LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Dank.

Ik zeg 'm schriftelijk op aangetekend etc per 1 november 2008. Dan zit de maand opzegtermijn er ook in. Blijf ondertussen wel bellen. Ik houd bij wanneer ik bel en wat de wachttijd is. En uiteraard bewaar ik de aantekenstrookjes.

Het blijft toch vreemd dat, als de TPG 99% van de normale brieven aflevert en 100% van de aangetekende, dit soort malafide bedrijven als Telfort beweert iets nooit ontvangen te hebben. Maar goed ze beweren maar een eind raak. Bij een rechter komen ze daar toch niet mee weg.

Incasso's na 1 november 2008 laat ik storneren. Dan word ik vanzelf wel afgesloten. En verder zie ik ze wel voor de rechter. Zodra er een incassobureau komt laat ik het hele circus wel overslaan zodat ze direct een dagvaarding kunnen sturen.

Ik heb op mijn werk een hele bende meesters in de rechten ter beschikking :D Dat geluk heb ik dan weer wel.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het vermoeden is dan ook dat er direct naast de personeelsingang een kamertje met een reusachtige papierversnipperaar is, waar niet aangetekende brieven miraculeus in verdwijnen.

Dit naast het feit dat TNT post brieven zoek maakt. Ik ben nog steeds in afwachting van onderzoek door TNT naar de vermiste handtekening retourkaart. Deze is niet bij mij terug bezorgd. Gelukkig ging deze aangetekende brief naar een bonafide bedrijf wat mij keurig een schriftelijke bevestiging einde verzekering toestuurde. TNT post slaagde erin deze bevestiging bij mij thuis te bezorgen. :wink:

berthoekstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2008 13:42

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door berthoekstra »

In de periode februari, maart en april lange tijd geen internet e telefonie gehad. Veel storingen en diverse malen gebeld met toen nog speedlinq. Probleem lag achteraf in het modem en ik zou een nieuw modem krijgen, binnen in een week. Dit heeft na diverse kostbar mobiele telefoontjes en de nodige ergernissen nog 1 1/2 maand geduurd. Belachelijk gewoon. Ondertussen dus moeten bellen met mijn mobiele telefoon. Maar geld wordt wel gewoon door speedlinq/telfort afgeboekt. Uit grote ergernis in april rekening geblokkeerd. Na levering modem rekening weer opengesteld. Nu dreigende herinnering om april alsnog te betalen anders volgt afsluiting. Dus met telfort gebeld en gezegd dat ze eerst maar eens over de brug moeten komen met minimaal een reactie en eigenlijk een tegemoetkoming in de onkosten. To op heden nog niets gehoord envan bijzonder klantonvriendelijke medewerker de reacie "u moet gewoon betalen voor de diensten" einde verhaal. Ik ben hierover bijzonder ontstemd en wil eigenlijk graag per direkt bij deze organisatie vandaan. Helaas ook mijn ouders van 76 jaar laten aansluiten bij telfort. Deze oude mensen zijn tot op heden bijna continue telefonisch onbereikbaar en ook hier geen enkele reactie van telfort. Wat als deze mensen vande dag nu iets ernstigs overkomt?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door Ulbe »

Misschien bieden deze nummers soulaas,

Het is het nummer van Telfort ter vervanging van 0900-9596;


Telfort: 020 2004448, een ander alternatief nummer: 0800 1707

Ik weet niet of deze nummers werken, maar proberen kun je altijd,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

berthoekstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2008 13:42

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door berthoekstra »

oke bedankt. Ik hoop echter dat we via Radar ofzo de handen ineen kunnen slaan en dat er gericht aktie komt. De arrogante houding en de slechte service van Telfort moet eindelijk doorbroken worden. Alleen zijn we maar eilandjes en tesamen staan we veel sterker. Gezien de vele reactie's en het grote ongenoegen moet de maat eindelijk vol zijn lijkt mij.

bennie14
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2005 17:56

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door bennie14 »

Dit stond vandaag te lezen op webwereld.nl :

Telfort erkent structurele problemen vaste telefonie

Dinsdag 7 oktober 2008, 16:21 - De al maanden durende storingen bij de vaste telefonie van Telfort zijn te wijten aan softwareproblemen op de voipservers. Collectieve compensatie komt echter nicht in Frage.

Door Andreas Udo de Haes
Dual-play klanten van prijsvechter Telfort worden al maanden geplaagd door herhaaldelijke uitval van en mankementen aan de vaste telefoniedienst die via het internet loopt (Voice over IP). Ook vandaag was het weer mis. Op de website van Telfort zelf wordt de afgelopen tijd regelmatig melding gemaakt van storingen, die telkens weer de status 'opgelost' krijgen, om uren of dagen later weer op te treden.

30+ storingen
Diverse internetfora bieden meer inzicht in de frequentie van de interrupties en de frustraties er over. Soms ligt de telefoondienst helemaal plat, dan weer kunnen klanten wel gebeld worden maar zelf niet bellen of omgekeerd, andere keren worden gesprekken onverklaarbaar na seconden of minuten afgebroken. Door de talloze foutmeldingen gaan abonnees in arren moede aan hun modem rommelen, wat soms lijkt te helpen, al wordt het door Telfort afgeraden.

Forumlid 'reload' maakt een opsomming van ruim 30 telefoniestoringen sinds mei van dit jaar, en ene 'postzegel' meldt: "Hier ook logfile vol error's maar wat vervelender is dat ik een gedeelte van mijn websites ook niet meer kan bereiken ondanks dat de server up is en de sitecheck gewoon OK aan geef. Surfen en Bellen van Telfort is gewoon een hel de laatste maanden!"

Hans68 op een ander forum heeft het helemaal gehad: "wat een enorme bagger zooi die telfort ,weer geen telefoon , ik weet nu wel zeker dat ik ga kijken naar een betere provider, dit is niet meer normaal." Anderen melden dat ze inmiddels de Geschillencommissie hebben ingeschakeld.

Voipserversoftware
Nadat Telfort eerder sprak van incidenten erkent het bedrijf tegenover Webwereld dat de ip-telefonieproblemen structureel zijn. Een woordvoerster zegt: "We hebben de laatste tijd problemen met de software van onze voipservers. We werken samen met de leverancier aan een oplossing, maar de grondoorzaak is nog steeds niet bekend."

En er is nog geen eind in zicht. "Door de werkzaamheden kan het zijn dat ook de komende tijd nog meer kortstondige storingen optreden, maar we werken aan een oplossing. Binnenkort moet het echt stabiel zijn."

Geen collectieve compensatie
Telfort overweegt niet om haar vaste belabonnees en bloc te compenseren voor de talloze interrupties, zoals bijvoorbeeld XS4All in juni van dit jaar deed na een langdurige netwerkstoring. "Klanten compenseren voor geleden schade doen we in principe alleen op individuele basis", aldus de zegsvrouw van Telfort.

Bron: www.webwereld.nl

Nu maar hopen dat het ECHT!! opgelost wordt!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Telfort vergeet voor het gemak even de wet telecommunicatie.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste TdeHond,

Inderdaad, je hebt gelijk wanneer je dat zegt over de snelheid. Bij Alice idemdito. Ik krijg hier maar 1,5 Mbit binnen. Bij Alice ging er 10 Mbit doorheen en vervolgens kon ik er daarmee doen, terwijl ze in hun advertentie tot 20 Mbit aanbieden. Dan moet daar ook heel ruim bekeken worden. :shock:

Gesloten