LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Baldeagle.
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2008 10:53

Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door Baldeagle. »

Het samengaan van Tiscali en Telfort zouden de klanten kunnen profiteren van de voordelen van beide providers. Helaas blijkt dat in de praktijk te mooi om waar te zijn.

16 Januari 2008 aanvraag verhuizing bij Tiscali - Telfort

Mijn dochter en schoonzoon hebben een Tiscali T5 abonnement (internet en telefonie) en zijn verhuisd van Amsterdam naar Hoevelaken waar alleen Telfort zit .
Dus de gedachte is logisch dat zo'n verhuizing nu het 1 bedrijf is geworden geen probleem hoeft te zijn.
Om dat zeker te weten hebben we uiteraard eerst bij Tiscali / Telfort geïnformeerd. Telefonisch werd ons medegedeeld dat dit geen enkel probleem zou zijn.

Op 16 januari hebben ze via de Tiscali site een verhuizing aangevraagd van de aansluiting vanuit het postcodegebied van Tiscali in Amsterdam naar het postcodegebied van Telfort in Hoevelaken.
8 januari kreeg ik een schriftelijke bevestiging zo spoedig mogelijk zou worden verwerkt
28 januari de helpdesk alles loopt volgens plan
4 februari De helpdesk vertelde dat het op 10 februari zou worden opgestart
11 februari administratief was de adreswijziging doorgevoerd maar technisch was er niets gedaan. Ze had nu opdracht gegeven aan de technische afdeling dit spoedig te doen
18 februari - geen internet en geen telefoon
21 februari - ze vertelde nu pas dat ze ons huidige abonnement niet konden aansluiten we moesten omschakelen naar het Telfort 20 MB + bellen Ik zou spoedig wat van Telfort horen
29 februari de helpdesk vertelde me dat administratief alles in orde is
6 maart Nog steeds geen schriftelijke correspondentie van telfort op het nieuwe adres hebben ontvangen.
7 maart een klacht naar de klantenservice en een aangetekende brief naar de Directeur Klantenservice Internet, mevrouw Margreet Reffeltrath gestuurd
13 maart pas na bijna 2 maanden Een mailtje van Telfort: Gefeliciteerd! Uw Telfort internet 20 Mb-abonnement is geactiveerd.
Niets bleek minder waar, geen DSL dus ook geen internet laat staan telfoon. Wederom de helpdesk gebelt, de oplevering staat pas op 27 maart,
20 maart nog steeds geen internet en geen ook telefoon
op 1 maitje na hebben we in alle gevallen zelf moeten bellen
tegen € 0.30 per minuut
op aangetekende schriftelijke klachten naar de klantenservice wordt niet gereageerd

Telfort het is schandalig zoals jullie met je klanten omgaan !!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het probleem ligt w.s. bij Telfort omdat Tiscali door Telfort namens KPN is ingelijfd.

Het lijkt normaal te zijn om geen antwoord te krijgen op aangetekende brieven of emails.

Ik heb nooit schriftelijk antwoord gekregen op mijn aangetekende brief die voor kerst 2007 bij hen binnen kwam.
Een email bombardement was nodig om via mail bevestigd te krijgen dat mijn abonnement met 12move ( ook ingelijfd door Telfort) beëindigd was.

Mijn mails dat ik mijn geld terug wil wat door Telfort bestolen was in januari en februari 2008 moeten nog steeds beantwoord worden.

het goede nieuws is dat mijn bank succesvol mijn geld terug gevorderd heeft.

In afwachting van een grote bos bloemen als excuus voor al het ongemak, ergernis en geleden financiele schade ( onnodig brief en aangetekende brief verzonden omdat ik onvrijwillig ingelijfd was door Telfort ondanks opzegging verblijf ik met diep medeleven met de slachtoffers van Telfrot die nog niet van hen af zijn!

robkempers
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 okt 2006 11:00

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door robkempers »

Ik weet niet wat er bij jullie fout is gegaan, ik sluit voor verschillende mensen internet aan, tot heden zijn bij mij alle omzettingen en aansluitingen perfect op de aangegeven datum gezet, nu is hu service via de mail niet zo geweldig erg traag. Maar in het algemeen kwamen zij bij mij alle beloftes na. Helaas worden de problemen bij alle providers erg slecht verholpen, en Opta doet daar totaal niets aan dat zou een begin zijn.

Maar je moet eens de problemen krijgen bij Casema dan weet je echt niet wat er gebeurd.
1: sluit vorig jaar een Casema ab. af in een falt, mocht deze niet zelf aansluiten wordt door monteur gedaan omdat ze in de flat in een meter kast moeten zijn, wordt monteur gestuurd op de afgesproken dag zonder gereedschap en deze wilde drie weken later weer komen.
2: een Casema ab. afgesloten in Zeist incl tel. kreeg vier weken later een storing waar zowel de tv als internet het niet deed 2 uur heen en weer geslingerd gaven elkaar de schuld, terwijl een baby weet dat als er niets doet er een verkeerde kabel is uitegtrokken. Vier qwweken geduurd voordat monteur kwam.
3: Ik heb nu voor mijn zoon Telfort aangesloten en Casema opgezegd en dan weet je echt niet wat je meemaakt. Opeens een jaar opzegtermijn en de TV moest dan ook want anders kon je niet internetten. Bij afsluiten wij hebben nog de voorwaarde staat duidelijk 1 maand opzeg termijn en zij willen dan de nieuwe voorwaarden aanhouden zonder dat dit aan klant is meegedeeld. Ga zo maar door. Ik zit zelf nu 5 maanden eerst Tiscali en nu Telfort nooit geen enkele storing gehad.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wat er mis ging bij

Telfort:
4 brieven ( 2 aan 12move, 2 aan Telfort, waarvan 1 aangetekend met ontvangstbevestiging + 1 telefoon naar helpdesk, 4 emails aan Telfort waren nodig om bij Telfort door te laten dringen dat ik echt niet van plan was klant bij hen te worden. Ik kreeg eindelijjk een email die ik als brief mocht gebruiken dat het abonnement bij 12move succesvol was beëinidgd.

1 telefoon naar Helpdesk had voldoende moeten zijn om contract bij 12move te beëindigen! l;) Maar ja die dure helpdesk kan dat niet aan.;)

Verdere emails waarin ik mijn geld wat in Januari en Februari door Telfort gestolen was terug vroeg worden niet beantwoord.

Dus heeft mijn bank het nodige werk en kosten gehad om mijn geld terug te eisen.

Nee, ik ben geen fan van Telfort

Opzegtermijn Casema:
Artikel 3 Duur en beëindiging van het Casema
Internet-Abonnement
Het Casema Internet-Abonnement wordt aangegaan met
een minimale looptijd van een (1) jaar. Na afloop van deze
minimale looptijd wordt het Casema Internet-Abonnement
(telkens) stilzwijgend met een (1) jaar verlengd, tenzij de Klant het Abonnement schriftelijk opzegt tegen de eerste dag van
de maand, met inachtneming van een opzegtermijn van een
(1) kalendermaand. Opzegging is voor het eerst mogelijk tegen
het einde van de geldende minimale looptijd.

Dus: minimaal contract voor 1 jaar waarna met opzegtermijn van 1 maand opgezegd kan worden.

Dit is dus normaal. Het wordt alleen tijd dat providers niet meer stilzwijgend mogen verlengen maar daar toestemming voor van hun klanten moeten krijgen.

Edvdgraaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2008 12:16

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door Edvdgraaf »

Heb ook de buik volledig vol van dit uitermatre klantonvriendelijke bedrijf. Ze sturen maar onterechte betalingsherrinneringen, dreigen met incasso's maar een fatsonlijke reactie op een weerwoord, klacht over de manier waarop dit gaat en uitleg dat het volledig onterecht wat zij eisen, krijg je niet. Dit bedrijf is nog niet eens de loden leeuw waard, hooguit een van in verre staat verroest ijzer.

Ed

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door TdeHond »

quote
Geplaatst op 29 Mrt 2008 12:22 door Edvdgraaf
Heb ook de buik volledig vol van dit uitermatre klantonvriendelijke bedrijf. Ze sturen maar onterechte betalingsherrinneringen,]

Verbaast me niets. Ik ben er nooit klant geweest en ik werd al bestolen.

Ik verwacht wel een behoorlijke behandeling en heb dan ook hen eraan herinnerd dat ik wacht op antwoord (n.a.v. automatisch gegenereerd antwoord op 14 maart)
Dit is ter lering ende vermaak.

Als het bedrag de moeite waard is en u aan kunt tonen dat u gelijk heeft kunt u naar de geschillencommissie. Telfort is hierbij aangesloten.

realmontreal
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 apr 2008 20:31

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door realmontreal »

Ik heb zelf al ruim 5 jaar ADSL en 1,5 jaar ADSL+telefonie via Tiscali en heb er nooit, maar dan ook echt nooit problemen mee, Just bad luck, I guess voor je.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote: [ Geplaatst op 02 Apr 2008 20:18 door realmontreal
Ik heb zelf al ruim 5 jaar ADSL en 1,5 jaar ADSL+telefonie via Tiscali en heb er nooit, maar dan ook echt nooit problemen mee, Just bad luck, I guess voor je.]

Tiscali was niet het probleem, Telfort is dat.

Er moest bij Telfort telefonisch opgezegd worden als je niet daarbij wilde als de oude provider ( 12move) ingelijfd werd door Telfort.

Gelukkig heb ik ook brieven geschreven voor en na telefonisch opzeggen bij Telfort.
De Helpdesk heeft mijn opzegging niet verwerkt.
Valt natuurlijk ook niet mee om dat adekwaat te doen

:roll:

Tot overmaat van ramp begon Telfort mij tot 2 x toe te bestelen omdat zij mijn gegevens hadden overgenomen van 12move.

Dit is geen bad luck. Dit is diefstal en verregaande minachting van degene die het gestolen geld terug eist.

Maar mijn geld is terug en mijn bank was verbijsterd over mijn eenzijdige schriftelijke communicatie en mijn herinnerings mails aan Telfort :wink:

Telfort heeft mij dus niet kunnen oplichten, maar wel een ietsje rente kunnen trekken van de 2 maanden onterechte incasso's. Maar dat bedrag is minimaal omdat ik nog een inbelverbinding had.

U bent dus gewaarschuwd als het moment daar is dat uw gebied door Telfort overgenomen wordt. :!:

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ik had per 5-4-2006 Telfort (toen Tiscali) opgezegd. Kreeg ik gisteren een nota binnen, dat ik hen € 2.633,23 moest betalen. Ik had toen een aangetekende brief verstuurd en ik had een kopie van die brief nog normaal verstuurd. Die kosten wat op die rekening stonden is van het begin tot nu deze maand. De nota deugden niet, maar in de tijd dat ik internet van Tiscali had; heb ik alle rekeningen betaald en dat valt op mijn bankafschriften keurig terug te herleiden. Nu kreeg ik ook nog daarbij een nota, dat ik vanaf het moment dat ik opzegde tot nu van het voornoemde bedrag, doordat ze zeiden de aangetekende brief niet in het systeem kon terugvinden, dus dat ik in zijn geheel niet afgesloten was van Telfort/Tiscali. Ze hebben toentertijd gewoon mijn opzegging genegeerd of ze hebben het wel ontvangen en houden ze zich van de domme. Ik heb mijn advocaat erop afgestuurd, want ze ziedenj dat ze originele bewijzen nodig hadden, dat ik had voldaan in wat ik gedaan had. Het was ook niet de bedoeling dat ik kopieën zou maken van mijn bescheiden na het origineel opgestuurd te hebben. Daar tyrapte ik natuurlijkerwijs niet in. Verder zouden ze Interim Justitia benadere om me alsnog over te laten gaan tit betaling. Ik zei dat ik dat allemaal prima vond en dat ik alle bewijzen had liggen, dat ze niet tot hoefde te rekenen, dat ik nog 1 cent zou moeten betalen. Dus heb ik maar even mijn rechtsbijstandadviseur en mijn advocaat ingeschakeld. Telfort komt wel achter u aan, wanneer u deze nota niet betaald. Ok, zei ik dan komen jullie maar achter mij aan, maar de vuilnisbak is zo vreselijk groot en die post is zo geweldig klein in die grote zak. Jullie helpen me alleen maar om miojn vuilniszakken te vullen, zei ik tergen hun. Ze hebben die boodschap wel meekregen, maar van enig begrip konden ze niet rekenen, doordat ik originele papieren moest opsturen, welke ik natuurlijk niet deed. ik zei tegen hun:"ik geef het wel aan de rechter, mocht dat nodig zijn.

Ze willen alleen kmaar van de klanten stelen. Meer niet. Ik heb alles betaald wat ik moest betalen en ze hebben de aangetekende brioef door de papierversnipperaar gedaan. Logisch dat die aangetekende opzeggingsbrief niet in het systeem is terug te vinden.

Telfort zijn complete oplichters. KOOP NOOIT BIJ ZE!! HET ZIJN OPLICHTERS!!!!!!!!!!!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door TdeHond »

@
Geplaatst op 05 Mei 2008 02:58 door Uranus1963

Mijn situatie is vergelijkbaar. Ik heb 3 e-mails, waarvan in een vermeld staat dat ik deze als bevestiging kan gebruiken van beëindiging contract m.i.v. 10-12-07. Men weigert een brief te sturen met daarin vermeld beëindig contract + datum.
Ondanks dit blijft men abonnementsgeld in rekening brengen in 2008.
Het maffe is dat ik bij hen nooit een contract gehad heb. Ik heb mijn contract met 12move opgezegd m.i.v. migratiedatum naar Telfort.

Telfort heeft nog 2 weken de tijd om te reageren op mijn laatste aangetekende brief. Ik verwacht geen antwoord en neem z.n. contact op met mijn advocaat.

n. vd Berg
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 dec 2006 23:54

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door n. vd Berg »

Heeft iemand een faxnummer van tiscali/telfort, als ze dat uberhaupt hebben? Ik word langzamerhand kotsmisselijk van al die providers of tewel oplichters genoemd. Ik had een overeenkomst met Tiscali b.v. die inmiddels overgenomen is door die vervelend Telfort. Ik ben net een paar uren terug uit het buitenland en wil een aantal belangrijke telefoontjes plegen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik de welbekende vreemde toon (alsof je telefoon is afgesloten). Ik denk niets aan de hand, even resetten en hij zal 't weer doen. Maar niets waar minder waar. Een aantal keren geprobeerd, maar het probleem was niet opgelost. Bij mijn post lag een brief van Telfort. Tot mijn grote verbazing zag ik bij 't onderwerp: "Opzegbevestiging van uw Telefonie Totaal". Ik denk: "wat"? Ik kan mij niet herinneren dat ik mijn abonnement bij Tiscali/Telfort heb opgezegd. Kort voor mijn verblijf i/h buitenland is er nog op 13 okt. jl. het abonnementsgeld v mijn rekening afgeschreven. Mensen, is het niet om gek van te worden? Wie heeft er voor mij een faxnummer van die oplichters en/of antwoordnummer? Ik ben niet van plan om 0900-nummers te draaien om hun kassa nog extra te spekken. Ze mogen v mij de pest p***** krijgen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://klantenservice.internet.telfort. ... -hulp.aspx

Heeft u dit onderdeel van het K..telfort al geprobeerd? Ik zie geen faxnummer van dit flut bedrijf. Sterkte!

n. vd Berg
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 dec 2006 23:54

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door n. vd Berg »

Bedankt voor de site klantenservice.internet etc. maar dat biedt ook geen oplossing, althans het is mij niet gelukt.
We zijn nu een week verder en ik ben geen stap verder gekomen. Ik zit nog steeds zonder telefoon en ik kan niet faxen, alles stagneert. Ik ben tot twee keer toe i/d Telfort winkel geweest, ze kunnen niets voor me betekenen. Van een ander winkel die ook o.a. Telfortpakketjes verkoopt heeft een medew. voor mij gebeld, zoals ik al zei, ik zal zelf geen 0900-nummers bellen. Ik doe alles schriftelijk zodat je geen welles/nietes verhaal krijgt. De informatie a/d andere kant v/d lijn was dat ik Telefonie Totaal op 29 okt. jl. zelf heb opgezegd. De ene keer had ik het schriftelijk gedaan, maar men kon de brief niet achterhalen en een ander verhaal was dat ik het telefonisch had opgezegd. Mensen, op die datum was ik sowieso niet i/h land en ik weet nergens van. Dit schiet allemaal niet op. Ik heb wat adressen/tel.nrs. v Telfort: 020-2002000, 0800-2288027, 0800-1707, 030-2483500. Antwoordnr. 11092, 5200 VC, 's-Hertogenbosch,De Entree 222, 1101 EE A'dam Zuid-Oost, Postbus 23079, 110 DN A'dam Zuid-Oost. Tot op heden is er nog niet gereageerd en telefonisch zijn ze niet thuis. Misschien heeft iemand anders meer geluk. Er is een commissie Telecommunicatie i/h leven geroepen, die eerst poen wil zien voordat ze iets voor je kunnen betekenen of niet. het draait alleen maar om geld. We zijn niet beschermd tegen deze criminelen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik zou hen schriftelijk aangetekend in gebreke stellen, 10 dagen de tijd geven om verbinding alsnog tot stand te brengen.
Lukt dit niet, dan schriftelijk aangetekend opzeggen met ontvangstbevestiging
Het huidige adres lijkt te zijn:
Contactgegevens Telfort
Postadres
Telfort
Postbus 8071
1100 DN Amsterdam Zuidoost
Bron: http://www.internetwaanzin.nl/status-lo ... -aanvraag/

In brief waarin u opzegt, ook uw toestemming tot automatische incasso intrekken per direct.
+ naar de bank om selectieve blokkade op green isp bv/telfort te laten zetten.
In deze brief aangeven dat mocht u geen schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per .... ontvangen u deze zaak voorlegt aan de Geschillencommissie telecommunicatie.

Mijn ervaring is dat brieven, aangetekend of niet worden gegenegeerd door dit bedrijf wat uitmunt in negeren van klanten.

n. vd Berg
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 dec 2006 23:54

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door n. vd Berg »

Bedankt, ik zal dat zeker doen. Het is nu al de 18e en kan nog steeds niet bellen. Het kost heel veel tijd en energie en nog is het niet opgelost.

Eelke87
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2008 16:03

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door Eelke87 »

Beste mensen
Zoals velen heb ook ik problemen met de telfort.

Mijn probleem is het volgende; Ik heb op 19 januari 2008 internet besteld bij de Telfort, dit internet zou geleverd worden in februari. Nadat ik besteld had was het dus wachten op mijn modem. Toen mijn modem er in maart nog niet was heb ik de telfort gebeld om te vragen wat er met mijn modem aan de hand was. Er werd me verteld dat het modem was afgeleverd. Ik heb ze toen verteld dat ik geen modem ontvangen had. Er werd me toegezegd dat ik alsnog een modem zou krijgen. Dit is gebeurde echter niet, dus heeft mijn vriendin vervolgens de telfort gebeld om te vragen of we nog een modem kregen. Een paar dagen later zag ik tot mijn verbazing dat er 67,21 was afgeschreven van mijn rekening. Vervolgens heb ik weer de telfort gebeld om te vragen waarom er geld van mijn rekening was afgeschreven. Er werd me verteld dat dit was omdat ik een draadloos modem had besteld. Dit was echter niet het geval en dit heb ik ze dan ook duidelijk gemaakt. Vervolgens werd beloofd dat er alsnog een goed modem zou worden opgestuurd en dat het geld teruggestort zou worden op mijn rekening. Dit bleek ook een valse belofte te zijn. Er werd weer geen modem verstuurd en ook het geld kreeg ik niet terug op mijn rekening. Nadat ik 2 maal naar een telfort winkel was gegaan(de belkosten werden me wat te gek, de telfort rekent namelijk 20 ct per minuut en een gesprek duurt met al het wachten al gauw 20 min) om er voor te zorgen dat ik mijn geld en modem kreeg, kreeg ik uiteindelijk een modem. Maar het geld werd weer niet op mijn rekening gestort ook niet na het versturen van een aangetekende brief. Daarna ben ik nogmaals naar een telfort winkel geweest om te vragen waarom ik geen reactie kreeg op mijn aangetekende brief. Aan het eind van de zomer kreeg ik eindelijk het geld van mijn modem terug.

Dit was echter niet al het geld dat de telfort mij nog schuldig was. Ik heb namelijk vanaf februari geld betaald voor mijn abonnement terwijl ik pas vanaf eind mei internet had. Dit had ik ook aangegeven in mijn brief. En ook om restitutie hiervan gevraagd. Dit gebeurde echter niet en dus ben ik nogmaals naar een telfortwinkel gegaan. Na een hele discussie met de medewerkster van telfort over bij wie ik moest zijn om mijn geld terug te krijgen( mevrouw beweerde dat TNT een fout had gemaakt bij de bezorging en dat ik dus bij hen mijn geld moest gaan halen) beloofde ze mij dat ik het geld terug zou krijgen. Ik zou in de maand november niet hoeven te betalen voor mijn abonnement en er zou 50 euro op mijn rekening worden gestort. En u raadt het al ook dit gebeurde niet. Vervolgens ben ik nogmaals naar een telfort winkel gegaan, maar daar wilden/konden ze me niet meer helpen. Vandaar dat ik niet meer weet wat ik moet doen om mijn geld terug te krijgen.
Is er iemand die suggesties heeft om mijn geld terug te krijgen van dit waardeloze bedrijf?

Met vriendelijk groet,

Eelke Brandsma

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).

[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Reken op een gang naar de Geschillencommissie. Het lijkt normaal te zijn bij Telfort om brieven niet te beantwoorden. Zie:
Telfort maakt fout op fout

Tineke1965
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:02

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door Tineke1965 »

Ook ik heb problemen met Telfort.
Begin dit jaar Telfort internetabonnement opgezegd per januari 2009. Telfort heeft mijn internetverbinding per april 2008 stopgezet. Na vele, vele telefoontjes nog steeds geen adsl-verbinding. UIteindelijk raadde een Telfort-medewerkster mij aan een nieuw abonnement aan te gaan! Doorgegeven dat ik dit echt niet wilde (e.e.a. impliceerde een verhoging met 20 euro). Dit heb ik later tevens in een brief bevestigd waarna ik niets meer van Telfort vernam. Hierna niets meer vernomen totdat ik er achter kwam dat Telfort mijn rekening telkens voor verschillende bedragen belast (29,95 euro, 40 euro, 99 euro, 127,00 euro). Ik weiger de door Telfort ten onrechte afgeschreven bedragen te betalen. Zij heeft inmiddels een incassobureau op mijn dak gestuurd. Ik sta in mijn recht en zal dus zeker niet gaan betalen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali Telfort internet telefonie DRAMA

Ongelezen bericht door TdeHond »

In principe bent u tot einde overeenkomst abonnements gelden verschuldigd.
Maar op grond van de wet kunt u deze weer terug vorderen omdat sinds April 2008 geen dienst geleverd wordt.
U heeft groot gelijk dat u geen nieuw abonnement bent aangegaan.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).

[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat


Gesloten