LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door mschapink »

Om op dit forum niet alleen te verzanden in alleen klagen, afgelopen donderdag en vrijdag ben ik gebeld door respectievelijk KPN en de dag erop Telfort om dit misverstand op te lossen.

Toegezegd werd dat mijn huidig abonnement gehandhaafd zou blijven , over de gedane uitspraak van korting ( nou laat ik het gewoon geen extreem hoge prijsverhoging noemen ) hoor ik morgen maandag 29 april meer van de afdeling KlantenRelaties van Telfort.

Laten we hopen dat alles met een sisser afloopt, maar ik blijf het eigenaardig vinden dat als iemand bij Telfort blijkbaar op een verkeerd knopje gedrukt heeft en dat daarna, indien de 48 uurs periode voorbij is , ik zoveel moeite moet doen om alles bij het oude te laten met mijn abonnement.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Revoked »

mschapink schreef: ....maar ik blijf het eigenaardig vinden dat als iemand bij Telfort blijkbaar op een verkeerd knopje gedrukt heeft en dat daarna...ik zoveel moeite moet doen om alles bij het oude te laten met mijn abonnement.
Dit. Dus.
Komt verder wel goed, maar raar dat een gewezen "contract manager" niet begrijpt hoe bedrijfsstructuren werken.

mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door mschapink »

''maar raar dat een gewezen "contract manager" niet begrijpt hoe bedrijfsstructuren werken''

Ik prijs mijzelf gelukkig, reeds 21 jaar voor mijzelf werkzaam te zijn, zonder al het organisatorisch 'gedoe' binnen grote bedrijfsorganisaties.

Dus ja, of ik ze niet begrijp, het door Telfort veroorzaakte probleem zal wel netjes opgelost worden, of dit aan mij skills ligt van communicatie, wie zal het zeggen.

Als mijn ADSL maar weer in leven komt, en de korting die afgesproken was ( of compensatie anderzijds gegeven wordt :) .

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

ADSL komt niet meer. Dit wordt door nieuwe technologie vervangen.

mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door mschapink »

''ADSL komt niet meer''

Bij hoge uitzondering krijg ik mijn signaal terug via de koperkabel van KPN, maar met de mits dat dit binnen een paar jaar uitgefaseerd gaat worden.

Dan is het inderdaad buy buy zwaai zwaai, maar zien hoe ik dan verder ga varen.

De dummie voor de Glasvezelaansluiting is reeds in de woonkamer, of ik dan dit product via KPN/Telfort ga afnemen, kijken wat ze kunnen bieden , als ik t.z.t. over moet gaan, maar dan ga ik me eerst orienteren.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je moet niet naar glasvezel. VDSL gaat nog steeds over koper.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
01 mei 2019 21:02
Je moet niet naar glasvezel. VDSL gaat nog steeds over koper.
In de gebieden waar glasvezel tot de woning ligt, zoals bij TS zal op termijn ADSL/VDSL eruit gaan. KPN moet nu twee netwerken onderhouden waarbij koper geen meerwaarde biedt. Glasvezel is veel stabieler dan DSL en daardoor voor KPN op langere termijn goedkoper. Onlangs heeft KPN ook besloten weer flink te gaan investeren in glasvezel, nadat ze dit eerder enkele jaren niet meer hadden gedaan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Budgetproviders als Online.nl, Tele2 en Youfone zullen DSL blijven aanbieden. Ik denk dat koper nog lang niet dood is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Koper blijft net zoals gas.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:
01 mei 2019 23:24
Budgetproviders als Online.nl, Tele2 en Youfone zullen DSL blijven aanbieden. Ik denk dat koper nog lang niet dood is.
Al deze partijen leveren via KPN Wholesale en hebben geen eigen netwerk. Op termijn (niet korte) zal DSL echt uitgefaseerd gaan worden in deze dubbele gebieden. De gebieden waar geen glasvezel ligt zal DSL gewoon beschikbaar blijven.

mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door mschapink »

Ondertussen zijn we morgen een week verder nadat ik door Telfort van het signaal via de koper kabel afgesloten ben van Internet en Vaste Telefonie ( VOIP ).

Het Noodpakket wat ik op dinsdag 30 april gekregen heb voldoet voor de basis internet en mail checken.

Echter was ik ook gewend via Ziggo on Demand , Uitzending gemist en via Netflix af en toe een film te kijken.

Ik wacht geduldig af, bijna twee weken na het misverstand binnen Telfort nog niet retour naar mijn originele setting en voor alle ergernissen , wil ik toch wel gecompenseerd worden door Telfort.

mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door mschapink »

Vandaag heb ik wederom VDSL signaal gekregen, na 9 dagen verstookt te zijn van Internet en Vaste Telefonie.

Compensatie volgt, voor mij is het probleem opgelost.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Revoked »

Da's mooi. De compensatie is niet veel meer dan de dagen zonder service. Misschien nog een goedmakertje. Meer niet.
De ergernis en frustratie ( waarde: miljoenen) mag je zelf dumpen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Moneyman »

Revoked schreef:
09 mei 2019 01:54
De ergernis en frustratie ( waarde: miljoenen) mag je zelf dumpen.
:mrgreen: :mrgreen:

Frankhof
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 jun 2019 21:20

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Frankhof »

Nijogeth schreef:
23 apr 2019 17:58
XS4ALL gaat ook over naar KPN.
Dat is volgens mij nog niet zeker, hier staat dat KPN het besluit over XS4ALL gaat heroverwegen. Het is volgens mij ook niet slim van KPN om zo'n populaire provider op te doeken.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Costnix »

XS4ALL is ook de oudste nog bestaande provider voor particulieren.

Gesloten