LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali maakt valse reclame met haar telefoontarieven etc..

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Magnarider
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2006 15:22

Tiscali maakt valse reclame met haar telefoontarieven etc..

Ongelezen bericht door Magnarider »

Ik ben overgestapt naar Tiscali Totaal telefonie oftewel telefoneren via internet. Op hun website staat toch duidelijk : Voordelig bellen naar mobiele en internationale telefoonnummers zie website : http://www.tiscali.nl/producten/telefonie/totaal.asp . Bij bestudering van de tarieven blijkt dat Tiscali helemaal niet goedkoper is dan KPN met international bellen. Bijvoorbeeld : Midden Oosten kost bij KPN tussen 25 en 40 cent p/m. Bij Tiscali maar liefst : 92 cent per minuut!! Hoezo goedkoper!!! Verder gratis telefoneren in het binnenland......... sinds ze bij Tiscali bellen via internet hebben moet je maar liefst 30 cent p/m betalen om hun aan de telefoon te krijgen!
Verder zijn de nadelen van Telefoneren via internet dat je niet via " derden, (met zeer voordelige tarieven)" kunt bellen, geen doorverbind mogelijkheid en de voicemail ook waardeloos is. Gaat pas na 30 keer over op voicemail!!!!

Al met al geen aanrader. Ook veel problemen met de gewenste snelheid. Bij mijn abbonnement moet ik 8 MB downstream krijgen. Echter sta ik ingesteld op 6 MB omdat ik er anders iedere keer wordt afgegooid.

Zal zeker in december alweer opzeggen!!!!!

Neem dus geen Tiscali!

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Tiscali maakt valse reclame met haar telefoontarieven etc..

Ongelezen bericht door jvs »

Lekker tendentieus weer. Dat jouw dsl lijn op 6mbit wel werkt en op 8 niet, ligt aan de kwaliteit of lengte van de kpn telefoonlijn, dat is gewoon een dsl beperking en heeft niets met tiscali te maken.

Over die tarieven. Je kan inderdaad gratis naar vaste nummers bellen, dag en nacht en wat de helpdesk kost, doet daar niet ter zake. Die is bij wel meer goedkopere providers wat duurder dan andere. Je hebt ook een tariefje gevonden dat duurder is dan kpn (bellen naar het midden oosten, naar je vrienden aan het front in irak? :P), dat een enkel tarief hoger ligt zegt niet zoveel, of zijn ze structureel duurder met bellen naar het buitenland? En met bellen naar mobiel?

Die nadelen van carrier pre-select zijn geen nadelen, dat komt omdat je dan al gekozen hebt, en vroeger met kpn kon je niet kiezen en dwon de OPTA kpn het net beschikbaar te maken voor andere aanbieders (via carrier preselect)..

Sorry hoor, ik snap dat het misschien vervelend is dat je wat problemen hebt (gehad?) met de telefonie/voicemail, maar wat je hier allemaal loopt te beweren is gewoon klinklare onzin.

Magnarider
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2006 15:22

Re: Tiscali maakt valse reclame met haar telefoontarieven etc..

Ongelezen bericht door Magnarider »

Jij werkt zeker voor Tiscali! Het is jouw conclusie dat het probleem ligt bij de KPN als eigenaar van de telefoonverbinding. Ik denk niet dat dat perse het probleem is. Mijn overbuurman haalt via een andere provider ruim 14 MB.
Het gros van de internationale nummers is duurder bij Tiscali.
Nee ik heb geen vrienden in Irak.
Het was ook geen carrier preselect waar ik het over had. Maar gewoon http://www.teledump.nl.
Verder heb je het over goedkope providers. Ik betaal € 45,95 per maand. Dat noem ik niet goedkoop en voor dat geld wens ik kwaliteit en een goede service. Jarenlang noemen ze dat een pluspunt van ze : "Gratis bellen naar de helpdesk" en nu ineens 30 cent betalen per minuut.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Tiscali maakt valse reclame met haar telefoontarieven etc..

Ongelezen bericht door jvs »

Jij werkt zeker voor Tiscali!
ik heb als bijbaan eeuwen op de helpdesk van kpn-adsl gewerkt. Het is altijd grappig. Als je overdreven gezeik een beetje tegengas geeft, werk je gelijk voor dat bedrijf.

Dat van die helpdesktarieven is inderdaad niet netjes, maar heeft niets met de telefonie tarieven te maken, nationaal naar vast is gratis, nationaal naar mobiel is goedkoper, internationaal is blijkbaar in sommige situaties duurder, maar om daar nu zo'n punt van te maken... Bellen naar vast is gewoon dag en nacht gratis.

En die dsl lijn van de buren loopt toch echt via een andere telefoonlijn, is blijkbaar via adsl2+ aangesloten (een techniek die via dezelfde lijn meer megabits/sec aankan) en als ik dit plaatje bekijk, komt 14mbit adsl2+ ongeveer wel overeen met 6mbit adsl1: http://www.bob-de-neve.com/debitbydt.jpg (maar dat kan altijd een beetje fluctueren, kan ook aan de modems liggen, maar veel minder vaak. Snelheids problemen liggen bij hoge uitzondering niet aan de lengte of kwaliteit van de kabels (van kpn, jezelf of in de centrale) en buren zeggen daar niet zo heel veel bij, wees gerust, daar heb ik veel ervaring mee, bij kpn dus ;)). Ik zeg niet dat het probleem door kpn veroorzaakt wordt overigens, ik zeg dat het waarschijnlijk gewoon een fysieke beperking is van je adsl door de lengte/kwaliteit van de lijnen.

Dat van die helpdesktarieven geef ik je dus gelijk in, dat is niet zo netjes, maar wanneer heb je nou een helpdesk nodig. Je zorgt er gewoon zelf voor dat je de nieuwste firmware op de modem installeert en dan werkt het vaak prima :). Als ik een psycho-analyse op je los mag laten, gok ik dat je daar enorm verbolgen over bent en dat je daarom maar een verhaaltje neerplempt met zo negatief mogelijke uitleg van alles...

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Tiscali maakt valse reclame met haar telefoontarieven etc..

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Is wel heel erg dom van je een abo af te sluiten zonder eerst vooraf jezelf te verdiepen in de kosten en mogelijkheden.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Tiscali maakt valse reclame met haar telefoontarieven etc..

Ongelezen bericht door ?? »

jvs heeft overigens gelijk. 6 en 14 Mbit/s komt redelijk overeen en zijn dus blijkbaar de maximale snelheden die kunnen worden gehaald met respectievelijk wide-open ADSL1 en wide-open ADSL2+.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Tiscali maakt valse reclame met haar telefoontarieven etc..

Ongelezen bericht door puma73 »

Tiscali adverteerd ook met gratis aansluiten, wil je een obonnement afsluiten via internet moet je ze wel machtigen om de AANSLUITKOSTEN
euro 173 van je rekning af te laten schrijven.

Je kunt ze vervolgens met een bewijs van betaling binnen 6 maanden terugkrijgen. Hoezo valse voorlichting.

Magnarider
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2006 15:22

Re: Tiscali maakt valse reclame met haar telefoontarieven etc..

Ongelezen bericht door Magnarider »

Als we dan toch bezig blijven over Tiscali. Toen ik voor het eerst een abbo nam bij Tiscali kreeg ik maar geen aansluiting via het modem. Men begon meteen te vertellen dat het in mijn aansluiting zat. Ik beweerde keihard van niet en dat het in het modem zat. Zij bleven een week lang volhouden dat zij geen nieuwe modems naar klanten toesturen die kapot zijn. Ik heb minimaal 5 uur met ze aan de telefoon gezeten. Ik zou een nieuw modem krijgen. Na een week nog nioet binnen. Bleek dat men het niet had doorgegeven.
Nu heb ik weer een nieuw modem ivm telefonie. Alles goed aangesloten en en het leek te werken, maar toen begon het modem continue nieuwe aanvragen te doen om in te loggen. Ik heb een 8 mb abbo maar dat schijnt niet te werken. Mijn modem staat nu ingetrained op 6 mb. Ik betaal voor 8 mb dus wil ik ook die verbinding, maar dat gaat niet zeggen ze nu. Dan wil ik minder betalen, dat kan ook niet want men heeft geen 6 mb abbo's en moet ik terug naar 4 MB en dat wil ik ook niet. Het ergste is dat persoon A bij tiscali totaal iets anders zegt dan persoon B. Maar we leren er mee leven. Toen ik zei dat ik dan maar mijn abbonement op wilde zeggen kreeg ik meteen een dreigement van "Meneer u hebt een contract van 12 maanden en daar kunt u niet onderuit!" KISS MY ASS was mijn repley en toen werd ie heel erg boos. Als jullie niet leveren wat jullie beloven dan is er volgens mij helemaal geen contract. Maar helaas bestaat er dan nog zoiets als kleine lettertjes, die Tiscali altijd in het gelijk stelt!!!! maar ik hou er over op het kost genmoeg ergenis.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Tiscali maakt valse reclame met haar telefoontarieven etc..

Ongelezen bericht door ?? »

Tja, als je nu van te voren eens de moeite had genomen om die kleine lettertjes te lezen... Er staan misschien woorden in van meer dan drie lettergrepen, maar er is voor zover ik weet geen enkele provider die niet glashelder uitlegt dat een 8Mbit/s abo een wide-open verbinding is (op ADSL1) en je dus uiteindelijk de snelheid haalt die je maximaal kunt halen gezien een aantal technische beperkingen. Je woont waarschijnlijk gewoon te ver van de centrale af om de maximale snelheid te halen. Dat is iets waar noch Tiscali, noch KPN iets aan kan veranderen.

Gesloten