LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Ik ga mijn Telfort abonnement opzeggen of aanpassen?

Peiling eindigde op 26 mei 2009 09:33

Ja, Telfort licht de zaak op !!
22
81%
Nee, maakt me niks uit
3
11%
Weet ik nog niet
2
7%
 
Totaal aantal stemmen: 27

ghost
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2004 10:13

Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door ghost »

Ik krijg zojuist een email van telfort. Ze gaan de abonnementskosten verhogen met 2.5% per 1 juni en vanaf 1 mei is gratis bellen afgeschaft en moet een starttarief worden betaald voor elk gesprek van 5 cent. En dat terwijl ik een contract heb getekend voor onbeperkt bellen en internetten voor 29,90.

Het komt neer op een stijging van 5 euro per maand. Ik ben het er niet mee eens. Wat kan ik hier, buiten opzeggen van het contract, tegen doen?

Wat een oplichting. In de kleine lettertjes staat dat zij eenzijdig de prijzen mogen aanpassen. Maar geld dat dan ook voor een contract waarbij gratis bellen is bedongen?

Dit noemen ze dus service verbeteren bij Telfort. Over de rug van hun klanten.

Bovendien kun je niet je abonnement downgraden. Ik wil af van bellen maar kan dat via de website niet opzeggen of aanpassen. Ik moet dan weer bellen naar het dure servicenummer.


Binnen de KPN organisatie zitten ze met de slechte kwaliteit van Telfort in hun maag. Willen ze op deze wijze massaal en goedkoop van hun Telfort klanten afkomen?

Ik baal als een stekker en ben vreselijk boos hierover

mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Bij een wijziging in de tarieven mag je altijd zonder boete je contract beïndigen. Schriftelijk en aangetekend je abonnement opzeggen bij Telfort.

ghost
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2004 10:13

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door ghost »

Het gaat niet om het opzeggen. Maar om het feit dat ik 1 jaar geleden internet + bellen heb aangeschaft waarbij het bellen GRATIS was en IS.

Hoe kunnen ze dit nu ineens niet meer gratis maken. Ik heb een contract voor GRATIS bellen.

en dat is dus niet betalen voor de tikken.

Dit is de reinste oplichting.

mir4cle
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2009 23:28

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door mir4cle »

Ik kwam gisteren achter nog een aantal vreemde dingen.
Ik was abonnee bij Tiscali (tegenwoordig Telfort)
Ik betaal € 5,- meer per maand voor een T12 lijn met gratis telefonie, dan een Telfort abonnee voor een T20 lijn met gratis telefonie.
Vreemd nietwaar? Het zijn tenslotte beide Telfort abo's.
Verder kwam ik erachter dat je de € 10,- die je voor de KPN lijn betaalt per maand, kunt afkopen voor een bedrag rond de € 70,-.
Ik ben al 4 jaar abonnee, dus ik heb aan die lijn al € 480,- betaald.

Telfort heeft mij ook nooit verteld dat overstappen naar een ander abo. van Telfort me geld kan besparen.

Volgens mij is ook nergens op een website te vinden dat je die KPN lijn af kunt kopen. Kortom, DOM houden loont weer voor onze KPN en TELFORT vrienden.

Ik denk dat ik maar eens overstap naar UPC.

ghost
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2004 10:13

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door ghost »

Bij UPC ben je toch ook duur uit !!!

Het loont zich dus om alles 3x te checken zo blijkt.

Ik begrijp alleen nog steeds niet dat als ik gratis bellen contractueel heb afgesloten waarom dit nu ineens niet meer GRATIS is.

Ook al staat er in de kleine lettertjes dat ze prijzen mogen aanpassen. Maar gratis is toch GRATIS. Daar kan ik toch echt niks anders van maken.

mir4cle
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2009 23:28

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door mir4cle »

Wat je zegt,.... Gratis is gratis. Je kiest voor zo´n abo omdat je geen extra kosten wilt maken en je altijd weet wat je betaalt. Nu heb je toch weer variabele kosten... Daarbij gaat het me ook om het principe. Ik vind het inderdaad ook ongepast.
Dan maar een duurder abo bij een andere provider...
Dit soor acties en het dom houden van klanten, geeft niet echt veel vertrouwen in een provider als Telfort.
...Dat wordt dus overstappen...

melker2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2009 14:14

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door melker2 »

Ook ik kreeg een e-mail, met de melding voor een tariefs verhoging, akkoord dat kan nog, maar een starttarief in het leven roepen, na eerst klanten naar je toe te lokken dat mag niet kunnen. Er zijn gevallen bekend waar ik bij betrokken ben, die in januari zich afmelden bij hun vorige provider en waarbij het abbonement bij telfort eind april, begin mei aanvangt, dit is pure misleiding!!! momenteel kun je op de site van telfort aanmelden, waarbij de starttarieven in Nederland 0,0 euro zijn. Wie kan hier ingrijpen? is mijn vraag. Je kunt inderdaad volgens telfort je abbonement binnen 4 weken opzeggen, maar dat is wel heel kort door de bocht, ze moeten hun afspraken na komen.

mir4cle
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2009 23:28

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door mir4cle »

In die mail hebben ze het over een tariefsverhoging van 2,5% in verband met inflatie. Die kosten heb ik al lang betaald, doordat ze 2 prijzen hanteren voor Telfort abo's.
€ 24,95 voor Telfort T20 abo met "Gratis" telefonie en
€ 29,95 voor Telfort T12 abo met "Gratis" telfonie (door Telfort overgenomen ouderwetse Tiscali abo).
Dat kun je sowieso niet maken, 2 verschillende tarieven. Daarbij vind ik dat gezien de lagere snelheid van dat ouderwetse Tiscali abo, dit abo bij Telfort sowieso voordeliger zou moeten zijn dan hun T20 abo.

In hun brief die de overname van Tiscali door Telfort bevestigd, geven ze aan dat de tarieven voor de overgenomen Tiscali abo's niet zouden wijzigen, Nee,... DUH!
lagere snelheid en een hoger tarief voor de klant,.... Zo da's kaassie zullen ze bij Telfort gedacht hebben.

Bij mij hebben ze het verziekt,... Dag Telfort.

maurice118
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2009 23:06

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door maurice118 »

@ghost ik begrijp dat ook niet helemaal.

Ik vraag me daarom ook af of dit wettelijk wel is toegestaan, omdat het bij het in rekening brengen van het starttarief het gaat om een contractwijziging en geen tariefsverhoging.
9.2 Telfort is gerechtigd de prijzen van de Dienst(en) jaarlijks aan te passen overeenkomstig de Consumenten Prijs Index (CPI) van het CBS.
9.3 Telfort is gerechtigd de prijzen te wijzigen. Telfort stelt de Klant, zo mogelijk vier (4) weken voor het intreden van de prijswijzigingen, via een aankondiging per e-mail op de hoogte van het feit dat de wijzigingen via de website (www.Telfort.nl) kenbaar worden gemaakt. De Klant heeft in geval van een prijsverhoging 4 weken vanaf de dag van bekendmaking van de prijsverhoging de tijd om de Overeenkomst telefonisch op te zeggen. Na ommekomst van de periode van vier (4) weken wordt de Klant geacht de prijsverhoging te hebben geaccepteerd.

Er staat in het contract dat ze een prijsverhoging kunnen doorvoeren zie hierboven, maar niet dat ze zomaar het contract kunnen openbreken en een starttarief kunnen invoeren.
Ik ben trouwens net 2 weken bij Telfort, maar als het zo moet dan zal het van korte duur zijn en stap ik weer naar Tele2. Ook zijn ze nog steeds aan het adverteren met gratis bellen zonder starttarief voor 9.95 euro
De voordelen van Telfort vast bellen

* Gratis bellen naar vaste nummers in Nederland uitgezonderd betaalde servicenummers, op basis van een Fair Use Policy
* Geen starttarief naar vaste nummers in Nederland
* Bellen met je huidige vaste toestel
* Voordelig bellen naar mobiel en internationaal
* Eenvoudig aan te sluiten
En inderdaad zoals mir4cle al zegt de tarieven liggen al hoger. Ik betaal nu 29,90 euro voor de eerste 6 maanden en daarna 34,90 euro voor 20mb internet en vastbellen altijd gratis zonder starttarief
Een collega van mij met een ouder abonnement betaald maar 29,95 euro (zat eerst bij speedlinq).

Maurice

EDIT: na de kleine lettertjes nog eens doorgelezen te hebben is de bekendmaking per mail ook niet voldoende.
Telfort stelt de Klant, zo mogelijk vier (4) weken voor het intreden van de prijswijzigingen, via een aankondiging per e-mail op de hoogte van het feit dat de wijzigingen via de website (www.Telfort.nl) kenbaar worden gemaakt.
Ze moeten dus vier weken van te voren een mail sturen en dan de prijsverhoging op de site kenbaar maken.
De Klant heeft in geval van een prijsverhoging 4 weken vanaf de dag van bekendmaking van de prijsverhoging de tijd om de Overeenkomst telefonisch op te zeggen.
De bekendmaking van de prijsverhoging is dus de dag dat het op hun site staat. Dan zou je dus vanaf die dag 4 weken de tijd hebben om je contract op te zeggen. Het rammelt in ieder geval van alle kanten. Ik zal het er in ieder geval niet op gokken en binnen nu en vier weken mijn contract gaan beeindigen met hun.

Ruud_duuR
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2009 14:42

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door Ruud_duuR »

:evil: Ik vraag mij af of er wetgeving is die dit soort extreme maatregelen verbiedt. Immers Wet gaat altijd boven contract omdat je een wet niet contractueel kunt uitsluiten! En hoe kun je een prijs aanpassen die niet bestaat! Kun je Telfort bijvoorbeeld in gebreke stellen? Een zeer boze klant van Telfort :!:

justyne
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:59

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door justyne »

Op de website staat nog niets over deze wijziging. Maar ook nieuwe klanten krijgen hier mee te maken.

Ik heb vanavond gebeld met telfort, om mn contract te beeindigen. Maar dat gaat dus zomaar niet. Ik neem internet en vastbellen af. Dit zijn 2 apparte contracten volgens de medewerker. Vast bellen kan ik beeindigen per 01-05-09 en mn internet contract per einde contract datum. Of te wel per feb volgend jaar. Ik ben nog een oud tiscali klant en heb de inflatie correctie al gehad. Dus het komt er op neer dat ik vast bellen mag opzeggen en gewoon mn internet abo moet houden. Wil ik dan nog een vaste telefoon hebben, dan moet ik maar via KPN gaan bellen. Op papier zal het allemaal wel kloppen, maar dit is toch te gek voor woorden!

Daar is voor mij het laatste nog niet over gezegd :evil:

@nono
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2009 21:22

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door @nono »

Ook ik heb de email gehad van Telfort en ben een oud Tiscali klant.

Had al het een en ander uitgezocht om over te stappen en vandaag gebeld om direct op te zeggen. Ik heb bij Tiscali het abonnement als 1 compleet abonnement afgelsoten en ik zou er vanaf kunnen.

Krijg ik een mooie aanbieding toen ik wilde opzeggen.
Gratis draadloze modem, 2 maanden gratis abonnement, van t6 naar t20.
en ook ik heb behalve internetten en bellen ook nog eens een bel budget van KPN. Daar kon ik toen bij tiscali niet vanaf. Als je wilt opzeggen kan ineens alles!!! Misschien nog een optie voor degene die wel willen blijven. Mooie aanbieding ik erover denken en wilde terug bellen om inderdaad van de nieuwe aanbieding gebruik te maken.

Gooien ze me iedere keer na 2 en halve minuut van de lijn!! Nou ga ik dus wel opzeggen! Heb zojuist TELE 2 afgesloten en morgen proberen weer te bellen met TElfort om nu echt op te zeggen!

justyne
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:59

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door justyne »

@ nono

Huh?? Jij mag wel opzeggen? Per wanneer dan?

Ik heb ook aangekaart dat ik toendertijd bij tiscali het gezamelijk heb afgesloten. Tenslotte geeft telfort zelf op de site ook aan dat vast bellen alleen kan met een telfort internet abo. Ik vind het dan ook belachelijk dat ze op deze manier je aan een inet contract willen houden.

Ik belde even voor 9 uur, had admimistratie gekozen. Na mijn vragen gaf ik aan dat ik wilde beeindigen, maar daarvoor moest ik terugbellen en opnieuw door het keuze menu. Ik kom dus op de valreep binnenvallen, (bewuste keus overigens, omdat mijn ervaring is dat er overdag een wachtrij is) Zegt die medewerker dat ik wel op het nippertje bel....... ja en?? datje het denkt oke, maar dat je het ook tegen een klant zegt :o pfff. Anyway, ik kreeg duidelijk te verstaan dat beide tegelijkertijd opzeggen niet kon.
Mijn ervaringen met telfort zijn niet goed, dus ik ga nu zo en zo weg en klim wel in het toetsenbord, voor een ouderwetse brief....

Radiofreak
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 feb 2009 19:20

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door Radiofreak »

Ik heb ook Telfort Internet 20Mbit + bellen voor een totaal bedrag van 29,90 per maand (sinds 1 jaar). 24 maart ook een mail gehad. Zie hieronder:

Wijziging abonnementstarief Telfort internet
Met ingang van 1 juni 2009 wordt het tarief van uw internetabonnement met 2,5% verhoogd in verband met inflatie. Op dit moment betaalt u € 19,95 per maand voor uw abonnement Telfort internet 20 Mb (WBA).Vanaf 1 juni 2009 wordt dat € 20,45 per maand.
Wijziging gesprekstarieven Telfort vast bellen
Daarnaast wijzigen de gesprekstarieven voor Telfort vast bellen per 1 mei 2009. Voor binnenlandse gesprekken zal een starttarief in rekening worden gebracht van € 0,05 per gesprek. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wordt € 0,17 per minuut.

De Telfort prijzen voor internet zijn een aantal maanden geleden veranderd voor nieuwe klanten. Die betalen namelijk het eerste half jaar 19,95 p.m en daarna 24,95 p.m je komt dus voor internet 20mbit+ telefonie op 34,90 per maand (na het 1ste half jaar).

Betalen nieuwe klanten ook het starttarief van 0,05 cent per 1 mei??? (en 1,5 cent per minuut meer voor naar mobiel) of zitten die kosten verwerkt met die 5 euro die klanten na een half jaar extra betalen voor het internet??
Als de nieuwe klanten ook die kosten voor het starttarief en 1,5 cent extra per minuut naar mobiel moeten gaan betalen worden die belazerd aangezien ze volgens de website GEEN starttarief betalen en er bij de gesprekstarieven ook staat aangeven dat naar mobiel 15,5 cent kost en niet per 1 mei 17 cent! zie de gesprekstarieven op de site:
http://klantenservice.internet.telfort. ... ieven.aspx

Als ik reken betaal ik per jaar 0,50 cent x 12 = 6 euro meer voor internet plus dan nog eens die 0,05 cent starttafief naar vaste lijnen... en ook nog eens 1,5 cent per minuut meer naar mobiele nummers (was 15,5 cent wordt 17 cent).

melker2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2009 14:14

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door melker2 »

Heb gevraagd aan ze, of ik dan van 20MB naar 4MB kon, maar dat kon eigenlijk niet, ik kon mij beter afmelden!!!!!
Maar nu de vraag, waar naar toe? Alice is op mijn postcode niet te krijgen, wie heeft er tips voor andere provider, ik woon in het postcode gebied 8321
Orange (tegenwoordig online) valt in ieder geval af, hebben een service en een helpdesk, dat wil je niet weten, heb daar zelf bij Telfort nooit geen probleem mee gehad, maar anderen weer wel. Wat ik zo weet heeft alleen Alice een vast bedrag per maand zonder start tarief in het binnenland, maar zoals gezegd is niet in mijn postcode verkrijgbaar.

maurice118
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2009 23:06

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door maurice118 »

Betalen nieuwe klanten ook het starttarief van 0,05 cent per 1 mei???

Ja ik ben net 2 weken lid en "moet" het ook betalen. Ik ga echter lekker weer overstappen.
Ik kreeg de volgende brief.
Geachte meneer,

De gesprekstarieven voor Telfort vast bellen wijzigen per 1 mei 2009. In deze mail leest u meer over deze wijzigingen.

Welke tariefswijzigingen?
Met ingang van 1 mei 2009 zal voor binnenlandse gesprekken een starttarief van € 0,05 per gesprek in rekening worden gebracht. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wordt dan € 0,17 per minuut.

Wat verandert er niet?
De abonnementsprijs voor Telfort vast bellen blijft € 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen niet. Bellen naar het alarmnummer 112 blijft gratis.

Meer informatie
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijziging, dan kunt u tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze e-mail uw abonnement kosteloos beëindigen. Meer informatie hierover en een exact overzicht van alle gesprekstarieven vindt u op onze online klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Telfort internet
Let op ik betaal dus al 5 euro meer. Eerste 6 maanden 29,90 euro en daarna 34,90 euro per maand. Inflatie laat me niet lachen. Dit is gewoon de mensen voor de gek houden.
Ik ben straks duurder uit bij tele2, maar daar heb ik dit in ieder geval nog nooit meegemaakt (3 jaar internet van hun gehad). Een contract is een contract dat hoor en kan je niet zomaar te wijzigen gedurende de periode dat het loopt. Volgens mij strookt dit volledig tegen de Nederlandse wet.

Maurice

justyne
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:59

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door justyne »

Geachte meneer,

De gesprekstarieven voor Telfort vast bellen wijzigen per 1 mei 2009. In deze mail leest u meer over deze wijzigingen.

Welke tariefswijzigingen?
Met ingang van 1 mei 2009 zal voor binnenlandse gesprekken een starttarief van € 0,05 per gesprek in rekening worden gebracht. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wordt dan € 0,17 per minuut.

Wat verandert er niet?
De abonnementsprijs voor Telfort vast bellen blijft € 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen niet. Bellen naar het alarmnummer 112 blijft gratis.

Meer informatie
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijziging, dan kunt u tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze e-mail uw abonnement kosteloos beëindigen. Meer informatie hierover en een exact overzicht van alle gesprekstarieven vindt u op onze online klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Telfort internet


Let op ik betaal dus al 5 euro meer. Eerste 6 maanden 29,90 euro en daarna 34,90 euro per maand. Inflatie laat me niet lachen. Dit is gewoon de mensen voor de gek houden.
Ik ben straks duurder uit bij tele2, maar daar heb ik dit in ieder geval nog nooit meegemaakt (3 jaar internet van hun gehad). Een contract is een contract dat hoor en kan je niet zomaar te wijzigen gedurende de periode dat het loopt. Volgens mij strookt dit volledig tegen de Nederlandse wet.

Maurice
Je hebt dezelfde email gehad als ik. Zonder wijziging van internet abonnementskosten. Wanneer heb je je internet afgesloten? 2 weken terug? Heb je al contact gehad over beeindiging? Ik ben benieuwd, of er dan plots ook sprake is van 2 overeenkomsten en dat internet pas per contract vervaldatum beeinigd kan worden.

stofzuigertje

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 U moet het contract tot verval datum uitzitten tenzij het duurder word, en als U wegens deze reden die U wel moet noemen opzegt kunt U gratis eerder weg.

2 Zoek een andere aanbieder; www.internetten.nl en lees voor afsluiten eerst goed de voorwaarden bij de provider online en bij afsluiten deze uitprinten omdat ze als ze later iets aanpassen niet voor U van toepassing zijn.

3 Opzeggen wegens duurder worden moet aangetekend, anders lezen ze het niet en blijf je klant.

Radiofreak
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 feb 2009 19:20

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door Radiofreak »

Het zou kunnen dat het morgen of pas eind deze week op de website komt, omdat er vermeld staat dat ze het 4 weken van te voren melden en de genoemde datum van de prijsverhoging 1 mei is.. :?
Telfort stelt de Klant, zo mogelijk vier (4) weken voor het intreden van de prijswijzigingen, via een aankondiging per e-mail op de hoogte van het feit dat de wijzigingen via de website (www.Telfort.nl) kenbaar worden gemaakt.
Het zou overigens wel triest zijn omdat je nieuwe klanten die goedkoop uit denken te zijn zo wel 'belazerd'.

Radiofreak
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 feb 2009 19:20

Re: Telfort wijzigt eenzijdig de tarieven

Ongelezen bericht door Radiofreak »

yep ik had gelijk ze hebben nu achter 'bellen naar vaste nummers' startarief € 0,00 * en achter 'naar mobiele nummers' € 0,155 ** onderin staat vervolgens
* Per 1 mei 2009: € 0,05
** Per 1 mei 2009: € 0,17
Tja ze voldoen dus aan het contract om het binnen 4 weken te melden

Gesloten