LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telfort internet van 20mb

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
angels45
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:05

telfort internet van 20mb

Ongelezen bericht door angels45 »

Ik heb sinds kort internet verbinding van telfort 20MB.Ja hoor geen 10 of misschien 1mb.Verbinding is zo zeer slecht duurdt uren lang voor dat ik kan van een website naar ander gaat. Als ik telfort klantenservice belt kreeg ik onervanen mensen aan de line die geen verstand van zaken hebben.
Ik kan mijn router niet met password beschremen. Als ik aan klanten service van telfort vraagd geef ze ip nummer van iemand anders. Op mij ip kan ik niks doen.
Wat moet ik doen.Eeste 6 maanden 9.99euro daarna 29,95 euro.Ik vind dat telfort probeer mensen opgelichten op deze manier.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: telfort internet van 20mb

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Ik begrijp uit uw verhaal dat u last heeft van een trage internet verbinding?
Is dit met alle websites zo?
Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben en die zijn eigenlijk allen prima op te lossen dus er is geen reden om met een verbinding in deze staat te blijven werken.

Uw modem/router is wel degelijk te beschermen met een wachtwoord. U kunt namelijk een wachtwoord instellen voor toegang tot de webinterface van het modem.
Ook kunt u een wachtwoord instellen voor toegang tot het draadloze netwerk wat uw modem uitzendt als dit een draadloze variant betreft.

Wat u bedoeld met het geven van een ander IP adres is mij niet helemaal duidelijk. Een IP adres heeft verder ook geen invloed op uw beveiliging of snelheid dus wat deze ter zake doet is mij nog steeds niet duidelijk.

Graag ontvang ik uw klantnummer via een privébericht (Link) of gewoon in een bericht in dit topic, derde kunnen hier namelijk niets mee. Uw klantcode begint met TV9xxx of TIxxxxx.

Hugo

xsienix
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2010 21:51

Re: telfort internet van 20mb

Ongelezen bericht door xsienix »

Wat wel duidelijk is dat je 20 Mbit snelheid zou verwachten en dat je maximaal maar 11 a 12 Mbit krijgt.

Soms beetje meer / soms beetje minder.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: telfort internet van 20mb

Ongelezen bericht door rene117 »

kijk eens op www.myip.nl
daar kan je je ip vinden en telford tja wat moet ik er van zeggen
het licht er ook aan waar de wijk centrale staat bij uw maar je zal nooit die 20 mb halen maar de modem moet je wel kunnen veranderen dat een ander er niet in kan komen

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: telfort internet van 20mb

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik denk dat TS het ip-adres bedoelt om in te loggen op de webinterface van haar modem (router).

Mijn ervaring met telfort is op dit moment prima.

ik haal praktisch gezien 16 mbit wat neerkomt op een downloadsnelheid van 2 MB/sec. Mijn modem traint in rond de 18 mbit a 19 mbit. huidige stand 18278 kbps / 1151 kbps.

Vrienden van mij dicht in de buurt zitten bij Online en halen ook 16mbit, modem traint daar ook in rond 18 a 19mbit.

Ik vraag me af of er mensen zijn die meer dan 2 MB/sec halen op een 20mbit ADSL verbinding. Gezien de theoretische grens van 2,5MB/sec zou de absolute max snelheid in de praktijk misschien 2200 ~2300 kB/sec kunnen zijn.

@angels45

Om op mijn modem (Zyxel) in te loggen moet ik naar http://192.168.1.254/
Vervolgens kun je daar inloggen en kijken op welke snelheid je modem intraint. als deze hoog ligt zit het probleem waarschijnlijk in je computer of netwerk. Kijk goed naar instellingen van beveiligingssoftware en sharingprogramma's. Als je een commandprompt (cmd intypen bij uitvoeren) opent kun je in het zwarte scherm netstat intypen en kijken of je computer misschien heel veel verbindingen open heeft staan. Als daar heel veel verbindingen staan 10+ Het kan ook zijn dat je bandbreedte opgeslokt wordt door virussen, spyware etc..

Ik zou ook zeker reageren op de telfort webcare.

Gesloten