LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trademark Office blijft doorgaan met dubieuze domeinverkoop

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
SNWHEG
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2018 12:10

Trademark Office blijft doorgaan met dubieuze domeinverkoop

Ongelezen bericht door SNWHEG »

Trademark Office belt ondernemers op en zegt dat een concurrent hun domeinnaam met een andere extensie wil registreren. Het bedrijf ontkent deze verkooptruc te gebruiken, maar uit opgenomen telefoongesprekken in handen van RTL Z blijkt dat het bedrijf nog steeds onder valse voorwendselen dure domeinnamen slijt. Dit was in Juli 2018.

Maar Trademark doet het nog steeds. Ik werd 28-12-2018 gebeld en men heeft de voicemail ingesproken omdat ik niet opnam.
Ik heb al jaren een .nl domein voor mijn eigen webdesign bedrijf. Inmiddels heb ik naast mijn .nl domein het .com domein ook geregistreerd via mijn Hostingsprovider.

De voicemail heb ik als mp4 bestand bewaard als bewijs.
Ondervinden nog meer mensen hinder van de telefoongesprekken van Trademark Office?

Dit soort praktijken moet stoppen! Je wordt onnodig op kosten gejaagt.

https://www.bright.nl/nieuws/artikel/42 ... ark-office

Groeten Willy

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Trademark Office blijft doorgaan met dubieuze domeinverkoop

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gewoon hoorn erop. Meer drukte is toch niet nodig. Er zijn altijd weer mensen die iets willen verkopen. Moeten daar weer wetten voor komen?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Trademark Office blijft doorgaan met dubieuze domeinverkoop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit onderwerp is nog onlangs uitgebreid op tv behandeld.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Trademark Office blijft doorgaan met dubieuze domeinverkoop

Ongelezen bericht door Erthanax »

U heeft een mp4 van de voicemail bewaard als bewijs. Bewijs waarvan? Als u denkt dat er sprake is van oplichting kunt u aangifte doen.

U moet er daarbij op letten dat oplichting in het algemeen spraakgebruik anders wordt gebruikt dan in het strafrecht. Daarvoor moet bv sprake zijn van een samenweefsel van verdichtsels en listige kunstgrepen.

Overigens stopt "dit soort praktijken" vanzelf als consumenten en zzp'ers niet meer ingaan op ongevraagde telefonische aanbiedingen.


Gesloten