LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
boost
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2005 10:31

Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door boost »

Ik wil een slechte ervaring met de aanbieder Tweakdsl/Cambrium uit Almere melden.

In februari zou mijn Tweakdsl 2 Mbit ADSL-lijn geleverd worden op mijn nieuwe adres. Deze is echter direct met een storing geleverd. Na een paar dagen zonder enige reactie van de helpdesk heb ik maar besloten om binnen de afkoelperiode op te zeggen.

Tweakdsl wil daar niet aan. Na een paar weken heen-en-weer geschrijf, telefonisch is de helpdesk slecht bereikbaar, heef TweakDSL een incassobureau op mijn dak gestuurd. Let wel: zonder ooit een poging te doen mijn lijn ook werkend te krijgen.

Het lukt me niet om deze mensen bij te brengen dat er sprake is van een koop op afstand waarbij een afkoelperiode geldt.

De algemene voorwaarden zien er heel redelijk uit: 60 dagen na levering moet de lijn werken of kan ik zonder verdere kosten opzeggen, maar men weigert aan deze voorwaarden te voldoen. Ik kan het doen met een "Wij doen niets fout en u heeft getekend" en de "vriendelijke groeten", dat wel.

Ik heb nu zelf een deurwaarder ingeschakeld en zoals de zaken nu staan ga ik een rechtszaak moeten voeren om een onder een betaling van een niet-geleverde dienst uit te komen. Zonde van de tijd en moeite, die had men beter kunnen besteden aan het oplossen van mijn probleem.

"met vriendelijke groet"

Bas

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door ?? »

Die afkoelperiode is toch geldig vanaf de datum dat je besteld hebt? Dat zou betekenen dat je alleen binnen de acht dagen nadat je de order hebt geplaatst er nog onderuit kan...

boost
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2005 10:31

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door boost »

De HCC heeft een heel aardige site hierover:

http://www.computerconsument.nl/pages/r ... dartID=171

Die 7 dagen gaan alleen op wanneer aan een lijst met voorwaarden voldaan is. Een daarvan is dat je gewezen wordt op die bedenktijd. Tweakdsl doet dat niet. In dat geval is er sprake van een bedenktijd van 3 maanden.

BjcK
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2004 01:05

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door BjcK »

Afkoelperiode (7 dagen) geldt vanaf moment van bestellen, niet vanaf moment van leveren.

Ook moet je ze wel de kans geven (dus ook toelaten en medewerking verlenen) het op te lossen. Allene in het uiterste geval dat het niet lukt kan je je dan beroepen op de na 60 dagen nog geen oplossing.

Als je al vanaf begin er vanaf wilt, niet meewerkt aan een oplossing of onderzoek etc, tja. Dan gebeurt er niets en zal een verbinding ook niet 60 dagen in storing staan natuurlijk.

Een helpdesk laat geen storing open staan waar de klant geen oplossing wil.

boost
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2005 10:31

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door boost »

Dat was blijkbaar geen emailtje waard. Monteur had koffie kunnen krijgen.

leonmols
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2005 12:00

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door leonmols »

Ik ken het... ik heb exact hetzelfde probleem met die "geweldige" firma....

Vandaag ook een briefje van Intrum Justitia gekregen.
Tweak heeft de verbinding nu na 3 maanden nog steeds niet werkend gekregen (en ik heb inmiddels een WEL werkende verbinding via de kabel ipv adsl).

Ze proberen echt alles om je als consument een oor aan te naaien.
ze begonnen met de schuld aan mijn computer te geven, daarna aan de verbindingskabel, daarna het modem, toen de telefooncentrale, toen tiscali, toen weer aan mij, toen weer aan TPG (want die hadden een ander modem zoekgemaakt). Iedereen is schuldig, behalve Tweak zelf. Ongelofelijk wat een firma... En dat noemt zich "Internet SERVICE provider" ... laat dat "service" maar weg.

Nu hebben ze zelf ook nog een factuur gestuurd voor dat modem dat ze bij TPG zijn kwijtgeraakt (en dat geven ze ook zelf toe, dat dat modem kwijt is).. Maar ja, dan laat je de klant daar toch mooi voor opdraaien !

leonmols
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2005 12:00

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door leonmols »

En het wordt steeds verwarrender.

De ene dag hebben ze het over 2 modem, vandaag weer over 1 modem, dat teruggestuurd moet worden.

Ongelofelijk, elke dag andere verhalen, en de ene dag weerspreken ze zelf wat ze de andere dag gezegd/geschreven hebben.

Wat een firma...

leonmols
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2005 12:00

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door leonmols »

En nog een leuke: het modem dat ze naar me opstuurden, hadden ze gestuurd, omdat IK niet op het originele modem kon inloggen.

Ja, omdat ZIJ me de verkeerde username en password combinatie gegeven hadden. (Wat ze naderhand ook gecorrigeerd hebben). Maar dit is weer een fijn staaltje van hoe ze werken: ZIJ maken een fout, en JIJ bent het dan schuld dat het niet werkt.

Bolletje
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2005 00:07

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door Bolletje »

Beste mensen
Ik zit ook met hetzelfde probleem, ook ik heb vandaag een brief van Intrum Justitia gekregen.
Met de vraag of ik even wilde bellen.
Ik heb meteen gebeld en kreeg een dame aan de lijn.
Ze vroeg of ik de openstaande vorderingen ging betalen en het contract verder wilde afmaken.
Mijn antwoord was luid en duidelijk, nee mevrouw daar begin ik niet aan, ik ga niet betalen en het contract heb ik zelf al ontbonden vanwege het leveren van een wanproduct.
(ik heb TweakDSL zelfs nog 3 weken tijd gegeven om te reageren) maar dat is niet gebeurd.
Haar antwoord was kort en krachtig, nou meneer dan moet u maar voor de rechter verschijnen.
Waarop mijn antwoord was, u gaat uw gang maar, daarna werd snel de verbinding verbroken.

Vanaf 8 maart zit ik vast aan een contract van 12 maanden bij TweakDSL
Tot nu toe heb ik alleen maar veel ellende meegemaakt.
De eerste storing begon al op 12 april en heeft 6 weken geduurd.
Ik heb veel gebeld naar de helpdesk, daar werd verteld dat ze bezig waren om de storing op te lossen en dat ik geduld en begrip moest hebben.
Eindelijk, na 6 weken kon ik weer bellen en internetten.
Dat ging 3 dagen goed, toen was het weer mis en was de modem stuk, deze werd binnen 1 week vervangen.
Sinds 8 september ligt alles weer plat, ik heb weer de helpdesk gebeld om het probleem voor te leggen.
Zij schuiven de schuld af naar KPN en dan weer naar BBnet waar ze de lijn van huren .
Als ik alles bij elkaar optel, dan heb ik maar 2 maanden kunnen internetten en bellen.

Ik heb brieven verzonden dat ik van het contract af wil, maar deze worden niet beantwoord.
Op e-mail wordt ook niet gereageerd.
Toen heb ik maar een aangetekende brief verzonden en daar werd wel op gereageerd.
Ik ontving een brief van TweakDSL dat ze daar niet mee akkoord gingen en dat de eerste mogelijkheid tot opzegging pas op 8 maart 2006 zou zijn en daar moest ik het maar mee doen.
Naar een andere provider kon ik niet omdat eerst het contract ontbonden moest zijn.
Nou, ik ben toch maar met KPN in zee gegaan (dat was binnen 2 weken geregeld).
Bij TweakDSL heb ik 3 maanden moeten wachten op de aansluiting.


TweakDSL probeerd nog steeds geld van mijn rekening te halen maar daar heb ik inmiddels een blokkade op gezet.

Op dit moment ben ik door de fase van verbazing en boosheid heen en zit mezelf m’n laatste haren uit mijn hoofd te trekken, dat ik heb laten verleiden om DSL+voice van deze ongure provider af te nemen.

Als de oproep voor de rechter in de brievenbus valt, dan meld ik dat op dit forum.


Met vriendelijke groet, Frits

leonmols
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2005 12:00

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door leonmols »

Het wordt steeds leuker...

Eindelijk na weken zeuren en klagen heb ik een aantal creditnota's gekregen, maar 1 dag NA de creditnota, sturen ze alweer een aanmaning.

Ook Intrum Justitia weet niks van creditnota's en verwachten dus van mij dat IK die weer naar hun ga doorsturen, omdat er anders stappen tegen mij ondernomen gaan worden.

Ze zoeken het maar uit daar, voor mijn part maken ze er een rechtszaak van. Ik ga geen kosten maken (al zijn het maar de kosten van een paar kopietjes + postzegels) voor die blunders die ze bij TweakDSL c.q Cambrium maken.

leonmols
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2005 12:00

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door leonmols »

En ja hoor ....

Net alweer een aanmaning op een factuur, waar ik ruim een week geleden een creditnota voor kreeg.

Hoe STOM kan men bij een bedrijf zijn ?

jurjendt
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2005 00:27

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door jurjendt »

Antwoord: Heel erg stom dus ! :twisted:

leonmols
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2005 12:00

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door leonmols »

Even de boel up to date houden: op 20-12 een email van Tweak gekregen:
Nogmaals een berichtje over de brieven die u van intrum bleef ontvangen. Intrum was al ingelicht, maar 1 factuur bleef doorlopen. Ook dit is nu rechtgezet. U zou vanaf heden hier geen last meer van moeten ondervinden.

Wij hopen u hierbij voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

De helpdesk van TweakDSL
En ja hoor... 2 dagen later weer een brief van Intrum Justitia...
Ik moet ALWEER bellen, en weer weten zij van niks. Tweak heeft hen niks laten weten, en alweer zou ik moeten bewijzen dat IK geen fout gemaakt heb, maar dat het probleem bij Tweak/Cambrium ligt.

Ik moet dus telkens kosten maken, om de fouten te herstellen die die grapjassen daar bij Tweak maken ?
Laten ze er maar een rechtzaak van maken. Ik wil wel eens zien wat een rechter van dit soort praktijken vind.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Wat je kunt doen is het volgende

Maak een redelijke schatting van :
Telefoon kosten
Brieven en faxen
Uren

Maak hier een nette totaal rekening van en stuur deze naar alle partijen.
En stel een betalingstermijn in van twee weken.

leonmols
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2005 12:00

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door leonmols »

Dat had ik al gedaan, maar daar reageren ze als volgt op:
U zult na onze laatste mail begrijpen dat wij geen vergoedingen geven voor dit soort zaken. De aanmaningen die u heeft ontvangen waren niet terecht, maar u heeft ook geen betalingen aan ons gedaan die wij nog aan u moeten crediteren. U nam een consumentenprodukt af en geen zakelijke verbinding met een SLA, hierdoor heeft u dan ook geen recht op compensatie van kosten die u wilt claimen.
Overigens reageerde men wel al vrij snel op het laatste emailtje dat ik naar aanleiding van het Intrum Justitia verhaal stuurde... Maar ja, dat is dan weer een kwestie van "aan ons ligt dat niet, dat ligt aan hen" .. Daar zijn ze een kei in: het verschuiven van problemen naar anderen.
Dit is toch wel een heel vervelende situatie voor u. Wij laten het helemaal niet zitten, want dit moet zo spoedig mogelijk opgelost worden. Wij zullen nogmaals contact opnemen met Intrum hierover en ze een hun kerstpakket afhandig maken als ze het niet oplossen voor u. Sorry hoor, maar dit is echt belachelijk.

Niettemin fijne feestdagen gewend en we proberen het nogmaals voor u in orde te maken.

Bolletje
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2005 00:07

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door Bolletje »

Vanaf 8 september heb ik geen internet en voice meer, ik heb zelf het contract ontbonden omdat TweakDSL niet levert volgens het contract.
Ze schuiven de schuld door naar BBnet en KPN en vervolgens weer naar mij.
De schuld ligt nooit bij TweakDSL, zij doen alles goed.

De aanvraag voor TweakEL PSTN & Bel-abonnement heb ik ondertekend op 10 december 2004.
De DSL & voice diensten werden pas geleverd op 8 maart 2005.
Ik begon me al te ergeren aan de lange wachttijd en heb toen al geprobeerd of ik de aanvraag kon laten vervallen, dat kon niet omdat de procedure al in gang was gezet.
Eigenlijk had ik de zaak toen al moeten ontbinden wegens te late levering.
Maar ik dacht bij mezelf "je moet een jong bedrijf wel een kans geven".
Die kans had ik ze nooit moeten geven, wat heb ik een ellende meegemaakt, de voice was niet bruikbaar,
internetten kon ik maar sporadisch.
Tijdens het telefoneren leek wel alsof ik in een grote hal stond (wat een echo's), het heeft nooit goed gefunctioneerd.
Ik wil hier niet verder ingaan op mijn problemen met TweakDSL.

Mijn bedoeling was om iedereen op de hoogte te houden van de gang van zaken met Intrum Justitia.
Ik word door hen voor de rechter gedaagd, maar krijg ook nog steeds automatische rekeningen van Tweak-Cambrium, die gaan gewoon door.
Gisteren kreeg ik een dreigbrief van Intrum Justitia,
of ik binnen 3 dagen 201 Euro (inclusief een verhoging van 30 %) wilde overmaken.
Nu begrijp ik er helemaal niets meer van, want ze waren al bezig om een procedure op te starten voor de rechtbank, ik was me al helemaal aan het voorbereiden.
Ik heb maar weer een aangetekende brief verzonden met al mijn klachten en ook dat ik niet ga betalen. :roll:

Nou, dat was het voor vandaag.
Als ik weer wat nieuws heb van het front, dan meld ik me weer.

Groet, Bolletje

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door jvs »

Ze schuiven de schuld door naar BBnet en KPN en vervolgens weer naar mij. De schuld ligt nooit bij TweakDSL, zij doen alles goed.
De schuld ligt misschien buiten Tweakdsl, maar zij zijn er wel degelijk verantwoordelijk voor! Zij leveren een product aan jou, niet BBned of kpn, daar ben je geen klant van voor adsl. Wel van tdsl, dus zij moeten jou daar niet mee afschepen uiteraard.

Bolletje
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2005 00:07

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door Bolletje »

TweakDSL is de boel zo aan het verdraaien, zij zeggen nu dat ik alleen heb getekend voor DSL.
Letterlijk staat in de brief van TweakDSL dd 25 november;

Geachte heer
In reactie op uw schrijven willen wij u het volgende mededelen.
U stelt dat wij in gebreke zijn gebleven, maar gaat in ieder schrijven voorbij aan het feit dat u een contract met ons heeft afgesloten voor een DSL verbinding voor een periode van minimaal 1 jaar.
Bij het abonnement dat u koos,was ook een mogelijkheid om een voice dienst af te nemen.
Dit is echter nooit een bindend onderdeel van het DSL contract geweest.

Wanneer u niet tevreden bent over de levering van onze voice dienst, raden wij u nogmaals aan om deze over te laten zetten naar een andere voice-dienst, geheel op eigen initiatief en eigen kosten.
Dit ontslaat u echter niet van uw contractuele DSL verplichtingen en wij dringen dan ook ten zeerste aan dat u de openstaande fakturen aan ons overmaakt onder vermelding van het faktuurnummer.

Met vriendelijke groet,
TweakDSL


Dus met andere woorden, als ik voor de rechter moet komen, dan zal de advocaat van TweakDSL zeggen dat de voice nooit een bindend onderdeel is geweest.
Ik heb een aanvraagformulier getekend voor een
TweakEL PSTN & Bel abonnement.
Gelukkig heb ik daar een kopie van gemaakt.
Stel dat ik zo naief zou zijn om daar in te trappen, dan zat ik daar meteen wéér een jaar aan vast, maar dat zeggen ze niet omdat ze hopen dat ik daar intrap. :(
Groet, Bolletje

Dancis
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 dec 2005 20:03

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door Dancis »

Hier nog iemand die niets anders dan problemen heeft met tweakdsl. Ze hebben een paar maanden geleden afgesloten omdat een betaling uit bleef omdat mijn contact persoon bij de schuldenregeling de rekening te laat had betaald. Inmiddels hebben ze alles naar intrum gestuurd en moeten wij contact opnemen met intrum over de verder loop van zaken.

Nu hebben ze het lef om vandaag een factuur te sturen voor de nieuwe maand en met aansluitkosten van 60 euro , maar wij hebben bij de afsluiting meteen aangegeven dat wij niet meer wenste aangesloten te worden. Hier over meteen gemaild vanmiddag en nu blijk het een fout te zijn en zijn dit administratie kosten voor het suspenderen van de dsl verbinding. Maar zoals je kunt raden staat daar niks over in de algemene voorwaarden. Daar staat alleen dat er kosten van 60 euro worden berekend als je je opnieuw laat aansluiten nadat de verbinding afgesloten is geweest. En wij willen dus niet meer aangesloten te worden en wij laten gewoon de laatste maanden gewoon elke maand het maand bedrag betalen en verder niks.

Dus ik hoop er op dat ze het op een rechtzaak laten aankomen , eens kijken wat die zegt over die ''administratie kosten''

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door jvs »

Bolletje: Ik proef hier een heel klein beetje een halve informatie van jouw kant. Jij hebt het hier de hele tijd over een adsl verbinding die niet werkt, dit blijkt nu alleen een probleem met voice over ip te zijn? Hoe zit dat?

Gesloten