LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort internet 20mb

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
timentom
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:32

Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door timentom »

ik heb een 20mb internet abonnement bij telfort, mijn werkelijke snelheid is 5mb.
Nu begrijp ik dat de afstand naar de centrale belangrijk is (6km) en de 20mb niet zal halen.
Maar moet ik nu verhuizen om sneller internet te krijgen??
er zijn heel veel aansluitingen in onze wijk die met het zelfde probleem kampen.
Is er technisch iets mogelijk om de snelheid op te krikken door versterkers o.i.d in de kasten van kpn te plaatsen ( door kpn of telfort?? )
iedereen betaald tenslotte voor 20 mb en krijgt maar 5.
Waar moet ik aankloppen bij telfort of kpn (de laatste levert de vaste lijn)

Vriendelijke groet,

Johan

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door Rebellian »

U hoeft niet te verhuizen voor sneller internet, wellicht dat de kabel een alternatief kan bieden?

ADSL 20Mbit is al ADSL2+ (een nieuwere variant van ADSL wat al enkele jaren in gebruik is). Dat wil zeggen dat het al een sneller signaal is dat verder rijkt. Bij normaal ADSL zou u wellicht helemaal geen ADSL kunnen gebruiken.

Kortom, weinig aan te doen behalve over te stappen op een kabelprovider. Die scoren toch beter op snelheid.

Aankloppen 'moet' bij Telfort. KPN is slechts netwerkbeheerder en u bent daar geen klant. Of het zin heeft is een tweede moet ik eerlijk zeggen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door ciske »

Rebellian schreef: Of het zin heeft is een tweede moet ik eerlijk zeggen.
denk toch van niet ze leveren tot 20 MB ,het is niet altijd te halen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik hád ADSL bij KPN,

Ik hoorde toen des tijds 1.6 Mbit te krijgen, praktijk was max 1.2 Mbit netto, toen des tijds was dit redelijk, nu hopeloos uit de tijd, :lol:

Ik ben daarom overgestapt naar de kabel,

Anno 2011 nu 40Mbit netto!, de opgegeven snelheid van de provider!, :P

Ik zou niet te lang wachten, ADSL en VDSL is hopeloos verouderd, geen wonder dat KPN druk bezig is met glasvezel te leggen!, ze kúnnen ook niet anders!,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door grun »

JohnVoorts schreef: Via adsl kan je al internet krijgen voor 17 euro, voor 20Mbit bij een ziggo of upc kom je al snel richting de 30 euro voor een zelfde of hogere snelheid.
Dat klopt, maar bij die prijs is dan wel het tv-signaal inbegrepen. Bij ziggo kun je niet alleen internet zonder tv-signaal afnemen.

acpanther
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2011 16:16

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door acpanther »

Er zijn genoeg mensen die geen KABEL willen en al helemaal niet van ZIGGO!
UPC wordt niet ondersteund in mijn woonplaats.

Ken jij een andere kabelaar?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door grun »

acpanther schreef:Er zijn genoeg mensen die geen KABEL willen en al helemaal niet van ZIGGO! UPC wordt niet ondersteund in mijn woonplaats. Ken jij een andere kabelaar?
Er zijn nog wel een paar (heel) kleine kabelaars, zoals in Veendam bijvoorbeeld. Maar als je sowieso geen kabel wilt houdt het op natuurlijk, ook al zouden er 100 kabel aanbieders zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door bprosman »

Er zijn genoeg mensen die geen KABEL willen en al helemaal niet van ZIGGO!
Die zullen het dan dus met "Antieke" ADSL snelheden moeten doen. :wink: Download ik nog even een filmpje met 120Mbit :lol:

oom jor
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 jun 2011 00:25

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door oom jor »

Ik ben zo blij met Ziggo heb alles in 1 plus voor 52,00 euro en behaal (DRAADLOOS) de snelheden van het alles in 1 extra :lol: :lol:

Afbeelding

ZIGGO IS TOF

wouter1971
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2011 11:53

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door wouter1971 »

Even reactie op Topicstarter. Als je goedkoop internet wilt en goed kan je gewoon het beste bij Telfort blijven. Jouw verbinding loopt via ADSL2+ en dat is langzaam als je verder weg zit van de telefooncentrale.
Je kan testen via de Telfort site of een overgang naar Internet Plus abonnement voordeel biedt. Deze abonnementen Plus en Max lopen over VDSL2. Dit is een veel snellere vorm dan ADSL en men werkt dan ook met buitenringen en niet alleen met rechtstreekse verbindingen naar de telefooncentrale. Deze buitenringen (lees: wijkkasten) zitten via glasvezel naar de telefooncentrale dus je verliesafstand is beperkt tot de afstand naar je wijkkast ipv de telefooncentrale op 6km afstand in jouw geval.
En ik kan je zeggen, dat werkt uitmuntend en is goedkoop.

Dat is dat opschepperige abonnement van mijn voorganger natuurlijk niet!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door grun »

oom jor schreef:Ik ben zo blij met Ziggo heb alles in 1 plus voor 52,00 euro en behaal (DRAADLOOS) de snelheden van het alles in 1 extra :lol: :lol:
Dat is mooi voor je, maar wel een foutje van ziggo. Normaal gesproken zou je met een plus abo een downloadsnelheid van 40 Mb hebben en een upload van 4 Mb. Of zit je toevallig op het onbeveiligde draadloze netwerk van de buren?

Overigens, als je via speedtest.net je snelheid wilt testen, dan zit je wel buiten het ziggo netwerk te meten. Stel dat je om wat voor oorzaak dan ook je verwachte snelheid niet haalt dan is het nog maar de vraag of ziggo daar iets aan kan doen. Beter is het om speedtest.ziggo.nl te gebruiken.

oom jor
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 jun 2011 00:25

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door oom jor »

Ik heb Ziggo al diverse keren gemeld dat deze snelheden niet bij dit abbo horen !

Verder heb ik nooit problemen gehad met Ziggo fijne dag verder !
Dat is dat opschepperige abonnement van mijn voorganger natuurlijk niet!
Slaat nergens op die opmerking het is maar wat je ervoor overhebt welk abbo je kiest.

wouter1971
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2011 11:53

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door wouter1971 »

oom jor schreef:Ik heb Ziggo al diverse keren gemeld dat deze snelheden niet bij dit abbo horen !

Verder heb ik nooit problemen gehad met Ziggo fijne dag verder !
Dat is dat opschepperige abonnement van mijn voorganger natuurlijk niet!
Slaat nergens op die opmerking het is maar wat je ervoor overhebt welk abbo je kiest.
Dat slaat wel ergens op. Want kijk maar na:

https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/

Bovendien betaal je ook nog belkosten terwijl bij ADSL2/VDSL2 dit veelal bij de prijs in zit. Ook goedemiddag. Kabel is altijd duurder.

oom jor
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 jun 2011 00:25

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door oom jor »

De één rijdt in een Fiat Panda en een ander in een BMW :D

wouter1971
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2011 11:53

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door wouter1971 »

oom jor schreef:De één rijdt in een Fiat Panda en een ander in een BMW :D
Nee, meer de één koopt zijn BMW bij de dealer en de ander via Marktplaats :lol:

oom jor
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 jun 2011 00:25

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door oom jor »

Er zijn ook mensen die geen geld hebben om in een auto te rijden :wink:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door olaf79 »

timentom schreef:ik heb een 20mb internet abonnement bij telfort, mijn werkelijke snelheid is 5mb.
Nu begrijp ik dat de afstand naar de centrale belangrijk is (6km) en de 20mb niet zal halen.
Maar moet ik nu verhuizen om sneller internet te krijgen??
er zijn heel veel aansluitingen in onze wijk die met het zelfde probleem kampen.
Is er technisch iets mogelijk om de snelheid op te krikken door versterkers o.i.d in de kasten van kpn te plaatsen ( door kpn of telfort?? )
iedereen betaald tenslotte voor 20 mb en krijgt maar 5.
Waar moet ik aankloppen bij telfort of kpn (de laatste levert de vaste lijn)

Vriendelijke groet,

Johan
Tsja, dit is een veel gehoord en bekend probleem. Je betaalt in feite voor iets dat je niet krijgt en telfort dekt zich in door te zeggen dat het de maximaal haalbare snelheid is. Die snelheid is een theoretische snelheid.
Telfort kan er wel wat aan doen door meer kastjes te plaatsen maar dat is een dure grap dus dat kun je waarschijnlijk vergeten.

Ik denk dat telfort jou gewoon op een lager abbo moet zetten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door olaf79 »

grun schreef:
JohnVoorts schreef: Via adsl kan je al internet krijgen voor 17 euro, voor 20Mbit bij een ziggo of upc kom je al snel richting de 30 euro voor een zelfde of hogere snelheid.
Dat klopt, maar bij die prijs is dan wel het tv-signaal inbegrepen. Bij ziggo kun je niet alleen internet zonder tv-signaal afnemen.
Bovendien heb je een snellere verbinding en wordt de snelheid die ziggo belooft ook meestal behoorlijk dicht benaderd. Bij Telfort kan het zomaar zijn dat je de helft krijgt van de snelheid. Daarom is het ook goedkoper.

oom jor
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 jun 2011 00:25

Re: Telfort internet 20mb

Ongelezen bericht door oom jor »

@grun
Dat is mooi voor je, maar wel een foutje van ziggo. Normaal gesproken zou je met een plus abo een downloadsnelheid van 40 Mb hebben en een upload van 4 Mb. Of zit je toevallig op het onbeveiligde draadloze netwerk van de buren?

Overigens, als je via speedtest.net je snelheid wilt testen, dan zit je wel buiten het ziggo netwerk te meten. Stel dat je om wat voor oorzaak dan ook je verwachte snelheid niet haalt dan is het nog maar de vraag of ziggo daar iets aan kan doen. Beter is het om speedtest.ziggo.nl te gebruiken.
Ik heb het 3 keer gemeld bij Ziggo dus de bal ligt bij hun toch.

Ook nog ff een print gemaakt van de speedtest.ziggo.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Verder is dit een abbo die bij je past als je veel download en dat doe ik. Heeft niets met opschepperij te maken. Als men met een abbo tevreden is. Met een provider moet je ook een beetje geluk hebben en mijn kennissen en vrienden hebben bijna allemaal Ziggo en dan bel je gratis met elkaar dus telefoonkosten heb ik bijna niet.

Ik heb hier ook glasvezel gehad via KPN dat was niets hier te veel kinderziektes en de kabel is stabiel maar dat is mijn ervaring.

Gesloten