeven. Ze dienen mij een nota te geven; verder dient er van gesprek op gesprek gemuteerd te staan; anders ga ik niet tot betaling over. En van de maanden dat ik geen internet heb gekregen; zijn ze in gebreke gebleven, dus daar hoeft geen geld voor worden betaald. Dus ik krijg van hun nog 552,=, die ze weigeren terug te betalen.

Tele2 is één grote oplichtersbende. Net al;s UPC; Telfort; en meer van dit soort lieden.

Groet,

Uranus.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tele2 weg er mee

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Uranus:

Je kan dat geld terugkrijgen door een geschil in te dienen bij de SGC. Daar is Tele2 bij aangesloten. Kost je niets, op klachtengeld na dat je terugkrijgt als je in het gelijk wordt gesteld. Omdat hier sprake is van wanprestatie zul je als goed is gelijk krijgen en je geld terug. Je moet alles dan wel goed op papier zetten en schriftelijk bewijs meeleveren.

https://digitaal.degeschillencommissie. ... ond&a=list

In jouw geval overtreedt Tele2 mijns inziens ook de wet oneerlijke handelspraktijken die vorig jaar in werking is getreden.

Zie verder
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Tele2 weg er mee

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte  Uranus1963 en Snijder

Stuurt u mij  alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2  
en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is:  [email protected]

Met  vriendelijke groeten,

Tele2 webservice

Gesloten