LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon nummer opzoeken

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
onderdoor
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jan 2018 18:43

Telefoon nummer opzoeken

Ongelezen bericht door onderdoor »

:?:

Soms wordt ik gebeld door onbekende met nummerweergave. Wanneer ik via Google ga zoeken, zijn de resultaten nihil. Soms komt het wel naar voren zoals staatsloterij of energie verkopers. Vroeger zoeken bij Google kwam wel meestal meer informatie.

Is dat verandert? Misschien vanwege privacy bijvoorbeeld.

Als een bedrijf/ondernemer mij belt, dan zouden die toch gewoon resulteren in google of moet die gene in google te zijn geregistreerd?

Ik bel niet terug vanwege fraudeurs.

Mvg

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telefoon nummer opzoeken

Ongelezen bericht door berndv »

onderdoor schreef:
24 aug 2020 11:01
Soms komt het wel naar voren zoals staatsloterij of energie verkopers. Vroeger zoeken bij Google kwam wel meestal meer informatie.

Is dat verandert? Misschien vanwege privacy bijvoorbeeld.
zou kunnen zijn dat het veranderd is, maar wat meestal de verklaring is, is dat ze nummers in batches kopen en vaak van nummer wisselen, voordat de nummers bekender worden.

Mijn telefoon geeft bijvoorbeeld bij sommige verkopers al standaard een waarschuwing in beeld dat het gaat om marketing of soms zelfs mogelijk fraude. Als deze melding bekend wordt, veranderen ze weer van nummer.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Telefoon nummer opzoeken

Ongelezen bericht door Emcede »

Nee hoor, er is niets veranderd. Maar om het nummer te vinden moet het wel ergens geregistreerd zijn.

Voorbeeld: Als ik het hoofdnummer zoek van het bedrijf waar ik werk, vindt Google het bedrijf gewoon. Als ik mijn persoonlijke werknummer (heet dat nog steeds een doorkiesnummer?) zoek, vindt Google niets. Kan kloppen, want mijn nummer staat in mijn mails en brieven maar niet op internet.

Als ik u bel, ziet u mijn rechtstreekse nummer. Ga je dat nummer Googlen, dan vind je mij dus niet.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Telefoon nummer opzoeken

Ongelezen bericht door angel1978 »

zoek eens naar de app: MrNumber

Gesloten