LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
devierde
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2005 17:03

Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Ongelezen bericht door devierde »

Ik heb sinds enkele maanden Telfort Internet + bellen via ADSL

Nou ging alles goed tot de 7e van deze maand. Mijn Intenet deed het ineens niet meer en er wordt een bericht weergegeven dat ik 30 euro achterstand heb (doordat ze ineens op een hele andere datum dan gebruikelijk geld zijn gaan afschrijven) en dat mijn verbinding buiten werking is gesteld.
Er wordt verder in het bericht verteld dat ze me een e-mail en brief hebben gestuurd. E-mail van hun gebruik ik simpelweg niet (ik heb al teveel mailboxen) en brieven per post heb ik NOOIT van ze gehad.

Maar goed, kennelijk hebben ze geen geld kunnen afschrijven en word ik per direct afgesloten?!?! :(
- Ze hadden toch even kunnen bellen of een brief schrijven??

Maar goed, na 20 min met een duur servicenummer te hebben gebeld met een beetje simpele ziel (zwart-wit denker) aan de "servicedesk" zijde besloot ik vorige week maar direct het geld over te maken. De belofte werd gemaakt dat ik binnen 2-5 werkdagen weer aangesloten zou zijn.

Nu nog steeds geen internet/tel dus belde ik ze wéér op. en blijkt dat ze het geld idd al lang hebben ontvangen maar ineens de rekening van september ook eerst willen hebben. Ze hebben (naar eigen zeggen) een e-mailtje gestuurd naar mijn telfort mailbox.. :shock:

- Ik vroeg wederom of ze niet gewoon dergelije e-mailtjes naar mijn (betaalde) hotmail-adres kunnen sturen? > nee dat mag niet (beleid)
- In dat geval wil ik voortaan per post rekeningen/brieven ontvangen >nee dat kan niet (beleid).
- Kunnen jullie dan niet gewoon afschrijven nadat mijn inkomen gestort is i.p.v vlak vóór? ne, dat kan niet (beleid)

We zitten nu een beetje met een kip-ei verhaal.. Ik zal het geld van deze maand nog wel een keer overboeken. Maar er is al bij voorbaat gedreigd dat als het nog 1 keer voorkomt dat ze (om welke reden dan ook) geen geld kunnen (of willen) afschrijven van mijn rekening, zij de verbindig permanent zullen afsluiten en ik verplicht ben het abonnementsgeld te blijven betalen...

Hebben jullie tips voor me? (behalve natuurlijk dat er geld op mijn rekening moet staan. Niet iedereen heeft zo'n hoog inkomen dat ze de alle dagen van de maand voldoende saldo hun rekening hebben voor elke afschrijving).

Ik voel me behoorlijk genaaid door die gasten van Telfort. :roll:


ps: ik ben er net pas achter gekomen dat Telfort=Speedlinq. Als ik had geweten dat de oplichters van Speedlinq hierachter zaten dan was ik nooit met ze in zee gegaan..

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Ongelezen bericht door TdeHond »

Maar er is al bij voorbaat gedreigd dat als het nog 1 keer voorkomt dat ze (om welke reden dan ook) geen geld kunnen (of willen) afschrijven van mijn rekening, zij de verbindig permanent zullen afsluiten en ik verplicht ben het abonnementsgeld te blijven betalen...
Mocht dit gebeuren, stelt u ze dan schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging in kennis van het feit dat u niet van plan bent om voor een dienst te blijven betalen die door hen eenzijdig is geblokkeerd door de verbinding af te sluiten. U zult dit dan ook, mocht Telfort niet binnen 4 weken schriftelijk hebben laten weten dat zij contract tussentijds hebben ontbonden zonder verdere betalingsverplichting, voorleggen als een geschil bij de Geschillencommissie.
Maakt kopie van brief en bewaar verzend- en ontvangstbewijs goed.
Leg nu reeds dossier aan met log van ontvangen brieven, e-mail en communicatie. Datum + met wie u gesproken heeft e.d.

Ik ben 9 maanden bezig geweest om het geblunder bij Telfort recht te zetten. Dat is alleen gelukt dankzij hulp van afdeling Klantencontact van KPN.COM. Zelfs nadat alles geregeld was en zij gedwongen waren mij schriftelijk te laten weten dat ik geen herinneringen ( aan onterechte facturen) meer zou ontvangen, ontving ik toch weer een onterechte aanmaning, die dankzij KPN weer schriftelijk recht gezet is. Het is een chaos bij de afdeling financiën. U bespaart zich veel ergernis door e.e.a. kort te sluiten en indien nodig bij de Geschillencommissie te laten beoordelen.

Ontvangt u binnen 4 weken na dagtekening brief geen reactie van Telfort waarin e.e.a. naar uw wens opgelost wordt, leg dit dan voor aan de Geschillencommissie. Dat bespaart u een hoop tijd en ergernis.
Stuur hen dan een brief dat u deze zaak gaat voorleggen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ten overvloede:
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Vergeet dus niet bij de Geschillencommissie en in uw brief waarin u Telfort in kennis stelt dat u de Geschillencommissie inschakelt dat u schadevergoeding wilt t.a.v. de tijd dat u geen internetverbinding meer heeft in de vorm van restitutie abonnementsgelden vanaf datum... tot uitspraak van de Geschillencommissie is gedaan.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Ongelezen bericht door TdeHond »

BTW
Sta op *schriftelijke reactie* op uw aangetekende brieven. Telfort heeft lak aan eigen verzonden e-mail. Zelfs b.v een door hen verzonden e-mail wat volgens hen als schriftelijke bevestiging gebruikt mocht worden werd vervolgens in verdere communicatie compleet genegeerd! Zie:
Telfort maakt fout op fout

devierde
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2005 17:03

Re: Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Ongelezen bericht door devierde »

Meneer Tdehond...

U bent geweldig. dank u voor de tips. :)

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Ongelezen bericht door kuiffie »

Ik heb het al vaker gezegt , bij Telfort wordt je bestolen .
Ik had op mijn oude adres Tiscali zonder problemen , ik zou gaan verhuizen op het moment dat Tiscali overgenomen zou worden door Telfort .
Dus in overleg met Telfort zou Tiscali op mijn oude adres stopgezet worden en op mijn nieuwe adres zou ik dan internet en telefoon van Telfort krijgen zonder verhuiskosten te betalen .
De realiteit was dus dat ik weken zonder telefoon zat , toch € 65,- verhuiskosten moest betalen , dat internet veel langzamer is geworden en dat ik gemiddeld twee dagen per week telefonisch niet te bereiken ben en ook niet kan bellen !
Ik moet een nieuwe modem hebben volgens Telfort , en die ( nu niet lachen ...) MAG ik kopen via hun !!!
Nog vier maanden en dan ben ik verlost van die pleurisdieven van Telfort .
Toen ik tegen de helpdesk-medewerker zei dat ik niet zou gaan betalen voor een nieuwe modem omdat je die gratis krijgt bij welk willekeurig abonnement bij wie dan ook snapte hij ook dat Telfort niet slim bezig was .
Maar dat wisten wij natuurlijk al !

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste Kuiffie,

Ik heb van die Zyxel 2602 modems hier liggen. Ook voor draadloos; alleen helaas geen dongel. Kom er maar even één bij me halen. [email protected]. Kan je ook verder.

Vergeet even niet de waarden van de oude modem over te zetten in die van mij.

Ik hoor het wel. Stuur even op [email protected] een telefoonnummer, dan bel ik je even.

Verder een truc voor diegene die het ook overkomt. Gebruik twee dongels in je PC en laat even een draadloos netwerk vinden en roam even in op een netwerk. Je hebt internet!!

Groet, Uranus.

jen876
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 20:33

Re: Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Ongelezen bericht door jen876 »

Heb ongeveer het zelfde verhaal.
Bij mij wordt het bedrag altijd automatisch afgeschreven maar helaas is dat in de maand maart niet gebeurd ,hierop kreeg ik een herinnering van telfort met de mededeling dat ze rond 25 mrt.nogmaals een poging gingen doen om het automatisch af te schrijven.
Nu weet ik niet wat hun met rond de 25 ste bedoelen maar 1 april was mijn internet en telefoon afgesloten zonder een verder mededeling deze mededeling kwam 2 april binnen.
I.p.v. Dat ze een briefje sturen dat de 2de poging niet is gelukt en of ik het bedrag zelf wilde overmaken,sluiten ze je gewon af zonder een mededeling van te voren.Was echt stomverbaasd dat zoiets kan,en of ik wel even 20 euro wilde betalen om opnieuw aangesloten te worden.
Echt te schandalig voor woorden.Nu heb je ook nog dat nergens het telefoonnr. te vinden is van telfort niet op hun afschriften ook niet op internet.Ondertussen is mijn probleem gelukkig opgelost maar blijf echt boos en zal blij zijn als ik bij een andere provider zit.

m1das
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:13

Re: Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Ongelezen bericht door m1das »

http://www.linkedin.com/pub/9/a49/603
Daar heb je je diana van der T :)

lievenicje
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:16

Re: Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Ongelezen bericht door lievenicje »

Beste mensen,

Ik heb nu 1 jaar telfort internet + bellen en ik ben ontzettend tevreden. Ik vind het logisch dat Telfort de klanten niet bellen als de rekening niet betaald is. Dat is je eigen verantwoording! Als ze iedereen moeten bellen die hun rekening niet betalen dan moeten ze een hoop extra mensen aanmemen! Elke provider sluit je meteen af.

O ja en de tarief verhoging is jammer maar vegeet niet dat Telfort alsnog de goedkoopste is.

Groetjes Nicole

Telfort=prut
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2009 23:53

Re: Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Ongelezen bericht door Telfort=prut »

Beste Nicole,

Heel fijn voor jou dat je zo tevreden bent over Telfort. Maar veel mensen op dit forum zijn dit niet. Die kennen namelijk een heel andere kant van dat geweldige Telfort. En dat is die van een bedrijf dat in zijn communicatie en administratie een wanbeleid voert. Ik noem een paar dingen: geen communicatie over de exacte datum dat bedragen zullen worden afgeschreven per incasso, beweringen mails of brieven te hebben verzonden terwijl dit nooit het geval is geweest, het niet reageren op klachten (zelfs niet per aangetekende brief en zelfs niet ter bevestiging van ontvangst van de klacht), het doodleuk niet terugbetalen van ten onrechte geincasseerde bedragen, en ga zo maar door.

Maar waar Telfort wel goed in is is geld innen van klanten op een behoorlijk agressieve manier. Bij het minste geringste wordt gedreigd met afsluiting en bijkomende kosten en inschakeling van incassobureaus.

Als jij daadwerkelijk een tevreden klant bent en niet stiekem een medewerkster van Telfort zelf die dit forum wil ontkrachten (zoals die bedrieglijke Diana de T de uitzending van Radar wilde beinvloeden) dan is dat fijn voor jou. Maar er gaat ook heel veel mis bij Telfort. En de mensen die daar problemen door ondervinden zitten denk ik niet te wachten op verhalen van "het gaat ook vaak goed". In de uitzending van Radar vandaag probeerde de woordvoerder van Telfort dit ook nog als pluspunt aan te voeren. Maar mijn punt is dat Telfort niet in staat is adequaat om te gaan met de dingen die niet goed gaan.

En met name om ruimte te bieden dit soort misstanden aan de kaak te stellen is dit forum bedoeld in mijn opinie. Mensen die niet in aanraking zijn gekomen met dergelijke misstanden weten feitelijk niet waar het over gaat en moeten dus voorzichtig zijn met al te simpele conclusies.

GeckoGecko
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 21:49

Re: Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Ongelezen bericht door GeckoGecko »

Krijg nu nog ongeveer 260 euro van telfort. Door al het gedoe en geknoei van hun ben ik dat bedrag dus kwijt of niet, want vandaag schakel ik me advocaat in en mogen ze tegenover hem verantwoorden. Ontbinden die handel en nooit meer een service nemen van die lijers dat is bij mij nu prioriteit nummer 1. Ik lig er al 4 maanden uit nu en blijf voor een service betalen die ik niet krijg. En als je het probeert op te lossen via de klantenservice word je van het kastje naar de muur gezonden plus ze maken afspraken die ze niet waar kunnen maken. En het personeel die achter die telefoon zit tjeeeezus kreeg een meisje aan de lijn, maar ik had nog meer verstand van internet, modems, lijnen en splitters dan haar. En dat moet je dus bij je probleem helpen wat een puinzooi.

Mijn advies is niet neem deze provider niet, maar wel als er een probleem voordoet snel een incasso stop inschakelen. Reken maar dat je een half jaar bezig bent als er een dergelijk probleem zich voordoet.

Voor alle mensen met hetzelfde probleem (en vooral die het net een week hebben) succes you´re gonna need it. En ze gaan nog de tarieven verhogen ook wat een lachertje ze horen het te verlagen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).

[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Sterkte! Ik ben 9 maanden gestalkt door Telfort dankzij een knullige fout in hun administratie.
Telfort maakt fout op fout

W en A
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2009 17:41

Re: Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Ongelezen bericht door W en A »

Wie heeft de zelfde ervaring Of een goede tip? Wij hebben al ruim 2 maanden GEEN internet en GEEN telefoon aansluiting (zou door Telfort geleverd moeten worden). Daarvoor was de verbindingssnelheid ook veel lager dan contract aangaf. Wij hebben dus nadat we diverse telefoontjes hebben gepleegd met 'Hel'fort en steeds weer onhandige opmerkingen kregen en beloofd werd monteurs te sturen besloten ons abonnement op te zeggen, want wat bleek? monteurs die geweest waren na heel veel telefoontjes werden niet in hun computersystemen bijgehouden en steeds weer wilden ze ons monteurs sturen na eerst dagen te wachten op een test vanuit hun centrale (tot 3 keer toe). Onze berichten waren niet altijd terug te vinden. Uiteindelijk hebben we een brief gestuurd om abonnement op te zeggen en Telfort in gebreken te stellen. Nu krijgen we een brief als reactie terug waarin staat "U heeft uw technische problemen aangemeld bij onze technische helpdesk, waarna Telfort een redelijke termijn in acht neemt om dit op te lossen. Zodra wij het probleem voor u hebben verholpen kunnen wij ....." Pas als zij het probleem hebben verholpen kunnen ze overgaan tot creditatie en daarna het abonnement beëindigen, maar dan moeten we weer opnieuw de brief versturen om ons contract te ontbinden. Telfort heeft wel lef en idiote eigen wetten bedacht. Een keer opzeggen is zo lijkt mij genoeg na ruim 2 maanden wachten?! We hebben al zo veel geduld moeten hebben en internet aansluiting nodig, langer wachten kan niet meer. Wat maakt Telfort het ons moeilijk en ook zichzelf Alleen al vanwege de tariefverhoging mogen we ons contract opzeggen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort = Oplichters met sluwe truukjes

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het is gebruikelijk om eerst Telfort schriftelijk aangetekend ( liefst met ontvangstbevestiging) in gebreke te stellen. Een redelijke termijn stellen b.v. 10 werkdagen om zorg te dragen voor een werkende verbinding.
Aangeven dat u reeds 2 maanden Telfort de gelegenheid heeft gegeven om verbinding te realiseren.
Aangeven dat u, mocht na 10 werkdagen geen verbinding tot stand gebracht zijn, per direct de overeenkomst ontbindt. ( schriftelijk aangetekend etc)

Kopie brieven + verzend- en ontvangstbewijzen goed bewaren in map, liefst met log van alle niet nagekomen afspraken die al met Telfort gemaakt zijn.

Indien nodig naar de Geschillencommissie mocht u de overeenkomst ontbinden en Telfort weigert dit d.m.v. een brief te bevestigen.

Zie:
Telfort maakt fout op fout

Sterkte!

Gesloten